Friday, April 16, 2010

helg

hei,
tenk helg igjen,tiden går fort i dette flotte vårværet, jeg har bare kost meg ute i dag,hatt litt kaffe besøk å kjent solens stråler,en engel har kommet til vår hage,den tar imot å passer på vår dør,syntes denne var så vakker at den ble med hjem,den er kjøpt hos Krøgenes plantemarked på Krøgenes i Arendal,der har de masse planter og figurer til gammeldagse hager,
se så pen hun er,står å ønsker alle velkomne til oss,


men passer å på huset ,hun er vel ca 120 til 130cm høy,å det er liksom som hun alltid har stått der,


her speider hun over sjøen å porten,en koselig engel å se når en kommer inn hit,
på den andre siden av huset,har vi henne vakre her,å hun har fått hals kjede på,et glittrene kors pryder hennes hals,fant ideen inne hos the secret garden en blogg dere må titte på,en fantastisk hage å et vidundelig vakkert hus,dere besøker henne HER,
gleder meg til rosene blomstrer her,det er Fairy roser jeg har her,lurte å klippe de denne helg,ser alle naboer har gjort det med sine,så nære sjøen er det skjeldent med frost nå.
en lykt har jeg å plasert i hagen,den er såå vakker,gleder meg til å ta den i bruk,den rekker meg til hofter,så den er stor,likte så godt denne,kjøpt hos Frk,Olsen såklart.
en krukke er blitt fylt med stemor,å de koser seg i solen på brygga,
å noen margeritter har jeg plantet,jeg elsker margeritter,å bruker de mye i krukker og kasser,
håper resten av helgen blir like vakker som dagen i dag,det henger jo en sky over oss,håper den blåser vekk å blir oppløst,liker ikke dette,håper ingen av dere blir berørt av stengte fly plasser..
å dere er bare aller best,jeg elsker kommentarer ,å dere er jo så flinke å legge igjen her,det varmer mitt hjerte.tusen millioner takk,hva hadde en blogg vært uten?
ønsker dere alle en riktig god helg,

63 comments:

Beth said...

Utrolig vakker den engelen din og den store lykten...
Blir fint når det grønnes og begynner å blomstre rundt om i hagen din...
Margritter, det ER sommer det!

God helg til deg!

Klem Beth`s småting...

Skogland said...

Så idylliske bilder fra hagen din! Den engelen var jo bare skjønn!
Jeg tar fatt på min 2. av 3 jobbhelger på rad nå...lite fristende!
Ha en fin helg, og kos deg masse :)

Klem fra Fru K

lisje astrid's husblogg said...

Åh!Sååå vakker den engelen var da!
Heilt nydeleg vår hos deg♥
Ser nesten ut som sommar hos deg!
Eg kom akkurat sykklande heim frå jobb,i snøv!!!Fysj!
Ønskar gode deg ei herleg vår helg i din vakre heim♥
KLem frå lisje meg♥

Louise said...

Violer på bryggan...underbart!!

Rachel said...

Så nydelig vär dere har hatt i dag! Her har det värt lett skya men nå skinner sola på oss.
Jeg har gode nyheter, på mandag begynner jeg og jobbe som sykepleier igjen. Ska begynne på neurologen og det skal bli spennende. Jeg er fortsatt litt sliten men det hjelper nok og komme igang igjen.
Håper dere får en nydelig helg med mye sol. Stor klem til deg vennen!

sologbolig said...

Nydelig engel og vakker dame. så fint du har det rundt omkring. Ja du har det så fint både ute og inne. Her var det deilig vær først i uka, men i går kom regn og vind og i dag er det enda verre ..... men nå koser vi oss inne. Ha ei fin helg. Klem fra Sigfrid

Ulla-Kristiina said...

So wonderful pictures again. And the birds are singing so beautiful!

Have a lovely weekend!

Sjabbig men chic said...

Men åh! ni bor så himla vackert och du har så vackra kvinnor i din trädgård. Fast fryser de inte?;)

Kram Lisa

Kari said...

Hei, Sylvia!
Så utrolig koselig du har det i hagen, jeg likte den store engelen kjempegodt :) Den står der og passer på dere :)
Det er så deilig at våren er her, og at det endelig går an å plante ut litt blomster og gjøre det sommerlig.
Jeg ønsker deg en kjempefin helg!
Klem fra Kari

It's me said...

What a beautiful big !!! angel Sylvia !!! wowwww.......................have a great sunny weekend hugs from me...............bye!

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia...

Hvor er det hele bare vakkert...:-o)super flot engel.Min ældste datter samler på engle, hun har mere en 400.
Det ser helt sommerlig ud hos dig.
Her i Danmark, oppe i det nordlige Jylland er det rigtignok solskin men det blæser iskoldt.
Længter efter lidt mere varme...:o)

Klem fra Lisbeth

Mariann Louise said...

Så utrolig flott du har det der du bor, altså! Rene idyllen:)

Engelen er da riktig en skytsengel, og alt er så nydelig sammensatt, blomster, figurer og alt!

Ha en flott fredag, klem fra Mariann:)

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Nydelige figurer:)
Tusen takk for tips...har aldri hørt om bakerpulver...dette skal prøves:)
ha en kos aften
eddaklemmer

Bea said...

åhhh.. det minner meg så om Spania.. vi hadde hus i Alfaz del Pi, litt nord for Benidorm. Pleide å kjøre forbi et hagesenter som solgte slike.. kunne gå rundt der å kikke å ta på statuene.. synes de er så nydelig :))

kos dokker:) klem fra mæ

MajorogMeg said...

Oi...du har det like vakkert utomhus som inne Sylvia:) Nydelige figurer...enig med deg vedr Margeritter, meget dekorative:)
Frost nære sjøen ja....her har det jo vært snøstorm men du bor nok i et mildere klima enn meg:) Jeg har ikke plantet noe enda...
Nyt kvelden, klem fra meg:)

Rosor och Spetsar said...

Så vacker ängel du har i din trädgård.Den gör att man känner sig välkommen förstår jag. Du har så mycket fint i din trädgård, blir spännande att se bilder från den när det blir grönt
Ha en skön helg
Kram
Annelie

Amy said...

Oh I love your angel Sylvia! Both statues are lovely but your angel is wonderful...what a beautiful face on her, she looks so peaceful standing there...
It looks gorgeous next to the sea..that was one of the best things about living on Averøy with the sea on both sides of our home there, when the weather was beautiful there was no better place on earth to be...I loved how the sunshine danced off the water like diamonds....gorgeous! Have a wonderful Friday evening my friend! Klem fra meg

huset ved elva-elin said...

Så flott en engel, der passet den godt inn. Så mye fint du viser :)
Klem fra Elin

CaramellePastelle said...

Underbart vacker ängel. Vingarna är sååå fina!

Önskar dig en trevlig helg. Kram Camilla

Vintage House said...

Mycket fin ängel.
och så var det den helt underbara utsikten:)
ha en ljuvlig helg.
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken härlig bild den med penséerna på bryggan, oah jättefina statyer. Din nya ängel är så vacker, bakom henne ser jag en underbart fin kruka också. Du har så fint både inne och ute.
Ha en toppenhelg
Stor kram
AnnaMaria

Barbros lille atelier said...

Her er masse fint å se som vanlig:-) Engelen var helt nydelig!

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

-Ultima-Thule- said...

Jeg falt pladask for engelen din!! Den er jo båre sååå vakker! Må si du har jammen pyntet og gjort det koselig ute hos deg. Det er så herlig når våren kommer og en kan tillate seg litt ute arbeid igjen. Her nord er det enda en måned igjen til våren kommer. God helg!!
*Klem* -Kamilla-

The Secret Garden said...

Så vacker ängel! Och läget vid vattnet och bryggorna, så mysigt! Kan riktigt känna vad underbart det skulle vara att sitta där i solen invid vattnet. Jag är så förtjust i vatten.
Vad roligt att du länkat till min blogg i ditt inlägg:)
Min staty har också kommit fram ur snön nu.

Ha det gott!

Renate´s hjem said...

Fine engelen da! Nok en gang vårfølelse ved å komme innom bloggen din. Deilig (;
Her har det faktisk lavet ned litt sne idag (med aske). Veldig trist syn! Derfor tok jeg meg en tur til Låvebutikken for å trøste handle. Det hjalp vettu (o:
Ha en fantastisk fin helg!

Klem

Landlige Hjem said...

Åååh såå utrolig nydelig!♥
Ja det ser virkelig ut for at våren har godt fotfeste hos deg, så godt!♥
Her ligger fortsatt snøen, men jeg har noen blomster ute, men tar de inn om kvelden ellers fryser de på labbene sine stakars♥
Tuusen takk for din alltid koselige hilsen hos meg .)♥
Ønsker deg en vidunderlig helg!♥
Goklem fra meg
Anki

Tovepia said...

Så flotte skulpturer og lykter du har! Skikkeliug koselig å komme til deg og bli mottatt på denne måten!
Liker ikke denne askeskyen, for jeg har en datter i England som skal hjem til mann og barn på søndag..
Ha ei koselig helg...misunner deg været;)
Klem fra meg;)

Nanni said...

Så vakkert utemiljø, Sylvia!
Her tusler det mot bryllup, tre uker i morra... <3
God helgklem fra Nanni

Ruths datter said...

Du for et fint innlegg du har laget her.herlige bilder og flotte statuer. Du har det bare så fint.God helg i ditt vakre hus ig hage

Simones Country Home said...

Heiiii på deg. ;o)


Så fint det var da. Fin jomfru. hehe

Nattaklem til deg fra meg. ;o))

Villa Klaraberg said...

Så vakker engel!! En Guardian Angel som våker over dere, den passer så fint hos deg. Ha en flott helg, Sylvia! Klem fra Jorunn

Pia said...

Jag är helt stum av all skönhet du visar!!! Du har det så otroligt fint!!!

Ni verkar ha rena sommarn där?!

Nu skall jag också ut i gården, innan askmolnet täcker solen;)

kram/Pia

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Det var litt av en dørvokter, og flott lykt også! Tenk at du alt har plantet margeritter og stemor, ja, da har det blitt varmt og godt! Hørte du hadde fått litt farge, og det må jo være deilig da, selv om du jo bør være litt forsiktig nå på vårparten. Her har de lovet 13 grader og sol i dag, så jeg håper på en bitteliten tur ut. Men dette går veldig tregt dette, så jeg tror nok jeg må regne med et par uker til før jeg er litt mer i farta. Er lei innelivet nå!

Med ønske om en god helg!

Klem
Cathrine :-)

Fånga dagen said...

Godmorgon Kära Sylvia!
Vad härliga bilder du visar, Vilken otroligt vacker ängel, förstår om den var tvungen att följa med hem.
Vad härligt det låter att sitta ute i solen med en kopp kaffe och en gäst. Själv så kom jag inte ur sängen på hela dagen eller kvällen igår, fick ju feber också, konstigt.
Jag tänker ofta på hur du bor och det är så vackert, njut av livet det är inte alla förunt att ha det så vackert.
Det är besvärligt det där med askmolnet från Island, det drar med sig mycket krångel.
Ha det nu så skönt i helgen, jag ska försöka ta mig ur sängen frampå här.
Kram Lena

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Heldige deg, dere bor bare så vakkert til der nede. Nydelig engel, passer så godt hos deg.
Ønsker deg en flott lørdag:))

Thelma Louise said...

God lørdag morgen :-) herlig engel..Grattis..Du hadde likt og vært der jeg endte opp i påsken, der hadde de massevis av lignende produkter..men der tok jeg ikke et eneste bilde.:-)

Nyt dagen.:-)

Bente said...

Fint med tips om å klippe Fairyrosebuskene nå. Du bor vakkert til. Ha en god helg!

Änglarnas hus said...

Ååå så vackert..jag älskar som sagt änglar ocg den stora du har i din trädgård var såå fin!..
Tänk när det blomstrar runt henne!

ha en bra helg!!

kramis Sanne!!

Uttan said...

Vilken ängel! Helt underbar!
Vem skulle inte vilja ha en sådan?
Du visar alltid så vackra bilder på ditt hem.....jag bara njuter.
På Måndag ska det bli en resa till Trädgårds mästaren och köpa vårblommor.det är dax nu.
Och Jag blir så inspirerad när Jag ser hur fint Du har planterat.
Vi har precis varit ute på en promenad och Jag har plockat vitsippor.
Så glad man blir att våren är här!

Kramar!

Ellinor Forsblom said...

Vad Fint att få mötas av en Ängel när man kommer till dej. Du har så mycket fint ute hos dej. Margeritter älskar jag också.
Ha En Fin Helg
Kramar/ Ellinors Hus

Nostalgia said...

så flotte hagestatuer du har ! Kan tenke meg hagen din er et syn når sommeren kommer også !

Ønsker deg en fortsatt fin kveld !
klem, Nostalgia

Balke gård said...

Å, så nydelig lykt og engel, og så koslig, vi begge to elsekr margeritter!! det er så fin en blomst!!! Og så blir de sås tore i løpet av sommeren når de har nok jord!

Men er du syk? Huff og huff, ikke noe særlig! God bedring, kjære vennen min! Nå har vi spist og kost oss med min kjøre pappa, koslig å sitte rundt bordet og spise god mat sammen, lande dagen.. Klem

GroLinda said...

Hei berta ;o)
Såååå nydelig den engelen er! Så den jo bare bakfra før du kjøpte den vettu ;o) Helt skjønn er den!!
Flott med den teksten på soverommet også! Jeg får nok snart ta meg en tur igjen!
Hilse alle. Glad i dere ;o)
Klem fra Søs :o)

Besta said...

For en nydelig engel du har kjøpt. Har aldri sett sånn rundt her.
Gleder meg til å plnate rosene,de høres så fine ut.
Nå må jeg ta en tur innom bloggen du skrev om, tror ikke jeg har vært der.
Ha en fortsatt fin kveld.
klem fra marilyn

Inspiration i vitt said...

Hej vännen, vilka enormt vackra stora trädgårdssaker du har, figurerna står fint där hos dig och hälsar alla gäster välkommna. Kram på dig/Ingela.

På landet said...

Foe en nydelig engel, og lykt. Du er så heldig som bor ved sjøen, det er så fint på sørlandet.
Da jeg var liten lå vi på en camping plass ved grimstad hver sommer. Morvigsanden heter den,veldig fint der =)

Ha en forsatt fin helg =)

ChezJeanette said...

Den engelen var helt nydelig! For noen flotte bilder av hagen din!
Ha en flott helg!
Jeanette :-)

Lykkelig som liten.. said...

Hei hei :)
Skal si du har fått deg flotte damer i hagen da ;) hihi, har ikke engang sett de jeg, tror jeg... hmmm..
Og så flott bloggen din har blitt nå da :) Nydelige bilder av mine 2 gull også:)

Håper du får en nydelig søndag mamsen:)
Klem Tina

Frøydis said...

Hei på deg :-))

SÅ fint og koselig du har det rundt deg! Tenker du kan sitte der hele dagen og bare se på at tiden flyr...

Godt sola kom tilbake til oss idag, ikke sant?? ;-)

Klem, Frøydis

Prinsesse Elin said...

Hei Sylvia.
Så utrolig flott dere har det i hagen. Jeg ser at jeg nok kommer til å bruke din blogg som inspirasjon når det skal stæsjes utenfor her. Plutselig var vinteren tilbake men inne er det sommer.
Jeg tar slikt med knusende med ro. Har gått i varmedress på 17 mai før, jeg:))
Ønsker deg en nydelig og vårlig søndag. Takk for de fine og varmende kommentarene du legger igjen hos meg. Jeg kjenner at jeg rett og slett blir lykkelig av dem.

Klem fra Elin:)

Solveig said...

Åååå så vårlig og skjønt det var hos deg!! Den engelen var bare helt nydelig! Heldige seg som bor så nærme et sånt utsalgssted. På mine kanter er det litt vanskeligere å få tak i, men jeg skal da se hva jeg klarer å få til. Har ønsket meg en hagestatue en stund nå:o)))
Tusen takk for flott inspirasjon fra din hage - masse lekkert og veldig koselig.
Ha en flott søndag.
Klem fra Solveig

magnyslillekrinkelkrok.blogspot.com said...

kjære vene... du er da heldig som får ha det slik av dem du bor med...
nydelige figurer...
klemmer og fin dag!

magnyslillekrinkelkrok.blogspot.com said...

forresten, gøyt at du også liker fuglesang...

Fru Fjeldhammer said...

Ha en fin søndag du også!
klem

Huset vid ån said...

Du har så vackert både ute o inne! Hoppas att du haft en trevlig o skön helg! Kram Therese

HVIT PERLE said...

Hei Sylvia:)
Tusen takk for koselig helsing frå deg:)
Pc`en er endelig komt frå rep. etter x antall veker.. Men problemet er der fortsatt,so må mest sannsynlig inn igjenn på rep:(
Men he fått lånt meg en minimini pc,heldivis:))

Flotte innlegg frå deg,engelen var NYDELIG:)

Ikkje nåke særlig vår stemning her,det snøva å lava ned:(( Off vil ha VÅR:))

Ønske deg en fin Søndag

Klem Nina

GroLinda said...

Hei igjen ;o)
Ønsker deg en god bedring søs!!!! Ikke noe godt å være syk nå. Her har det vært haglebyger, sol, vind med orkan styrke og regn. Da mangler bare snøen så har vi hatt alt ;o) men jeg håper ikke den kommer altså!!! Det er for varmt til det også for det er 8,9 grader ute. Men, GOD BEDRING min kjære søs!!! ;o)
Klem fra Gro :o)

Ragnhild / Wallas Verden said...

Å så flott denne var. helt nydelige begge to;)Blir nok utrolig vakkert med roser rundt.
Må du ha en herlig søndagskveld.
klem:)

lavendel mio said...

Nydelig!! Kunne tenkt meg en slik i hagen min:)
Ha en herlig kveld,klem Hanne

Landcharm said...

Så fine detaljer i hagen, og for en beliggenhet ved sjøen dere har. Herlig!

Datt said...

Ah, så kos! Der var det jo finvær også, her snør det som bare det akkurat nå! :(

Synnøve said...

Så fin engel som står og tar imot en. Kjempefin tsatue du har bak huset også.
Så fint vær dere har,vi har snø;(
Klem

Atelje Skärvan said...

Hej sylvia!
Vilka underbara figurer,ängeln är bedårande,är de nya eller gamla?
Ha en bra vecka,kram Agneta