Monday, June 21, 2010

gamle gamasjer,frk.Olsen,og silje sin pute.

hei igjen,tusen takk for alle flotte hilsner ang svigermors drivhus,ja vi koser oss der,
i dag vil jeg vise dere et par gamle gamasjer,fikk dem av Anne Grete ,en god venninne,disse er gamle,noen hun har arvet,jeg satt dem på et sølvfat til pynt i gangen,de som brukte dem engang i tiden skulle sett dem nå,disse var til å beskytte finsko i regn og søle,man gikk med dem utenpå skoene sine,
syntes de er vakre jeg,
se den flotte hælen på dem,
nostalgiske disse er,
å under her er jeg hos FRK.OLSEN,butikken er stappfull av de vakreste ting nå om dagen,om dere skal til ARENDAL i sommer må dere ta turen innom henne,
butikken er liten,men duverden så mye hun har fått plass til,like mye som en stor interiør butikk,men her er alt så mye mer personlig,å Mariann er såå hyggelig å blid,ja hennes mamma å ,som avløser Mariann noen dager innimellom,
se så mye vakkert,
kan det bli flotter enn dette,en drøm for oss som liker den lyse landlige stilen,hun er så flink å ta inn ting.
å her ,ja det er Silje med sin nye pute,kjøpt hos KID,å gjett om hun er fornøyd,aldri hatt en så god pute sier hun selv,den er 150lang og 70 bred,snakk om pute..
nå går det fort til st.hans,håper vi får varme nå,vært kaldt her om dagen men mye vind,å det gjør at jeg verker i muskler og ledd i hele meg,litt bedre i dag,men ligget hele helga.men sånn er det,klager ikke på det,man lærer seg å leve med det,så jeg koser meg så godt jeg kan,
ønsker dere alle gode dager med masse sol.ta vare på sommerdagene nå,nyt mens den er her.
ha en flott dag

38 comments:

Hjertedamas blogg said...

Heisann!!! Fantastiske gamasjer!! Har aldri sett sånne før, bare til herrer!!!! Og du den puta!!!!! Sånn MÅ jeg bare ha!!!!!! wow, det er ikke så ofte jeg opplever en sånn "bare må ha" følelse, men med den gjorde jeg det! Kid???? Løp og kjøp!!!!! klemz Grethe

Mariann Louise said...

Så skjønne disse gamasjene var! For et funn, da?

Og den puten var virkelig stilig, skikkelig king size, smart:)

Liker ting som er litt utenom det vanlige, jeg skjønner du:)

Hadde vært herlig med en sånn for dårlige ledd i sengen:)

Klem fra Mariann

MajorogMeg said...

De gamasjene var jo råstilige:))
Slike butikker er herlige og man må ta seg tid til å se:))
Den supre puta da:))
Vi har hatt 1 eller 2 dager så langt som minner om sommer!! Fredag var det stiv kuling, helt villt. 8 gr i dag. Men vi lever stadig i håp om varmere dager, hehe:)
Ha en flott mandag, klem fra meg:)

Tovepia said...

Gamasjer er det ikke ofte man ser idag, men de var jo råstilige de du har fått tak i;)

Her er det så kaldt at jeg har tatt fram ullgensere.

Ha ei god uke og klem fra meg;)

My home is my Castle - by Kari said...

Så flotte gamasjer .. Helt nydelige og heldige du som fikk dem :))
Butikken til Mriann må jeg snart prøve å få besøkt :)) Myye lekkert ja..

Ha en fin dag og god bedring til deg...
Klem,Kari

Tofo said...

Så flotte gamasjer! Og den superputen så herlig ut:) Skulle gjerne vært en tur innom den butikken ja:)))
God bedring til deg, skjønner godt hvordan du har det:(
Klem Turid:)

atinybitofheaven said...

Så utrolig, sjeldent vakkert:):)

Ha en god mandag:) klemmer

Martilie said...

Gamasjene var bare herlige, for et funn!!! Nydelig :)

Puten -for en ide! Jeg vil også ha :)

Og butikken helt skjønn, då ut til å være et vell av skatter der, små og store. Så delikat og lekker!

Ønsker deg en deilig sommerdag!

Klem fra Tove

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så vackra damasker, dom blev en fin prydnad i din hall. Säkert en fin dam som haft dom. Och såna butiker gillar vi, ser att det finns mycket där jag skulle vilja ha. Härlig kudde din dotter har också.
Kram till dig goa bloggvän
AnnaMaria

Lantliv said...

Wao vilka damasker....sådana ser man sällan. Kul och i vilket bra skick de ser ut att vara. Den där butiken blir man inne i en stund...jisses så mycket fint,
Ha en fin måndag,
kram Anne-Lee

It's me said...

What a great shop you have visisting !! and that huge pillow !!!!! so nice !!!! hope you enjoy summer.............have a good week ...hugs and love from me....Ria...

Simones Country Home said...

Oyy så masse fint i den butikken da. ;o)


Å den puta var bare kjempefin. Ser jo så god ut. ;o)

Ha en super uke.

Klem Simone

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia..

Super fine gamasjer...:-o)
Jeg kan huske at min mormor brugte sådan nogen da jeg var barn, de var sorte. Også min morfar brugte gamasjer når det regnet.Det må være tilbage i 1950 årene tror jeg nok.
Herlig butik, mange fristende ting kan jeg se.
Og Siljes pude er lige noget for mig...:-o)
Ja den værkende gigt kroppen kan vi godt undvære Sylvia, som du siger så er det nok ekstra slemt fordi det har været så koldt og blæsende.
I dag er det dejligt varmt her, helt sommerlig. Håber at det varer ved..:-)

Hej fra Lisbeth

sologbolig said...

Hei!Så stilige gamasjer.
Og for ein butikk, her ser eg at eg kunne vert leeeenge. Midt i blinken for meg.
Deilig og stor pute også.
Håper det blir litt varme for deg nå, ikkje noe særlig med smerter i kroppen. Her er det deilig i dag. Ha ein fin dag og klem fra Sigfrid

essemia said...

Helt otroligt snygga! Och den butiken hade jag gärna besökt. Så mycket fint där var.

Hoppas du får en bra vecka och en skön midsommar.
Kram Elzie

Crinoline said...

Hei,Sylvia.Så flotte gamasjer du har fått.Din venninne visste at du ville sette stor pris på dem.Har aldri sett damemodell av disse.Ser ut som det er masse fint i butikken.Og for en pute,kan nesten brukes som dyne hi,hi.Klem

Huset ved elven - fru Strøm said...

Så herlig disse gamasjene var ☺ Skulle gjerne vært en tur i denne butikken ja...
Verdens største pute, eller?

Ønsker deg en flott kveld, klem fra Fru Strøm

♥Hvit Perle♥ said...

Hei Sylvia☺
Stilige gamasjer.
Å kjempeflott hos dine svigerforeldre☺
Nydelig plass☺
Tusen takk for kos helsing☺
Klem Nina

Merethe said...

Heisann;-)
Takker for koselig hilsen. Og for en nydelig blogg du har, her må jeg bruke litt tid;-)

Fånga dagen said...

Hej bästa Sylvia!
Det var inga skor man finner i affären idag det. Vad härligt att du satt dem på silverfat, de var riktigt stiliga.
Och den affären, härligt, men jag undrar om du kommer ut ur den butiken utan att ha handlat, skulle inte tro det men.
Förstår att Silje var väldigt glad i den kudden, så härlig.
Du nu önskar jag dig en riktigt skön vecka och midsommar.
Stor kram Från mig
Lena

Besta said...

Flotte gamasjer, husker at bestemora mi hadde noe lignende...men ikke fullt så fine. Tror hennes var grå.
Håper formen er bedre i dag.
Ha en fin uke.

klem fra marilyn

Blått til lyst said...

Min mormor brukte også slike, bare i sort. Hun kalte dem kalosjer, og hadde dem utenpå skikkelig høyhælte pensko. Det må ha vært ubehagelig å gå på! Dine var i flott stand, og fortjente en rolig stund som pynt hos deg!
Flott innlegg du har laget om frøken olsen. Hun fortjener det, og de som ikke har besøkt butikken hennes, burde unne seg turen dit. Det gjør godt for humøret og huset *s*
Håper varmen kommer til Arendal, og gjør leddene dine bedre - god bedring!
Klem fra Liv

Karl Halvorsen said...

Det var noe til gamasjer, Sylvia. Slår nok mine lang ned i gamasjen, eller var det støvlene det heter? :) Jeg har faktisk også et par som jeg bruker når været tilsier det, utenpå mine finsko. Husk, jeg er eldgammel, vet du. Da bruker en slikt.

Så slår tanken meg, det må omtrent være bare du som kan finne på et slikt etterbruk av dem. Svært originalt og morsomt.

Hei og hå, fra'n Karl

lisje astrid's husblogg said...

Å wooooow!
Såååå herleg vakre gemasjar!
LYKKE♥

Eg ønsker å takke deg for slike ode ord♥
Du gledar meg:)
Snilde gode deg♥

Nattaklem frå Astrid♥

Amy said...

Hallo kjære Sylvia,

Det var dumt å høre at du slitt litt i helgen, men håper du er på bedrings vei i den nye uke.
Elsker sånn tresko slik som du ser i det ene butikk bilde- skulle gjerne hatt sånn. Blir helt syk å gå i en sånn butikk fordi jeg kunne tenke meg masse- elsker quilts men syns de som er laget av hand er det mest spesiell men de er ofte de dyreste også..hehehe..

WOW for en pute!! Kunne ha tenkt meg en ny pute også jeg...(Heck jeg kunne ha tenkt meg en hel ny seng også...hehehe) Håper hun får mange søta drømmer på den pute!

Det varsles strålende været for Østlandet til resten av uke- regner med Sørlandet skal får sin del også, så håper du koser deg masse!! Gleder meg til å se mer sol og sommer stemmning bilder fra Sørlandet!
Storklem fra gjengen i skogen :-)

Änglarnas hus said...

Hallojsan!

Vilken härlig butik du har besökt! älskar dessa som har hur mycket saker som helst.. Galoscherna var jättesöta!!

Ha en riktigt fin, solig dag!!

Kramis Sanne!!

bea said...

nydelig!! jeg har aldri sett slike damegarasjer før.. fantastisk at noen har tatt vare på slikt!!

nei været er ikke det beste her heller.. ruskevær og så kaldt.. får håpe det blir bedre fremover..

ha en flott St. Hans i morgen.. klem fra mæ

Hanna said...

Så mycket fint.
Kram
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Pia said...

Åj, så fina saker du fångat!!!
Härlig butik!

Hoppas du har soligt och varmt (vi väntar och väntar på sommaren här i södra Finland)!

Klem fra Pia

Smykkas said...

Kalosjer kalte vi det. Både den sorten du viser, og de som mennene brukte. De var jo korte.

Fantastisk at du har tatt vare på de, og det var jo en super ide å plassere dem på det fatet. Du er så flink med slike ting.

Hos frk. Olsen ser det ut til at det finnes et hav av skatter.

Klem fra Astrid

Ellen - Charmerende gjenbruk said...

Herlige gamasjer, Sylvia. det blir noe å bruke i regnværet.
Klem...Ellen

Joy said...

God kväll Sylvia, nu är sommaren här ju och vi får verkligen hoppas den är här för att stanna!
Ja, jag var ocksp inom fröken Olsen häromdagen. Skulle köpa gaver och då går jag alltid dit först. Man hittar ju som regel alltid något fint där!
Den puta till Silje var otroligt fin- fick lust på en själv, hehe..
Njut av det goda vädret... Vi ska till Sverige i helgen och fira ordentlig midsommar. STOR kram Joy

Ellinor Forsblom said...

Ooooooo vilka Vackra Damasker har faktiskt inte sett Ljusa sådana förrut bara svarta.
Siljes Kudden är såå Stor o Snygg o Mysig.
Soliga Kramar/Ellinors Hus

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Halloj!

Vilka fina galoscher du hittat och kudden var alldeles underbar!

Vi får hoppas att värmen kommer och håller sig kvar hela sommaren. Hoppas att du får en fin St Hans tillsammans med nära och kära!

Kram Anna-Lena♥

No.47 Mia said...

Hej!

Ojoj.. Vad mycket fint där var!!
Resan dit är för lång men annars så..

Ha en fin dag imorgon du sköna!

Kram Mia

Hespe said...

Hei på deg!
Utrolig morsom med de gamle gamasjene, og kjempestilige var de!!!

Butillen til Marianne er bare såååå herlig - et himmelrik på jord. Vet hvor jeg så absolutt skal innom dersom turen går til Arendal :o)

Nå nyter jeg feriedagene hjemme i Nordfjord. Deilig å komme bort fra byens ståk og larm, og leve livet på landet!! Mindre blogging nå i feriedagene, så gjenvisittene kommer dessverre ikke så raskt som jeg skulle ønske...

Ønsker deg en flott St.hans feiring i morgen og fortsatt deilige sommerdager!!!

Klem fra Hildegunn

Balke gård said...

Kjære Sylva, for en pute!! Den vil jeg også kjøpe:-) Nydelige bilder og for noen vakre gamasjer, helt utrolig, har ikke sett slike emd hæl før, bare svarte korte og flate. Ønsker deg en god, god sankthans, Sylva og tusen takk for så koselige kommentarer, nå er jeg tilbake jeg også;-)

Sommerklem, Marianne

xxxl said...

Hei :)

Så mye fint det var i den butikken du har vært da..

Fin pute din datter har kjøpt seg.. stor og god den.

Huff håpe du har blitt litt bedre . . selv om som du sier.. lærer deg å leve med de så er det ikke noe godt å gå å ha vondt.

Stilige gamasjer.. flott arragnert på et sølvfat i gangen..

Ha en flott sanrhans feiring:)