Wednesday, June 23, 2010

Midtsommer i hagen

hei alle gode venner,idag er det st.hans å feiring her ,vi skal kose oss hjemme med barn og barnebarn til grilling,kjempe stas,
å sola skinner,var grått på morran,men nå er det så fint,vil ta dere med en tur i hagen i dag,tok boldene før sola kom frem i dag,
et par sitter å koser seg i trappa ned til brygga,ved
vannet står det på sink skiltet,
verandakassene er fulle av blomster,gir dem gjødsel hver gang de får vann,så blomstringen er stor,
damen ved dammen er nå tett omslynget av fairy roser,gleder meg til de blomstrer,å det er like før,mange knopper i år,
redskapbua til mannen,elsker den jernvasken,
flott til pelargonia.
blomstene ved sittegruppen er blitt frodige,
se der,et nytt kar er kommet inn hit,å det er så skjønt å fylle med blomster å flytelys,stor stemning,nostalgisk badekar,passende til et barnebarn..
stemnings skaper.
sittegruppen fra en annen kant,å huset bak,
riddersporene blomstrer så vakkert,blomstene i hagen går i lilla,rosa,å hvit,ja noe gult å.
å her kommer Silje og Robert med båten,vi rakk det til st.hans,de får nok mange gode turer i den,den er Silje sin,
å her står vår båt å passer på,som far og datter står de der på brygga,vi har det greit som har båtene så å si i hagen,kan se dem fra senga å.kjekt når det blåser opp,
ja ,nå kan vi kose oss,skoleferie begynte i dag for Silje,kom hjem med et flott karakter kort,deilig når de håpfulle gjør det bra,
vi bleier ikke dra på ferie om sommeren,koser oss hjemme,mye skjer i byen å masse liv i Arendal,å det liker vi,mange festivaler,jazz,men først Hove festivalen,å toppen nås under offshore formel 1,
ønsker dere alle en hyggelig midtsommer dag .
vi blogges

56 comments:

Tofo said...

Du og du så frodig og FLOTT i din hage! Utrolig mange fine detaljer, også DEN beliggenheten da!
Huff, tror jeg må gi mine blomster litt gjødning i dag...

Vi skal også feire St.Hans med grilling på terrassen. Datteren og barnebarnet, og mine foreldre kommer:) Flott sol i Bergen:)

Ha en koselig St.Hans!
klem fra Turid:)

Blått til lyst said...

Hei igjen!
Du har som alltid så velstelt og vakkert, og bildene fortellet så mye om gleden du har ved å stelle hage og hus for deg og dine. Til tross for smerter, godt gjort!
St Hans i Arendal må vel være midt i blinken, selv om en landkrabbe som meg ikke ville våget meg ut i båt denne dagen - mye "rar" kjøring på fjorden....
Badekaret var en skikkelig stemningsskaper, og om ikke barnebarn og flytelys okkuperer det, tror jeg jammen det kunne være godt for såre og varme føtter, også *s*
Ha en flott St Hans!
Klem fra Liv

lisje astrid's husblogg said...

Du har den vakraste hagen!!!!
Såååå nydeleg og med alle dei herlege detaljane i skjønn forening♥
Du er berre såååå flink!

Du har vel meldt deg på Norges vakraste hjem?
Eg ventar i spenning;)

Tusen takk for slike fine ord frå gode deg♥
Eg set så stor pris på deg!
Du er ei herleg dame♥

Høyrset som dokke kjem til å ha det godt i sommar heime♥
Det er eg veldig glad for♥

God jonsokfeiring:)
Klem frå AStrid♥

My home is my Castle - by Kari said...

Åhhh så flotte bilder....
Du har det bare så utrolig nydelig !!! Kan bare drømme seg bort her..
Den vasken din er bare såå lekker !!!

Kos deg ikveld.. her er det overskyet, håper solen kommer..

Klem,Kari

Hulda said...

Så herlig det karet i sink var. Passet jo supert til blomster som kan flyte. Dette var flott! Fin gruppe med blomster på terrassen.

bea said...

blir helt gal av å se på de bildene dine:)) så vakkert alt sammen.. og jeg tror jeg har lyst å flytte til Arendal.. men da vil jeg ha hus ved havet :))og brygge :))

ha en flott St. Hans feiring.. klem fra mæ

Martilie said...

En nytelse å "vandre" en tur i din vakre hage. Alltid noe nytt og spennende å se.

Skjønner godt at dere holder dere hjemme sommerstid, finnes jo ikke noe vakrere sted. Ut i hagen og på brygga så er det ferie!

Nyt en deilig St.Hans med familien og masse kos :)

Klem fra Tove

Beth said...

Vakker hage!
Ikke en blomst hos meg i år,
får satse på at neste sommer blir bedre...
Da skal jeg ha massevis av blomster igjen...

Klem Beth...

Sanna said...

Tror jeg har sagt det før, en blir glad av å se på de flotte bildene dine.
Trenger ikke dra på ferie dere.

Romantikk-takk. said...

Nydelig,både hus og hage,et herlig sted. Du er en flott og superflink dame. Ha en flott St.hans.:)Klem.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Den lekraste hage på den mest idylliske plass♥ Herleg!!
Du er kreativ og flink, grønne fingra ha du og☺

Håpe du og får ei fin St.Hans feiring☺

Klem M♥

Besta said...

Har sett på det karet jeg også, nydelig.
Kos deg med St.Hans feiringen. Vi skal ned til elva som vi pleier, med grill og bål.
klem fra marilyn

Prinsesse Elin said...

Guri for en flott hage. Ikke alle som kan slå i bordet med en slik prakt. Nå ble jeg inspirert til å få gjort noe med min åker:) Ha en fin kveld:)

Rachel said...

Nydelig! Det gamle badekaret syntes jeg var super fint. Önsker deg og dine en fantastisk midsommer! Stor klem til deg vennen!

Beate said...

du har en vakker uteplass frue!!
tuuusen takk for inspirasjon

klem beate

RoseSommer said...
This comment has been removed by the author.
RoseSommer said...

For et fantastisk sted! Takk for omvisningen.
Jeg skal ta med mannen til Rakke utenfor Stavern med litt godt i sekken ikveld. Ettersom jeg har vokst opp ved Myklevann og der feiret St.Hans med bål, vann, strand, mygg og pølser, så er all annen feiring liksom "feil". Men Rakke i kveldssol ER ikke så verst.
Ha en fin kveld. (Ta bilder!)

ralfefarfars paradis said...

Så nydelig du har det- falt veldig for den vasken på veggen- for ikke å snakke om det lille zinkbadekaret- har såå lsyt på et slik til hagen her- hadde passet perfekt til storebror;) SÅ er jeg bittelitt misunnelig på at dere har sommer;) Men i dag er det 16 grader her- go det er detleenge siden det har vært;) Vi reiser til sørlandet neste uke- får håpe på litt gogdvær da også;)Kos deg med grilling og familieselskap;) Klme fra meg!

huset ved elva-elin said...

Åååå... du har det så fint :) nei hvorfor dra på ferie når man bor her som alle kommer til om sommeren.
Har du foresten vært på Randesund lysstøperi? en hel låve full av ineriør og et drivhus bak med masse fine sommerblomster. Det er jo ikke så lang vei fra Arendal :)
Ha en fin st. hans
Klem fra Elin

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia.
Precis ett sånt sittbadkar köpte jag igår, ska ta det till stugan. Har letat länge efter ett i zink. Åh så det blommar hos dig, förstår att du pysslar om dina blommor riktigt bra. Och idag firar ni St Hans, hoppas ni får en härlig em och kväll.
Kram till dig
AnnaMaria

Anita said...

Så deilig å få samlet familien i den koselige hagen din!

Kos dere :)
Det blir bare meg og Matilde hjemme i kveld..Tom er på jobb og de største barna er hos sin far. Så det blir ikke noe feiring på oss i kveld. Koser oss senere istedet vi :)
Varme klemmer fra meg :)

Emidoras verden said...

Nydelig Sylvia!!
Så frodig og fint!
Spørs om ikke det blir en tur nedover på oss snart..her er det garantert ikke badetemp:)
Ha en flott St.Hans!
Klem Nina

Rosor och Spetsar said...

Hej Sylvia
Så fint du har det i din trädgård, vilken blomsterprakt.
det lilla zinkkaret är ju ljuvligt, åååå vad jag önskar att jag hittade et sånt.
Ha nu en ljuvlig kväll i solen
Kramar
Annelie

It's me said...

Hello Sylvia.....this is all so nice ...your garden is so beautiful !!! enjoy your midsummer party !!! hugs from me.....Ria...

Louise said...

Jag önskar dig en fin och mysig midsommar Sylvia i din vackra omgivning!!

Uttan said...

Så fantastiskt vackert ni har det och såå smakfullt allt är.
Precis i min smak och det är så härligt att få se dina fina bilder och jag blir så inspirerad även om jag bor så långt i från så fint som Du gör.
Nu fick Jag lust till att fylla min zinkbalja med vatten och lägga i blommor i den.
Härlig och Underbar Midsommar Önskar Jag Dej!

Kramar!

Hanna said...

Så underbart fint du har det.
kram
Hanna

Alven said...

Hei :-)

Så vakkert det er hos deg :-) og så heldig dere er som har vannet slik i umiddelbar nærhet :-) Bra at Silje fikk båten i havn til i dag da :-) Blir nok mange fine turer i den :-)

Håper dere har en fin kveld :-)

Klemmer ifra meg

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vad mycket vackert du har att titta på varje dag. Och dina blommor det syns att de får gödning.
Jag önskar dig en riktigt skön midsommar
Kram Lena

Moski said...

Blir ikke lei av å se bilder fra hagen din. Stadig noen nye detaljer. Dette må jo være de perfekte omgivelser for feiring av St.Hans aften i lag med familien. Ønsker dere en koselig kveld!

Inspiration i vitt said...

du bor lika vackert som i ett paradis Sylvia, så härligt med alla fina blommor och saker och det lilla röda huset ser ut som ett sagohus. kram på dig/Ingela.

Jenny said...

Hej Sylvia!
Vilken underbar trädgård ni har!! Härligt att bo så nära vattnet oxå:)

Önskar dig en riktigt trevlig midsommar!

Klem Jenny

Atelje Skärvan said...

Hej!
Så härliga bilder,jag kan inte fatta att du bor så fint vid vattnet.
Önskar dig en fin midsommar kram Agneta

Bossa said...

Hei på deg , vennen. Eia var jeg der- tenker jeg når jeg ser på bildene dine. Det er så vakkert hos deg. Plutselig en dag så kommer jeg og datteren min. Bare en liten advarsel. Hehe......
Tusen takk for enda en koselig kommentar hos meg.
Nå må du skynde deg å bli bra! Klemmer i massevis.

Prinsesse Elin said...

Jeg måtte inn å se i hagen enda en gang til. Du har slik en nydelig hage at jeg tror jeg blir værende her litt jeg.
Her blir det skikkelig helgevask i dag. Har skrevet liste å greier. Hvis jeg er flink å får unna det meste på listen skal jeg belønne meg selv med en aldri så liten shoppingtur til Sandnes i morgen:) ( guri så flink man blir å belønne seg selv for alt mulig) Men miniprinsessa reiser på rideleit og mannen er på jobb så da må jeg finne på noe.
Ha en nydelig dag vennen. Klem fra Elin:)

Huset vid ån said...

Du bjuder på så mycket vackert, jag blir så glad när jag kikar in till dig! Trevlig midsommar! Kram Therese

Vintage House said...

Hej,
så underbara bilder och så fint du har det...
Önskar dig en underbar midsommar med god mat och sällskap...
kram
sandra

Simones Country Home said...

Heia.

Åh så utrolig koselig du har det ute. ;o)

Ha en super dag.

Klem Simone ;o)

Bente said...

Herlige bilder fra deg som vanlig. Hyggelig St Hans feiring med familie. Kjenner at jeg savner litt at barna kom hjem etter siste skoledag for å begynne ferie. Nyt det!!

Bente

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

WOOOOW for en Vakker og FRODIG hage, Sylvia!!
Og for en beliggenhet!
Helt fantastisk!!!

Ha en flott Torsdag!
Klem fra meg i svingen!

bodil said...

Hei.Så fint å koselig du har det utenfor.Virkelig vakkert.Ha en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil.

Romantiska Hem said...

Härlig midsommar vill jag önska dig! Kram Petra

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Jeg blir skikkelig misunnelig på den hagen din, den er bare så frodig og herlig! Helt nydelige bilder!!! Så fine de gamasjene var i forrige innlegg, de var veldig dekorative! Bildene fra Fr.Olsen var også utrolig flotte. Ønsker deg en flott helg. Klem fra Jorunn

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei ♥

Takk for koselige kommentarer Sylvia ♥

Guuuud also så flott du har det!!!! Digga den jernvasken din jeg oxså!! Dritlekker ♥ Masse flotte blomster , krukker , sinkpotter osv....

Ønsker dej en herlig helg ♥

Klem :))

Lunalu said...

Oj, så frodig og fint du har det i hagen din. Mange flotte småområder - herlig!!! Innom for å ønske deg en alldeles skjønn sommer! Stor klem fra Lunalu

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Hos deg er det bare flott! Deilig å bo som deg. Flotte bilder!!
Råtøffe gamasjer i forrige innlegg, de må du bruke....
Ha en flott fredagskveld:))

sologbolig said...

Hei. Og som vanlig så utrolig flotte bilder fra hagen din. Så kjekt å ha brygge og båt i hagen da. Forstår godt at du koser deg her om sommeren ja. Eg har vert to dager i tønsberg nå og kosa meg på hotell. Deilig. Ønsker deg ei flott helg. Klem fra Sigfrid

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Ååååå så sommerlig og fine bilder du viser… drømmer meg helt bort her :) nydelige blomster, statuer og fontener… og så utrolig nydelig redskapsbua dere er ♥ idyllisk … Ønsker deg en fortsatt super sommer og helg, stor klem fra Mette

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Så herlige bilder du viser fra hagen din, og det er jo så hyggelig over alt hos deg! Det er en fin tid vi er inne i akkurat nå, og jeg håper dere hadde en fin St. Hans alle sammen!

Vi kom hjem på tirsdag, og det er fremdeles litt igjen før vi er kommet i orden, og hele klesvasken er tatt! 3 uker borte er mye på denne tiden, og hagen vår er nok ikke like fin som din nå, men det kommer seg med litt stell og pleie! I dag skal vi av sted å kjøpe flere blomster, så det blir nok fint etter hvert!

Med ønske om en god helg!

Klem Cathrine :-)

Sjabbig men chic said...

Säger det igen Sylvia: Du bor så oerhört vackert! Underbar trädgård, betagande utsikt och så vatten såklart. Helt, helt underbart!
Hoppas att du har en jättehärlig helg!

Kram Lisa

Ruths datter said...

Åh det er så fint hos deg. Bare så koselig. Takk for fine kommentarer hos meg. Jeg er travelt opptatt med datter og barnebarn. har ikke vært så flink til å kommentere. Blir bedre snart. Ønsker deg en fin helg i dine vakre omgivelser

ralfefarfars paradis said...

God sommer til deg også;) Skulle gjerne tatt en tur til Arendal- men jeg og mannen skal på tur til skottland for oss selv- så da blir det ikke så mange dagene igjen- men hvem vet?? Kanskje står jeg utenfor en dag;) Ha det godt så lenge;)
Sommerklem fra meg!

Nina`s blogg *super-lille* said...

Det er alltid så kos å se inne på siden din, for man kommer i så GOD stemining :)

HERLIGE sommerbilder!!!

Måtte sommeren vare leeenge :)

Klem

Tino said...

For et nydelig sted dere har. Jeg sitter og nyter bildene dine en tidlig Søndagsmorgen, med en god kopp kaffe.
Jeg har fortsatt ikke funnet frem bloggelysten, men regner med at den kommer tilbake til høsten.
Ønsker deg en riktig fin sommer!
Sommerklem Tino :)

Huset vid ån said...

Hoppas att du haft en trevlig midsommarhelg Sylvia! Önskar dig en skön sommarvecka! Kram Therese

Torilpia said...

Så kjekt med egen båt da :o) OG veldig kjekt å kunne holde øye med dem fra huset/hagen.

Håper kvelden ble perfekt for små og store.

Nydelig badekar forresten .. er nok kjempefint med flytelys oppi der :o)