Wednesday, May 26, 2010

ute i vår hage

blir masse hage om dagen,men det er vel der vi er mest når sola skinner.jeg prøver å være mest mulig ute,mandag var min eldste datter Tina her med samboer og barna,de koste seg med boblebad og is,så da benyttet jeg meg av Tina sin håndskrift,å fikk henne til å skrive på en malt planke,å resultatet ser dere over benken her..besøk Tina HER..
denne benken står inn mot gjerde til naboen,vi bor tett i tett her,men har verdens beste naboer som naboer....
på denne benken kan man å ta en ettermiddagslur i skyggen.
lobelia ganske nær benken
en frosk må vi ha til pynt,å sink potter med blomster som jeg elsker.
enda et detalj bilde,satt opp et gammelt vindu bak her,mere pynt vil komme,særlig blomster.
syntes disse ord passer over vår benk,
i går fikk jeg besøk av min gode venninne Åshild,til min fødselsdag fikk jeg 3 stk skjønne hjerter i keramikk,
fine ikke sant?de har ikke funnet sin rette plass i hagen ennu,men blir flyttet litt rundt på.
å kjære søte Åshild hadde plukket liljekonvall og syriner til meg,en herlig bukett som fant seg godt til rette i en liten mugge,
jeg elsker liljekonvall duften,så tusen takk Åshild,
ellers er det blitt kaldere i lufta,veranda dør står ikke oppe hele dagen,men vi får nok varmen snart tilbake.
tusen takk igjen for alle hilsner til meg,jeg blir så glad,velkommen til nye følgere,koselig dere vil følge meg.håper dere vil trives,
ønsker dere alle en herlig dag

57 comments:

Thelma Louise said...

Herlige bilder.:-) tøff planke med tekst.:-) jeg satte tekst på bordet i sverige i helgen.:-) ble også fint.:-)

Nyt solen.:-)

Lilla Kullan ♥ said...

Så mysigt och fint du har det där. Vi har lite kallt idag, men jag hoppas att värmen kommer snart.:-) kram Stina

Romantikk-takk. said...

Såå nydelig hos deg. Fint med søte tekster,jeg har også skrevet på driv-ved. Legger ut senere. Ha en flott dag. :)klems.

lisje astrid's husblogg said...

Hei♥
Hos deg er det vakkert OVER ALT!
Du er så fanntastisk flink!
Teksta på benken var no berre så fin!
NYDELEG!

God onsdag vidare♥
KLem frå Astrid:)

Flittige hender said...

HEI SANN
Du sier dere ikke har store plassen...men du har jammen meg benyttet den godt.
Du har jo så masse flott i hagen din.
Stilig med skrift på planken :)

Tovepia said...

Det ser så utrolig koselig ut hos deg, sier det hver gang;) Du har pyntet med så flotte ting og det oser sommer av bildene dine. Tror ingen i min by har slike utesteder;)
Klem fra meg;)

Simones Country Home said...

Heia.

Så utrolig koselig du har det ute. ;o)

Ha en toppers dag videre. ;o)

Klem Simone

sologbolig said...

Du har det såååå koselig i hagen din Sylvia. Herlig med ein benk å sette seg på, flott med skrifta over også. Her blomstrer hverken liljekonvall eller syriner enda, men den kvite syrinbusken i hagen står med knopper på, så snart .....her er kaldt med snøbyer i fjellsidene ....ikkje akkurat sommer, nei. Ha ein fin kveld. Klem fra Sigfrid

Lunalu said...

så koselig - herlige bilder!!! Og så ble det så flott med tekst på benken! Hjertene var så søte - kjøpte meg nesten sånne selv i dag - men jeg shoppa blomster for 1000 kr - så det ble i grunnen nok.... ;-)
Ha en fin kveld!
Klem fra Lunalu

Henriette said...

Så utrolig koselig!!! Enig om liljekonvallduften! Den er helt fantastsik og gir så mange gode minner. Ha en fin kveld videre:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint det var och blande syrener och liljekonvaljer. Och skylten blev jättefin, hon textar bra din dotter. Det gör inget att grannen är nära, ni har så bra plank emellan. Och så fint det växer i alla dina krukor.
Kramar
AnnaMaria

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia..

Dejligt og sommerligt!
Ser ud som om dere har bedre vær end os i norddanmark.
Solen skinner men det er meget koldt.
Vi har også haft lyn og torden og regn med voldsom blæst.
Så er det bare om at bruge de få soldage man kan arbejde i haven fra morgen til aften.
Hvor er det godt at når man bor rimelig tæt at man har et godt naboskab.
Nu vil jeg kikke ind til Tina og skryte lidt af hendes fine skrift..:-o)

Hej fra Lisbeth i Danmark
som må se og få lavet et nyt indlæg snart..:-)

Beth said...

Kjempekoselige sommerbilder.
Og skiltet over benken var råflott!
Ikke noe sommervarme her ennå, så det frister ikke å pynte ute...

Klem Beth...

Min stil said...

Så hærlige bilder fra din koselige hage.
:) Susanne

Smykkas said...

Nydelig, Sylvia.

Den benken roper faktisk velkommen.

Hjertene var utrolig lekre, så de må du plassere på et godt synlig sted.

Klem

På landet said...

Det passet jo helt perfekt med dette ordtaket over benken.
Er kaldt her om dagen å, håper sommeren kommer fort.
Tusen takk for alle koselige kommentarer du legger igjen, blir så glad for de =)

Ha en fin helg.

Pia said...

Så vackert och en så fin text!!! Sådan skulle jag också vilja ha, men den texten rimmar inte på svenska! :(

Njut av din hääärliga gård och utsikt!!!
Klem fra Pia

Ellinor Forsblom said...

Liljekonvaljer o Syrener vad Härligt Kannan du har Blomstren i är så Vacker. Skylten blev sååå Snygg över Soffan. Du är så duktig att Arrangera och visa oss "Blickfång".
Många Kramar/Ellinors Hus

Inspiration i vitt said...

jag hade gärna suttit där på din fina bänk och njutit en stund i solen. Just nu är det jätte kallt här och inte kan man tro att det ska vara sommar.
Tack för att du var med i min tävling och trevlig fortsatt vecka, kram på dig/Ingela.

GroLinda said...

Så koselig du har fått det på brygga og i hagen ;o) Joda, sommeren kommer snart! Det er bare å være litt tålmodig Snuppa :o) Tusen takk for gode ord ;o) Vi er kjempe lykkelige for at vi lever! Det var *noen* som tok den største støyten! Ingen som skjønner at det gikk så bra. Den veide 300-400kg den stakkars elgen! Hadde vi ikke hatt Englevakt, hadde det gått myyye værre! VI LEVER ;o) det er godt!! Ser deg neste uke snuppa!
Klem fra søs :o)

Anita said...

Hei Sylvia.
Jeg har noe til deg på bloggen min.
Ser du vil være Award fri, men jeg synes nå du FORTJENER denne fra meg allikevel :)
Du kan gjøre hva du vil med den :)

Klem Anita

huset ved elva-elin said...

Så koselig :) gøy med masse bilder fra hagen :) Skiltet Tina har dekorert var kjempefint.
Ha det fint.
Klem fra Elin

Bossa said...

Nydelig tekst og nydelig skrevet. Det er vel bare varmen som mangler hos deg til at alt er perfekt.... Den kommer snart,er jeg nesten sikker på.
Ha nydelige dager allikevel. Klem :O)

ralfefarfars paradis said...

Det kjennes ut som du har en diger hage- for du har jo så mye forskjellig der- koselig med så mange små rom...og for en herlig bukett- jeg venter på at liljekonvallen skal komme her nå. Når jeg ser bildene dine så får ejg en sterk følelse av at ting er kommet mye lengre hos dere- surt og kaldt er det her;) Ja - jeg får ta en planke i gangen;) Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

Besta said...

Alvorlig talt, har jeg gått glipp av gebursdagen din :( Sorry, gratulerer på etterskudd. Håper du hadde en fin dag.
Nydelig bilder fra hagen din, kan aldri få nok av flott ute bilder.

ha en fin kveld.

klem fra mrilyn

Louise said...

Härligt med syren och liljenkonvalj!! jag känner doften ända hit....:O)

It's me said...

It looks that i always said the same things.......but your garden is so beautiful !!!!

I enjoy every time......hugs from Ria

bea said...

å det er bare så deilig å se sommerbilder !!! og du har det så koselig i uterommet ditt..

men hvordan i all verden klarer hun å male et så stort skilt og attpåtil få det så flott ??? herlig tekst :))

sitter ennå å gaper over den klematisen din :)) en dag skal jeg også ha en slik :))))

ha en deilig kveld.. klem fra mæ

Änglarnas hus said...

Hallojsan goaste!!

Så fint det var med en planka med text på!.. Har börjat texta lite smått själv! Roligt!

Det är viktigt med goda grannar när man bor så tätt!!

ha en fin onsdagskväll!!

Kram Sanne!

Emidoras verden said...

Deilige bilder!!
Flott bukett i en skjønn mugge:)
Klem fra Nina

Bente said...

Så koselig at datteren din skriver på din benk. Teksten passer så godt. Og så er det bare deilig med ettermiddagslurer ute.

Liljekonvall og syringer har jeg også alltid på min bursdag. Herlige dufter!

Klem fra Bente

Christine Louise said...

Sååå koselige bilder :) Nydelig har du det hos deg..

Jaaa, det er godt å være ferdig med den eksamenen.. Puh :)

Klem fra meg..

Synnøve said...

Du har bare en så nydelig hage.
Så fin skrift jenta di har.
Benken er kjempefin med skriften.

Kjekt med gode naboer:))

Klem

Synnøve said...

Du har bare en så nydelig hage.
Så fin skrift jenta di har.
Benken er kjempefin med skriften.

Kjekt med gode naboer:))

Klem

Hjertedamas blogg said...

Hallo kjære!!!! herlig hage!!!! vi har liksom ikke fått til noe her hjemme i heimen. Venter på at en av mine gravemaskingutter kommer med en liten gravemaskin for og luke løvetann og brennesle. blir vell når alle potetene blir like store, he-he. Vet liksom ikke helt hva vi skal gjøre på de få kvadratene vi har til rådighet. Ha det godt!!! klemz Grethe

Anette (Hvit Romantikk) said...

Hei Sylvia ! :)

Det ble utrolig flott med den malte planken. Og hånskriften til datteren din er helt nydelig. ♥

Liljekonvall er kjempesøte og dufter herlig sommer ! ♥

Ønsker deg en fin kveld og en god natt ! ♥

Klem fra Anette :)

No.47 Mia said...

Det ser alltid mycket varmare ut hos er! Hur kan det vara möjligt när vi bor sydligare ; )

Vacker text!
Underbara blommor!! Liljekonvalj är min favorit..

Ha det fint!

Stor Klem
Mia

Elizabet Stilig hjem said...

Hei Sylvia, så nydelige bilder du viser. Kjempekoselig! Du har en flott uteplass.
Tusen takk for alle hyggelige meldinger du har lagt igjen hos meg.Klem Elizabet

My home is my Castle - by Kari said...

Du har det bare sååå nydelig !!!
Blir helt matt av bildene du viser...
Og så flott det skiltet ble :)) Flinke Tina :)

Klem,Kari

Martilie said...

Såå vakkert hos deg Sylvia!
Men det er den gode stemningen og kosen som batar meg :)

Planken ble kjempefin og så kos med din datters håndskrift!

Nyt fortsatt fine dager!

Varm klem fra Tove

Villa Klaraberg said...

Du verden så mange nydelige sittegrupper dere har, så lekkert!! Sommeren har kommet for fullt hos deg, deilig! Nattaklem fra Jorunn

Fro (Idyll på landet...) said...

Så koselig uteplass du har! :)

Ha en fin dag!
Klem

Maggan said...

Hej Sylvia
Ser att du har fyllt år, Grattis!

Du bor så vackert, vi kommer att åka på semester i Norge i sommar.
Vet ännu inte hur vi åker, det håller min man reda på.

Många KKramar
/Maggan

Balke gård said...

God morgen, Telemark!:-)

er vel feiring hosd ere om dagen? ja, Didrik gjør det bra han!! Gleder oss veldig!

Jobbings her, måtte bare takke for gode tanker, er så enig emd deg... Og det ordtaket, herlig!! Fin håndskrift på den datteren din, ønske ønske..Ødela min i studietiden, skriver erre enn ungene:-) Skal hilse GPDidrik fra deg om jeg ser han;-)) Ha en nydelig dag ved vannkanten, blir nok en tur på aker brygge for å kjenne sjølukta på meg i morgen:-) Klem

Hilde Heimdal said...

off trist med kusina di som krasja med en elg !!! håper ikke de ble skada??

bare å ta turen en dag det passer vettu :)))))

liven said...

Koselige bilder fra uteplassen din!!
Fint med skriften på benken også...har skjønt at du er glad i skrift på saker og ting ja :o)
nydelige syriner og liljekonvall....her er syrinene ennå ikke sprunget ut!! Gleder meg til det skjer!!

ha en fin torsdag :o)

Barbros lille atelier said...

Koselige bilder! Du har det så utrolig nydelig absolutt over alt! Jeg er helt imponert.

Klem

Husfruen said...

Hei Sylvia!

Kanskje du husker meg? Jeg var på et lite besøk i det vakre huset ditt sammen med venninnen din Gro fra Skien i desember.
Ble skikkelig imponert over hvor fint du hadde det, og over alt du hadde pyntet. Har fulgt med på bloggen din siden.
Nå har jeg fått meg min egen blogg: http://hilltop-house.blogspot.com/
Ta en gjerne en tur innom! :-)

Beste hilsen Bente (Husfruen)

Thelma Louise said...

Takk Sylvia.:-)

Nei tror nok ikke den vil være så vanskelig å få tak i til høsten, heller det at den kan bli fort utsolgt..har nok blitt veldig populær de siste årene.:-) Jeg bestiller mine hos hageglede eller zimtrade, så er jeg sikret...skal ha flere til høsten...da slipper jeg stå på hagesenteret og se at de er utsolgt.:-)

Black Iris said...

Åhh, så mycket vackra bilder du bjuder på.
Ljuvligt!!!

Maidi

Vita små hjärtan said...

Hej Sylvia!
Du har så fint! Smakfullt och vackra detaljer!
Kram Agnetha

HildeP. said...

Nydelig uteplass med masse koselige møbler og lekre blomster : ) Ha en flott kveld! : )

Klem Hilde

Hulda said...

Mye koselig å se i hagen din. Flott sittebenk også. Og mange fine blomster!

Solveig said...

Så koselig kosekrok du har! Her kunne jeg glatt ha tilbrakt en ettermiddag! Veldig flott med den malte planken med tekst på:o))
Har kjøpt liljekonvaller ( stauder) i dag. Jeg er også spesielt glad i dem:o)
Ønsker deg en flott morgendag, Sylvia;o)))
Klem fra Solveig

Bomull said...

Så koselig, nydelig hage!!
Så flott plnaken ble med skriften på :)

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Herlighet så NYDELIG!!! – må spørre hvor du kjøpte de vakre krukkene med vannfall? Disse kunne jeg veldig godt tenke meg ♥ Koselig her hos deg, og uteplassen din blir jeg aldri lei av å se :o) Mange herlige detaljer, blomster og skiltet datteren din har skrevet var kjempekoselig ♥ Ønsker deg en kjempe fin fredag, klem fra Mette

Huset vid ån said...

Du har så fint o vackert överallt, jag njuter av allt fint...Trevlig Helg Goa Sylvia! Kram Therese