Tuesday, April 27, 2010

mandag

først vil jeg gi dere alle denne herlige blå hortensia ,tusen takk for alle hilsner om god bedring å for at dere likte vår hage ved inngangsparti.dere er bare aller best..
jeg sliter fortsatt med helsa,var hos lege i går,de fant stille lungebetennelse,så nå er det pencilin en stund,
men kjekt å få svar på hvorfor en er så sliten..
i dag vil jeg vise dere vårt kjølerom,det har vi i tilknytning til kjøkken,bak en dør
mørke å dårlige bilder,lyset her er ikke så sterkt,
har tenkt å få malt vegger å hyller hvite her,men sånn ser det ut her nå,
litt stæsj har vi nå her å,
det er så kjekt med et stort kjølerom,å ja dette er stort,står å et kjøkkenbord her,
med blå å hvit rutet duk,å en gammel kvern,
kjekt å sette fra seg ferdig fat med mat og kaker her til selskap å ikke minst jul
krikker må til,
å egg i en kurv,
en gammel kasse fra Arendals margarin fabrikk,den eksisterer ikke mer,fikk kassen av svigermor,passet så godt her ,koselig med gamle tre kasser,
eller så har jeg problem med å få lastet inn bilder til pc fra kamera,hadde det problem før å,men det ordnet seg,
så jeg bare fortsetter å ta bilder ,så får vi se om det ordnes etterhvert,
ser jeg har fått nye følgere,tusen takk for at dere vil følge meg ,.
her sør er det et nydelig vær i dag å varmt,verandadør står oppe...
nyt dagen alle sammen.

58 comments:

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Ett sånt skafferi skulle jag vilja ha, hade det en gång när jag bodde i stan. Så mysigt och förvara ägg pch sånt där. Du har fin ordning på dina hyllor. Hoppas du blir frisk nu när du fått penicillin, förstår om du känner dig trött. Här har vi också en strålande sol idag, jag ska snart åka till jobbet. Börjar 13:00 idag.
Var rädd om dig vännen och ha en härlig vårvecka.
Kramar
AnnaMaria

lisje astrid's husblogg said...

HEI♥
Vakkert å proppfullt av detaljar endatil i kjølerommet!Woooooow!
Du er unik!Det er ekstremt imponerande vakkert hos deg♥
Blir egentlig litt mållaus!
I LOVE IT♥
Uff:(Lungebetendelse er ikkje særleg!
Tenkjer på deg♥
God bedring♥
Klem frå Astrid:)

Anita said...

Så godt å få vite hvorfor man føler seg ute av form ja! Jeg har hatt det som deg en gang, og jublet nesten da jeg fikk vite at jeg hadde en infeksjon :D Det var så deilig å få en bekreftelse på at jeg var syk, gikk og var slapp og klarte ikke å jobbe heller....
En pencillin kur og noen dager hjemme så var jeg frisk og rask igjen!! Og det var godt!

Utrolig flott kjølerom da! Tilogmed pynt her inne også :)
Jeg vil også ha et sånt rom i huset mitt. Veldig praktisk!
Du er jo også så heldig som får slike gamle skatter av svigerforeldrene Sylvia!

Ps.. jeg har en liten give away på bloggen min

Håper dagen din blir fin...
Klem Anita

Martilie said...

Åhhh -et sånt ønsker jeg også meg :)

Nyyydelig og praktisk! Så deilig å ha alt "for hånden" og i tilknytning til kjøkkenet.

Inngangspartiet er også vakkert. Har vært litt offline noen dager, men koser meg med nye innlegg idag :)

Riktig god bedring -godt å vite hva det er! Bli frisk!

Klem,

Tove

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

So deileg med eit slik rom då!!! Herleg!!!☺☺

Klem M♥

Pia said...

Du överraskar mig varje gång du visar något på din blogg!!!
Det där skafferiet/kallrummet är helt otroligt!!!! Man kunde ju bosätta sig där!!!

Ta det lugnt och sköt om dig!!!
Kram/Pia

hemma hos lilla mej said...

Vilket underbart skafferi.Ja du ar så himla fint.Hoppas att du känner dej bättre nu när du fått pencilln.Önskar dej en fin dag vännen Kramar Rita ♥

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia...

hold da op, selv dit kjølerum er hyggeligt..:-o)
Hvis det bliver for varmt der ude så kan du jo bare sætte dig her ind og køle af.
Godt du har fundet ud af hvad du fejler.
Kold lungebetændelse som vi kalder det her i Danmark har jeg selv prøvet, puh hvor var jeg slap og træt inden lægen fandt ud af det.
Men med antibiotika og varm sol så bliver du nok hurtig på toppen igen.

Fortsat god dag fra Lisbeth og de 7hunde....-o)

Karl Halvorsen said...

Koselige bilder du viser oss her, forteller mye om den som bor der. Bare positive fortellinger. :) Det er nok mange av oss som skulle ønske den kreativiteten du viser.

Ellers vil også jeg ønske deg god og snarlig bedring, så du kommer deg i skikkelig gjenge igjen.

Sanna said...

Steike for et kjølerom...
Du er fenomenal.
Kjøleagregatet vårt har gått til dundas, så kjølerommet er tomt.
Kanskje jeg må lære litt av deg, når det skal fylles igjen....

Hjertedamas blogg said...

Flott kjølerom. Vi har ikke noe sånt vi da!!!! Mye fine ting, koz!!!!

Lilla Kullan ♥ said...

Vill också ha det så där!:-) Kram Stina

Sanna said...

Takk for hyggelig kommentar.
Jeg har lagt meg til som følger hos deg, for det er så mye spennende hos deg.
Du må gjerne gjøre det samme hos meg, hvis du finner det interessant..
Ha en fin dag videre.

Ingrid said...

Så praktisk med et så stort kjølerom! :) Synes det var sjarmerende innredet også jeg.. med blonder på hyllene og greier. :)
Ha en fin vårdag!

Beate said...

wow, så deilig! heldige deg som har et slikt rom!

nyt kvelden

klem beate

sologbolig said...

Så deilig å ha et slikt kjølerom. Og så fint og ryddig du har det også, og ikkje minst koselig.
Eg sitter inne og fyrer og venter på våren. Klem fra Sigfrid

Lunalu said...

Åh....heldige deg som har så flott kjølerom!!!! Så ryddig og fint!!
God bedring!
Klem fra Lunalu

It's me said...

What a beautiful kitchen you have Sylvia........get well soon my dear !!

Hugs from me ..........

Ninas Interiør said...

Å, for et fantastisk kjølerom! Med skikkelig orden og reda! Så flink du er!

Og vakker Hortensia du viser oss, også!

Ønsker deg god bedring, og håper du snart føler deg i bedre form!!:)

Klem Nina

hjemme bra said...

Hei.
Dette var det flotteste kjølerom eg nokon gong har sett! Og så mykje fint du har.

Änglarnas hus said...

Hallojsan goaste Sylvia!!

Tänk att du alltid visar såå mycket finyt!..Tänk om man endå hade ett skafferi!..det är en dröm jag har!..och ditt var så fint pyntat!!

ha det bäst!! Kramis Sanne

Solgården Cafe, Butik said...

Ja pencilin brukar ju vara en dunder kur för kroppen, så det är ju himla tur att det finns!
Men vilken LYCKA att ha ett skafferi som du!!! Har haft planer på att skaffa mig ett sånnt.
Någon gång så ska det bli av...hoppas jag :0)

må så gott!!

huset ved elva-elin said...

Hei hei :) du har det fint til og med på kjølerommet du :) jeg skulle ønske jeg haddde kjøle rom jeg å.
God bedring
Klem fra Elin

Besta said...

For et blitt kjølerom, må være deilig med så god plass. Savner et sånt rom her.
Ha en fin tirsdag kveld.
klem fra marilyn

Barbros lille atelier said...

For det første synes jeg du er utrolig heldig som har kjølerom, og for det andre så må det være det flotteste kjølerommet jeg noen gang har sett! Du kjører stil over alt du, Sylvia! Helt fantastisk:-)

Klem

Louise said...

Det var nog ett av de sötaste kylrum jag sett! Så många vackra fina detaljer!! Skulle bra gärna också vilja ha ett. Må så gott! Kram

essemia said...

Åh vilket härligt skafferi. Hade gärna haft ett sånt jag också, men vi har inte plats, haha.

Hoppas att penicillinet hjälper snart så du känner dig som en människa.
Kram Elzie

lavendel mio said...

Å for et vakkert kjølerom!!
Skikkelig gammeldags dette, du hadde orden i saker og ting også:)
Klem Hanne

Bea said...

så det var lungebetennelse alikevel.. ante meg at det var noe mer en virus..

Du må hvile!!! la antibiotikaen få lov å virke uten at du peser rundt ute eller inne.. kroppen trenger ro for å bli frisk.. lungene spøker man ikke med..

Slike kjølerom/spiskammer er gull verdt.. skulle vært påbudt i alle hus!! Masse fint du viser her.. liker så godt slike vinglass (nest siste bildet) og den margarinkassen :)

Riktig god bedring Sylvia.. ta nå vare på deg selv nå ellers blir du gående å hangle hele sommeren..

bamseklem fra mæ

Jonna said...

Vilket underbart skafferi! Och så fina saker du har där!
Hortensian är ljuvlig!
Hoppas du mår bättre snart!
Kram från Jonna ♥

Anette (Hvit Romantikk) said...

For et vakkert kjølerom ! ♥ Får meg til å tenke på alle de andre rommene deres, må jo bare være helt nydelige ! ♥

Leit du har lungebetennelse, men godt at du har startet pencilin kur.

Håper dagen din har vært god. ♥

Klem Anette

pysseltanten said...

Halloj gooa Sylvia...=))
Åååh vilket fint skafferi....såå många fina saker...o så praktiskt...
Hade oxå ett stoort skafferi i vårt förra hus, som var från början på 1900-talet...Saknar det...
Hoppas du snart ska må bättre....
Kryapådejkraaaaamizar Git

Emmas utsikt said...

Vilket härligt kylrum! Gratulerar! Och stackars dig som inte mår bra, hoppas pencillinet snart tar knäcken på inflammationen.

Bli friskkram till dig!

Lykkeliten said...

Du store min tid! Er det virkelig mulig å ha det så pent i et kjølerom?
Jeg er skikkelig imponert og misunnelig altså.

Tror nesten jeg må si: Hvis du er på disse kanter, stikk gjerne innom, men vær så snill, ikke ta en titt på kjølerommet mitt ;-)

Varm klem fra ei som må rydde kjølerommet snart.....

Lenemora said...

Nydelig spiskammers, har aldri sett en sååå ryddig bod/spiskammers før!
Vakkert og nostalgisk akkurat som resten av det koselig huset ditt!
God bedring med lungebetennelsen, greit å vite hva det er....så kan man få rett behandling.
Jeg hadde også stille lungebetennelse for noen år siden.

Ha en fin uke!

Klem Lenemora

Fånga dagen said...

Men nu tror jag att jag dånar, det kan nte vara sant att du har samma ordning på dina hyllor därinne också. Jag blir så avundsjuk på din goda smak att jag snart måste ta hit dig så att du kan göra om hos mig:)
Jag hoppas att du känner dig piggare idag och skickar stor kram till dig
Lena

Ruths datter said...

Tilogmed på kjølerommet har du det lekkert.Et spørsmål: den engelen på første bildet. Har du sprayet den?

yesheimen said...

Nå gir jeg meg ende over. Du har det like flott i kjølerommet som ellers i huset du. Aldri sett maken altså. Har du aldri rot noen plass? ha-ha, måtte bare spørre altså.
Koselig å få titte inn, og se alle detalje du har laget til. Og tusen takk for den nydelig blå Hortensian, vakker blomst.

Ha en fortsatt fin uke.
Klem Ann<3

yesheimen said...

Glemte helt å ønske deg god bedring, men det gjør jeg selvsagt, så derfor en liten ekstrakomentar. Lungebetennelse er noe dritt, håper du kommer deg raskt når pencellina virker.

God bedring Sylvia.
Klem Ann<3

frøken olsens drømmer said...

Å du sååå koselig,men jeg rett og slett gørr misunner deg den trekassen !!!!

No.47 Mia said...

OOOooo... Vilket fint skafferi!!
Tänk om man hade det.. Tycker det är så mysigt..

♥Mia

Monica said...

Kjølerommet/skafferiet ditt er jo et skattekammer!!! Masse fint!

Rachel said...

Käre Sylvia!
Så godt att du har fått svar på hvorfor du ikke blei bedre og nå når du har fått medicin skal du se du henter deg fort.
Nydelige bilder som vanlig! Og kjöle rum må väre helt toppen og ha (det vet jeg ingen som har her i sverige)
Jeg er i topp form igjen og trivs veldig bra på jobben, og det er så gott att det har ordnet seg.
Stor varm klem til deg vennen!

Torilpia said...

Så kjekt med et sånt flott og stort kjølerom .. :o) Med plass til litt av hvert og noe attåt.

Kjedelig med lungebetennelse - men samtidig veldig bra at du har fått penicillin for å ta knekken på den. Håper du snart blir i storform igjen. Kan jo ikke være syk nå når sommeren snart banker på døra .. :o) Ikke der du bor :o)

Tusen takk for bursdagshilsen - hadde en fin og rolig dag - hadde kaffeslabberas på lørdag så det var jeg ferdig med på forhånd :o)

Du får ha ei fortsatt super uke - til tross for sykdom - Klemmer ♥

LykkeLise said...

Hei vennen ♥

Godt å høre at de fant ut hva som feilte deg, så håper jeg du snart er frisk som en fisk igjen ♥
Ett sånt kjølerom skulle jeg gjerne hatt også, har så lite lagringsplass her:P Kjempefint var det:)

Go bedringsklem Lise:)

Thelma Louise said...

God bedring til deg Sylvia.:-)
jeg har tre blå hortenisa i hus nå..de er så vakre..herlig den søvl pokalen din står i.:-) krya på deg.:-) Klem

Landlige Hjem said...

God bedring!♥ Uff, lungebetennelse er ikke morsomt! Godt du har fått medisin for det :) Ikke stress, ta dagen som den kommer :)
Tuusen takk for herlig hilsen snille du!♥ Varmet stort!♥
Nyydelige bilder, så mye fint du har der :) En drøm av ett rom!♥
Den trekassen var bare lekker :)
En nydelig dag ønskes fra meg♥
Her har det snødd, og nå regner det.. en grå dag, men jorden trenger også vann :)
Go`klem
Anki

Størhuset said...

Så mange Vakre ting, virkelig er fryd for øyet! God bedring!

Vintage House said...

Så härligt med ett skafferi, vill gärna ha men ingen plats..Ditt ser så mysigt ut
ha det så härligt
kram
sandra

Anitas hus said...

Heldiggrisen!!! Ett sånt kjølerom må jo være en hver husmors drøm^^,) Må le litt også, for selv i ett kjølerom kan slike interiørgale damer som oss finne på å pynte. Er det rart at "normale" damer rister på hodet, tjihi^^,)

Nei, Sylvia, du bor i mitt drømmehus;)

Ja, det er deilig både på hydrostranda og Rognstranda. Jeg synes det er så deilig og gå ut til sjøen for å hente seg inn litt:)

Håper formen din kommer seg raskt nå med pencillin. Ikke kjekt og gå sånn helt energiløs.

Klem, Anita:O)

Synnøve said...

For et kjølerom du har. Det må være utrolig kjekt og ha. et så stort kjølerom.

Bra legen fant ut hva som feiler deg.
Ta vare på deg selv:))
God bedring
Klem

Prinsesse Elin said...

Hallo Sylvia.


Masse god bedring til deg.Godt at du får noe for det og ser lys i tunnelen. Det slår meg at selv om du er syk er du like blid og glad. Bøyer meg i støvet for deg. Ikke mange hadde klart det.

For et flott kjølerom. Her er kjøleskapet et delt frys og kjøl og alt for lite.

Ønsker meg et kjølerom men har ikke plass her oppe i hovedetasjen. Må bli nede i kjelleren da.
Ønsker deg en fin fin torsdag. Klem fra Elin:)

Blessedmom's Simple Home said...

I've been catching up on reading your posts. I haven't been online much the last few weeks. I wish I had a pantry like yours, it looks so nice and neat! I love that old grinder too. My parents have one like it that they still use.
Blessings,
Marcia

Huset vid ån said...

Åh, det är så fint i ditt skafferi Sylvia, det är som en vacker liten butik. Hoppas att du snart känner dig bättre...Krya på dig! Kram Therese

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen Sylvia!
Så flott kjølerom du har, ja, det misunner jeg deg! jeg husker min farmor hadde et spiskammers i et hjørne av kjøkkenet, og der fikk hun også plass til utrolig mye!

Ønsker deg en fin dag, vennen!

Klem Cathrine :-)

Jenny said...

Hej Sylvia!
Hoppas du mår bättre nu när du tar en penicilinkur!

Vilket underbart skafferi du har!!
Vill oxå ha ett sånt:)

Ha en bra dag och krya på dig!

Klem Jenny

Anonymous said...

Hej! Jag har nyss startat upp en lite annorlunda stilblogg. Kika gärna in på http://snostilen.webblogg.se

My home is my Castle - by Kari said...

tror det må være det flotteste kjølerommet jeg noen gang har sett !!! Til og med der har du pyntet så vakkert :)))
Fantastisk !!

Klem,Kari