Monday, May 24, 2010

litt fra hagen og tusen takk

først i dag må jeg takke dere alle for herlige gratulasjons hilsner til meg på dagen min i går,tusen tusen takk alle sammen,jeg koser meg med hver en hilsen,dere er bare best alle sammen,
bildet over er fra hagen,vi har et lite hus der,bu.eller rettere sagt det skal bli verksted til mannen,men må ryddes først.ler.ting tar tid..
har denne herlige klematisen der,
å den blomstrer nå,å kommer igjen senere i sommer,tror den heter vill klematis,blomstene er ikke så store,men den blomstrer rikelig,gir en herlig stemning,
jeg er veldig glad i denne med krukker og vannfall,kjøpt for noen år siden,vannet sildrer så vakkert,har lagt plast i vannet for da blir lyden dempet til akkurat passe,bak inn til høyre ser dere vår spise plass ute,viser mer siden.rosen i krukken til venstre bak er new dawn,nydelig rose som lukter herlig,
å her løyntnants hjerter som jeg er så glad i,har en til i rosa,de minner meg om farmor som jeg var så glad i.trappa bak fører opp til inngangs dør og en hage,
hagen er liten,men med mange rom å kronkler og kriker,lett å holde orden her,å det er deilig når helsa ikke er på topp,
her er lille bua i sin helhet,rosene som vil blomstre her er fairy,små rosa som blomstrer villig,jernsvasken kan brukes som vask,men vi bruker den som pynt til blomstene.bruker å endel lavendel innimellom roser,holder utøy litt vekk,å lavendel skaper stor hygge med sin duft,
det var dagens titt i hagen,
å ellers i går var det en deilig dag,mange sms og telefoner med hilsner kom inn,gaver fikk jeg,
å jeg ,mannen og Silje var ute å spiste middag på kvelden,nydelig.
denne siste helligdag i pinsa skal nytes å igjen brukes til kos.får litt besøk ,
å en sjasmin busk jeg fikk i går må plantes,
ønsker dere alle en fin dag,håper dere har sol som her

62 comments:

huset ved elva-elin said...

Du har det så utrolig koselig i hagen din, greit og ikke ha for stor hage da går det an å holde den velstelt og fin.
Likte godt krukkene dine med rennende vann, likte jo alt jeg så :)
Ha en fin Mandag.
Klem fra Elin

sologbolig said...

Hei.
Du har ein kjempefin hage. Så flott klematisen din var da, herlig blåfarge på blomstene. Eg har, det vil si eg hadde ein klematis med lilla blomster. Den er nok død etter den kalde og lange vinteren. Løytnantshjerter er bare så fine og denne var nå riktig stor og flott.
Eg liker hager med litt kriker og kroker. Flott.
Ha ein fin dag i dag også.
Klem fra Sigfrid

Monica said...

ÅÅÅ for en vakker hage og for et kosleig hus du har, her drømmer jeg meg helt bort, nydelig vakkert. Skikkelig sørlandsidyll. Jeg bare elsker det blide sørlandet og når jeg var liten leide vi alltid hytte der, vi storkoste oss med båtturer og alltid fint vær, dere er heldige som har solen så ofte på sommeren. klem monica

Hilde Heimdal said...

Ååå gratulerer sååå mye med dagen igår !! :o)

Butikken er åpen etter avtale, men passer best etter 4 hver dag, du er hjertelig velkommen bare å sende meg en melding eller sms på 92804055 :o)

Så fiiine bilder som alltid!
Klem Hilde:)

Villa Klaraberg said...

Så koselig hagebilder, nydelig plantet og klematisen din er bare helt praktfull!! Skulle så gjerne hatt en flott hage her, men det er helt umulig siden jeg ikke bor her så ofte selv i sommerferiene. Nyt den siste pinsedagen! Nå skal jeg ut i det vakre været! Klem fra Jorunn

Tovepia said...

Her prøver sola å komme igjennom, men 7 grader er kaldt.
Nydelig uterom du har.

Ha en flott pinseslutt og klem fra meg;)

Mira said...

Så fint du har det i hagen! Skulle gjerne hatt det mere lettstelt, får tenke på det neste bosted. Det er nok ein Alpeklematis du har.

Miraklem.

Romantikk-takk. said...

Helt nydelige bilder av en vakker hage.:) Romantisk med den lille røde bua. Ha en flott dag. :)Klem.

Synnøve said...

Sylvia

Du har en like nydelig hage som du har hus. Vow sier jeg bare over alt det fine du viser.
Vannfallet du har var bare nydelig,,har aldri sett noe så fint. Sånn har jeg kunnet hatt i uteplassen min også.

Så trivelig og hør at du hadde en koselig dag i går med middag ute også.
Kos deg i dag også:))
Klem Synnøve

Synnøve said...

Sylvia

Du har en like nydelig hage som du har hus. Vow sier jeg bare over alt det fine du viser.
Vannfallet du har var bare nydelig,,har aldri sett noe så fint. Sånn har jeg kunnet hatt i uteplassen min også.

Så trivelig og hør at du hadde en koselig dag i går med middag ute også.
Kos deg i dag også:))
Klem Synnøve

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia, den modne. :)
Du bor på en plass der alle burde tro at alle skulle bo. Om du forstår hva jeg mener.

Det er ikke annet å si enn: Du store min! - og jeg mener det!

Kos deg i dag med deg selv og dine!

Landlige Hjem said...

Så herlig å vandre gjennom hagen din :)Så vakkert!!
Klematis er nydelige!:) Har kjøpt inn 1 som jeg skal ha bak huset, men tror jeg må ha en til, blir vakrest da tror jeg. Vi har ikke så store hagen, men blomster må jeg ha masse av!:)
GRATULERER masse med gårdsdagen!:)) Håper du fikk en vakker dag!!:) Hadde jo tenkt å ta en bloggrunde i går, men da brøt nettet ned her.. typisk! Jeg må passe på nå hi hi, føler at jeg ikke har blogget på urtider!
Nyt av dagen lille venn!!:)
Klemmer fra meg
Anki

Anita said...

Så fint at du hadde en hyggelig bursdags-feiring!

Og DEILIGE sommerbilder du viser oss i dag :)

Klem Anita

It's me said...

Happy birthday.........yesterday......what a beautiful pictures of your garden today............have a sunny day.............hugs from Ria

Lunalu said...

Tusen takk for hagevandringen - du har det virkelig koselig! Synes ofte det kan være vel så fint i små hager - som store! Den klematisen din var kjempe fin - sukk - jeg har to som bare har kommet noen cm.... Sukk!
Ha en flott pinsemandag!
Klem fra Lunalu

HEIM said...

Takk Sylvia, for koselig morgenhilsen. Skal hilse å si at de "damene" skapte problemer ;)
Er det ikke deilig med fødselsdag? En egen dag hvor man uten spor av dårlig samvittighet kan tenke litt ekstra på seg selv. Kanskje legge noen løse planer for året som kommer, og huske med en viss vemod årene som har gått. Deilig, synes jeg. Og en virkelig deilig pinsebursdag ser du ut til å ha hatt.

Hagen er en drøm, et lite stykke eventyr. Vakker, vakker!

Kos deg den første dagen i ditt nye år!

Klem
Lilli

Violetta said...

Oi da...sent ute igjen, men vil gjerne gratulere med gårdagen! Hipp Hurra for 52 år på denne jord! :)

Hagen din ser ut som et sted det er fint å gå på oppdagelsesferd i...kriker og kroker, planter her og der, artige ting...Et riktig kosested! :)

Modern Country said...

Hei Sylvia, du er er herlig ! Tusen takk for disse nydelige ordene, det betydde ekstra godt i dag. For jeg våknet opp litt rist i dag og det var litt tyngre og stå opp. Ja vi får håpe på det beste. Jeg savner nok også mannen, det er rart og legge seg alene.

Ville gratulere deg med dagen som var i går, det hørtes ut som det ble en deilig dag ut av feiringen. Så nydelige det også er hos deg i hagen, utrolig hvor fort det grodde og hvor flott det ble bare u løpet av en helg. Du får plante Jasminblomst, så skal jeg straks ta noen bilder av urtene. Jeg bare prater jeg og får gjort så lite, hihi

Klem Aina

På landet said...

Gratulerer så mye med overstått, høres ut som du hadde en fin dag =)

Så koselig du har det ute, koselig liten snekkerbod.Masse fine planter.

Klem Bente

bea said...

å du salige for en praktfull klematis !! kan bare drømme om å få min så stor.. om ingen andre har sagt det her.. jeg tror din er en Klematis Alpina.. har den i hagen i dk men den er bare en sytråd i forhold til din:))

mistet nesten pusten her over bildene!! så nydelig !!!

ha en deilig dag i sør.. klem fra mæ

-Ultima-Thule- said...

For noen flotte planter!! Misunner dere klimaet ;0) Og du?.... Gratulere så masse med overstått dag, håper du hadde en flott bursdag!!
*Klem*
-Kamilla-

Blått til lyst said...

Gratulerer så mye med dagen i går! Skjønner du fikk en feiring som var fortjent!
Nydelige bilder av hagen din, men jeg tror deg ikke helt når du sier den er lettstelt. For make til blomstring og frodighet! Arendal er nok et par uker tidligere på blomsterfronten enn oss, for her er ikke løytnatshjertene i blomst på lenge.
Kos deg videre i dine vakre omgivelser :)

Joy said...

Grattis i efterskott söta Sylvia!
Hoppas du hade en fin dag och blev extra bortskämd, hihi...

Så härliga bilder du tagit av hagen din... Min klematis har inte börjat blomma än, men den som väntar på något gott...
;)
Stor kram Joy

AnneLavendel said...

Gratulerer så mye med overstått bursdag. Nydelig blomster du har :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Du fick en bra födelsedag, presenter och god mat. Din trädgård är så fin, så skönt och slippa en massa gräs, just nu växer det så fort. Förstår att ni fortfarande har pingsthelg, här togs annandagpingst bort, och så har vi helgdag den 6 juni istället. Så idag har jag jobbat som vanligt.
Ha en fin em och kväll
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Barbros lille atelier said...

For en vakker hage du har! Nydelige planter:-)

Klem

Amy said...

Ordentlig fin hos deg kjære Sylvia!! Likte godt vannfossen!!! Vet du, har mente å si det hver gang men tro ikke jeg har nevne det- men den søte fugl sang du har på bloggen din, første gang jeg hørt det tenkt jeg det var fuglene ut her...vi har SÅÅÅ mye fugl sang her i skogen så jeg trodde det var den, men når det var kveld og jeg kikket på bloggen din hørt jeg fuglene også...og tenkt oi, så rart det var!! Men da skjønte jeg!! hehehe...liker den såååå godt...
Ha en strålende andre pinse dag vennen...go'klem fra meg

Alven said...

Prøver igjen...kanskje du får to kommentarer som går ut på det samme ifra meg nå men...

Først så vil jeg gratulere deg såå mye med gårsdagen (som forøvrig også er min fars bursdag) vi feirer han enda selv om han desverre ikke er blandt oss lenger:-) :-) Håper du hadde en topp dag :-)

Så vakker uteplass dere har :-) Virkelig! Vi har også klematis ..tror jeg. Er jo vår første sommer her så er spennende å se hva som kommer opp :-)

Ønsker deg en flott ny uke :-)


Klem

HVIT PERLE said...

LEKKERT med deg,Sylvia♥
Du er FLINK♥
Klem Nina:)

Hespe said...

Først av alt - gratulerer så masse med overstått bursdag! Håper du hadde en fin dag :o)

For et fantastisk flott uterom dere har - helt nydelig! Og tenk å ha sildrende vann i hagen da - så herlig!!! Et sted for rekreasjon og glede denne hagen deres :o)

Ønsker deg en flott uke videre!

Klem fra Hildegunn

A cosy home said...

Gratulerer med overstått.Det hørtes ut som du hadde det koselig.Nyt livet sier jeg bare.

OG du har flott hage! koselig med alle krinker og kroker.Jeg liker det også.

HA en god ettermiddag!

Smykkas said...

Så nydelig dere har det i hagen. Det krever sikkert mye arbeid, men når det blir så flott er det jo verd innsatsen.

Takk for titten.

Klem

Ellinor Forsblom said...

GRATTIS!! i efterskott
Du har jämt så mycket Mysigt att visa hos er. Ni ser ut att ha Sommar det Blomstrar o ser så Fint ut. Hos oss är det Blåsigt o Kallt.
Kramar/Ellinors Hus

Huset vid ån said...

Grattis i efterskott vännen, det låter som du haft en trevlig födelsedag! Din trädgård är lika vacker som ditt övriga hus! Ha en bra tisdag! Kram Therese

No.47 Mia said...

Nämen... GRATTIS ♥!!!
Missade jag det igår..
Hoppas du hade en fin dag!
Fina bilder på dig..

Klem på dig!
♥Mia

Emidoras verden said...

Takk for koselige ord:)
Hagen din er bare så herlig!
Lengter sørover når jeg ser sånne bilder...
Klem fra Nina

Gyngestol og kaffigrut said...

For en fantastisk klematis! Du har en vakker hage!
Jeg har plantet to nye klematis i hagen i dag,(har en fra før) kan jo bare håpe og krysse fingrene for at de blir like flotte som din:)

Ønsker deg en fin uke!

Nanni said...

Kjære vakre vene,
som alltid en berikelse å besøke deg... du sprudler av kreativitet...
Jeg ønsker deg en deilig ny våruke!
Nanniklem

Nanni said...

Og vel overstått bursdag! Gratulerer!!
Klem igjen ;o)

liven said...

Heisann!!
Kjempekoselig i hagen din!!
Om den er liten er det hvertfall fint her hos deg!!
Den klematisen din ligner jo veldig på min da.....og din blomstrer jo enda mer!! jeg plantet den i fjor så er så stolt nå som den står i blomst :o)

ha en fin uke :o)

Thelma Louise said...

Gratulerer så mye med vel overstått.:-)

Flott den busken din med blå blomster...:-) Koselig hos deg ellers også.:-) sikkelig sørland.:-)

Ha en super uke.:-)

Masy said...

hei sylvia! gratulerer så mye på etterskudd! håper du hadde en aldeles strålende dag!!! :-)) Vi hadde en stor feiring i familien 20.mai, så veldig kjekt med bursdager og skikkelig sammenkomst.:-)

Ellers nydelige bilder fra en nydelig hage, du og du så herlige det ser ut hos deg! Tenker du får ro i sjelen i en slik koslig hage.
God mandag!
klem
Masy

Fånga dagen said...

Men Sylvia!
Har du inget som du inte är nöjd med, alltid när man ser dina bilder känns det som om man kommer in i en sagovärld, jag älskar alltihop som jag sagt hfela tiden. Vilken gåva att få bo så där underbart.
Ha det nu så bra i veckan
Kram lena

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei vennen ♥

Gratulerer så me med overstått dag ♥ Like dej selv på bildet , søt og flott dame :)))

Takker for koselige kommentarer ♥ Og du viser dritlekre bilder som vanlig du!!!! Du har det bare nydelig!!!!! ♥ Tenk å få kunnet titta innom dej en hel dag!!! hehe

Ønsker dej en herlig uke ♥

Klem Hege :)))

Simones Country Home said...

Hei på deg Sylvia.
Du har det så fint ute, skikkelig koselig. ;o)

Ha en flott dag.

Klem Simone ;o)

Anonymous said...

hei

essemia said...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Er hage är dejlig. Hus och hage går hand i hand, verkligen.

Ett stort grattis i efterskott på födelsedagen. Nej, finns knappt nån anledning att inte tala om hur gammal man är. Det syns ändå, hihi. Men det är ju så att ibland känner man sig som 14, ibland som 84. Jag hoppas du hade en toppendag.

Kram Elzie

Bestemor Drillo said...

Kjære du!!
Først må jeg få sende en forsinket bursdagsklem.......! Tenk jeg kom inn på bloggen og fikk endelig kommentert!
Hagen din er like flott som alt annet du viser oss ! Nydelig;)
Ha en nydelig uke;))

HEIM said...

God dag til deg, Sylvia! Fikk en utfordring som jeg hadde lyst til å sende videre til deg - du finner den hos meg. Håper den blir enklere for deg enn den var for meg :)

Klem
Lilli

Bente said...

Du har en kjempefin hage. Lurt å plante lavendel inne imellom rosene.
Jeg har en del Fairy rosebusker og ifjor fikk jeg New Dawn av min eldste datter. Håper på blomster på den i år.

Bente

Torilpia said...

Det ser ut som rene paradiset hos dere - skikkelig koselig. Må være så herlig å bo sånn - spesielt om sommeren.

Tusen takk for koselige kommentarer hos meg. Setter veldig stor pris på at du tar deg tid til å skrive noen ord rett som det er.

Bakepulvertipset fungerte veldig godt på bunadsforkleet. Til og med en gammel grønske-flekk fra ifjor gikk bort. Takk for tipset :o)

Håper alt er bra med hender og knær og at du nyter mai-dagene.

Stor klem fra Torilpia :o)

Moski said...

Gratulerer så mye med fødselsdagen!
Ja,sånn litt på etterskudd da,.:-) Viktig og koselig å feire sånne dager synes jeg.
Du må gjerne låne "awardknappen" på bloggen min. Har satt på teksten selv og bildet var til fri bruk, så det er helt i orden.
Må bare si du har en nydelig hage! Klem.

Anita said...

Så vakkert du har det i hagen din!

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Hej Sylvia!

VAd fint och mysigt du har det i trädgården. Härligt med en god middag ute och all den fina uppvaktningen. Jasmin doftar så gott.

Kramar till dig!

Anna-Lena♥

Huset vid ån said...

Åh, Det är så somrigt o vackert hos dig...Hoppas att du haft en bra dag! Kram Therese

salige lavendel said...

Så skjønt du har det hos deg! Deilig idyll over alt.

Landlige Hjem said...

Takk for koselig hilsen Sylvia!:)
Ja nå fungerer alt her i heimen og takk og pris for det!:) Føler seg jo helt satt ut når datan ikke fungerer hi hi
En flott onsdag ønskes deg!!:)
Klem Anki

ChezJeanette said...

Så flott uterom dere har!
Jeg elsker løytnants hjerter også. De gir meg så utrolig gode minner fra barndommen, tuslende rundt i hagen sammen med bestefaren min! Så vi har plantet de i hagen vår og de er blitt kjempestore bare på et år.

Gratulerer med vel overstått, det er veldig koselig å være mai barn. beste måneden som finnes!

Takk for så koselige kommentarer på bloggen min!

Klem Jeanette :-)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Vi er mai-barn begge to vi da - GRATULERER med dagen som var! Hyggelig at du fikk en fin dag, og fint vær!

Det ser herlig ut hos deg nå, og klematisen erjo nydelig! Her har det kommet opp mye mindre, så vi må nok vente litt til før vi ser løynanshjerter og klematis langs husveggen!

Skjønt vær her i dag, og vi skal en tur til Jeløya ved Moss! Ha en fin dag!

Klem Cathrine :-)

Sjarm og Glede said...

Kjempekoselige bilder. Så lurt med en så fin tekst over sitteplassen. Du har så masse fine ideer og det er veldig morro og kikke innom bloggen din. Vi har desverre ikke noen spesiell uteplass. Men oppi hodet mitt eksisterer den ;-)
Ha en fin dag.
Klem Hilde

Sheila Rosita said...

Takk for fine ord! :)
Hagen din er berre heilt nydelig, du er so flink! :) Skjønne blomster og flotte krukker du har, nydelige dei med rennande vatn! :) Fint med den skrifta over stolane også, likar bloggen din so godt, du inspirerar meg veldig! :)

Ha ein fin kveld! :)
Klem! :)

Beate said...

så idyllisk!!!
helt skjønt er det!!

god helg

klem beate