Wednesday, May 19, 2010

en sitte plass

hei igjen,
ja nå har vi vann i kraner å alt gikk greit,ingen skade skjedd.idag er det 21,8 grader i skyggen her,helt nydelig ute,vi har begynt å ordne til sitteplassene våre,denne her er på nest neders nivå på brygga,her liker jeg å sitte med en bok å kaffe,
vi kan se båtene som går opp og ned nidelva herfra å byfjorden,
her litt fra den ene siden av nederste nivå,kurvstolene er av aluminium og plast,helt velikeholdsfri,bare å vaske.
her å en plass for den som vil sitte i skyggen å se utover byfjorden,vi har ikke stor tomt,ca300kvm,å ikke har vi plen,har brygge og lagt sten ellers,laget mange små rom,
jeg elsker jo sink ,så det finnes overalt,
dette er trappen ned til nederst brygge,klart man må ha blomster overalt,har hageslange som rekker over det hele,kjekt når tomta ikke er større.
så her skal det nytes når dagene bringer med seg sol å varme,jeg sitter som regel i skyggen,klarer ikke sterk sol,men elsker sol å sommer.
englen har flyttet ut å fått petunia i sitt skjell.
pellargonia å sink,laget et lite bad til noen blomster å lys,sink baljer kan brukes til masse,
håper dere å har sol å varme nå,sånn vi har ventet på det,
det siste bilde her er fra trapp opp til veranda,syntes gult å blått lyser så fint opp her,de liker seg i skyggen,
ønsker dere alle en herlig dag,å tusen tusen takk for hilsner dere legger igjen hos meg,dere er bare best..

60 comments:

Kari said...

Ååååh, det så deilig ut! For noen herlige og sommerlige bilder :) Du er jammen meg heldig som har et sånt fint utested ;)

Jeg ønsker deg en strålende dag!
Klem fra Kari

Sissel said...

Er dette bilder fra din uteplass?? For et nydelig sted! Det er jo som tatt rett ut fra en katalog!

Ha en fin dag!

Klem

Mariann Louise said...

Bevares, her har du da en helskjønn oase? Her hadde jeg likt meg:) Sånn heelt nedi sjøkanten, da, må være en drøm!

Og så mye pent du har utenfor hos deg, og nok engang må jeg virkelig si du er utrolig flink til å sette alt så pent sammen! Her trives nok alle, ja:)

Klem fra Mariann

Sanna said...

Fantastisk deilig du har det.
Misunner deg den uteplassen.....

Simones Country Home said...

Oyyy så fint du har gjort det. Skikkelig koselig ble det. ;o)

Ha en flott dag i finværet.

Klem Simne :o)

RoseSommer said...

Er enig med det Sissel skrev over; dette ser ut som en katalog eller en ukeblad-reportasje. Skal vi tipse f.eks. hjemmet om ditt fine sted? Riktignok har du mange følgere, men flere enn oss burde få se!
Sylvia, alt er så gjennomført og gjennomtenkt, delikat og stilig. Og kurvmøblene var usedvanlig fine. Kanskje jeg kan ønske meg til 50-årsdagen (leeeeeenge til!)?

Godt det har ordnet seg med vannet.

Hjertedamas blogg said...

Imponerende belligenhet og uteplass! Noe så skjønt og kunne sitte på sin egen veranda med føttene i vannet!!!! Heldige du!!! Nyt sommeren!!!! Klemz Grethe

My home is my Castle - by Kari said...

For en utrolig deilig og vakker plasse dere har !!! Er sånn ejg drømmer om å kunne ha det !!! Såå heldig du er... Hva skal man med plen når man har brygge og DEN uteplassen !!!!
Nyydelig sittegruppe.. kan jeg spørre hvor du har kjøpt den ???
Nei, dette var heeelt nydelig sylvia !!!!

Kos deg og nyyt det varme været vi har :)

Klem,Kari

liven said...

Et nydelig sted du har her Sylvia!!
Er så glad i sjøen jeg og er heldig å ha en brygge ikke så veldig langt fra hjemmet vårt!!
Nydelige blomster og sittegruppe!!
Har vært å kjøpt hvit spray til min kurvgruppe idag....så må få tatt et strøk på denne nå!!

Ha fine maidager ...og kos deg :o)

Flittige hender said...

Det er bare en ting å si : så flott du har det:)

Lykkeliten said...

Kjære Sylvia!

Tusen takk for gode ord inne hos meg. Det gleder meg hver gang du har vært innom.
Et besøk i din blogg er alltid en fornøyelse, og bildene fra hjemmet ditt er intet unntak.
Ønsker deg mange gode dager på uteplassene dine.

Klem Lykkeliten

tove said...

En utrolig flott uteplass. Og den utsikten da. Så heldig.
Ha en fin kveld

Klem Tove

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Så nydelig Sylvia!
En flott uteplass, misunner deg den ja. Ha en fin pinse:))

Bea said...

søren.. er det du som har hentet sola :)) ja,ja.. ta skjerf i halsen.. ikke mer halseonde nå!! :))

Nyt så lenge du kan:)) klem fra mæ

Romantikk-takk. said...

:) Så utrolig vakkert,ja dette kan du. Nydelige kurvmøbler. Der har du det godt.:) Vakre blomster. Ha en nydelig dag videre. :)Klem fra Mette.

Bente said...

Når du har en slik brygge, trenger du ikke gress, det er helt sikkert. Nyt solen og varmen.

Klem fra Bente

Ruths datter said...

Hjelpe meg! Du har jo bare det nydelige stedet. Drømmehage, spør du meg. Greit å slippe å klippe gresset. Du gjør det bare så fint rundt deg. Her ser jeg så masse flotte detaljer. Du kan dette du, Sylvia.
Klem

Martilie said...

Åååå så vakkert det er hos deg! Nydleig sted, beliggenheten er bare fantastisk! Og så er det så koselig og innbydene! Elsker stilen din! Alle de små detaljene som bare legges sammen til et stort fantastisk hele...

Nyt sommeren, deilig også i skyggen på sånne dager!

Ha en flott kveld!

Her står terrassevask på planen i ettermiddag, plantene er i potter og kar så det er bare finsh'en igjen :)

Klem fra Tove

Amy said...

Herlig herlig herlige!!! Får så lyst å drikke en kaldt øl og spise reke når jeg ser din nydelig sitteplass...husker selv når vi bodde på kysten og hadde fjord på begge sider...når solen skinte og det var varmt og godt og båtene seilte forbi, det var ingen sted i verden bedre å være...misunne deg din nydelig sitte plass vennen!!! Kos deg masse og håper det blir maaaaaange dager å nyte der!!! Go'klem fra skogens gjeng ;-))

It's me said...

Dear Sylvia ....... he does it again!........ Thanks!..... What a nice seat .. i come over to sit there with you today....... like all those plants ...... nice! Enjoy your evening dear greetings Ria

Tovepia said...

Det hørtes herlig ut å ikke ha plen, for vi har over et mål med tomt og mye grønt;)
Du bor utrolig idyllisk til og det ser lekkert ut!

Nyt varmen og finværet og klem fra meg;)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Du har så fint så det är inte klokt! Även om det inte är så stort så är det den vackraste trädgård och uteplats man kan ha. Den utsikten är underbar. Och inget gräs och klippa, mycket härligare med trädäck. Passa på och njut av det ljuvliga vädret.
Stor kram
AnnaMaria

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Du vet hvordan du skal gjøre det koselig rundt deg!! En aldeles nydelig sittegruppe, hvite kurvmøbler er det aller fineste synes jeg..og så rett ved vannkanten, da!! Fantastisk uteplass og hjem du har. Nyter hvert bilde! Ha en fin kveld. Klem fra Jorunn

Anita said...

Tusen takk for koselig hilsen :)

Så nydelige bilder,og deilig uteplass. Og du har fått plantet så mange fine blomster!

Klem Anita

Änglarnas hus said...

Åååå..ni bor på en helt uuunderbar plats! Vilken utsikt!..Badar ni vid den bryggan också?

Ha det gott! Kramis Sanne..

Moski said...

Endelig varme dager og strålende sol. Så fint du har gjort det ute med blomstene og lys. Virkelig et lite sommerparadis.

Louise said...

Ni bor så härligt vid vattnet !

huset ved elva-elin said...

Å så fint du har det, mange fine blomster har du også. De kurvstolene og bordet er bare kjempefine.
Jeg liker også solen best fra skyggen.
Klem fra Elin

sologbolig said...

Åh, så herlig det var her. Tenk å ha uteplassen så nært sjøen og så fint og koselig du har gjort det rundt omkring også, Sylvia. Her kunne eg ha likt meg ja!!! hihi!!
Her har også vert ein fin dag i dag, så i ettermiddag har eg vert i hagen og luka løvetann og fylt på med jord her og der.
Ha ein fin kvel. Klem fra Sigfrid.

Solgården Butik och Café said...

jisses vilken underbar uteplats ni har OJOJOJ, så himla fina möbler oxå! Så härligt att värmen entligen har kommit :0)

Må så gott! Kram/Sofia

Gyngestol og kaffigrut said...

Gjør jo ikke noe om den ikke er så stor når den er drømmetomten! med stor D! Og når du i tillegg pynter så vakkert, blir det bare helt perfekt.
Har vært en fin dag her også, den ble brukt til maling og litt hagearbeid.

Håper du får mange slike flotte soldager, kos deg masse!

KATE ♥ said...

Fantastisk uteplass.

Magnys Lille Krinkelkrok said...

nyyydelig... hadde ikke hatt npoe imot å sitte her sammen med deg....
klem , og takk for hilsen ang lev landlig...
klem,magny

Villmarkstausa said...

Flott uteplass, noe av det flotteste jeg har sett. Nydelig med fjord og båtliv. Du er flink til å få det hyggelig;-))

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia...

Jeg ved jeg har sagt det mange gange før, men hvor bor du SMUKT!
Skønne møbler og dejlige planter.
Som resten af dit hjem er dette bare hyggeligt og flot.
Nyd det dejlige vejr, i skyggen,
det samme gør jeg...:-o)

Hej fra Lisbeth

Vintage House said...

Åh vilken helt ljuvlig uteplats och den utsikten kan man aldrig bli mätt på:)
kram
sandra

Emidoras verden said...

For en deilig uteplass!!
Du har det så koselig:)
Fortsatt fin kveld.
Klem Nina

Hulda said...

Så koselig! Flotte kurvmøbler. Ser at dere også bor i havkanten. Nydelig! :)

Rosor och Spetsar said...

Där skulle man vilja sitta vid vattnet o bara njuta, lyckliga du som bor så fint. Så fina möbler du har där o pyntat så fint.
Hoppas vädret håller i sig så du kan sitta där o njuta imorgon också
Kram
Annelie

Frk:Twil said...

FANTASTISK..

Som halvt sørlendig savner jeg hytta veldig på sånne dager som denne..
Da er sjøen det aller kjæreste å være i nærheten av! Derfor var det godt å se dine bilder idag.. Og sinkpottene dine, love it!!! Klemmer

Karl Halvorsen said...

Hei igjen Sylvia og takk for hyggelige kommentarer igjen.

Jeg blir stum når jeg ser disse bildene fra hjemme hos deg, det gir seg utslag i antall ord på denne kommentaren også. :) De' e bærre lækkert!

Håper formen er bedre og også kroppen går mot lysere tider. Ha en fin dag mot helga.

Fånga dagen said...

Åh Sylvia!
Jag vet inte vad jag ska säga längre om hur du bor för det ena är finare än det andra, har aldrig sett maken till drömvärld.
Jag skulle inte arbeta en dag till om jag bodde så, då skulle målardukarna och staffliet ut på bryggan och sen skull det målas, vad underbart det vore.
Och alla dina blommor jag är helt betagen så mitt råd är, njut av livet.
Kram på dig
Lena

Thelma Louise said...

Det er jo bare så lekkert syliva...alt...:) nærheten til vannet, møbler og blomster.:-) herlig...jeg hadde sittet der døgnet rundt.:-)

Modern Country said...

Tusen takk for herlig hilsen Sylvia!! Du er også uendelig god, det vet vi alle. Du tar deg tid og skriver så omtenksomt. Og jeg sitter Alltid igjen med en god følelse. Det betyr mye !!

For et vidunderlig sted du bor på, der hadde jeg trivdes enormt. Tenk og ha en utsikt og nyte på denne måten, både morgen og kveld. Og det ser ut som om sommeren har kommet til deg også. Mye flotte krukker med blomster hos det. Så herlig :)

Ha en god helg!
Klem Aina

Balke gård said...

Hei kjære venn, så vakkert å kunne sitte ved bryggekanten og lese en bok, la tankene fly og påfylle kroppen litt næring bare ved synet1 Herlig! Og de hvite kurvstolene var kjempefine, passet så godt til! Ha en finfin dag, klem fra ho Marianne:-)

Anette (Hvit Romantikk) said...

Nydelig alt sammen, en virkelig vakker uteplass ! ♥ Kan tenke meg at det er koselig å sitte her på varme sommerkvelder. :) Du er ikke alene om å elske sink ! ♥

Ønsker deg en flott torsdag videre ! :)

Klemmer fra Anette

Bestemor Drillo said...

For et sted å lade batteriene!
Nydelig Sylvia!
En strålende pinsehelg ønsker jeg deg og dine! Klem fra bestemor!!

Maliva`s verden said...

Wow for et vakkert sted du har....her kan jeg tenke meg du koser deg skikkelig. Ønsker også deg en fin pinsehelg. Klem fra Maliva

Smykkas said...

Så nydelig dere har det. Går ut fra at det er du som er mester for planter og pynt.

Jeg trives også best i skyggen etter hver, men bare temperaturen er god er alt greit.

Vi har hatt en ny flott dag her på vestlandet.

Klem

ralfefarfars paradis said...

Dette må jo være drømmen- så herlig å kunne se over vannet;) Likte veldig godt de utemøblene dine;) Har satt ute våre hagemøbler også..og vil gjerne ha en benk til eller noe..så har jeg en stol som må skrus sammen og beises-men når bruksanvisningen begynner med: mist ikke motet!!- da vet jeg ikke helt om jeg får det til;) Kos deg masse på din herlige terasse og med de nydelige blomstene din!!

A cosy home said...

Så innmari fin uteplass du har! Så deilig ut.

Kos deg i solen mens den er her.

Bossa said...

Det er så vakkert, så vakkert hos deg.....
Ps. Har sendt e-post til deg...
Klem :O)

essemia said...

Vilken helt otrolig uteplats ni har. För att inte tala om trädgården med vatten precis intill. Inte utan att man blir lite avundsjuk, haha.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

salige lavendel said...

Den utsikten /beliggenheten på hagen din altså...den er helt enorm!!! Skjønner at du nyter det. Nydeige bilder hos deg som vanlig. Kos deg videre i sommersolen =) Klem fra Ann-Helen

Synnøve said...

Får en uteplass du har. Det er jo som en drøm.Noe så fint og lekkert.
Misunnelig jeg????Neeeeeeeeeeeeei:))

Ha en fin kveld.
Klem

sylvia said...

Aha, lite gult å blått i trappen ... känns lite svenskt :-)
Men vilken härlig uteplats du har Sylvia, blir ju riktigt avundsjuk. Sååå fiiint.
KramiS

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Å herre jemeni!!!

Gud så lekkert!!! Fytti katt for en idyll dere har ♥ Rett lekkert Sylvia :)) Du er bare kjempeflink ♥

Ha en herlig dag , her er det strålende sol!!! ♥

Klem :))

Vita små hjärtan said...

God morgon!!!
Så vackert du har det på bryggan!!!
Vilken utsikt!
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Agnetha

Suzy's Vintage Attic said...

Hello Sylvia

That is such a beautiful place! I have very much enjoyed your photos.

Have a lovely weekend
Warm wishes
Isabelle x

GroLinda said...

Heisan søs ;o)
En stund siden jeg har sett her hos deg nå, men du verden så mange flotte bilder! Du vet å gjøre det koselig rundt deg du snuppa ;o) Som sagt; jeg må vente ennå en uke før jeg kan komme til dere. Det er så mye som må ordnes med bilen etter kollisjonen. At vi er like hele er et stort under! Å tenk, den kaka jeg holdt i fanget...merkelig at den ikke fløy ut av hendene mine? Vi hadde en utrolig englevakt inatt altså! Vi har takket og takket de høyere makter for at ingenting skjedde oss, og jeg har bedt for den stakkars elgen. Håper det gikk greit med den! Der jeg satt er ruta trykket inn, det er glass-skår rundt der jeg satt og jeg fikk glass i håret og i klærne, .... og kaka :o( men som Tore sier; vi er HELE. Bilen er en materiell ting! Han var sikker på at han mistet meg inatt da vi traff elgen. Han var sjeleglad da jeg sa noe etter smellen. God han ;o) Når vi får leiebilen kommer jeg en tur til deg min kjære søs ;o) Ha en fortsatt flott pinse og GRATULERER MED DAGEN SØNDAG 23.MAI <3
Håper formen snart blir myyyyyye bedre.
Stooooor klem fra meg :o)