Sunday, June 27, 2010

bli med på båt tur opp Nidelva i Arendal.

ja nå er det skikkelig sørland`s sommer, kommer dere til Arendal i sommer vil jeg anbefale dere å ta båten opp Nidelva,kommer dere i bil, går det turbåt opp der,Nidelva er så vakker,her ligger å Nidelv båtbyggeri som selvsagt lager Nidelv båtene,vi har mange båtbyggeri her,Windy,Skilsø,Marex,Scand boats,Ibiza, Agder boat,Fjord boats,Joda,så her er stor tradisjon for båtbyggeri,bildet over er gamle Arendal rådhus,bli med nå da,men ikke rå kjør her,her ligger husene tett,
denne kan ta dere opp Nidelva.
herlig hus
tett i tett,disse er nye,
dette er gammelt,se så vakkert det ligger,
gamle erverdige velholdte hus og hager
jeg liker så godt denne turen,Nidelva blir som en vei,ja den er ikke bredere,
å plassene ligger så vakkert til
helt ned til vannet alle sammen,en drøm å se.
liker så godt disse tre ,å trapper de brukte så mye før i tiden,
en skikkelig bestemor plass,
nydelig,
gamle stenmurer,
å jeg kunne vise dere mange flere bilder,men dere får ta turen opp å se,å dette ligger bare noen minutter fra oss,så når vi har besøk fra østlandet blir dette skryteturen av vår skjærgård,men vi har så mye mer,Merdø er vakker,viser den en annen gang,mannen blitt solbrent i dag,å en blir så trøtt å sliten etter noen timer på sjøen,men å deilig det er .
tusen takk for alle hyggelige hilsner om vår hage,ja nå kommer rosene å,dere skal nok få se de å.ønsker dere alle en nydelig dag,
å nyt dagene,kjenn på luktene å ikke minst hvil..
så ..kanskje vi sees i Nidelva i sommer,hvem vet?

47 comments:

Hulda said...

Virkelig mange flotte hus, både nye og gamle, som dere har sett på deres ferd. Er jo bare så deilig å bo slik, det kan jeg skrive under på. :) Dette må ha vært en herlig tur!

Besta said...

Flotte hus, så heldig du er som bor sånt til:)
Håper vi får en like fin dag imorgen.

klem fra marilyn

Anonymous said...

Hei..vakkert..vakkert...
Klem fra Kirsti

Tovepia said...

Trodde det var vi som hadde Nidelva, jeg, men tydeligvis er det en Nidelv til;)
Nydelige omgivelser, drømmesteder!

Ha ei god uke og klem fra meg;)

Ellinor Forsblom said...

Vad Underbart Vackert det måste vara o åka på den Båtturen. Ligger Nidälven o Arendal intill Kristiansand. Vi ska nog åka dit för vår dotter ska troligen dit o
hyra stuga där.
Ha det Soligt o Gott
Kramar/Ellinors Hus

Blått til lyst said...

Det er vakkert i Arendal en solskinnsdag, og det var flere enn ett hus jeg gjerne skulle hatt!
Jeg er så heldig å ha venner med bår i Arendal, og har fått være med på rundtur mer enn én gang. Kjente igjen de fleste husene, og det var koselig å se dine flotte bilder av så mange perler.
Håper du får mange, mange flotte solskinnsturer med båten!
Klem fra Liv

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Så flotte og nydelige bilder du viser oss... Det er bare så utrolig vakkert og husene som ligger som perler på en snor... Jeg har vært her med båt alle sommerferiene mine da jeg bodde sørpå. Så her har jeg vært, koselig å se igjen... Ønsker deg en flott ukestart, stor klem fra Mette

RoseSommer said...

Så nyyyyyydelig!
Vi har mulighet for å bo på Hisøya, men får ikke somlet oss til å dra nedover. Bildene dine var en trigger for å få tatt oss en tur snart. Den båten visste jeg ikke om. Merdø har vi vært på, og der er det også fint som du sier.
Håper formen er oppadastigende. Ha en fin uke.

My home is my Castle - by Kari said...

helt nydelig.. vakkert...
jeg kjørte opp og ned Nidelva mange ganger i ungdommen :)Kjenner igjen mange av disse nydelige husene :)En svoger av meg har familie som bor rett ved elven, lenger inne mot byen og vi lånte en av båtene deres og overnattet på holmene uti skjærgården :)) Herlige minner :))
Heldig du er som bor sånn til Sylvia...

Klem,kari

bodil said...

Hei.Tusen takk for titten.Vakkert.Nydelig skjærgård.Kos deg masse i finværet å så kan du få sende nydelig vær hær opp til Nordvestlandet har det bare godt ann.Koselige,nydelige bilder.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil.

Martilie said...

Å så nydelige bilder, her er det bare å drømme seg bort! :)

Nyt deilige sommerdager!
Nå har vi det jammen fint.. Skjønn helg..

Sommerklem fra Tove

Bossa said...

Hei, kjære venn. Ubeskrivelig vakkert det du viser i dag. Så mange drømmehus på rad og rekke......
Fortsatt riktig god bedring til deg. Håper du snart er i full vigør igjen.
Fine dager til deg. Klem :O)

Simones Country Home said...

Oyy så vakkert det er der nede. ;o)

Ha en knall uke.

Klem Simone ;o))

Pia said...

Vackert, vackert som bara i Norge kan finnas....

Kraam/Pia

Sheila Rosita said...

Heia! :)
Kjempefin plass da, og sååå mange fine hus! :)
Ha ei fin ny uke! :)
Stor klem! :)

Änglarnas hus said...

En tur på vattnet är aldrig fel..skön svalka när solen bränner!..Fina motiv hittade du även på vägen!!

ha det gott! Kram Sanne

xxxl said...

Hei :) takk for turen:):) har sittet og kosa meg her nå og sett på alle bildene dine.. Kjempe fint :):)

Ha en flott dag :)

SANNA said...

Kjempekoselig.
Du bor jo midt i idyllen du og......

Tofo said...

Nydelig tur!
Ja neste gang jeg kommer til Arendal, skal jeg ta denne turen. Vær du sikker! :)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Takk for turen det var koselig.
Noe jeg absolutt kunne tenkt meg ja. Nydelige bilder!!
Ha en flott mandag:)

Black Iris said...

Håller verkligen med om att det är vackert och vilka härliga hus!!!

Kram Maidi

Prinsesse Elin said...

Hei hallo
Ja Arendal er en av de fineste byene jeg vet om. Bodde ikke så langt i fra Arendal jeg. Snakket kav risør dialekt men så flyttet jeg hit og da ble dialekten utvannet. Helt til jeg kommer hjem igjen...da slår jeg rett om. he he. Snedig det der. Tror det må være noe som ligger i blodet;)

sologbolig said...

Hei !
Her er det jo bare ein ting å si: NYDELIG !! Så mange flotte og sjarmerende hus og så nært sjøen da. Å eg like det så godt !!
Her hos oss er det så stupbratt overalt, så vi får ikkje den sjøfølelsen sjøl om vi bor ved ein fjord.
Neste gang eg kommer til arendal, så skal eg nok prøve å få tatt båt oppover Nidelva ja........ og ta masse, masse bilder og nyte det.
Vi er nettopp komt fra hytta og nå tordner det så det er vel like før regnet kommer. Ha ein fortsatt flott dag.
Klem fra Sigfrid

På landet said...

Nydelig, virkelig en sørlands perle =) Vi skal snart til lillesand så da blir det nok en båt tur eller 3 på oss, nydelig der å =)

Klem fra meg.

Lilla Kullan ♥ said...

Otroligt vackert, med många fina hus som Stina vill ha.:-D Kram

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia..

Tak for at du tager os med på denne smukke tur.
Hvis jeg nogen gang skulle flytte til Norge igen så måtte det blive til Sørlandet, Norge's riviera.;-)
Er det ikke en sang om Nidelva,
Nidelven stille og vakker du er..?
Heldige dig som bor midt i denne oase...:o)

God Mandag fra Lisbeth

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Tack för en härlig båttur, där tröttnar man ju aldrig och åka. Såg många fina hus, och vilket läge!! Norge är otroligt vackert, jättekul och se dina bilder.
Må så gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Fånga dagen said...

Hej där Sylvia!
Ja du har allt mycket fint runt omkring dig du.
Måste vara en alldeles ljuvlig båttur med allt det vackra att titta på, helt i min smak. Man ser det mesta på ett helt annat sätt när man ser det från vattnet, så vackert.
Ja det får snart bli en tur i Norge det känner jag.
Ha en fin kväll nu
Kram Lena

Louise said...

Oh så många fina idylliska bilder du visar! Nidelva tycks vara en riktig pärla! Tänk så många vackra platser det finns som man inte alls vet om....Ha en fin junivecka Sylvia!

Henriette said...

Så utrolige vakre bilder!! Ingenting er vakrere enn sørlandet om sommeren! Kanskje jeg tar meg turen til Arendal. Ble utrolig frista nå:)
STOR sommerklem til deg og dine!!

huset ved elva-elin said...

Så mange fine hus du viser :) så koselig med båtur oppover Nidelva.
Klem fra Elin

Uttan said...

Så härliga bilder verkligen vackert och så mysigt att få åka båt i det vackra vädret.
Vilka hus..oj,oj.

Kramar!

Frøydis said...

Heisann :-))

Nydelige bilder!
Foreldrene til svogeren min er fra Arendal, og huset til onklene ligner på et du har lagt ut her..nå har ikke jeg vært der siden jeg var lita jente...så MEGET mulig jeg tar feil!!

Håper det gikk greit med datteren igår!

Ha en flott dag
Klem, Frøydis

Hanna said...

Vilka bilder.
Kram
Hanna

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

åååå WOOOOOW for noen stemningsbilder!! Sååå mange herlige hus, både gamle og nye!! Herlig!!
Sommerfølelsen dukket opp ved å se på disse vakre bildene!!

Ha en flott dag!
Klem

Gyngestol og kaffigrut said...

Takk for en flott tur!
Så mange nydelige hus og hager, hadde ikke takket nei til noen av de...
Sommeridyll, helt herlig.

Ha en fin dag!

lisje astrid's husblogg said...

Hei gode Sylvia♥
Ah!Takk for utruleg herleg tur;)
Dette var virkeleg ei fryd for auget!
Så mange flotte og koselege hus da...

Eg sette meg akkurat ned med dataen min på fanget,og les denne nydelege helsinga frå deg!Du er berre så god♥
Slike fine ord!
Eg er heilt satt ut!Rørt faktisk!
Du gledar meg virkelig:)

Ei herleg god og flink,omsorgsfull dame er du som er lett å like:)
Akkurat slik som mi mamma♥ :)

Ønskar deg ei solrik og god veke vidare♥

Klem frå Astrid:)

Kreoline said...

Takk for turen, nydelig, her var det mange fristelser.
Klem fra meg.

Alven said...

Hei :-)

Takk for den nydelige turen opp Nidelva :-) Herlig sommerlig og så mange nydelige hus :-)

Ha en fortsatt fin uke :-)

Klem

Blessedmom's Simple Home said...

I wish I could see it in person. It's very beautiful there. Thanks for sharing all of these photos with us Sylvia.
Blessings,
Marcia

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia!
Takk for besøket og oppmuntrende kommentarer igjen hos meg. Hadde håpet på det. :)

Vil også takke for turen oppover elva, en vakker tur, selv om dere har stjålet navnet fra oss i Trondheim. Eller kanskje det er omvendt? :) Det må sjekkes nærmere ved anledning.

Koselig å se at dere har sommer og sol, vi har også hatt et par dager, men nå ser det ut for at det er finito for denne omgangen. Men, vi er jo ikke trøndere for ingen ting. :) Skjønt, vi skulle gjerne hatt litt mer...:)

Nyt dagene og ferietiden, lad opp og du vet at du er velkommen med ditt, som du vet. Når tiden er inne. Nå spanderer vi på oss litt av den sorten, uansett vær. Vi trenger det. Jeg har en mistanke om at det kan bli mange timer foran PCen i månedene etter sommerferien.

Min jobb er å holde bloggene og tankene i gang, til vi setter i gang. Derfor forsøker jeg med små drypp fortsatt for ikke å skuffe dere, alle mine lesere. Med en varierende hyppighet. Det tror jeg alle tåler, uten å gi meg opp. :)

Ha en fin dag Sylvia og takk igjen for din support. Og til slutt: Her synger vi, "Nidelven stille og vakker du er". Det ser det ut for at dere også kan, selv om den ikke er så stille som vår...:)

Ruths datter said...

Takk for en strålende tur sammen med deg. Herlige steder du viser oss her.
Klem

Maleviks Rosenträdgård said...

OJ.....SÅ VACKERT :)
Håkan

Vintage House said...

Ser helt ljuvligt ut njuter i massor..
kram
sandra

Størhuset said...

Nydelig, det må være en flott tur med mye fint å hvile øynene på. Tusen takk for at du er innom meg, trass i sjeldne innlegg. Ønsker deg en flott sommer!

Smykkas said...

Tusen takk for turen.

Jeg nøt både hus, trær, sjø, blomster og sol.

Kjempekoselig innlegg.

Klem fra Astrid

Torilpia said...

Var ikke klar over at det fantes flere Nidelv'er enn den i Trondheim jeg .. :o) Men vakkert var det langs denne utgaven også!

Skjønner godt at dette er skryteturen dere tar med besøkende på :o)