Friday, April 2, 2010

en riktig god påske til alle

påskeaften i morgen,vi skal feire hjemme,viser litt fra kjøkken i dag,en 70 år gammel duk brodert av en liten jente ligger til pynt,
å påskeharen har kommet hit,

blir bare mer og mer glad i dette fat i stengods,


påske eggene er fylt,og noen er gjemt...



i eggeskall spirer det karse.




denne lille parafinlampa får tankene tilbake til svunnen tid,gir koselig stemning.






de neste dagene skal vi kose oss masse,men de blir å litt travle,da mannen skal på en reise må alt være klart til avgangen rett etter påske,klær,pass.ja alt må stemme å mye ordnes,alt må huskes,godt butikker holder oppe i morra,Kina er målet for han sin reise,men jeg blir ikke alene.min kusine gro kommer,å Silje er hjemme,å vi er så heldig å ha voksen sønn i huset 1min fra oss,
men først og fremst skal vi kose oss disse påskedager,
så jeg ønsker dere alle en fantastisk påske feiring,
å nå skal jeg besøke alle dere,så mange har pyntet så nydelig til påske,det er så gøy å se...
vi blogges






62 comments:

Smykkas said...

Skal si det er påskestemning hos deg. Det er så mange nydelige detaljer å hvile øynene på.

Ha en fortsatt fin påske og ønsk manen din god tur.

Klem

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Så fint innlegg og koselig kjøkken. Mange herlige søte detaljer å finne her inne hos deg :) Nydelig det fatet ditt i steingods og den lille parafinlampa var skjønn. Kos deg videre sammen med familien i påsken, og god tur til mannen… Takk også for koselig hilsen hos meg :) Klem fra Mette

Mariann Louise said...

For en flott bukett, er det Ranukler? Flotte var de ihvertfall!

Så spennende med far som skal til Kina, da! Tenker han tar med seg noe fint hjem til ho mor, da:)

Er koselig å ha huset litt for seg selv (neten) og innimellom. Det er da man kan dulle og dille med sånt småtteri, synes jeg:)

Klem og god påske videre fre
Mariann

Beate said...

nydelige bilder!!!

ønsker deg en fortsatt fin påske!

klem beate

sologbolig said...

Å så koselig du har det, Sylvia. Nydelige ting på kjøkkenet ditt. Vi har vert en tur på hytta i formiddag, bare for å hente noe egentlig. Det er regn så det er best å vere heime. Eg holder på å trekke om noen spisestuestoler til hytta. Datter og sønn m/familier dro til sønn nr.2 i går, så her er det stille i dag. Ha ein fortsatt fin påske.

yesheimen said...

Hei. Så lekker en duk, broderet av en liten jente. Den må du ta godt vare på, ett klenodium. Og ellers så er det så perfekt fint pyntet hos deg Sylvi.
Ønsker deg og dine fortsatt god påske.
Klem Ann<3

Marie said...

Så härlig påskstämning hos dig, jättefina bilder!

Önskar dig en Glad Påsk!

Kram Marie

Lilla Kullan ♥ said...

En stor kram till dig snälla gumman. Du har det så fint i ditt hus.:-) Stina

Huset vid ån said...

Så härlig påskstämning det är hos dig Sylvia! Lika fint som vanligt...Önskar dig en riktigt Glad Påsk! Kramis Therese

Ruths datter said...

Den fine duken du har på bordet ditt. veldig koselig med sånne håndarbeider. Masse lekkert du har pynta med ellers også. Helt i din stil. Ønsker deg en trivelig og god påske,Sylvia.
Påskeklem fra meg

Bettum Villa said...

Så fin blogg du har. Min første titt i dag!

Ha en fin påske. Klem Madelen

Nostalgia said...

Så lekkert Sylvia :-)

Nyt påskedagene !
Klem, Nostalgia

Skogmusa said...

Så vakkert innlegg:)
Så koselig påskestemning det er i hjemmet ditt:)
Bloggen din er såå fin!!
Klem

frøken olsens drømmer said...

Altså det blir jo bare vakrere og vakrere..Og HELT ENIG DE STEIN FATENE MED GLASS KLOKKE KJEMPE SKJØNT!!!Så kreativt du hadde gjort det inni den,med bokstaver,gav meg en ide;))
Påske egget jeg fikk av deg er fyllt opp med mitt godteri;))
men jeg skal da ikke ha før søndag,så det blir min dag,skal da også på god kalkun middag hos mamma og pappa ,alle oss søsken med barn så det er alltid morro;)))
Jo da oppe jeg ,åpner kl 10 stenger kl 2,he he må jo rekke matbutikken,tror de stenger klokken 15 ?
klem til deg kjære Sylvia!!

Fånga dagen said...

Som vanligt har du väldigt vackra bilder min vän, härligt det där stengodsfatet.
När jag ser ditt godis i påskägget så påminner det om att jag inte fått tag i några såna påskägg med chokladfyllning, ynd för det är mina favoriter.
Jag hoppas verkligen att ni får det bra hela påsken nu när mannen ska åka bort sen.
Jag skickar en stor påskkram
Lena

GroLinda said...

Hei søs ;o)
Så fine bilder igjen! Ja, jeg gleder meg til å komme ned til dere nå! Drar på onsdag tenker jeg ;o) Ha en flott påske fortsatt min kjære søs ;o)
Klem fra gro :o)

lisje astrid's husblogg said...

HEI du gode ♥
Ah!Elskar ditt herlege,lekre kjøken!
Fantastiske bilder som vanleg.Eg blir altid glad av å sjå/lese inlegga dine☺Du gir så mykje inspirasjon♥
Å det stein stettfatet er berre nydeleg!Så fint med kos inni♥
Kva tid kjem du i vakre hjem skal tru?
Har du forresten meldt deg på norges vakraste hjem i boligpluss?
Visst ikkje så gjer det NÅ!
Tusen takk for gode ord♥
God påske ønskast vidare til deg frå meg♥♥♥

Besta said...

Så nydelig du har pyntet til påske. Haren var skjønn:)
Her har det nesten gått i ett til i ettermiddag. Nå er vi endelig hjemme alene og nyter stillheten.
fortsatt god påske.
klem fra marilyn

lisje astrid's husblogg said...

HEI gode deg♥
Ah!Som vanleg gledar du meg med desse fantastiske bilda av ditt vakre kjøken!Du er så flink!Lurer på kva tid du og din heim kjem i vakre hjem..Forresten har du meldt deg på Norges vakraste hjem i Boligpluss?
Visst ikkje så MÅ du gjere det NÅ!
Å det stettfatet i stein er berre såååå lekert!Å med kos inni...,I LOVE♥
Ønskar deg gode påskedagar vidare♥
Klem frå lisje meg♥

It's me said...

Happy easter for you and your familly Sylvia.................enjoy hugs from me......

BB`s interiør said...

Hei.

Er ute å titter inn på forskjellige blogger og stoppet opp litt hos deg. Dette var en flott blogg, likte godt kjøkkenet ditt. Jeg har lagt meg til som følger. Hyggelig om du titter tilbake.God påske.

Mvh
Bente

Solgården Cafe, Butik said...

Hej!


Kul att du tittade in för då hittade jag ju till dig =)
Sååå mysigt du hade här, den måste jag följa!!
Ha en fortsatt trevlig påskhelg!
Lev väl!

Kram Sofia =)

It's me said...

Dear Sylvia

Will you write in english ?? i can't read it...........thanks !! bye !

Anita S Home and Wine said...

God kveld sylvia
alltid så koselig å se hva du lager til. Skal si mannen min lurte her ;da det plutselig var fuglekvitter i stua midt på natten ;)
klem anita s

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Det var lenge siden. ;o) Kommet hjem fra Spania i dag, vært en bra tur med sol og varme. ;o)

Koselige bilder, å et fint stettefat, samme som mitt. ;o))

En riktig god påske til deg Sylvia.

Klem fra meg

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Så er jeg på plass igjen, og det er så deilig at livet begynner å bli litt normalisert! Takk for hyggelig hilsen hos meg, og varme ord! Jeg ønsker dere alle en varm og god påske, og så håper jeg du får et DIGERT påskeegg i dag, med MASSE godt i!

Stor klem fra
Cathrine :-)

Prinsesse Elin said...

Hei
Takk for en koselig kommentar på bloggen. Du viser slike inspirerende og nydelige bilder. Akkurat nå trenger jeg inspirasjon så jeg skal ta meg en surfetur igjennom bloggen din. Klem fra Elin:)

Märta said...

Så fint du har pyntat till Påsk!
Ha en skön fortsättning på Påsken!
Kram! Märta

Villa Klaraberg said...

Så utrolig koselig bilder, likte kjempegodt bildene fra kjøkkenet!! Jeg får veldig lyst til å sitte ved det bordet ditt! Kos dere videre i påsken, jeg legger meg til som følger. Klem fra Jorunn

Crinoline said...

Så nydelig du har pyntet til påske,Sylvia.Fatet med glassklokken og parfinlampen er så fine.Vi kom hjem fra ferie i går kveld,så det er lite påskepynt hos oss i år. Klem

Inspiration i vitt said...

vilken tur att du har så många andra goa människor om kring dig när din man blir borta.
Gillar ditt stenfat mycket det var såå fint.
Glad påsk och kramar i massor/Ingela.

Minka said...

Hei, så koselig du hadde pyntet..Det fatet på stett var nydelig. Du er heldig som bor så nærme en slik flott butikk. Kos deg videre i påsken, klems..

Mira said...

Det er så fint og koselig hos deg.
Kjekt at du tusla rundt hos meg. Eg har tusla litt i hagen, rydda vekk pinner og lau.

God påske videre til deg også.

Kjekt å få besøk av "søs" når mannen skal til Kina.

Påskeklem fra Mira.

Pia said...

Hej Sylvia!
Du har det alltid så rofyllt och hemmtrevligt hos dig!!!

Nu börjar våren synas här också. Snön försvinner dag för dag!

Ha en fortsatt skön helg!!!

Kraaam/Pia

Bossa said...

Nydelige bilder hos deg, kjære venn. Fortsatt god påske. klem:O)

Veronica said...

Nydelig blogg, med mye inspirasjon! Elsker de glassklokkene, de passer liksom inn til nesten alt.

Blessedmom's Simple Home said...

Have a wonderful Easter Sylvia. Everything looks beautiful at your house. Our Easter celebration includes visiting with family and Easter egg hunts for the kids.
Blessings,
Marcia

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Du har så påskfint Sylvia, den lilla påskharen är så söt. Idag ska jag plocka in lite vårblommor innan rådjuren smaskar i sig alla. Det var en lång resa din man ska göra, hälsa honom lycklig resa.
Ha en fin påskdag vännen.
Stora kramen
AnnaMaria

Hilde said...

Så skjønt du hat pyntet til påske - deilig og harmonisk - håper solen titter inn av ditt vindu i dag og forgyller dagen...
Takk for hyggelig kommentar - det varmer alltid.
Klem Hilde

Landlige Hjem said...

En nydelig duk du viser, det fatet ditt er bare så lekkert .)
Takk for så koselig hilsen hos meg! :)
Ønsker deg en herlig søndag!
Klem Anki

Maliva`s verden said...

Hei..så koselige påskeinnlegg du har vist siden sist jeg var innom på besøk. Håper du har kost deg....Klem fra Maliva

Anita said...

Hei :)

Tusen takk for nok en koselig hilsen.

Så fint og trivelig du har gjort det til påske. Håper dere har hatt det fint. Ønsker en fortsatt god påske til deg og dine!

Klem fra Anita

Hanna said...

Undebara påskbiler.
Kram
Hanna

essemia said...

Vad fint du har gjort det. Bara älskar den där haren som kikar fram.
Hoppas du har en fortsatt bra påsk.
Kram Elzie

Amy said...

Hei kjære Sylvia! God Påske!!! Fikk du ikke lov å være med til Kina? Hadde vært spennende det! Håper han kommer hjem med noe godt til deg!
Nydelig som alltid hos deg-veldig koselig!
Påske klem fra gjengen i skogen :-)

Rachel said...

Käre venn!
Jeg hade vist misset dette inlägg, så fint du har pynta! Jeg sliter med angst akkuratt nå og tror det er allt som har hent som har kommet i kapp meg. Det er slitsomt og hele tiden holde god min og late som att allt er toppen selv om det ikke er det, jeg vill jo jobbe som sykepleier (er jo tillfeldig som hjelpepleier nå)Känner mig så utoligt psykiskt tött. Men jeg er en kjempe så jeg tar meg gennom dette det vet jeg. Tusen takk for alle fine omtenksomme kommentarer jeg får fra deg käre venn. Stor varm klem till deg!

Huset vid ån said...

Kikar in o önskar dig en fortsatt trevlig påskhelg! Kramis Therese

Brit said...

Nydelige bilder og en nydelig blogg. Her var det mye inspirasjon å hente:)Fortatt god påske til deg:)

Alven said...

Hei :-)

Så nydelig duken var! Elsker slike gamle ting! Og skjønner godt du er fornøyd med fatet i stengods :-) VEldig fint!


Ønsker deg en fortsatt god psåke...ikke lenge igjen av den nå men ...


Klem

den lilla tråd said...

Så fiiint & nostalgisk ♥

-Lisa ♥

Nanni said...

Takk for trøstens ord, Sylvia! Jeg lurer av og til på hvorfor jeg blogger, men noe av grunnen er jo alle skjønne damer/venninner her inne... <3
Skjønner du blir gressenke en stund... håper dere har hatt en deilig påske!
God Nanniklem

Modern Country said...

God formiddag Sylvia!

Håper du hadde en herlig påskefeiring!! På tross av at mannen dro halve kloden rundt :) Koselig at du fikk litt besøk av Gro. Litt triveligere med venninne besøk når en først har ferie og tid til og prate og kose seg.
Du hadde pyntet huset så fint til påske, her var det veldig stusselig. Jeg er ikke så flink til og pynte verken til Jul eller påske, men kose oss gjør vi for det. :)

Jeg ville takke deg så mye for alle nyydelige ord du legger igjen hos meg, jeg sitter og smiler og tenker at du må være en herlig og positiv dame. Du gjør meg så glad!! Tusen takk, du gir sånn energi.

God klem til deg, ha det så fint i dag!!

Aina

Vitt o Vältummat said...

Vackra, vackra bilder!
Ha en mysig dag
Kram
Åsa

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Takk for besøk hos meg! Det blir sparsomt med kommentarer til andre for meg akkurat nå - jeg får ikke til begge deler - så jeg håper du bærer over med meg! Setter såååå pris på at du er så trofast, og følger jo med på livet ditt i Arendal! Høres ut som om dere har hatt en hyggelig påske, selv om du har savnet mannen i ditt liv! Han kommer vel snart hjem nå? Her går det veldig sakte fremover, synes jeg, så det er litt tungt innimellom.

Ha en fin 2 påskedag!

Stooooor klem
Cathrine :-)

M said...

Tusen takk for koselige hilsener, jeg har ikke fått sjangs til å ta bloggrunden på evigheter, skal si det blir et savn!
Så fint du har pyntet!
Ha en fin kveld, klem, M

Tovepia said...

Ser du har hatt det koselig i påska med nydelig pynt og godt i egget;)
Nyt siste rest av høytiden og klem fra meg;)

~*~ saskia ~*~ said...

Hi Sylvia, just popped onto your lovely blog! Glad I did... love your arrangements! The (paper) eggs are adorable. I became your newest follower, so I don't have to miss your future posts..
Have a happy new week!

ralfefarfars paradis said...

SÅ fint du har pyntet- helt herlig med den oljelampa;) Håper dere har hatt en fin påske. Det blir nok spennende med tur til Kina- men det virker jo som du klarer deg fint uten mannen;) Jeg trives vel best hjemme- men av og til kan det være fint å komme seg litt vekk og se nye steder;) Ha en fortsatt fin kveld!

Bomull said...

Helt nydelig, hos deg er det virkelig påskestemning!! Håper dere har hatt en flott uke :)

Hespe said...

Flotte bilder som alltid her hos deg Sylvia, og stettefatet ditt forstår jeg godt du er glad i - nyyydelig!!!

Ja, da er påsken over for i år - håper du hadde noen fine dager, til tross for at været ikke var helt topp. Jeg har hatt noen late og deilige dager - værmessig var det jo ikke noe å skryte av, men klarer fint å kose meg likevel jeg...;o)

Ha en finfin uke!

Klem fra Hildegunn

Landlige Hjem said...

Titter inn for å ønske en flott avslutning av påsken! .)
Takk for alle dine herlige hilsener hos meg, alltid så kos skal du vite! .)
Klem Anki

frøken olsens drømmer said...

66 Kommentare..DU ER GOD!
Hils mannen,øns han god reise;)))
Nei dukken er til meg,fin??kjmpe fin,sylvia koster ca 1600 norske + mva og frakt
sees vel snart min venn,sitter med papirarbeid som jeg har utsatt og utsatt...
klem fra meg;))