Friday, May 21, 2010

bli med ut på veranda..

Hei alle gode venner.
dise bildene er tatt nå på morran,det er 22 i skyggen å alldeles nydelig å lukke opp veranda dør,så da ber jeg dere med ut hit om dere vil.
nydelig utsikt har vi her å,blir aldri lei av å titte på sjøen,det er så stille her,bare fuglesang å en båt i ny og ned nå på morran som er på sjøen.livet er deilig når det er sånn,brygga vår ligger liksom under her,når vi lener oss ut over rekkverk ser vi rett på brygga,
en lett deilig frokost nå på morran,boka ligger klar til å lese i,virker som en spennende bok.gleder meg,noen som har lest den?
her er utsikt fra 2 seter,mot byfjorden,vakkert?
har sydd nye trekk i rutet hvit og blå,elsker dette mønster ute,putene fra kid,prinsess og frk.Olsen.ble nok til en duk å,skal ha blonde rundt den.
å blomster må til overalt,liker å ryer i hvit her,gjør det lunt å så gjør det ikke noe om sola bleker dem.
dronning ingrid og lobelia står i melke spann fra mester grønn.
her står det ved vår verandadør,å støvlene fra i fjor,kjekt å ha i hagen,
et lite fransk hjørne,planter skal i kassen over her.oliventre er 3 år nå,tar det inn om vinter.
lykter å fuglehus,
en herlig kopp fra mester grønn med spanske margeritter,tenk at vi har vært så heldig med været disse siste dager,å mer er meldt,å så går det mot pinse og lang fri,
mange har spurt meg om hage gruppen i innlegg under her,kjøpt for noen år siden på nett,de heter riviera collection om noen vil søke,husker ikke hvor..
å igjen tusen takk til alle gode hilsner,skulle ønske dere bodd nær,da kunne dere komme på jordbær,reker og hvitvin,men en skal aldri si aldri,
ønsker dere en herlig Pinse,nyt været å livet mens det er her....det gjør jeg.

50 comments:

tove said...

STUM, av beundring. Du er så heldig. Kanskje ekstra kaldt om vinteren men for en fryd om sommeren da...
Ha en kjempeflott lang helg. Hadde jeg bodd slik til hadde jeg kost meg glugg ihel...l

Klem Tove

Christine C said...
This comment has been removed by the author.
Christine C said...

Det var en fantastisk koselig uteplass :-)) Så mange fine detaljer og FOR en utsikt...håper dere får mange deilige stunder der i sommer!

Ønsker deg en riktig fin pinse.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var den största finaste hortensia jag sett, blommorna trivs hos dig. Jag tror du pysslar om dom bra. Önskar vi hade sånt väder, här har det börjat regna. Och vi som ska över sjön i öppen båt med alla saker senare idag.
Önskar dig en härlig pinse
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej said...

Vilken fin veranda du har.Vilken underbar hortensia du har.Önskar dej en mysig dag vännen.Kramar Rita ♥

Elizabet Stilig hjem said...

Så flott uteplass dere har og mange nydelige detaljer!!
God pinsehelg til deg og dine!
Klem Elizabet

Ellinor Forsblom said...

Vooov, vilken Utsikt du bor ju så Underbart Vackert.
Vacker Veranda med alla Detaljer du har.
Trevlig Helg.
Kram/Ellinors Hus

Anita said...

Ja, jeg skulle gjerne sittet på din veranda akkurat nå :)
Så nydelig utsikt du har altså, HELDIG er du... :) Og frodige planter også.. De ser ut til å trives godt hos deg!
Her jeg bor nå har vi 2 verandaer, den ene som det kommer sol på er det "ståplass" og den andre som er stor nok til å sitte er det ingen sol...
Som jeg gleder meg til å få hus nå med egen uteplass! Vi har et i kikkerten med store terrasser på begge sider og 1 mål tomt :) HÅPER det blir snart!

Ha en NYDELIG dag i solen, og tusen takk for de koselige kommentarene du legger igjen til meg.. Jeg setter veldig stor pris på det!
Mange klemmer fra meg

It's me said...

I hope that the weather will be very good this weekend .............beautiful your terrace..........i really like it !!

Happy sunny weekend !! hugs from Ria enjoy !!!!

Tovepia said...

Jeg drømmer meg bort når jeg ser bildene dine og uteplassen, det ser direkte herlig ut! Men skal ikke klage idag; sola skinner og jeg er på hytta ved sjøen, og nå skal jeg plante!!
Ha ei flott pinse og klem fra meg;)

Romantikk-takk. said...

:)Du er bare så utrolig flink du Sylvia. Liker veldig godt putene du har sydd. Alldeles nydelige. :)) Passer veldig godt fuglelyden du har på bloggen selv om det er ei kråke som hyler i bakgrunn,hehe. Ønsker deg en hærrlig pinse. :)Klem.

Lykkeliten said...

Kjære Sylvia.

Bare pass deg, med en slik invitasjon på bloggen skal du ikke se bort ifra at jeg tar med meg kjølebag med reker og jordbær og kommer kjørende ned til deg!
Ser meg ikke mett på de vakre bildene fra huset ditt.

Varm pinseklem fra Lykkeliten

huset ved elva-elin said...

Så nydelig uteplass, skjønner godt at du aldri blir blir lei av å titte på sjøen. Vi kan også se sjøen fra oss, men ca 200 meter unna, blir liksom ikke helt det samme :)
Ha en fin pinse.
Klem fra Elin

Villa Klaraberg said...

Så herlig dere har det, Sylvia!! Nok en fantastisk uteplass, skulle gjerne vært der nå..her har det regnet siden sent igår kveld og det er ikke lite som har kommet heller. Men det ser ganske bra ut for resten av helgen iflg værmeldingen. Ønsker dere en flott pinse! Klem fra Jorunn

Emidoras verden said...

Herlighet så flott du har det!!
og når været er bra, må det jo være en fryd å sitte der ute:)
Kos deg i pinsehelgen Sylvia og nyt utsikten!
Klem fra Nina

Mariann Louise said...

Alt du får til, altså! Det er jo bare så trivelig å se på alle de flotte bildene du viser, men jammen har du da litt av en jobb med å holde alt iorden?

Ihvertfall helt nydelig, sukk..skulle gjerne hatt et besøk hos deg, jeg, hehe..

Ha en super helg, klem fra Mariann

Fånga dagen said...

En underbar uteplats till att sitta och njuta frukost vid. Härligt med en ny bok den har jag inte läst men det kanske var ett tips.
Vad mycket blommor du har, glömmer du aldrig att vattna någon?
Ja tänk vad kul det vore att sitta hos dig på bryggan och äta jordgubbar, räkor och dricka vitt vin, mums det skulle jag gilla.
Förresten är det inte mycket att plocka in på kvällen som dynor och sånt ifall det skulle bli regn för inte har du väl tak överallt?
Jag önskar dig en härlig helg i ditt paradis Sylvia.
Kram Lena

Blått til lyst said...

Så velstelt og nydelig du har det ovralt. Det virkelig synes at du liker å pusle og pynte både inne og ute.
Med den flotte beliggenheten og uteplassen, skjønner jeg nesten ikke at du klarer å lese, men den boka er koselig og fengende. Alt går ikke helt som du skulle tro. Det er overraskelser underveis, og litt etter litt får du avdekket historiene til personene. Kos deg!
Og bare pass deg, du skal se det dukker opp lange rekker av bloggere som titter etter vakre uteplasser, reker og hvitvin!! :) *s*

På landet said...

Heldig du som har utsikt til sjøen, så koselig veranda. Masse fine blomstrer.

God pinse til deg å dine.

Rachel said...

Käre Silvia!
Jeg blir bare helt matt så fint dere har det du er en mester på og göre det koselig. Håper boka er bra,jeg like og lese og jeg pleier sitte under ett epletre og lese på sommeren.Vi har hatt 2 dager som det har hvert orntlig varmt her og det er deilig og man får en smak av sommeren. Denne helgen blir det litt hage jobb og litt storreingöring.
Önsker deg en super fin helg ute i solen ved havet stor klem fra meg til deg!

Rachel said...

Jeg skreiv navnet ditt feil du heter jo ikke Silvia,ha ha så går det når man er litt trött i hodet :o)

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt said...

Så kooooselig du har det! :)

Gleder meg til jeg kan få sette ut sommerblomster uten å være redd for nattefrosten (he-he).

Kos deg masse.
:)

Beth said...

Det er en utrolig flott uteplass du har med en riktig sommerlig utsikt...
Brygge og båter på vannet...

Ingen blomster her foreløpig, men nå er jeg ute av senga ihvertfall om enn kun i sittemodus..., men det er da et skritt i riktig retning. :-))
Om enn lykken er kortvarig for om vel en uke er jeg atter tilbake i senga igjen... :-(

Men jeg tar vare på de dagene jeg har!

Ønsker dere en strålende pinsehelg!

Klem Beth`s småting...

Silje said...

Utrolig flott hos deg!! Blir like overveldet hver gang!!

Ha en flott pinsehelg! :)
Klemmer

Hespe said...

Kjære Sylvia!
Jeg sitter her og er helt stum av beundring - for en fantastisk flott uteplass dere har - den flotteste jeg noen gang har sett! Nydelig utsikt, og de herligste detaljer over alt..! Skulle veldig gjerne tittet innom deg på jordbær, reker og hvitvin jeg - det hadde vært utrolig koselig!

Da har vi en deilig langhelg fremfor oss - krysser fingrene for at goværet fortsett både hos deg og meg..:o)

Ønsker deg en strålende flott pinse - kooos deg masse vennen!

Goklem fra Hildegunn

No.47 Mia said...

Oj oj oj.. Sylvia vad fint där är!! Vilken utsikt ni har.. Jag dööör...

Ha det så gott i helgen!

♥Mia

Ruths datter said...

Å. Så nydelig du har det.Kjempeflott og trivelig. jeg har lest denne boken. kan ikke si at den var så god som den neste som heter.Den glemte hagen. Ønsker deg god pinse på terassen

sologbolig said...

Herlig, Sylvia. Du har eit kjempefint og deilig sted. I dag har vi hatt vårt første reke- og kvitvin-måltid på verandaen. DEILIG !!
Ønsker deg ei fin pinsehelg. Klem fra Sigfrid

RoseSommer said...

Så moro å se disse bildene! Nå er det snaaaaart sommer.
Boka du skal lese står høyt oppe på min "ønskeleseliste", så si om den er fin, da!
Og jeg kan anbefale denne boka: BESSYS BOK. Veldig annerledes og udnerholdende.
Se http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2878805&rom=MP

Alven said...

Hei :-)

Så flott og sommerlig det er på verandaen din :-) Skjønner godt at du ikke blir lei av den utsikten der :-) masse fine ting har du der ute også :-) Ønsker deg en solrik og flott pinse :-)

Klem

lisje astrid's husblogg said...

Hei du gode♥
Blir berre mållaus av alt det vakre du har rundt deg!
NYYYYDELEG!
Trur eg kjem til deg på sommarferie;)
Kunna nok ha sittet lpå din altan ein heil sommar♥
Trur det ha vore herleg rekreasjon♥

Ønskar deg ei god pinsehelg:)
KLem frå Astrid♥

Martilie said...

Vakkert vakkert! Utsikten er bare så fantastisk, men aller mest er jeg betatt av hvor koslig du samtidig gjør det. Alt er så nydelig sammensatt og du overrasker og skaper spenning med ulike oppsettninger. Elsker at de har helt forskjellig uttrykk.

Faller nesten i staver her :)

Håper på en fin sommer for deg så du får nyte og kose deg!! :)

Klem fra Tove

Huset vid ån said...

Hej min goa bloggvän! Jag bara älskar din veranda vid vattnet! Det är såå vackert! Och du bjuder på så somriga o fina bilder...Önskar dig en fin o skön Pingsthelg! Många Kramar Therese

Pia said...

Ååååh, Sylvia, jag kan inte tro att någon kan bo i ett så vackert hem på en så underbart vacker plats?! Jag har inga ord att beskriva hur jag känner mig då jag ser på dina foton!

Lyckans dig!
En stor kram till bussiga dig!!!
-Pia-

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Så herlig det er hos dere ved sjøen, ja, jeg skulle gjerne likt og sittet på den plassen og spiste jordbær og drukket hvitvin til!!! Det er så deilig med denne sommervarmen, og vi får nyte Pinsen og håpe det varer lenge, lenge! Så hyggelig at du vil være med på Give Awayen min, ja, det er flotte termometere, så det blir gøy å dele ut!

Det har vært travelt her i det siste, så jeg har ikke fått skrevet så mange kommentarer. Det blir vel mindre bloggeing om sommeren, som vanlig?

Ha en god Pinse, vennen!

Klem Cathrine :-)

Besta said...

Ja du skal se at jeg banker på døra en dag:) Nydelig veranda, tror jeg bare hadde sittet og nytt utsikten hvis jeg bodde der. Elsker sjøen.
Herlig med litt sommer vær, jeg nyter det i fulle drag.

klem fra marilyn

Magnys Lille Krinkelkrok said...

ja her på altanen din kunne eg blitt værende... så flott ! og den flotte utsikten!!
takk for alltid så hyggelige hilsener fra deg... nå må du og dine ha en fortreffelig pinsehelg, håper været er på din side, her er det småregn igjen i dag...
klem,magny

Lunalu said...

Oj - for en koselig uteplass - og for en Nyyyydelig utsikt! Må jo være himmel på jord å sitte og se ut over fjorden!
Veldig fint og koselig på uteplassen også!
Ønsker deg en herlig pinsehelg!
PS - pusekatten min ble helt forstyrra av fuglekvittret på siden din... hi hi - hun går rundt i ring og kikker rundt i taket... ;-)
Klem fra Lunalu

HVIT PERLE said...

Nydelig Sylvia♥
Du e sooo flinke å lage til:)
Tusen takk for fine ord:)
Ønske deg ei fin pinse:)
Klem Nina

åshilds villa said...

ÅÅ for nåen nydeli sommer bilder,får skikkeli sommerstemning...takk for koseli besøk på bloggen min..ønsker deg en herlig pinse..klem fra åshild

Bossa said...

Og du som sier du ikke kan sy..... Detta ble jo bare nydelig da...... Ha en veldig hyggelig pinse. Klem :O)

LjuvligtLantligt said...

Åhhhhhhhhhhhhhhh vad vackert!! Ha en trevlig helg vännen.
Kram Git

Barbros lille atelier said...

Så utrolig koselig du har det! Like flott utvendig som innvendig. For en fantastisk utsikt! Skjønner godt at du trives her:-)

Ønsker deg en riktig god pinse, og tusen takk for alle dine koselige kommentarer! Setter stor pris på de.

Klem

Sheila Rosita said...

Heisann! :)
Sooo fine bilder av den super-lekkre altanen dokkar, med fiiin utsikt, ser ut som en drøm! :) Flotte utemøbler med skjønne puter, skjønne blomster, og heilt nydelige bilder du viser! :) Ikkje tvil i at sommaren er på veg! :)
Ha ei fin pinsehelg! :)

Klem! :)

ralfefarfars paradis said...

Jeg skal til sørlandet i sommer- og må si det frister med en tur til Arendal;) Du har det så herlig- jeg har jo bestemt meg for å bo på landet- men dette ser jammen fristende ut!! Kos deg masse i pinsa!

Huset vid ån said...

Hej Goa Sylvia! Kikar in o önskar dig en vacker dag med solsken...Kram Therese

Nostalgia said...

så koselig Sylvia ! Og den uteplassen var jo ubetalelig :-) Må være herlig å nyte sommerdagene her !

Ønsker deg fine pinsedager !
Klem, Nostalgia

Har en drøm... said...

Wow Sylvia, for et fantastisk sted og bo! Og våkne opp til dette om morningene hadde vært helt greit;o)
Fantastisk utsikt, fantastiske blomster og blomsterpotter og fantastiske puter og duker! Du er så flink ♥

Tusen hjertelig takk for bursdagshilsen hos meg i dag, kjempekoselig:o)

GRAULERER MED DAGEN DIN! (klokken har nå passert 00.00)
Håper du får en flott dag og en flott feiring!

Klem Line

My home is my Castle - by Kari said...

Gratulerer med dagen Sylvia :))
Og jeg kommer nok alltid til å huske din bursdag hehe ;) Moro :))

Klem,Kari

Kristine said...

For dævlen da!
Det ser da fantastisk ud.
Og så dejligt
Jeg ville ønske, at jeg kunne vågne op til sådan en udsigt.
Nyd daet.
Kh
Kristine