Saturday, May 1, 2010

kom Mai du skjønne milde..

tenk vi er i Mai,såå herlig,dagen her vil gå ganske rolig for seg,
vi heiser flagg kl 8.det er noe med å se flagget i Mai,å når dagen er så fin som i dag,blir det ekstra flott,det er en nydelig solskinn dag,å varmen er her i dag,
måtte jo ha hvitveis på bildene jeg som så mange andre,det oser vår av dem,blir nok et plantemarked i dag,ønsker å plante en magnolia i sart rosa..så noe hage arbeid blir det,men det er så koselig,ønsker alle en riktig god 1Mai feiring..

47 comments:

Sheila Rosita said...

Heisann! :)
Flotte kvitveis! :)

Ha ein fin 1. mai-dag! :)
Klem!

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei ♥

Kjempelekkert og kjempeflotte blomster ♥

Ha en flott dag ♥

Klem Hege

Prinsesse Elin said...

Gratulerer med dagen selv! Her pleier den å bli feiret sammen med de andre i Arbeiderpartiet men ikke dette året. I forgårs holdt vi på å miste svigerfar i en fall ulykke så denne dagen vil jeg bare være hjemme å slappe av. Kjenne litt på det å ha familien intakt rundt meg uten å gjøre noe som helst.
Ønsker deg en nydelig nydelig nydelig dag min venn. Klem fra Elin:)

sologbolig said...

Nydelig kvitveis.
Her ser vi faktisk blått på himmelen i dag, kanskje mai blir bra.....
Ka ein fin dag, Sylvia
Klem fra Sigfrid

No.47 Mia said...

Härliga buketter sylvia!

Ha en fin dag!

Kram Mia

Pia said...

Glad 1 Maj till dig också! lyckans dig som har solsken! Här regnar det...


Men, naturen vaknar!
Kraam/Pia

It's me said...

Beautiful flowers.........have a nice sunny weekend !! it is raining here....................snik !

Hugs from me Ria

Anita S Home and Wine said...

Hvitveis, flagg og mai måned gir en spesiell stemning for meg.
Ønkser deg en herlig mai dag sylvia
klem anita s

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige buketter :))

Ha en fin maidag .
Klem,Kari

Besta said...

En herlig start på mai, sola skinner og det er flott hagevær.
Planen er å jobbe litt i bedene. Det trengs.
(nei, jeg fant aldri sokken igjen...godt å kunne le av seg selv sammen med andre)
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Bea said...

ja, mai er vakker :)) og jeg blir i allefall sentimental når flagget vaier :)) det var litt ekkelt i dk fordi vi ville ikke flagge med det norske flagget.. ble jo litt pinlig med tanke på at flagget kom til pga frigjøringen fra Danmark :))

ha en deilig dag.. håper du finner en magnolia som vi kan nyte synet av :))

klem fra mæ

lisje astrid's husblogg said...

Hei min venn♥
Nydelege bilder med god mai stemning♥
Nyt dagen!

Klem frå Astrid:)

Karl Halvorsen said...

Hvitveis er mai Sylvia og mai er herlig! Ser jeg det norske flagget i tillegg, synger det automatisk inne i meg: "Kom mai du skjønne milde". Selv om det ikke akkurat er så mildt bestandig. :)

Lykke til med plantingen. Her i Trondheim må vi nok vente litt til med slike sysler...

yesheimen said...

Hei. ja nå er endelig mai her. Vi får håpe det blir mye sol og varme. Her regner det desverre og vi har ennå ikke bestemt om vi drar avårde på bobiltur.
Det er iallefall flott å se at det spirer og gror over alt nå. Grønnere for hver dag og det er deilig.

Ønsker deg & dine en flott 1. mai.

Klem Ann<3

Anita said...

For en nydelig start på mai måned!

Hagearbeid høres koselig ut Sylvia :)

Her stod vi opp til haglevær, men det har bedret seg nå. Sola titter fram innimellom... Det har regnet i hele natt, så jeg har litt vondt av russen som har startet på feiringen i natt.

Ha en strålende dag!!
Klem Anita

Bente said...

Ja nå er det mai, og se det norske flagget i mai er spes. Her er det ikke sol, men det er grønt og fint. Blir nok en tur til Gamlebyen vår og en titt på bruktmarkedet der.

God helg til deg kjære du.

Bente

Masy said...

Så flott dekorasjon og se hvitveisen!! Da er jammen våren kommet og det er så deilig så! Ha en strålende 1.mai, her regner det men dagen nytes uansett.så mildt og deilig så.
God klem
Masy

Tovepia said...

Så koselig å se hvirveisen og de flotte bildene!
Her hagler det innimellom,men jeg har faktisk sett snurten av hvitveis jeg også;)
Nå er jeg sååå klar for litt varme, at jeg kan ikke få sagt det;)
Kos deg denne dagen og i helga og klem fra meg;)

Bea said...

:) Sylvia.. du er en av de som alltid legger igjen herlige hilsen!! du skal i alle fall ikke ha dårlig samvittighet :)))og nei du har ikke vært treg.. du har vært sengeliggende:)) håper formen er bedre og at du ikke får pollenbesvær også! Det unner jeg deg ikke nå..

jo blogging skal være som du sier, å kunne hilse på og få tips og råd, eller en bare herlig historie.. jeg nyter å surfe rundt her inne og det er virkelig mange flotte blogger .. men når man drister seg til å spørre.. er det vanlig folkeskikk at man svarer.. om man har 1000 besøkende pr. dag trenger man ikke bli høy på pæra.. mange av de har bare under 10 kommentarer på et innlegg og da er det vel ikke fordi de har det så travelt at de ikke svarer.. det er ufint synes jeg..

nok om det.. det er 1.mai og sol.. i alle fall litt :)) og det skal nytes:))

klem fra mæ og takk for at du stakk innom :))

Violetta said...

Kom mai du skjønne milde...hipp hurra, her pisker regnet ned på skrå. Skikkelig vårstemning! :(

huset ved elva-elin said...

Så fine bilder du viser, nydelige blomster.
Ønsker deg en fin 1.Mai dag.
Klem fra elin

Amy said...

Hallo kjære Sylvia, titter veldig kjapp inn for å si hei og ønsker dere en flott helg. Er litt usikkert hva 1.mai er...tro det er litt som våres labor day i september...også glemt jeg fullstendig at alle butikken var stengt i dag...uff...men vi overleve...
Nydelig blomster vennen- ha en koselig helg! Klem fra meg i skogen :-)

Villa Klaraberg said...

Vakre bilder av roser og hvitveis, jeg får aldri nok av blomsterbilder! Gratulerer forresten med din datters fødselsdag som var igår, flotte bilder av henne og barna! Håper dere får en flott helg! Klem fra Jorunn

Landlige Hjem said...

Nydelige maiblomster, og ja kom mai du skjønne milde!:)
Vakre buketter, hvitveisen her bare så vakker :) Ennå ser jeg bare tuene her i skogkanten :) men snart snart skal de springe ut og vi skal ut å plukke buketter på buketter - deilig!:)
En herlig maidag ønskes fra meg i regnet (som gjør gresset grønnere :)
Goklem Anki

Beate said...

heisann

nydelige mai-bilder du viser frem i dag!!

ønsker deg en fortsatt fin helg

klem beate

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

So koseleg bukett med kvitveit☺

God helg☺

Klem M♥

MajorogMeg said...

Herlig hvitveis:)

Sol og varme? Her fyrer vi på peisen, ute er det kuling, haglskurene raser forbi:) Skal si vi bor i et langstrakt land:)
Håper mai kan bedre enn dette:)
Ha en flott lørdag, klem fra meg:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hoppas du hittade en Magnolia, det är så vackra träd. Du kanske redan har planterat ett nu... Så fint med vitsippor i små buketter, det är vår det!
Ha en fin 1:a maj
Stor kram
AnnaMaria

Martilie said...

God 1. mai til deg og dine.

Nydelig med hvitveis.. Hjemme i nord var målet årvisst å finne hvitveis til en gammel-tantes bursdag 11. mai -hendte deg gikk og at noen stakk frem fra snøen :)

ha en flott dag og tusen tusen takk for alltid så koselige tilbakemeldinger :)

Klem

Tove

Huset vid ån said...

Finns det något vårigare än vitsippor, dom är helt underbara! Nu hoppas vi att det blir en skön månad i Maj. Vårkramar till dig! Therese

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vackra bilder du bjuder på som vanligt.
Jag kikar bara in för att önska dig en fortsatt skön helg
Kram Lena

hemma hos lilla mej said...

Vackra bilder du visar Underbart med vita rosor och bara så fint med vitsippor.Önskar dej en skön 1 maj kväll vännen Kramar Rita ♥

Lykkelig som liten.. said...

Hei hei :)
Så koselige bilder og flotte blomster :)

Takk for en koselig kveld på peppes pizza også :)

Klem Tina

Gyngestol og kaffigrut said...

Nydelige bilder! Hvitveis, sol og flagg da er det mai. Bursdagsgutt her i huset, så her ble det flagg og ballonger.

Tusen takk for koselig kommentar på min blogg.

Ha en fortsatt fin helg!

GroLinda said...

Phhhuuu....det er langt til bunnen gitt ;o) Som alltid er det mange som kommenterer hos deg og det er veldig hyggelig vettu ;o) Men for en stakkars søster som skal skrive noe til deg, blir det lang vei ned hit... hi hi ;o) Nydelige bilder Sylvia. Tenkte prøve å komme snart igjen. Må ha noen dager så jeg får senket skuldrene litt. Det er det bare hos deg jeg får gjort vettu ;o) Ha en fortsatt fin helg snuppa! Glad i dere alle!
Klem fra søs :o)

Nita said...

Hvitveisen er ett fint tegn på vår og snart sommer :o)
Takk for fine ord inne hos meg!

Håper du har hatt en kjempe fin helg!!

Klem Nita

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen vennen!
Ja, tenke at nå er vi over i mai måned, og det er jo bare herlig! Mange fine dager venter nå fremover, og så har vi hele sommeren foran oss! Herlige bilder av hvitveis!

Ha en fin søndag der sørpå!

Klem Cathrine:-)

Alven said...

Hei :-) Nydelig vårstemning her inne med både fuglekvitter og hvitveis :-)Mai er en flott måned :-) Og været pleier stort sett og være fint også :-) Her skinner solen i dag :-) håper den gjør det hos dere også :-)

Ha en flott søndag :-)

klem

Nanni said...

Hei Sylvia,
så vakkert med blomstene.. våren har nok kommet litt lenger hos deg enn hos meg, men jeg fant en hvitveis i hagen her om dagen... lykke....!
I dag er det strålende sol og jeg nyter stille hus enn så lenge og en kopp kaffe. Bryllupsnervene er under kontroll, skal og prøve brudekjolen igjen i kveld, nå er den nok ferdig tilpasset... <3
Nanniklem

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Tusen takk for koselig hilsen ♥ Så NYDELIGE bilder du viser av vakre blomster. Hvitveis er så fint, men her oppe har i alle fall ikke jeg sett noe til den ennå!!! Huff, blir vel en sen sommer her… I dag har det til og med snødd!!! Ønsker deg en fortsatt fin dag. Klem fra Mette

Engler, ull og lavendel said...

Så nydelige bilder du har tatt.
Tusen takk for alle koselige kommentarer i bloggen min, setter stor pris på det. Du må være et fantastisk menneske :)

Klem fra meg.

Hulda said...

Så koselige bilder du viser. Flott med hvitveisbuketten. Her nord vokser det ikke hvitveis. Nydelig på bildene dine.

Huset vid ån said...

Hej vännen! Hoppas att du haft en Trevlig o Skön helg! Önskar dig en bra start på den nya veckan! Kramis Therese

Malys krok said...

Hei; og takk for din koselige hilsen!
Så fint at du kom innom, alltid artig å bli kjent med nye bloggere! Mye fint her på bloggen din. Spesielt de skjønne barnebarna! Vakre barn du har også! Og så mye fint du har tatt bilder av! Du kan det der med pynt og bilder!
Hvitveisen ser så flott ut, men den vokser dessverre ikke så langt nord som Harstad,ikke vill, bare i hager.
Ha det godt! Legger deg til på blogglista, så kommer jeg tilbake når jeg ser et nytt innlegg! Ha det godt! -Margit-

Anette (Hvit Romantikk) said...

Nydelige bilder du viser, herlig vårstemning ! ♥

Håper dagen din har vært god. :)

Klem Anette

essemia said...

Ja, nu har maj kommit. Måtte det bli en skön månad. Var och plockade lite vitsippor när vi åkte hem idag. Det var hela "mattor" av blommorna överallt. Helt underbart.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Hanna said...

Ha en bra vecka.
Kram
Hanna