Friday, June 4, 2010

fredag i juni

ja så er det helg igjen,syntes det er ganske ofte helger..ler..
her er porten inn til oss igjen,har satt et stort butikk skilt der,det er tavle så jeg kan skrive på den,her skinner sola på det så ikke lett å se.ser det bedre under.
koselig å bli møtt av dette før en går inn porten.kan jo å lage personlige hilsner der,
feks..velkommen til tanter og kusiner osv...mange muligheter,veldig glad i det skiltet,
velkommen
har vel aldri vist dere et helhet bilde av vårt hus,så her er det..har å en veranda helt oppe til venstre,rett utenfor vårt soverom.plass til 2 stoler å bord,som dere ser ,ligger vi veldig nærme sjøen.ikke våre båter dere ser her,
litt mer av vårt nabolag,det gule huset til venstre er fra 1700 tallet,nydelig hus,hele området er verneverdig,å noen hus er antikvarisk verneverdi,mange gamle hus her tett i tett,vårt hus er fra 1800,var først et hønsehus..ler..men har vært igjennom mange utbygginger,for oss har det sett sånn ut som det gjør nå,vi har pusset opp inni,å laget hage i stil med huset,gammeldags.
englen er vist før,men ikke fra denne vinkel,det er rett innenfor porten,her er mest skygge planter,men å roser å kaprifol som vil klatre opp fjellet.jeg liker å plante tett i tett,blir ikke så mye å luke da,lettvint må man ordne seg,
da hagen vår er gjemt,passer dette navnet perfekt,å siden vi liker secret garden sin musikk,blir det komplett..
tusen takk for alle hyggelige hilsner ang mitt stilleben,dere er goe som få alle sammen.
mandag skal jeg på sykehuset å ta en oprasjon,er litt usikker hvor lenge jeg blir satt ut av blogg verden,men vær sikker,jeg er tilbake så fort jeg kan..
så helgen blir det å boblebade masse ute,da jeg ikke kan bade på 6uker etterpå,
å litt rydding å ordning,må planlegge litt når mor i huset ikke kan løfte tungt heller,
ønsker dere alle en kjempe god helg,jeg skal titte innom så mange av dere jeg kan i løpet av helga.blir nok mest på kveldene..
oj,fikk se telleren min har rundet 40.000,blir en give away når jeg er tilbake.

74 comments:

Änglarnas hus said...

Hallojsan!

En sån fin idé med en stor välkomnande skylt vid ingången!!

ha en fin helg!! Kram sanne

elegance said...

Hei !

Takk for hyggelig kommentar! butikken min er ikke vanskelig å finne. Mellom hisøy kirke og Kolbjørnsvik...før du kommer til Hisøy skole. - lang slette men et par gårder på..enden av den på venstre side..står skilt nede ved veien.;D ha en fin helg!

Anita S Home and Wine said...

Så koselig hus du har - så deilig å bo så nære sjøen da. Skulle ønske det var meg.
Kos deg med boblene i helgen
og masssse lykket til å mandag.

klem Anita S

Tovepia said...

Som før sagt: du bor idyllisk til og skiltet skjønner jeg du setter pris på...og alle som kommer også;)

Lykke til på sykehus og kom raskt tilbake! Klem fra meg;)

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia...

Avda, operation og sygehus. Hvad er nu det for noget og så midt om sommeren...?
Håber da ikke det er noget alvorlig, men 6 uger med klattvask er ikke så morsomt hvis det bliver hetebølge.
Godt du bor der ved søen, så kan du jo sette deg på bryggekanten og afkøle benene.
Dit hus lyser helt op med den flotte rødfarve og med de rene hvide karmer.
Et helt Hans og Grete hus ved søen.
Ja er det ikke utrolig som ugen den flyver afsted.
Jeg skal på blomster-festival i morgen sammen med mine 2 døtre, så mon ikke vi kommer hjem med nogen nye planter...:-o)

God og varm weekend fra Lisbeth

Smykkas said...

Tavlen var virkelig genial. Må jo være kjempekoselig å se den når man kommer på besøk.

Flott omvisning i nabolaget har du også fått til.

Håper alt går fint med operasjonen og ønsker deg lykke til.

Klem

Nostalgia said...

Fantastisk beliggenhet og et nydelig hus, tenk å bo så nærme sjøen da !

ønsker deg en fiiin fredag !
Klem, Nostalgia

Ruths datter said...

Da må jeg bare innom deg her og ønske deg lykke til med din operasjon. Kommer til å savne deg på nettet her. Lykke lykke til,kjære Sylvia

Ellinor Forsblom said...

Sylvia Vilken Mysig Välkommst Skylt du har,en sån vill jag också ha.
Säger dig igen, du har nog den finaste Tomten o utsikten av oss alla. Tänk att få sitta där o titta på Vatten o Båtar som rör sej från Morron o Kväll.
Ha Nu En Solig O Rofylld Helg
Kramar/Ellinors Hus

Emidoras verden said...

For en beliggenhet!!
En perle!
Lykke til med operasjonen Sylvia!
Et innlegg i ny og ne må vi jo få..?:)
Klem fra Nina

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Ja, snart helg og det liker vi ;o) Veldig kjekt å se hele huset fra sjøsiden. Huset er herlig og idyllisk plassert. Kjempekoselig hos deg, og så romantisk med porten og skiltene… Flott stilleben bilde til konkurransen også, og så ønsker jeg deg lykke til på mandagen som kommer. Ønsker deg en flott helg, klem fra Mette

Prinsesse Elin said...

For et vakkert sted. Jeg ble litt bergtatt jeg. Jeg må innrømme det at jeg hadde blitt et lykkeligere menneske å gå inn en port med et slik skilt:)

Crinoline said...

Lykke til med operasjonen,Sylvia.Det var en veldig god ide med det koselige skiltet og huset har en praktfull beliggenhet.Klem

RoseSommer said...

Neimen, stakkars deg da, Sylvia. Operasjoner er ikke noe moro, men det går over. Du får ha lykke til, iallefall.
Flotte bilder, som vanlig!
Det er sånne som en kan kikke og kikke på og stadig finne nye detaljer.
Du får samle bilder og inntrykk mens du er "ute av drift".

My home is my Castle - by Kari said...

nyyydelig hos deg Sylvia... Mister nesten munn og mæle :)
Herlig med den velkommentavla :))

hadde vært kjempekos hadde du blitt med på Sørlandsenteret og ikke minst komme hjem til meg, men vi kan kanskje ta det en annen gang :)

Ha en fin helg :)
Klem,KAri

Moski said...

Så artig med eget velkomstskilt ved porten. Du får nyte helgen og ha lykke til på mandag.

Steinar said...

Så koselig med et sånt fint velkomstskilt:-)

Og nærmere sjøen går det knapt an å komme! Fantastisk beliggenhet!

Klem

Besta said...

Så deilig å bo rett ved sjøen. Det er min store drøm:)
Ha en fin helg og lykke til med operasjonen.

klem fra marilyn

Barbros lille atelier said...

Jeg MÅ få min egen PC! Nå har jeg gjort det IGJEN - kommentert som min mann (Steinar)....

Rosor och Spetsar said...

Hej Sylvia
Lycka till med operationen.
Din butiksskylt är härlig o vilken fin ide att skriva olika meddelanden till dina gäster.
Du bor så gudomligt fint alldeles vid vattnet.
Ha nu en skön helg
Kram
Annelie

lisje astrid's husblogg said...

Du bor så vakkert..Både inne,ute og beliggenheit!Ah!Må vere så godt å ha sjøen så nær!
Det skiltet var berre kjempe flott!

Ønsker deg masse LYKKE TIL med operasjon♥
Godklem frå Astrid♥

Gyngestol og kaffigrut said...

Så kjekt å få se hele huset, og for en flott beliggenhet! Så nær sjøen, veldig koselig og romantisk. Og med det skiltet må jo alle føle seg både verdsatt og velkommen:)
Du må kose deg i boblene i helgen, og lade batteriene. Masse lykke til med operasjonen, skal sende noen gode tanker på mandag!
Klem fra meg.

Hespe said...

Hei vennen!
Jeg har jo sagt det før, men sier det jo gjerne igjen - for et fantastisk flott sted dere har!!
Tenk å ha hus helt nede ved sjøen da, og med en herlig oase av grønt rudt huset i tillegg - heldige dere!!! Synes det var utrolig skjønt med det store skitet du har satt opp ved innkjørselen - herlig å kunne ønske "helt personlig" velkommen!!

Ønsker deg en strålende flott helg, og lykke til med operasjonen!

Stor klem fra Hildegunn

Jonna said...

Jättefin idé med den välkomnande skylten.
Ni bor så himla fint! Vilket drömställe!
Ha det så gott och kram från mig!
/ Jonna ♥

Synnøve said...

Så flott skilt,må være kjempekoselig og bli møtt med personlig hilsen når en kommer på besøk.
Nydelig hus dere har og beliggendheten er bare helt enorm,synes jeg.
Håper du kommer fort tilbake etter opperasjonen.
Ha ei fin helg
Synnøve

-Ultima-Thule- said...

Så flott det skiltet er, også så godt som det passet ved porten. Trivelig med en slik hilsen når man kommer :0) Lykke til med operasjonen, håper alt går bra og at du snart er tilbake i vigør igjen. Og du?? Det var noen nydelige bilder av stillebenet ditt, lykke til i konkurransen!!
*Klem*
-Kamilla-

Violetta said...

Du snakker om idyll! Hus på brygga omtrent, det er det ikke mange som har. Jeg har bare fem minutter på sykkel ned til sjøen selv, men tror du jeg ser den, å nei da. Ikke mye bryggefølelse her nei :) Så smart med skiltet ved porten, og så utrolig koselig å bli ønsket velkommen på den måten. Du er oppfinnsom du! :) Ønsker deg lykke til med operasjonen! Håper det går raskt og smertefritt og at du snart er tilbake i full vigør. Stor klem fra meg

Silje said...

Nydelig vær på sørlandet! Det ser vi på bildene din også! :) Stilige skilt!

Ha en fin helg!
Klem

Minka said...

Heisann, takk for en flott titt hos dere. Ser kjempe koselig ut, sommer på sørlandet, va er vel bedre enn det..Operasjon hørtes skummelt ut for meg som ikke liker sånt..Du får kose deg masse i helgen og håper du er raskt i form igjen..klems..

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Så leit at du må på inn på sykehuset en tur, håper det går bra og du kommer snart hjem igjen. Så nydelig hus dere har, virkelig flott er det..og skiltet ditt var genialt!! Tenk så koselig å bli møtt av det med en personlig hilsen når man kommer! Stillbildene dine i forrige innlegg er helt skjønne, en fryd å se på. Tenkte jeg skulle sende inn noen selv, men jeg må bruke noen gamle siden jeg er i Oslo nå..fristen går visst ut om et par dager. Ønsker deg lykke til med operasjonen og en riktig god helg! Klem fra Jorunn

LantlivsAnette said...

Gomorron därborta !!
Åhhh så fint ni har det !! Vilket vackert hus !! Och läget, så fint vid vattnet !
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Pia said...

Norge, Norge! Jag säger bara detta!
Och ditt hus är just precis som ett vackert hus och hem skall vara i det Norge-landet, som jag tycker sååååå om!!!

Skylten vid porten är en otroligt fin idé!!!

Ha en fin helg!
Kraam Pia

LjuvligtLantligt said...

Vad häftig skylt! Ert hus är vackert på både in o utsidan..ligger dessurom på ett perfekt läge.
Ha en underbar helg.
Kram Git

Joy said...

Wow! Snart 40.000 besökare - så skoj!
Hoppas du får en knallfin helg vännen!
Kram Joy

Mariann Louise said...

Så vakkert alt hos deg, delikat og bare skjønt!

Kanskje du skal operere noe som jeg har operert...siden du nevner 6 uker uten bading. Ja, kos deg nå da været er strålende og en koselig helg ligger foran deg!

Lykke til mandag, send gjerne en mail om du vil:)

Klem fra Mariann:)

Har en drøm... said...

Så flott dere bor altså, herlig!
Så herlig det skiltet var, kjempelurt:)
Mange skatter som skjuler seg i din hage tror jeg...

Ha en herlig helg, og lykke til på mandag!

Mvh
Line

Hjertedamas blogg said...

Hallo, hallo!! Huset deres har en beliggenhet, som en annen bare kan blir helt grønn av!!!! Det med secret garden, var nydelig. Og jeg håper du blir frisk og rask, og kommer deg fort til hektene igjen!!!!!!! Og såt til slutt, kjære!!!! Jeg takker fortipset vedr headeren min som gikk i sort. For jeg la nemlig inn firefox på Gubbens laptop for en 3-4 uker siden, og jeg har hatt det lenge. Jeg operer på en Mac, så det er ganske naturlig og bruke annet programvare en Microsoftsproduketer. Jeg har vært inne på tanken om at det har hatt noe med programvare som noen har, mens andre ikke har det. Men jeg har ikke tenkt over at det kunne være Firefox.Jeg skal sjekk litt om hva folk har. Jeg ringte til nettleverandøren her på campen, for og høre om de hadde noen tips. VI ble enige om at det nok hadde med et eller annet program, kanskje picaso...... men ellers måtte jeg ha betalt for at de skulle lete opp problemet for meg, he-he.Jeg savner ett sted jeg kan ta kontakt når jeg lurer på noe. Så det blir veldig mye let, finn og trykk. Jeg er veldig takknemlig for at du kunne gi meg dette tipset!!!! Klemz Grethe

Lunalu said...

Så nydelig skilt - et skikkelig koselig inngangsparti!!! Og huset ditt var flott - Ikke rart du har fin utsikt når du bor så nære sjøen! Ønsker deg en fin helg - og lykke til med operasjonen på mandag - håper alt går bra!
Stor klem fra Lunalu

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Du bor mitt i en idyll, så roligt och se hela huset på håll. Jättefint med den stora skylten vid entren, så bra och kunna skriva olika saker. Bra tips och plantera tätt, det ska jag göra också.
Ha en fin lördagkväll
Kramar
AnnaMaria

Annkira said...

Hei
Takk for kommentaren :D
Og foresten, nydelig hus du bor i!

Ha en nydelig helg videre.
Klem :)

Fånga dagen said...

Hej bästa Sylvia!
Åh vilka fina bilder du visar.
Jag tror jag kommer flyttandes till dig snart för din omgivning älskar jag. Begriper inte hur du burit dig åt för att få ett sånt ställe i paradiset.
Men goa människor ska väl fint bo :)
Jag önskar dig en helmysig helg nu
Kram Lena

Fiolkransen said...

ÅÅå så hyggelig du har det, Sylvia:) Så hyggelig å bli møtt av det koselige skiltet ditt:). Heldig som bor så nærme sjøen er du og. Vil tro det er deilig om sommeren med måkeskrik og bølgeskvulp:)

Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Thea

bodil said...

Hei.Tusen takk for titten.Virkelig vakkert.Skjempe fint skilt.Koselig hus dere bor i.Lykke til på Mandag og ha en riktig fin helg videre.Masse klemmer fra Bodil...

Huset vid ån said...

Du bor lika vackert ute som inne....Och skylten var såå fin! Önskar dig en fin söndag! Kramis Therese

Vita små hjärtan said...

God morgon Sylvia!
Men såååå vackra bilder. Härlig välkommen skylt!
Så underbart ditt hus ligger!!!! Alldeles fantastiskt vackert! Vilken utsikt!
Ha en fin söndag!
Kram Agnetha

No.47 Mia said...

Åh, vilket hus ni har!! Älskar det!
Ligger ju helt underbart där vid vattnet..

Skyllten är så fin den med.. Man blir ju så välkomnad där..

Ha en skön dag Sylvia!

♥Mia

Rachel said...

Å så koselig med det skilte! Du bor jo så fint,men det har jeg sagt för. Jeg er ikke så flink og besöke mine blogg venner akkuratt nå for jeg har fullt opp med jobb og og göre huset fint til bryllupet. Kos til deg vennen!Og takk for alle fine kommentarer.

salige lavendel said...

Hei på deg! Jeg har holdt av et skilt til deg, men jeg er også på farten akkurat nå, så jeg rekker ikke maile deg før i kveld.Klem fra Ann-Helen

Inspiration i vitt said...

Hej Sylvia, vad mysigt att bli hälsad välkommen av en sån fin skylt intill ditt fina hus. det är inte alla som bor i ett fint hönshus hihi. Ni bor såå vackert. Ta det lungt nu efter din operation och krya på dig snabbt. Kram på dig/Ingela.

Black Iris said...

Så mycket härliga sommarbilder och vilken fin skylt.

Maidi

bea said...

hei vennen.. er bare innom for å ønske deg lykke til i morgen.. håper det ikke er noe alvorlig!! klem fra mæ

GroLinda said...

Heisan snuppa ;o)
Tuuuuusen takk for noen deilige dager hos dere! Det er balsam for sjelen å komme dit. Ønsker deg masse lykke til imorra og send meg mld når du orker, så jeg vet hvordan det gikk ;o) Fine bilder :o) Masse masse lykke til. Glad i du ;o)
Klem fra søs :o)

Romantikk-takk. said...

Herlig plass du bor på,nydelige bilder og så artig med den tavla.:) Lykke til i morgen,håper alt går bra,tvi,tvi. :)Klem fra meg.

Bluggi buggi blogg said...

Så deilig å bo nær sjøen. Bor ganske nært sjøen selv, det er deilig. Liker også gamle hus veldig godt. Mitt er fra 1916 så det er ikke så gammelt som ditt.
Du må ha lykke til med operasjonen. Håper du kommer deg raskt igjen.
Trude :)

Lotta said...

Bærre lekkert:)
Ønsker deg en nydelig dag:)Klemmer

essemia said...

Vad fint ni bor.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

WOoow for en herlig inngang :) VAKkert!!
Og for en beliggenhet!!!NYDELIG!!!

Du har det bare så fint, Sylvia!! :)
God berding til deg, håper du blir frisk og rask snart :)
Klem fra meg i svingen!

Louise said...

Jag är efter i min blogguppdatering men blir igen glad av dina fina somriga bilder! Ni har ett så härligt hus - både på ut och insidan! Ha det gott!

Husfruen of Hilltop House said...

Du har det sååå trivelig, Sylvia! Kjempeartig ide med det skiltet.

Håper det har gått bra med deg på sykehuset i dag. God bedring og pass godt på deg selv.

Beste hilsen Husfruen på Hilltop House :-)

Villmarkstausa said...

Flott beliggenhet på huset ditt. Drøm er det...flott både ute og inne;-))

Karl Halvorsen said...

Så var det på høy tid med et besøk hos deg igjen Sylvia. Har jo vært å tittet bak busker og trær (over Internet) når du boltret deg med bading, men det har blitt lite tid og overskudd med bloggene til andre. Av naturlige årsaker, ja svært hyggelige grunner.

Takker igjen for at du tross min sløvhet ikke glemmer meg og mine meritter i blogglandia. Alltid hyggelig med ditt ansikt under kommentarer, som jeg har sagt tidligere også.

Det var koselig å se enda mer av ditt koselige hjem, det kom ikke som noe sjokk. Så mye har vi fått sett tidligere.

Da får du ha ei riktig god natt og en fin dag i morgen også. I dag har det vært ganske så brukbart her også, med sol og varme visst vi passet på slik at den skinte på oss.

Nå begynner øynene og kroppen og maser om at det er tid for det store og flate møbelet som er beregnet for hvile og søvn. Kanskje best å høre etter, snart står det to stykker i sin beste alder og topp form å vil ha med morfar/farfar på sine aktiviteter. Da må en sørge for å ha overskuddet på plass.

God natt og en god dag til deg, ditt og dine!

Simones Country Home said...

Heia.

Så fint dere har det der ute,skikkelig idyllisk. ;o)

Tipper dere koser dere der mye om sommern på fine dager.

Ha en fin dag.

Klem Simone ;o)

Tofo said...

Koselig hus, og koselig strøk dere bor i:)
Så lurt å ønske velkommen med et slikt skilt da! Det har jeg ikke sett før. God ide!

Lykke til med operasjonen! Håper du er snart tilbake!

Klem Turid:)

Bente said...

Kjære Sylvia, du må ha lykke til med operasjonen. Håper du snart er tilbake med alle din fin innlegg og bilder fra ditt herlige hus. Såå deilig å bo helt ned til vannet.

Klem fra Bente

Hanna said...

Du bor så otroligt vackert.
Kram
Hanna

Ellen - Charmerende gjenbruk said...

Herlig bilder Sylvia...du bor i et nydelig hus med en fantastisk beliggenhet.
klem...Ellen

Henriette said...

Vakkert!! Du har et så utrolig vakkert hjem!!jeg elsker å gå inn hos deg når du har lagt ut noe nytt eller bare for å få inspirasjon!!
ha en fin kveld:)

Martemora said...

Så koselig du har det - må være fantastisk herlig å ha hus i vannkanten :) Ha en fin onsdagskveld :) (:

HVIT PERLE said...

Nydelig Sylvia♥
Tusen takk for koselig kommentar frå deg:)
I dag kom pc`en igjenn,so no håpe eg den virka slik den skal:)
Ønsker deg GOD BEDRING♥
Klem Nina

ralfefarfars paradis said...

Man føler seg velkommen hos deg;) Håper operasjonen gikk etter planen;) Savner deg her inne- så det skal bli fint å få deg tilbake;) Klem fra meg!

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia. Ja dette tror jeg skal bli en fin dag, min dag, skal spandere på meg det. Det er godt at streiken er over igjen og normale rutiner og dager kan komme på plass igjen.

Da jeg våknet tidlig idag, lyste sola blid i mot meg og varslet om en solrik dag. Skyfri himmel. Vær- stasjonen bekreftet at det kunne det godt bli også. Jeg føler det trengs noen slike dager nå. Får håpe på at temperaturen kan bli litt mer normal også, seks grader er ikke akkurat noe å skryte av på denne tiden.

Håper at formen din er bedre, jeg så du hadde vært på sykehuset en tur, håper ikke det er noe alvorlig. Har ikke fått med meg alt den siste tiden, men det fikk jeg med meg. God bedring til deg og ei flott tid fremover for deg og dine.

Og med det samme, stikk innom den nye bloggen, www.fungerernorge.blogspot.com, den er åpen for alles erfaringer og meninger, også din. Den har jeg som mål å komme langt med i forhold til de hensikter den har. Sette lys på de svake sidene i Norge, få de bedre. For at jeg skal lykkes med det, trenger jeg manges hjelp. Jeg vet det er mange som kan bidra med sitt.

Du har kanskje vært innom også. (Noe av det jeg ikke har fått helt klart enda :) )

En stor klem fra n'Karl i Trondheim!

Sjarmerende-Gjenbruk said...

God morgen Sylvia!
Jeg leser, du skal opereres...og du skriver hos meg at du er kommet hjem!
Nå må du passe på å pleie deg så godt du kan og ikke løfte tungt...jeg er derfor innom nå på "blogg-syke-besøk" :)og håper du ikke har for mye smerter. Take care!
Stor klem fra Hanna

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Her kommer en god bedring- hilsen fra Fyn! Håper det ikke var noe alvorlig, og at du kommer deg fort! Det er øsregn her nå, og vi har kjørt i hele dag, men er nå fremme på en plass på vest-Fyn, der de visst har god internet tilgang! (Jippi!) Håper det blir bedre vær, men hvis ikke får vi gjøre det beste ut av det!

Stor klem fra
Cathrine :-)

Torilpia said...

Blir så betatt av hjemmet ditt :o)

Jeg er også veldig overrasket over at dere får ha så mange flotte ting stående uten at noen tar seg til rette .. det er jammen ikke så vanlig lenger.

Secret garden var et flott navn på en kjempefin hage :o)