Monday, May 31, 2010

velkommen.





velkommen til oss,vi har et bitte lite vindfang,pynt må det ha likevel,hjerter på rad på døren inn til stua.å ny matte er kjøpt i vår,
likte så godt denne dørmatten,den er stor.ja på bilde over ser du nesten hele vindfanget,ikke stort,gulvet er malt med vannbasert hvit gulv maling,den er veldig holdbar,
denne tavle henger på en vegg,syntes disse ord er såå koselige,
en hatte hylle h.ar jeg pyntet til trengsel,her er å skilt som jeg henger på døra om jeg er ute en stund, men kommer snart..kjekt
å en knaggrekke til de skjønne små barnebarn,å et stort skilt som henges på utgang dør når vi er i haven,da kan de gå ned en trapp å finne oss,ikke bestandig lett å høre noen banker på om sommer,da er det høye skrål med hopp i vannet fra brygga.
her er mine skjønneste sko,kjøpt i fjor ,bruker de hver dag hele sommer,har et par i sort å.
ja dette var vår bitte lille vindfang,å når vi går ut ser vi dette fra døra.
det er virkelig blitt grønt nå,herlig, å flere blomster står klar til å bli plantet.se rosa rundt buen ut,den strekker seg rundt i år tror jeg,husker ikke navnet,men den er lys rosa og remonterende.blomstrer rikt hele sommer å helt til frosten kommer,har klematis der å,
å så vil jeg Gratulere Helene med 30års dagen i dag 31 mai,en vakker herlig jente,en av mine beste venninner,hun er så god,ærlig å hjelpsom å bare helt å stole på.vi feiret henne på fredag,hadde det såå koselig.
å tusen takk til alle som tar seg tid å titte innom meg å legger igjen hilsner,blir så glad,hva hadde en blogg vært uten hilsner?tenk i morra er det 1juni.
her er herlig sol i dag,så håper på det varer,
ønsker alle en herlig dag

68 comments:

Balke gård said...

God mandag min venn, så ndyleig velkomst gjestene dine får! Herlige sko og vakker knaggrekke!! Gratulerer med din venninne, klem fra Marianne

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei ♥

Så flott entrè da!!!! Mye fint du viser , og det hørtes koselig ut den feiringen deres av din gode venninne ♥

Ønsker dej en herlig ny uke Sylvia ♥

Klem Hege :)))

Hilde Heimdal said...

Åååå sååå nyyydelige bilder, ikke rart bloggen din heter hjemme best !!! ;)

Gratulerer med dattera !!

Utroooolig nydelige bilder, som alltid :o)!

Hilde Heimdal said...

nei det var ikke dattera di hehe, det var Tina ho het så jeg :))))

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige bilder.. som alltid :))
vindfaget ditt er bare så lekkert det og.. Og den rosebuen din skulle jeg gjerne hatt, ferdig med masse roser ;)

Ha en fin dag og kos deg i det nydelige været :))

Klem,Kari

Romantikk-takk. said...

Hei:) Selv det minste rom blir koselig hos deg. Er sikker på at du hadde klart å forvandle det styggeste hus til et slott,på en to tre. Utrolig flink er du. Nydelig hage. :D Ha en flott dag. :D Kjempeklem fra Mette.

Uttan said...

Så fint Att det står välkommen på dörren.
Ja det är viktigt att det är varmt och välkomnande för gäster när de kommer på besök.
Det är ju första intrycket de får av oss.
Jag har också en skylt som jag hänger upp på dörren när Jag är i trädgården.
Här packar Jag husbilen för några dagar på hjul.
Vi har tänkt åka till Strömstad och sedan vidare till Halden jag var där för många år sedan och jag tycker mej minnas att det fanns lite att se på där.Hur långt i Norge Vi kommer att åka vet Vi inte ännu.
Har Du tips?????


Ha det Gott!
Kramar!

tove said...

Så koselige bilder. Veldig enkelt og komme i sommmer stemning av hage bildene dine.
ha en fin dag

Klem Tove

Hjertedamas blogg said...

Nydelige bilder!!!! Og gangen er jo bare fiiiin da!!! Og så roseportalen, sukk!!!! Vakker!!! Jeg elsker roser og roseportaler!!!! Klemz

Anita said...

Kjære SYLVIA :)
Du har SÅÅÅ koselige bilder å vise fram...og så personlige og levende beskrivelser av bildene.
Veldig koselig :)
Ja de kloggene... Må nok bli med drømmen i år tenker jeg :) Er ikke det som er førsteprioritet.
Nå er vi nylig ferdig med å totalrenovere et loft, og skal selge leiligheten vår(med loftet). For å kjøpe hus, eller bygge...
Da blir det sparebluss på oss en stund framover :)

Men det er lov å drømme :D Og jeg har 35 års-feiring i august og det er lov å ønske også :)

Ha en fin-fin dag!
Klem Anita

Hilde said...

Det ser veldig hyggelig ut i gangen din! Ikke i det hele tatt som min som konstant flyter av sko go ungenes jakker...
Skjønn knaggrekke du har fkøpt til barnebarna! tRENGER ikke kjøpe interiørblader jeg som kan titte inn til deg - så nydelig både ute og inne!
Heldigvis er det årstid for vi er i hagen skiltet - mitt henger klart til bruk!
Hilde

It's me said...

What a beautiful porch ...... and what a sweet shoes! beautiful photos! fine great week! love from me .....

Frøydis said...

Hei på deg i dette flotte sommerværet :-))

Kan nesten ikke sitte på dataen i dette været,men litt er vel lov?
Minsten skal søke på sitt 1.lån idag, og mor skal være med som moralsk støtte, hehe

Klem, Frøydis

Simones Country Home said...

Heia.

Så fine bilder. Du har det så fint. ;o))

Ha en flott uke.

Klem Simone :o)

Nina`s blogg *super-lille* said...

Nydelige bilder :)

Ha en fin dag!

LenaS said...

Åh vilka underbara bilder!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Beate said...

hei og hopp!
herlige bilder! digger de skoene!

nyt dagen

klem beate

Bossa said...

Hei på deg, Sylvia. jeg er sikker på at jeg hadde følt meg veldig velkommen hjemme hos deg. Og så hadde jeg uforskammet bare gått å glana på alt det fine du har.
Gratulerer i massevis til din venninne. Ha fine dager. Nå er det endelig litt lunere her. klem :O)

Elizabet Stilig hjem said...

Så herlig hage du har! Nydelige bilder du har tatt.
Gratulerer så masse til din gode venninne.
Klem Elizabet

Beth said...

Det er såå koselig hos deg både inne og ute.
Flink er du til å gjøre det pent rundt deg og dine...
Vakkert hjem!

Klem Beth...

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Grattis till väninnan. Och så fint du har i hallen, jättesött med krokarna till barnbarnen. Nya mattan och hjärtana var också jättefina. Och dom träskorna är riktigt fina sommarskor.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia..

Som alt andet hos dig er dit vindfang hyggeligt og sommerligt.
Dit hjem,din have, ja alt du rører ved bliver bare så flot.
Man kan mærke hvilket varmt menneske du er og hvad din familie betyder for dig.
Og jeg er sikker på at du er uundværlig for dem også.

Fortsat god dag.

Hej fra Lisbeth

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway said...

Hei! du har så masse flott hjemme hos deg, både i hus og hage ☺ Kjempekoselig i den lille gangen din ♥ Tavlen var nydelig med det fine diktet, har du diktet det selv? Tror jeg vil da med meg de fine ordene hvis det er greit.

Klem fra fru Strøm

Smykkas said...

Gratulerer så mye.

Som vanlig viser du de lekreste detaljer.

Klem

Lykkeliten said...

Alltid like koselig å stikke innom hos deg.
Nyt sommervarmen og kos deg i hagen din.

Jeg har vært ute og padlet en tur alene idag. HERLIG!

Klem Lykkeliten

lisje astrid's husblogg said...

Hei♥
Såååå utruleg flott vindfang da!Endatil her er det stappa fullt av herlege detaljar..Så gjennomført og sååå deg♥
Herleg Varm velkomst♥
NYDELEG!
Klem frå Astrid♥

Martilie said...

Så koselig velkomst til deg, herlig vindfang..

Og blomstene og roseportalen.. Nyyydelig!

Kos å feire sin venninne, 30 er en merkedag :)

Ha en flott flott kveld og deilig uke!

Klem fra Tove

Barbros lille atelier said...

Ja, her føler man seg virkelig velkommen! Så koselig gang du har. Masse nydelige detaljer som alltid:-)

Klem

Emidoras verden said...

Hei Sylvia!
Flott tavle med koselige ord..
er du litt hjemmekjær du som jeg..:)
Søte sko...
Klem Nina

It's me said...

Hello my dear Sylvia.....it's my give away!! you must guess ...... my birthday date as often as you want you can do with it on my birthday i choose the winner and you can choose a prize!

So play my game please................hugs from Ria

Maleviks Rosenträdgård said...

Så du gillar också att vara hemma :)
Håkan

Pia said...

Tänk, just visade du oss vinterbilder från din port!!! Och nu har vi sommar!

Det är så fint hos dig, som alltid - var hittar du alla de härliga sakerna!?

Grattis till 30-åringen!!!!

Kraaam!
-Pia-

Pia said...

Tänk, just visade du oss vinterbilder från din port!!! Och nu har vi sommar!

Det är så fint hos dig, som alltid - var hittar du alla de härliga sakerna!?

Grattis till 30-åringen!!!!

Kraaam!
-Pia-

bea said...

så koselig vindfang hos dere :)) men du har det nå koselig overalt du :))

ha en herlig kveld.. klem fra mæ

Tofo said...

Nydelig i entreen din!
Og frodig og grønt utenfor hos deg!

Ha en fin kveld, og gratulerer til din venninne!

huset ved elva-elin said...

Så koselig lite vindfang :) jeg skulle gjerne hatt et vindfang til og sette fra seg sko, blir så mye sand inne :P
Så skjønn knaggrekke, kjempe stilig.
Ha det fint
Klem fra Elin

Black Iris said...

Så fint du har det i din hall. Varför kan inte jag också få ha det så. När jag städat och fått till det fint kommer resten av familjen och ställer skor huller om buller.

Maidi

Bente said...

Alle dine rom er koselige, selv om de er små. Du kan pynte godt rundt deg. Har en award til deg hos meg.

Bente

Datt said...

Åh, jeg likte den matta så utrolig godt! Lekker!! :D

Vintage House said...

Hej,
vilken härlig hall du har, sött med krokarna till barnbarnen...
a en ljuvlig kväll
kram
sandra

sologbolig said...

Kjempefin entrè sjøl om den er liten. Her føler man seg iallfall velkommen. Koselig. Og såååååå flott utenfor da. Her har det vert en deilig dag i dag. Flott og varmt, så i ettermiddag har eg bare vert ute. først hos mine foreldre og luka i beddene hos dem, og så slappa av på verandaen her heime. I morra kveld skal eg på grillfest med 7.klassingene mine og så tar eg resten av avspasseringsdagene mine i slutten av uka og drar ein tur østover ...havner nok i Gøteborg. Så ha ei flott uke. Klem fra Sigfrid

ralfefarfars paradis said...

Det må være herlig å komme på besøk til deg- tror man skal lete lenge etter varmere velkomst;) Gode venner er gull verdt;) Det er så flott ute hos deg nå;) Håper på litt varme her - kirsebærtrærne har såvidt begynt å blomstre nå;) Ha en fortsatt fin uke!

jannes hobbykrok said...

Vakre bilde som alltid!Synes du har et flott vindfang jeg!!!
Janne

No.47 Mia said...

Vilket välkomnande !!

Grattis till Helene!! 30.. Ja jösses.. minns det som igår..

Ha en fin morgondag!

♥Mia

Rosor och Spetsar said...

Så välkommnande ord du skrivit på griffeltavlan, härligt. o många fina detaljr i din lilla hall.
ha en fin vecka
Kram
Annelie

GroLinda said...

Hils Helene å gratuler med 30 årsdagen!!!!
Klem fra Gro :o)

Inspiration i vitt said...

Hej vännen, hoa dig kan nog alla känna sig välkommna, så trevligt att mötas av din fina hall och din härliga uteplats. kram på dig/Ingela.

Minka said...

Heisann, tusen takk for kommentar hos meg, og enig med deg at hilsner varner godt..For et herlig vindfang du har, og de ordene på tavla likte jeg kjempe godt. Og misunner deg den bua ute, jeg har så lyst på slikt selv ei gang. Det er så deilig med varmen, vi har hatt strålende vær idag, og nytt det godt. Klems..

Nostalgia said...

Så koselig vindfang du har Sylvia ! Du er utrolig flink til å gjøre det vakkert rundt deg :-)

Nyt de fine dagene
Klem, Nostalgia

Alven said...

Hei :-)

Så flott vindfang dere har :-) Likte godt matten og knaggrekken til ungene :-) Så søtt :-)

Ønsker deg en flott tirsdag :-) Og håper solen skinner hos dere i dag også :-)

Klem

Anita S Home and Wine said...

Med et slikt inngangsparti så ønsker både kjente og ukjente seg velkommen.. du er såå flink til å lage det koselig.

Har makne tresko som deg og jeg er sååå fornøyde med mine også - så jeg må nok skaffe meg flere par..

ønsker deg en flott tirsdag.
nå er lunsje over så noen timer til med jobbing før verandaen kaller.

klem anita s

Bestemor Drillo said...

Ja her kan man føle seg velkommen !
Nydelige bilder som alltid!
Ha en flott uke ! Klem fra bestemor!

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Den entrén får man ju vara nöjd med, den var så fin. Och du jag gillade dina skor jättemycket faktiskt, riktiga sommarskor.
Hoppas du har det lika varmt som vi hr här idag. Jag har suttit ute och bara njutit av solen och det syns på kroppen. Jag lovade mig själv att jag inte skulle bränna mig i år men se det höll inte, det är redan gjort.
Ha en fin tisdagskväll nu
Kramar Lena

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

såååå herlig det er hos deg, Sylvia!! vikelig vakkert!!

ha en fiiin kveld!!
KLems fra meg!! ;)

Hespe said...

Nydelig vindfang som ønsker gjestene velkommen hos deg! SOm ellers hos deg, er det flotte detaljer over alt. Den store dørmatten var råfin, og knaggerekken til barnebarna - så skjønt! Claouene dine er supersøte - hi, hi - har de selv..;o)

Angående O&CO butikken i Oslo, så ligger de i en sidegate til Bogstadveien - se her: http://www.oliviers-co.no/bogstadveien.82864.en.html ellers finer du butikken på Sandvika Storsenter og CC Vest.

Fortsatt strålende uke til deg!

Klem fra Hildegunn

Prinsesse Elin said...

Ahhh...så lekkert. Nå fikk jeg lyst til å gjøre noe med gangen vår også.

Så mange flotte detaljer å se på. Nydelig, Sylvia.

Takk for alle de hyggelige kommentarene du sender. Du skal vite det at dem setter jeg utrolig høyt. Klem fra Elin:)

essemia said...

Vad fint ni har det i hallen. Den där hängaren var verkligen söt.

Hoppas ni har en lika solig och fin dag som vi har.
Kram Elzie

liven said...

Så fint i din lille entre....du vet å gjøre det koselig rundt deg med detaljer og stæsj!!
Slike skilt liker vi...til pynt og nytte :o)
og bare vakkert i utemiljøet ditt også!!
Ha en fortsatt fin onsdag :o)

Jenny said...

Hej Sylvia!
Vad fint du har det i hallen!

Grattis i efterskott till din vän, vad söt hon är:)

Klem Jenny

Lilla Kullan ♥ said...

Det ser verkligen jättefint ut.:-) Kram Stina

Trine Thommessen said...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, Sylvia! Godt å se at du har det fint!

Solveig said...

Kjære Sylvia, så mange vakre interiørdetaljer du viser! For ikke så snakke om DEN herlige hagen! Det ser så ryddig og flott ut, må være kjekt å tilbringe vårdagene der:o)))
Ønsker deg en flott morgendag, min venn.
Klem fra Solveig

Hanna said...

Så otroligt mycket fint.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Huset vid ån said...

Hej min goa o rara Bloggvän! Tusen Tack för dina värmande ord.....Kram Therese

Besta said...

Så nydelig å bli ønsket velkommen hos deg. Flott pyntet:)
Deilig å være tilbake her nå.
Ha en fortsatt fin uke.
klem fra marilyn

Synnøve said...

Så lekker gang dere har,med masse fine ting.

Skoene dine er jeg på utkikk etter. Ja ikke dine da,men maken:))

Klem

helene said...

HEI OG GOD KVELD.
TUSEN TAKK FOR FLOTT HILSEN PÅ BLOGGEN. TAKKER OGSÅ DINE SNILLE OG FLINKE BLOGGVENNER SOM SENDTE HILSEN. MORO ALTSÅ. BLE EN FLOTT OG MINNERIK FEIRING.
DINE INNLEGG ER LIKE FLOTTE OG INSPIRERENDE SOM INTERIØRBLADENE OG MED DEN VARME TONEN OVER DET HELE. DU ER BARE SUPER.
KJEMPEGLAD I DEG.
MÅ PRØVE Å SKRIVE HER LITT OFTERE.
STOR KLEM FRA HELENE

Torilpia said...

Nydelig vindfang Sylvia :o) Er så kjekt å få et innblikk i hvordan dere har det på herlige sørlandet.