Thursday, June 10, 2010

forsiktig tilbake...

hei igjen alle sammen,tilbake etter et sykehus opphold,litt sliten å ør men alt ser nå bra ut,så nå kan jeg bare bli bedre,tusen takk for alle god bedring hilsner,dere er så goe,
idag vil jeg vise dere vår ute spisestue,den er under tett tak,under vår veranda,å under den rutete duken til høyre er massasjebadet med 39grader året rundt,når vi spiser er det kjekt å sette ting der,
møblene kjøpt på jysk i fjor,liker de så godt,å de er nydelig å sitte lenge i å spise å prate i,
koselig her,
skap med ting en trenger,å stæsj,
å ennu et skap,alt står ute hele året,her kommer aldri regn eller snø,veldig lunt her,men kjølig på varme dager,
bilde i bakgrunnen har svigermor malt,fikk det i gave i fjor,fyrtårnet på bordet er en lykt.
pledd til alle henger klart,
litt å lese i til båten,
disse ord har jeg satt opp i år,kjøpt hos Boligfryd,syntes de passet så godt her,
detaljer på veranda støttene.elsker fuglehus jeg,
hagen blitt frodigere siden sist,damen dere ser ryggen på står ved hage dammen,viser den siden.
to gås har flyttet inn ved vannfallet,er maritimt ute i hagen,har prøvd med annet,men passer best med maritimt så nær sjøen,
ekte fugler har vi å titt å ofte på besøk,
her sitter Silje å pappa/mannen å mater dem en tidlig søndag morgen,hette måkene vil også ha,de er så skjønne,de flakser å skriker ikke sånn som andre måker,sitter pent å venter på maten,
ja dette var det jeg fikk til for denne gang,prøver å stikke innom dere å, gøy å se hva dere er opptatt av disse dager.skal å prøve å få lagt igjen hilsen hos dere,nå må jeg ta en hvile pause,
ønsker dere alle gode dager...vi blogges

66 comments:

Hilde Heimdal said...

Åååå du har det bare såååå fint :o)

Drømmer om en sånn plass under tak jeg å :))))

Dere har rett og slett bare en helt nydelig drømmeplass :o)

essemia said...

Vilken härlig uteplats ni har. Även om vi har tak på vår så tycker jag det både regnar och blåser in där.

Hoppas du känner dig ändå bättre snart.
Kram Elzie

Vita små hjärtan said...

Hej Syliva!
Så underbart du bor! Vilken utsikt och alldeles vid vattnet!!!
Ha en underbar junidag!
Kram Agnetha

Ellinor Forsblom said...

Goa Sylvia Hoppas du får må bättre.
Det är en Upplevelse att få titta in till dej o se allt som ni har.
Att få sitta Under Taket där en ljummen kväll o det småregnar ute, såååå Mysigt.
Många Må Bra Kramar/Ellinors Hus

Sanna said...

Tenk å ha en sånn flott uteplass.
Her på vestlandet, kan en bare drømme om det, - tak over eller ikke. Det hadde regnet bort uansett...

RoseSommer said...

Velkommen tilbake. Tenkte på deg igår; om det snart dukket opp noe fra deg. Så fine bilder. Jeg har blitt inspirert og har mye mer på uteplassen i år enn ifjor. Bilder følger senere.
God bedring!!!

Anita said...

Så koselige bilder fra deg igjen :)
Jeg har ikke lest ditt forrige innlegg så visste ikke at du var på sykehus...Savnet dine innlegg ;)
Ser jo ut som dere har finvær hele tiden! Sola skinner alltid hos deg :)Vi har også fint vær, men det blåser litt dessv..Men fint for kles-vasken da! ha ha....
Koselig at du blir med på give-awayen min :)
Ønsker deg GOD BEDRING!
Klemmer Anita

My home is my Castle - by Kari said...

Jeg vet ikke annet å si enn at dette er bare såå flott og lekkert !!!!
Og som jeg har sagt tusen ganger før : Sååå heldig som bor rett i sjøkanten.. Du må aldri flytte herfra ;)

Good bedring kjære Sylvia !!
Klem,Kari

My home is my Castle - by Kari said...

Jeg vet ikke annet å si enn at dette er bare såå flott og lekkert !!!!
Og som jeg har sagt tusen ganger før : Sååå heldig som bor rett i sjøkanten.. Du må aldri flytte herfra ;)

Good bedring kjære Sylvia !!
Klem,Kari

Hulda said...

Flott på terrassen deres! nydelig med kai også, det ser jeg her også, er så glad for den. Så fin kurvstol jenta di sitter i.

Bente said...

Så fint at du er tilbake igjen. Håper at det er bra med deg, du får ta det med ro i sommer.

Herlig å bo helt ute på brygga. Din utespiseplass er en drøm.

God bedring til deg..

Klem fra Bente

Martilie said...

Å Sylvia, går litt i et så jeg så ikke at du skulle på sykehuset før nå.. Håper det går bra og at du raskt er tilbake i godt slag!

Nydelige bilder, dette må være beste medisin og ren rekreasjon :)

Nyt late dager på brygga..

Klem fra Tove

Villmarkstausa said...

Hei
Godt du er tilbake. Håper allt er bra med deg. Flotte bilder du viser som alltid. Ha ei god helg!
God bedring-klem;-)

Balke gård said...

Hei og vlekommen hjem, Sylvia! Så dumt formen ikke er bra, ønsker deg riktig god bedring!!! Elsker skriftene dine, den fra boligfryd likte jegv eldig godt!!! Og så har du det jo så utrolig fint, for et sted!! Sitte på terrassen og fikse, fantastisk!!! Men det viktigste er helsa, så skjøt godt om deg;-) Stooor klem, Marianne back in buisnes...;-)

Mariann Louise said...

Ja, her tenker jeg dere nyter mange gode og herlige stunder!

Så kjekt at operasjonen var så raskt over, du kom tidlig hjem:) Deilig det, mye mer rekreasjon enn inne på sykehus nå da du har det så pent der du bor:)

Fortsatt god bedring, dette ordner seg:)

Klem fra Mariann...

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej vännen. Så skönt och höra att du är hemma nu och mår bättre. Du har så fint, den uteplatsen under tak var härlig. Där har ni en fin plats både när det regnar och är riktigt hett. Så bra och kunna ha alla möbler där året runt.
Var rädd om dig nu
Kram till dig
AnnaMaria

Romantikk-takk. said...

Helt fantastisk nydelig sted med masse god smak. Herlig den ute/inneplassen med maritimt interiør. God bedring,håper du kommer deg fort,kos deg så godt du kan. :)Klem.

Besta said...

Godt å ha deg tilbake:) Ta det med ro noen dager og ta tiden til hjelp.
Nydelig spiseplass du har.
Ha en fin helg.
klem fra marilyn

Tofo said...

For en nydelig utestue! Jeg har aldri sett på maken!
Misunnelig.....ikkje fritt for:-))))

Tofo said...

Fortsatt god bedring!

Linda said...

Så fie bilder:) dere har vikrleig en fantastisk flott plass der, kan tenke meg at det inntas mange gode måltider ved dette bordet:)

Fortsatt god bedring:)

klem

Beate said...

kjekt å "se" deg igjen!
så utrolig lekkert du har det ute. har lyst til å løpe hjem og stasje ute jeg nå...........

god bedring til deg

klem beate

GroLinda said...

GOD BEDRING MIN KJÆRE SØS!!!
Så flotte bilder du har lagt ut nå. Det er jo som å være hos deg igjen ;o) Slapp av å bli bedre og bedre nå!
Glad i deg ;o)
Klem fra søs :o)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Hei Sylvia! Håper ikke det er noe alvorlig med deg, men det høres lovende ut at du er hjemme. Ønsker deg all god bedring. Nydelige bilder.......Klem fra meg:))

Beth said...

For et deilig sted!
Men, slipper du unna dette ekle gule blomsterstøvet du da?
Her nytter det ikke ha ute putene i stolene eller en duk på bordet om dagen engang. Her er det tykke gule villingen av blomsterstøv nå... æsj...

Klem Beth...

Henriette said...

har ikke helt fått med meg hva som har skjedd med deg, men jeg ønsker deg iallefal god bedring! Hvil godt!!

Karl Halvorsen said...

Hallo min godeste Sylvia!

Hver eneste gang du kommer med et innlegg, viser du oss så klart og tydelig hvorfor tittelen på bloggen din passer så godt. "Hjemme best", hvem kan få seg til å tro noe annet?

Jeg kan føle stemningen og roen, humøret dukker opp sammen med en drøm om la tankene fly i eventyrlandet deres. Jeg tror ikke bildene bedrar, selv om du vel ymtet frempå om at vi ikke fikk se bak kameraet, en gang. :) Eller noe i den dur.

Håper helsa er med på eventyrplassen deres og at dagene er blide og lykkelige. (Det ble nesten lyrisk dette..)

Nå har jeg fått "kommet" meg litt igjen og føler at normale forhold har tatt over. Klar for ny dyst, kan en si. Det er godt det.

Ha en fin dag, du og dine!

Klem fra n'Karl!

Lykkeliten said...

Takk for nydelige bilder fra ditt hjem. Kjenner ferieidyllen, som du er så heldig å bo i, krype innunder huden.

God bedring, ta godt vare på deg selv!

Klem Lykkeliten

Smykkas said...

Det er så mye flott å se hos deg at jeg blir helt målløs. Det må være deilig med et utested hvor man slipper å tenke på om det er sol eller regnvær.

Fint at du er kommet tilbake og ønsker deg fortsatt riktig god bedring.

Klem

Simones Country Home said...

Oyy så utrolig masse fint Sylvia. ;o) Alltis moro å se hos deg. ;o)

Ha en super dag.

Klem Simone ;o)

Black Iris said...

Vilket bedårande uterum du har och vad härligt med vattnet intill.

Kram maidi

Anno1925 said...

For en flott spiseplass!
Tenke å kunne ha en slik...

God bedring, og ha en fin-fin dag.
Klem

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia...-)

Hvor dejligt at du er hjemme igen.
Dette må være det aller bedste sted at rekarere sig.
Et mere smukt sted skal man lede længe efter.
Så idyllisk med den glitrende sø med svaner der svømmer roligt rundt. Jeg kan godt forstå at hjemme er best..:-o)

Fortsat god bedring fra Lisbeth

Emidoras verden said...

Herlige bilder!
Tenk å være så heldig å få bo på en så fin plass!!:)
Håper det går greit med deg etter sykehusoppholdet.
Kos deg og ta vare på deg selv:)
Klem fra Nina

Violetta said...

Så godt å se deg tilbake! Det høres jo ut som formen er for oppadgående også, og intet er bedre enn det! :) Herlig uteplass! Akkurat noe slikt har jeg ønsket meg lenge - et sted hvor alt kan stå ute uansett vær. Regner med dere har kjempekoselige kvelder der ja *sukk* Får bare drømme videre vi som ikke har noe ;-) God helg og stor klem

sologbolig said...

Å har du vert sjuk, Sylvia, det har ikkje eg fått med meg (sonn er det når man er ute og reker !), men ser jo at du har skrive om det i forrige innlegg. Ønsker deg god bedring og håper du snart er heilt frisk.
Så nydelig utestue du har, her var det mye fint og eg har sett og sett på bildene. Deilig å kunne sitte på bryggekanten også. Nyt, nyt ! Ønsker deg fine junidager. Klem fra Sigfrid

Änglarnas hus said...

Hejsan!

Så skönt att vara hemma igen och att allt har gått bra!

Er utematplats är underbar..gillade idén med att lägga en stor duk på utebadet!

Ha en fin kväll!!

Kramis Sanne!

bodil said...

Hei.Så fint du har det.Virkelig nydelig.Håper du kvikkner for til igjen.Nydelig dær du bor.Koselig på bryggekanten.Koselig bilde.Håper det ble mye fisk.Ha en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil.

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vad skönt att höra att du är på bättringsvägen men det lät inte trevligt med sjukhusbesök.
Men vad det är vackert hos dig, allt går i stil och det ena är vackrare än det andra. Jag förstår om ni har det härligt när ni sitter och äter och pratar, det är något vi gör för sällan i dag. Vi tar oss liksom inte tid till detta trots att det är underbart med samvaron.
Jag önskar dig en riktigt skön helg.
Kram Lena

Alven said...

Hei :-)
Godt å ha deg tilbake:-) Håper operasjonen gikk bra?

Du har såå vakker uteplass :-) Og så herlig med massasjebad :-) Får håpe de 6 ukene går fort slik at du får nyte det igjen :-)

Må være en drøm å ha hus så nære vannet :-) Spise frokost der nede etter en dukkert i vannet :-) Herlig!


Ønsker deg en fin helg :-)


Klem

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway said...

Du har det så flott at jeg finner ikke ord ☺
Klem fra fru Strøm

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Måtte bare innom en kjapp tur før jeg legger meg for jeg så at du var kommet hjem. Godt å ha deg tilbake og høre at alt var gått bra!! Så nydelig og avslappende det må være å sitte på bryggkanten hos dere..her er det vakre omgivelser enten man er inne eller ute!! En god helg ønskes deg og dine! Klem fra Jorunn

Hilde Heimdal said...

Ønsker deg god bedring og en nyyyydelig dag !! :o)

Klem Hilde :)

Barbros lille atelier said...

For et hjem du har, Sylvia! Helt fantastisk! Har aldri sett noe lignende. Så utrolig mye flotte møbler og ting du har, og så lekkert satt sammen:-) Virkelig et drømmehjem!

Ønsker deg en riktig god bedring, og at du snart er frisk igjen.

Klem

Mitt hvite hus said...

heisan Sylvia..

Ååå for en fantastisk flott uteplass du har.... det er jo faktisk en stue ute... akkurat slik jeg drømmer om...

og for en herlig plass du bor på.. flott nabo lag....

Ønsker deg en fin fin helg...

klem O=)

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Det er rett å slett helt nydelig hjemme hos dere!
For en lekker spiseplass!! :)

Bra at det gikk fint på sykehuset!

Ha en flott fredag og god helg!
Klem fra meg i svingen!

Tovepia said...

Godt å høre at alt gikk bra.

Her har jeg gjerne skulle ha sittet og kost meg under et pledd og skuet utover...og rundt meg;)

Ha ei flott helg og klem fra meg;)

Lenemora said...

Du har så nydelig uteplass, har sendt deg en mail...

Klem Lene

Pia said...

Vidunderbart! Härligt! Du kan, du, som ingen annan!!!

Hoppas du får en riktigt skön helg!
Kraaam/Pia

Blått til lyst said...

Så godt at det går bedre med deg!
Jeg misunner deg uteplassene, men neimenn om jeg tror jeg hadde klart å holde det så rent, velstelt og pent som du har det. Hvor blir alle bladene, ugresset og fugleskiten av??? *s*
Sa meg forresten enig med deg på kommentar hos Ellen Antikk. Det er ikke greit med butikker uten åpningstid. Jeg besøker aldri butikker der jeg må ringe først. Ringe, og så ikke finne noe du har lyst til å kjøpe, nei....
Takke meg til frøken olsen. Skal dit i morgen - gleder meg!
God helg!
Klem og fortsatt god bedring fra Liv

Thelma Louise said...

så imari vakkert sylvia.:-) en fryd av en uteplass..) god bedring til deg...Jeg sitter i regnet og koser meg inne.:-)

Ha en fin helg.:-)

Solgården Butik och Café said...

Ååååååååååååååååh vad vackra bilder!!! jag blir alldeles lyrisk!
där skulle jag också vilja sitta och bara myyysa!

Hoppas du får en mysig helg!
kram kram vännen!

yesheimen said...

Hei Sylvia. Jeg har ikke ord for hvor fint dere har det. Det er så supergjennomført over alt hos deg. Hvordan klarer du å holde det.... Det er jo helt fantastisk. Blir ikke skapene og det inni litt "rått" når det står ute hele året?
Vakkert, og den beliggenheten da, helt unik, dere er heldige som fikk tak i det huset må jeg si.

Ellers så har det vært lite blogging med meg i det siste, men sett meg litt nedover no, og ser at du har vært syk. Håper formen stiger for hver dag, og at du blir god som ny igjen. Ta vare på deg selv.

Vakkert stilleben du viser oss. Alt er så fint. Jeg beundrer deg, at du makter å lage det- og holde det så fint over alt.

Og heldige de som blir bedt på middag eller kos hos deg, føler det er ett hus med varme og omtanke.

Ønsker deg riktig god bedring og en superfin helg.

Klem Ann<3

Lykkeliten said...

Takk for melding inne hos meg.
Jeg er SÅ spent på den turen, for jeg reiser alene med min datter på 14. Vi vet at vi havner i Parga/Lefkas området. Er helt forelsket i Parga, så vi håper å havne der, men gjør vi ikke det skal vi nok få besøkt byen i løpet av uka. Hmm, nå kan det jo hende at vi kommer til et sted vi synes er enda finere... Hellas er fullt av sjarmerende små byer, så kose skal vi uansett!

Helgeklem fra Lykkeliten

Nanni said...

Takk for koselig kommentar, som vanlig, Sylvia, du er så flink til å være rundt inne hos folk... *beundre* ...
Jeg har mitt bryllupsstyr ikke fått med meg at du har vært syk... eller er... Kjære bloggevenn, jeg ønsker deg sååå god bedring og håper du får masse hvile!
Bildene dine er sjelemat, som vanlig... Berikende, min bloggevenn!
God helg ønskes deg og dine!
Nanniklem

På landet said...

Hei, godt du er tilbake,og at alt har gått bra.
Du bor så flott til, det må være herlig å bo helt nede ved sjøen.
Nydelig uteplass,tenker det er lett å kose seg her =)

God helg til deg å dine.

Anitas hus said...

Hei, Sylvia!
Godt at du er på beina igjen etter operasjon, ønsker deg god bedring og husk å ta det med ro en periode nå da, en operasjon er jo en påkjenning for kroppen;)

Du har det så flott, tenk å kunne bo på den måten som du gjør. Og selvfølgelig skal det være maritimt på en slik plass, helt enig med deg, alt annet blir feil:)
Men, du har klart å gjøre det helt perfekt, her kunne jeg fint sittet lenge, pratet mye og ledd ofte:)

Ha en god helg Sylvia og ta vare på deg selv!
Klem, Anita:O)

Prinsesse Elin said...

Hei vennen
Så flott at du allerede er tilbake igjen. Håper at det har gått bra med deg. Takk for alle de vakre ordene du skriver Sylvia. Jeg blir lykkelig over å lese kommentarer og spesielt fra deg.
Bildene du viser er så inspirerende og nydelige. Utespisestuen er fantastisk. Tenk å ha noe slik. aaaah....heldig:)
Den var rett og slett vakker sylvia.

Klem fra Elin:)

lavendel mio said...

Å du og du for en fantastisk ute plass dere har, sååå idyllisk!
Nå får vi håpe på mange lange fine dager:)
Klem Hanne

Hilde said...

Så godt at du er på bedringens vei. Nydelige bilder - her må dere jo ha det helt vidunderlig en vakker sommerkveld - skjønt bilde svigermr har malt til deg!
Hilde

Uttan said...

Ååå Du har sååå fint.
Jag förstorar upp bilderna och njuter av allt det fina och alla vackra detaljer så smakfullt.

På den uteplatsen och den bryggan skulle jag inte ha nått emot att vara en solig dag.
Önskar Dej en Fin helg och hoppas verkligen Du har bättre väder än vad Vi har här.

Kramar!

Maggan said...

Hej Sylvia

Du måste bo på världens vackraste plats. Det är så vackert, ni kan fiska från altan! Underbart.

Ha underbara sommardagar
Kramar
/Maggan

Nostalgia said...

Så godt å høre at du er hjemme igjen :-)

Nydelige bilder Sylvia, så idyllisk hos dere ! Ønsker deg en fiiin helg !
Klem, Nostalgia

Siddis-in-houston said...

Så alldeles nydelig det er hos deg! Ønsker deg en flott sommer med mange slike fine solskinnsdager!

Amy said...

Jeg har vært så opptatt i valpekasse at jeg gikk glipp av at du skulle til sykehus- men er så glad du er tilbake nå og på bedrings vei.
Vet du Sylvia- du har en NYDELIG ute plass her! Ordentlig koselig, kunne sitte der i mange mange timer og gjør akkurat som det stod på den skilt (som jeg liker så godt)..har tenkt litt hva jeg har lyst å gjør med valpepenger denne gang og jacuzzi står høyt på ønske list...og så fint at den kan brukes til sette tinger på- multifunksjon- liker det ;-))Ha en koselig søndag kjære venn...klem fra valpekassen i skogen :-))

Torilpia said...

Så bra at operasjonen gikk greit. Håper du er bra igjen nå.

Herlige bilder fra uteplassen - et sted å forelske seg i dette :o)