Thursday, April 29, 2010

Formen stiger..

ja endelig kan jeg si det har snudd,jeg føler meg mye bedre i pusten,livet er herlig,
se hva som møtte meg da jeg stod opp på søndag,
Christian Radich hadde seilt så stolt inn i byhavna,å der er liksom rett utenfor stua vår,
et praktfult syn,en fullrigger av gammel årgang,den stod der hele dagen,bare på besøk,
for en stund tilbake fikk jeg denne sengegavel av Anne Grete,en hyggelig venninne,den er gammel å håndlaget,jeg har malt den å satt på en sjablong,har nok ikke funnet sin rette plass ennu,men står i stua nå,
i et fuglehus fra Kid har jeg nå satt noen blomster,disse skal ut,
syntes den sarte rosa ildtopp er så vakker,en eføy å sommer fugl høyer vårfølelsen
denne orkide fikk jeg av svigerforeldre når jeg var på det sykeste,den er så vakker,blomstene minner om stemor,
sånn har jeg pyntet etasje fat nå,jeg er så glad i dette fatet,pynter så opp.
å dere er bare så gode,tusen takk for kommentarer om mitt kjølerom,koselig at så mange likte det,blir jo helt annerledes når det blir hvitt der inne,
å tusen takk for alle god bedring hilsner,det varmer stort,det er bare så fantastisk å være en av denne blogg verden,det gir utrolig mye.
nå som formen er stigende blir det absolutt mer besøk hos dere,
dette ble et blandet innlegg,har hatt problem med å laste inn bilder fra kamera,men tror jeg
lurte systemet nå.hihihi.....
ønsker dere alle en flott dag vidre

36 comments:

Anita said...

Kjære Sylvia.

Så fint at du føler deg bedre!

Deilige blomsterbilder :)

Klem Anita

Barbros lille atelier said...

Så flott at du er bedre i form:-) Godt å høre!

For en nydelig utsikt du har! Helt fantastisk!

Du har så utrolig mye vakkert. Så fin den ble den sengegavlen du har malt -og så likte jeg så godt fuglehuset ditt med blomster i:-)

Klem

Flittige hender said...

HEI

Så godt at du er blitt bedre. Ikke noe kjekt å være syk.
Så flotte bilder...tenk å ha den flotte båten rett på utsiden.
Ha en flott helj.

Smykkas said...

Er det ikke deilig når formen kommer tilbake.

Det er flotte bilder du viser av Christian Radich. Tenk å ha den nesten inne på stuegulvet. Det må være fritt og deilig hos dere.

Fortsatt god bedring.

Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Hei☺
Bra du er på bedringens vei☺

So fine bilder☺ Fuglehuset var kjempesøtt-har samme eg og, men ikkje fått til å pynte det slik eg vil..kanskje eg hermar litt etter deg..☺

So fint det var med den sengegavlen!! Det likte eg☺☺

Og fruktfatet-NAM☺

Håpe du har ein fin torsdag☺

Klem M♥

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia...

Hvor dejligt at du har det bedre..:-)
Det stolte skoleskib, så vakkert det er. Jeg kan huske at hver gang det lå nede på brygga i Oslo så skulle vi skolejentene ned og se om det var nogen kjekke gutter ombord...hihi
Ja det var tider!
Tiden går så alt, alt for fort.
Nu er jeg 61 år og oldemor til lille Josephine på 10 mnd.
Selv om jeg bor i Danmark og elsker det, så bor Norge inden i mig.

Forsat god bedring Sylvia...:-o)

Hej fra Lisbeth

Pia said...

Oj, oj, oj vilken utsikt du har, med skepp ohoj och allt!!!!!
Är blomman du fått av din svärmor äkta?!!! Den har fantastiskt vackra blommor!!!

Ha en fin kväll Sylvia och tur att du är på bättrings väg!!!!

Kraaam/Pia

Simones Country Home said...

Hallo.

Godt å høre at du er bedre Sylvia. ;o)

Koselige bilder du viser, den sengegavelen var kjempefin.

Følg med på bloggen min i kveld for GIVE AWAY!!! ;o))

Ha en fortsatt fin dag og god bedring. :o)

Klem Simone :o)

My home is my Castle - by Kari said...

Godt å høre at du er på bedringens vei :))
God bedring videre
Klem,Kari

Bea said...

for et flott syn å se CR seile inn på havna!! det er et staselig skip..

den orkideen var fantastisk.. har aldri sett noen med de fargene før.. nydelig!!

herlig at du har det bedre nå:)) da går det rette veien...

Klem fra mæ

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia!
Så flott at du føler deg pigg igjen!
Mulig jeg har sagt det tidligere: Enn å bo på orkesterplass da! For det må det i høyeste grad være. En kan godt og forståelig kalle bloggen sin "Hjemme best" da. Høyst forståelig :)

Ellers må jeg innrømme igjen, dine kreative ideer inspirerer meg. Sengegavel hvitmalt i stua! :)Stilig, men det hadde ikke jeg greid å komme på. :) Du skulle hatt Kongens kreative fortjenestemedalje, minst i gull!

Håper formen holder Sylvia og fine dager til deg og dine!

RoseSommer said...

Åh! Stettfatet var helt skjønt! Og for en spennende orkide. Håper den står lenge.

Tovepia said...

Huff har du vært syk? Jeh har hatt travle dager og det har blitt litre blogging. Godt å høre at du er bedre.
Litt av en utsikt du har, så man må jo bli frisk og glad av å se ut;)
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Fiolkransen said...

Godt du føler deg bedre. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på:)

Flotte bilder du viser frem. Sengegavlen var kjempeflott!

Ønsker deg en flott kveld!
Klem fra Thea

MajorogMeg said...

Enn å ha det skipet utenfor da!!! Det hadde vært noe...Vel, hadde det kommet i dag hadde jeg vel ikke sett det...ser halve havet, resten er bort i skodde:)
Enda bra formen er stigende, lungebetennelse har jeg selv hatt og den sitter godt når den først kommer.
Flotte bur med blomster:)
Ha en flott kveld, klem fra meg:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Tack för grattishälsningen och din snälla kommentar. Vilken utsikt du har, ett så vackert skepp det seglat in. Och så skönt att du mår bra nu, hoppas nu det blir fint väder så du kan vara ute på din fina brygga. Otroligt vacker orkidé, ser precis ut som stora violer. Och sänggaveln är så dekorativ, det var en fin gåva.
Ha en härlig valborgshelg
Vårkram till dig vännen
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej igen. Fick precis reda på att ni inte firar valborg i Norge. Så jag säger, ha en härlig helg istället...fniss
Kramis
AnnaMaria

Minka said...

Heisann, jeg beklager jeg ikke har fått med meg at du er dårlig, men godt å høre at du er blitt bedre..Var en flott skute, og tenker dere ser mange flotte båter med den utsikten. Ha en koselig torsdag kveld, klems...

huset ved elva-elin said...

Så bra at du er på bedringens vei :)
Det var en knall fin orkide.
Du viser så mye fint, kjempe koselig.
Klem fra Elin

Hilde said...

Så hyggelig at du er bedre, og hvilken flott overraskelese å kunne studere den stolheten i havna utenfor ! Skjønne arrangementer du har laget i fugleburene!!! Gleder meg til ¨å starte utelivet nå!
Hilde

Sanna said...

Det er så hyggelig å titte inn i bloggen din,så utrolig mye fint.
Fortsatt god bedring.
Astma sliter jeg også med og har hatt noen harde uker nå, men det begynner å slippe taket her også...

Solveig said...

Så bra helsen er stigende, Sylvia!! Veldig flotte bilder du viser. Var ombord på denne flotte skuta under Tall skips races. Virkelig en stor opplevelse! Det blir så monumentalt, på en måte:o)
Du viser alltid så flotte ting - inspirerende å komme innom bloggen din. Det er ikke alltid jeg får så mye tid til blogging som je skulle ønske, men ja; det er et herlig sted å høre til:o)))
Ønsker deg en flott kveld.
Klem fra Solevig

Solgården Cafe, Butik said...

Hej!

Vilken spännande orkide, ser nästan ut som en peense, jätte fiiiin!! Ha en trevlig valborg!!
Kram/Sofia

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vad skönt att höra att du mår bättre.
Jag tycker jag bor vackert jag men du bor verkligen vackert, tänk att se en sånt fint skepp utanför fönstret, det är ju inte klokt så avundsjuk jag blir.
Och som vanligt visar du väldigt vackra saker, sänggaveln har ju mina absoluta favoritord carpe diem.
Ha nu en fin kväll
Kram Lena

Besta said...

For et flott syn å våkne til. Nydelig fullrigger.
Godt at du endelig føler deg bedre.
Det sliter å bli syk på denne tida.

Likte veldig godt fugleburet:)
Ha en fin kveld.
klem fra marilyn

Nanni said...

Hei min venn!
Har du vært syk? Jeg er så opptatt med dette bryllupet, at jeg knapt er her inne..., men godt å lese at du er bedre :)
Prøvde å legge ut noen bilder i går kveld, men ble kastet ut av programmet, gitt... Kanskje jeg får det til i kveld. Har dekorert en ringpute... kost meg med slike ting.
Min tilkommende seilte med Christian Radich i sin ungdom, så han er veldig glad i skipet. Vi har middagstallerkener med skipet på og mannen har alltid en historie på lur fra dengang...

God Nanniklem :)

Henriette said...

HERLIG å våkne til den utsikten a gitt. Forstår du har vært dårlig,godt å lese at formen er oppadstigende..God kveld videre så håper jeg du blir helt frisk fort igjen:) SORT SMIL fra Henriette

lisje astrid's husblogg said...

Kjempe glad for å lese at forma di er betre♥
Har hatt problemer eg og med opplasting av bilder og masse rusk på data her og!

Eg slit litt i dag,men det er terapi å kome inn i din draume heim♥
Hjelpe meg så vakkert du har det!
Likte veldig godt slik du har pynta etasjefatet.Eg har eit slikt også,men det er på badet med såper,smykker og div..Litt fristande å pynte det slik som du;)
God kveld og nyt helga♥
Klem frå Astrid♥

Rosor och Spetsar said...

Så skönt att du känner dig piggare.vackert skepp du fick se.
Ha en härlig vårhelg
Kram
Annelie

Har en drøm... said...

Så godt og høre at formen er stigende!
Nydelige bilder av masse flotte ting og tang i ditt slott ♥ Og for en herlig utsikt i dag da, må jo være litt gøy og ha det store, flotte skipet rett utenfor vinduene:o))

Fortsatt god bedring, og fort deg frisk!

Klem Line

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Så herlig å lese at du er i bedre form ;)
Du harså masse fint og su setter det sammen helt nydelig!

Og ikke minst.. wooow for en utsikt!
Ha en fin kveld!
Klem

Berit said...

Det var got å høre at du begynner å bli bedre. Slett ikke godt å gå slik du har gjort i lengre tid.
Nydelige bilder som alltid.
Du skulle hatt jobb som interiørkonsulent du, du er en ener.
Ble litt misunnelig på det kjølerommet du har;O) Der er slikt en bare drømmer om.
Ha en fin kveld videre, og en flott fredag. Snart helg igjen!
Klem

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

God kveld og tusen takk for koselig kommentar. Blir helt rørt jeg, selv om du alltid er flink med kommentarer.En er jo veldig spent på hva andre synes om sitt eget, men ble ihvertall kjempefornøyd med bildene fra butikken.Hjemmet mitt bytter jeg jo rundt på flere ganger i uka hi,hi...Ønsker deg en flott helg:))

It's me said...

Hello Sylvia.....i am glad you feeling better !!


Have a nice weekend with lots of sun..............hugs from Ria

sylvia said...

Hej Sylvia!
Vad bra att du mår bättre nu. Är riktigt avundsjuk på din sjöutsikt ska du veta, sååå fint.
Kram från Sylvia

svein`s kone said...

Hei:) For en utsikt du har!! Litt av et syn å våkne opp til. Fuglekvitteren du har her inne er heller ikke å forakte, er som en sommerdag i skogen:) Ja, peisen blir fin, gleder meg til den blir ferdig. Nå er det midt på natt, jeg er akkuratt ferdig pakket å skal på jentetur til København i morgen:) Ønsker deg en god helg og fortsatt god vår, klem fra Line..