Friday, May 28, 2010

Livet i vår lille hage.

hei,tusen takk for alle hyggelige hilsner dere gir meg,det gleder meg,dere er bare best.
med en gang vi går inn porten hos oss henger denne skjønne fuglekassen,den har vært der i 2år nå,men i år har det flyttet inn et kjøttmeis par her,tror de ligger på egg nå,for de har det så travelt,dette er så koselig for oss,men å et lite problem,for vi har katt,så vi må nok passe på når fugle ungene skal forlate redet.
fuglehuset hang rett over hagemøblene før,har flyttet dem lenger til siden,da blir det vanskelig for katten,se å lavt det henger,får ikke tatt bilde av de søte fuglene,den ene ligger i huset hele dagen,å den andre flyr fra og til,men når jeg står der,ja da synger den på utsiden høyt å varsler så vakker,mens den inne i kassen svare,så koselig å høre på,
her ser dere litt mer av inngangsparti hagen,plantet petunia der i år,dde trives der,vi har liksom hage i flere etasjer,derfor virker den større enn den er,til venstre går trappen ned til bua og den hagen,
disse krokker å rustet vindu er å ved vår inngangsdør,vi har nok blomster i hver en krok,men ikke noe gress å klippe,bare ugress..ler...
vi stor koser oss i vår hage,her er det Stina å bestefar som koser seg med å mate endene nederst på brygga,
Timmi følger med,han er så nysjerrig på svanene som å kommer å besøker oss,
Stina måtte smake på brødet til anda..hehe..
her er Steffen på vei ned til oss,hadde fått flis i fingren,men vi fikk den ut.blir fortsatt endel innlegg fra hagen ja,håper dere orker det..tenk fredag alt igjen,tiden går fort,vi har så kaldt igjen nå,bare 6grader på morran.men varme er på vei.
ønsker dere alle en riktig god helg...

57 comments:

Hjertedamas blogg said...

Så flott dere har det!!! Har dere gressplen? eller går det i sten og planker? jeg er nysgjerrig, for jeg har en hage her i hjemme, som vi burde ha gjort noe med. Men det har ikke dukket opp noen ideer ennå, liksom. Har egentlig ikke lyst på gress, for vi er jo så lite hjemme om sommeren. Håer du og familien får en hyggelig helg!! Klemz Grethe

Tofo said...

Så flott blogg! Fikk lyst til å flytte til sørlandet med det samme!

Og fuglekvitteret på siden din, fikk meg til å gå helt ut på terrassen for å se etter fuglene...hihi:)

Kjempekos hos deg!

Karl Halvorsen said...

Jeg storkoser meg jeg Sylvia når jeg får komme på besøk i deres hage. Godt å ha en slik en kan nyte i mellom. Her i vår, minner det mest om en lekeplass - noen ganger er det greit "å rømme". :) For her er det liv og røre, skal jeg si deg. Det er koselig og det liker vi også. Kong Håkon brukte vel som slagord "Alt for Norge", vi bruker "Alt for barna". :) Men som sagt, "Noen ganger er det all right...." :)

Ha en fin dag! Og helg, igjen.

huset ved elva-elin said...

Hei hei :) Tror aldri jeg får nok av innlegg fra hagen, fortsett og vis oss masse du :D Så koselig at fuglene har flyttet inn i hagen din, der trives de nok bra.
Ha en fin helg.
Klem fra Elin

Barbros lille atelier said...

Så fine bilder! Dere er virkelig heldige som bor så fint til. Sååå idyllisk!

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

RoseSommer said...

Bare skriv mer om hagen, du. Det er jo noe spennende å se i hver krik og krok hos dere, og det skjer visst stadig nye ting. "Å se det store i det små" passer vel bra på flise-drama og redde-fuglebarn-spenning. Synes jeg ser katta di som vifter med halen og kikker langt etter lekkerbiskener som kaaaaaanskje kunne være innen rekkevidde. Ha en fin helg!!!

Romantikk-takk. said...

Så idyllisk med bestefar og barnebanet på bryggekanten,skjønne barnebarn dere har. :) Vakre bilder. Ha en skjønn dag. :)Klem fra Mette.

Nina`s blogg *super-lille* said...

Nå kom jeg i sommermodus :)

...og så kos med fuglekvitter i bakgrunnen da :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så gulligt att du har ett fågelpar i holken, sötare bostad kunde dom inte få. Så härliga bilder, vi har en fin försommar. Igår och idag har vi haft riktigt fint väder, men det är regn på ingång här imorgon. Tröttnar aldrig på och titta på din fina trädgård.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Flittige hender said...

HEI SANN
Bloggene dine er så flotte SÅ jeg klarer vaffal mere.
GOD HELJ

Smykkas said...

Nydelig billedkavalkade.

Tusen takk for titten både på nydelig hage og vakre barn.

Klem

Simones Country Home said...

Så koselig dere har det der ute. ;o)

En riktig god helg til dere alle.

Klem Simone ;o)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Det er så vakkert og idyllisk hos dere. Søte små engler har du også, håper dere får en trivelig helg:)

Hyacinth Bucket said...

Fuglehuset med Bed and Breakfast er rigtig fint.
Mon fuglene kan læse...:-o)
Her har det regnet hele dagen, men lige nu ser det ud til at regnskyerne er på vej væk.
Det er smadderkoldt dog.
Sidder her og skriver med radiatoren tændt.
Men det ser ikke ud til at sjenere ukrudtet..:-)

Smukke børnebørn du har, men det er jo ikke mærkelig med den mor og mormor...:-)
Ha en dejlig weekend.

Klem fra Lisbeth

Änglarnas hus said...

Hallojsan vännen!

Nu gäller det att njuta av varje minut..och det såg så mysigt ut med barnbarnet i morfars knä!!

ha en fin helg!! Kramis Sanne

Torilpia said...

Herlige bilder!! Ser ut som om dere har kjempefine dager :o)

Håper dere får ei super helg og koser dere masse - stor klem fra Toril :o)

Ninas Interiør said...

Ja, ikke sant! Vi trenger sol å varme for å kunne nyte utelivet framover nå!:)

Så mange fine plasser du har rundt huset ditt! Kan tenke meg dere koser dere der, ja!:)

God helg! Klem Nina

Bente said...

Det er sååååå koselig å se bilder fra hagen din. Tenk å få små kjøttmeiser på bed and breakfast. Jeg liker fuglekassa di. God fredagskveld, vi prekæs.

Bente

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige bilder sylvia....
Jeg skjønner så godt at du koser deg og trives her :))
herlige barnebarn du har.. Såå søte og nydelige :)

ha en fin helg vennen..
Klem,Kari

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige bilder sylvia....
Jeg skjønner så godt at du koser deg og trives her :))
herlige barnebarn du har.. Såå søte og nydelige :)

ha en fin helg vennen..
Klem,Kari

Monica said...

Heisann kjære du:) Du har det bare så idyllisk, det har jeg sagt flere ganger, men jeg kan jo bare ikke få sagt det nok. Så koselig bilde med morfar og barnebarn:) Også så herlige barnebarn. Ønsker deg ei nydelig helg. Stor klem fra Monica

Synnøve said...

Blir aldri lei av hagen din.
Nydelige bilder.
Morsomt med leieboere i fuglehuset.Servere du frokost til de også:))
Kjempesøte barnebarn du har.
Må være rene drømmetomten og ikke ha plen:)
Ønsker dere ei god helg:)
Klem Synnøve

essemia said...

Vilka goa små ungar. Och fint har du det. Gillade din fågelholk väldigt mycket.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Susanne said...

Fantastiske bilder!!!! :)
Ønsker deg en fin helg!
Klemmer

tove said...

Nydelige, flotte bilder...Du er fortsatt heldig.
Ha en fin helg

Klem Tove

Fru Tunheim said...

Hei. Kom tilfeldigvis inn på din blogg her jeg sitter og ser på hva andre blogger om...og Sørlandet er vakkert og jeg har en bedre halvdel fra Skien.. Vi har hatt vidunderlige dager på hytta denne uken.Kjekt å finne noen som blogger i sin beste alder, føler meg litt ensom der.. Jeg la meg like godt til som følger av bloggen din, jeg.. Ha en strålende helg.

Hyacinth Bucket said...

Hej igen Sylvia...:-)

Jeg blev så begejstret for dit Bed and Breakfast hus, at jeg har bestilt et i sort..det sidste de havde tilbage i en dansk netbutik jeg fandt.
Det er farlig med blogging, man bliver meget nemt fristet..:-o)

Hej igen fra Lisbeth

It's me said...

Cosy with all the garden....nice !! enjoy ... happy weekend!

Hugs from me Ria...

Villa Klaraberg said...

Så koselige bilder, Sylvia og jeg blir ALDRI lei av å se bildene dine..de er så fine allesammen! Så koselig med besøk av barnebarna, så søte de er! Fuglehuset var veldig fint. Dere er heldige som bor så idyllisk til ved sjøen! Kos dere i helgen! Klem fra Jorunn

Uttan said...

Underbara bilder...så fantastiskt att bo så nära vatten.
Just nu vill man bara vara ute och njuta av sommaren.Men vi har fått massor av mygg.
På kvällen är det nästan omöjligt att vara ute tyvärr.
Har Ni mygg???

Så fina bilder på fina barn.

Önskar Dej en Trevlig Helg!

Kramar!

Alven said...

Hei :-)

Så fint dere har det :-) Og nydelige barnebarn :-)

Ønsker deg og dine en flott helg :-)

Mange klemmer ifra meg :-)

Emidoras verden said...

Koselig bilde av Stina og bestefar:)
Skjønne barnebarn du har Sylvia.
Kos dere i helgen!
Klem fra Nina

Lilla Kullan ♥ said...

Så väldigt fint du har det och så fina bilder.:-) Kram Stina

Pia said...

Du har det så vackert overallt!!!
Och två små söta barn du fotat! Hälsa de små!

Sköt om dig!
Kraam/Pia

Hespe said...

De skjønneste bildene her hos deg Sylvia - sukk for en fantastisk uteplass!! Nydelige barenbarn du har - skikkelig go'e :o)

Ble dessverre ikke seminar på meg i går. Formen var ikke på topp, så jeg valgte å melde avbud - men, sånn er det av og til!

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem fra Hildegunn

Ruths datter said...

herlige bilder. Må være koselig å ha blikkontakt med sjøen.
Klem

KIRSTIS VERDEN said...

Gurimalla sier jeg bare, såååå koselig uteplass du har og rett ved sjøen...drømmeplass ...Kos deg i hagen din, det fortjener du. God helg fra Kirsti.

Vintage House said...

Vad härligt det ser ut, och vad varmt ni verkar ha.
här är det så kallt
önskar dig en helt ljuvlig helg!
kram
sandra

-Ultima-Thule- said...

Så artig at kjøttmeisen har funnet seg et hjem hos deg :0) Nydelige barnebarn dere har, også Timmi da -Skjønn han også :0)
Litt bedre temperaturer her i nord, sol og flott. Kos deg i helgen!! *Klem*
-Kamilla-

Datt said...

Sukk, så koselig! Også den utsikten er jo såå herlig! :D

sologbolig said...

aaaaaaaaå.eg kan ikkje få sagt det mange nok ganger, men du har ein drømmehage, Sylvia. Kos deg masse her i helga. Klem fra Sigfrid

Martilie said...

For en oase o-g jeg er så imponert over at du overrasker hver gang, skjønne små sammensetninger hist og her.. I tillegg til verdens vakreste sted :) Ser ut som om både små og store koser seg stooort!

Ønsker deg en nyyydelig helg!

Klem fra Tove
-og tusen hjertelig takk for kjempekoselige hilsener hos meg, det er så kos!! :)

Blessedmom's Simple Home said...

I love all the beautiful photos from your home. It's so different than here in the desert. I'd love to live on the water like that!
Your grandchildren are beautiful too. I missed your birthday post, but wanted to wish you a Happy Birthday, even if it is a bit late.
Blessings,
Marcia

Cathrines Kreative Hjørne said...

Å, så deilig å se sånne utebilder, ja, du har det så hyggelig, og jeg blir i hvert fall ikke lei av "livet ved sjøen med Sylvia"!

Ja, nå er det like før vi reiser til Danmark, og det blir ferietid! Men først skal jeg ordne til busrdagslaget mitt i morgen, og det blir litt baking og sånt! Tar med pc, så jeg følger nok med, og kanskje blogger litt selv også!

Ha en fin helg, vennen!

Klem Cathrine :-)

På landet said...

Så koselig med en liten fuglefamilie =)
Du har så mange fine detaljer både ute å inne.

Ønsker deg å dine er riktig god helg.

Huset vid ån said...

Du bor verkligen i en idyll Sylvia! jag tröttnar aldrig på att kika in till din fina blogg! Må så gott! kram Therese

xxxl said...

Hei :) innom bloggen din en tu igjen jeg.. hvor er det egentlig du bor?... ser jo at de må være nær sjøen.. ser så fint og koselig ut hos deg. Flott hage og mye fine planter... herlig:)

Fine bilder.. spes.det av bestefar på kai kanten med barnebarnet . Det var nydelig og fortelle mye.

Ha en fin søndag :)

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vackra bilder som vanligt du bjuder på. Och vad söta dina barnbarn är, måste vara härligt för dem att vara hos dig i paradiset.
Jag ville egentligen bara kika in och önska dig en fin morsdag.
KRam Lena

Margrethes hus og hage said...

Så koselig hage og uteplass du har. Ser for meg dere kan kose dere hele sommeren der :)

Hilsen Margrethe

Hanna said...

Du bor så otroligt vackert.
Kram
Hanna

GroLinda said...

Sååå mange kommentarer!! Men jeg har lært av deg hvordan unngå å scrolle ned til bunnen!! ;o) Så synd at du ikke er i form snuppa! Jeg kjenner været på kroppen jeg også, men tror du har det værre. Jeg kommer på onsdag hvis alt går som planlagt c",)
Flotte bilder du viser her.
GOD BEDRING!!!!
Klem fra søs :o)

Småbyliv said...

Herlighet, så flott du bor!! Skikkelig koselig :o)

Takk for koselige kommentarer hos meg, hyggelig å høre fra en utfløtta Telemarking ;o))

M said...

Ååååh så vakre barn....du er heldig som har sånne skjønne venner til selskap....og fiiiin hage har du også....flotte bilder...ha en fortsatt fin søndagskveld!
Klem, M

Jenny said...

Hej Sylvia!
Vad fint ni har det o vad söta barnbarnen är!

Hoppas du haft en trevlig helg:)

Klem Jenny

bea said...

æ blir like betatt hver gang jeg er innom her :)) dere har en vidunderlig plass!!

kos dokker og nyt.. klem fra mæ :))

Moski said...

Heldige fugler som kan bo i et så fint hus i en så fin hage. Får bare håpe katten holder seg unna.Kjempemorsom tekst på fuglekassa. Ha en flott dag!

Vitaboet said...

Nedelige bilder vennen.

Kooos dere i sommer. Snart drar vi till hawaii:),

Stoor klem.