Monday, June 14, 2010

ny uke

mandag,ja så er denne helgen slutt å ny uke starter,takker fra Espen for alle hyggelige gratulasjoner på dagen hans,det blir satt stor pris på...
bilde her er fra spisebord,
nydelige markblomster,det gir sommerfølelse,
å ved foten av suppeterin fyllt med blomster er dette nydelige skilt,kjøpt hos Salige Lavendel,
hun lager å selger utrolig mye fint,titt innom henne HER,kanskje dere finner noe å.
se så vakkert med blomster i suppeterrin,vi besøkte svigerforeldrene mine igår,de bor landlig til å har markblomster rett utenfor døra,såå koselig å gå å plukke sammen med svigermor,
deilig å ta inn sommer,her er regn i dag,så nyter disse inne,
anbefaler alle å gå ut å plukk blomster med hjem,en sanseopplevelse,fuglekvitter å skogens lukt.
vidundelig natur,å snakk om fugle kvitter,se under her.
Simba ligger å lurer her dagen lang,da har han nemlig utsikt rett fuglekassen,å der kvittrer det om dagen,eggene er klekket å foreldrene har det travelt med mating,de er vel en uke gamle ,noen som vet når disse små kjøttmeis forlater redet?sånn at jeg kan passe på så ikke Simba får tatt dem..hadde vært så trist.
med meg går det sakte fremover etter oprasjon,gjorde et fremsteg,men blitt der,får ta sin tid,
ønsker dere alle en nydelig dag,ha det bra til neste gang

50 comments:

Synnøve said...

Hei Sylvia.
Jeg beklager at jeg ikke har vært innom bloggen din på ei stund.
Det har ikke vært så mye blogging på meg i det siste.

Så bra at du har kommet deg etter sykehusinnleggelsen.
Ser at jeg og du har like gamle gutter. Min heter Arild og fyllte 27 i mars.
Nydelig utestue du har. Kjempefint med skapene i den.
Jeg vet jeg har sagt det før,men jeg har ønsker meg det vannfallet du har. Det er bare så nydelig.
Markblomster er de fineste blomsterne. Koselig og gå i marka og lytte til fuglene og plukke med seg en bukket blomster hjem.
Nå har jeg vært til tanlegen. Heldigvis hadde jeg bare et hull.Overlevde gjorde jeg også. har sånn tannlegeskrekk at du vil ikke tro det.
Så etersom jeg overlevde tannlegen,må jeg på brannøvelse på jobben nå. Så sånn går fridagen her:)

Ønsker deg en fin dag:))
Klem Synnøve

Silje said...

Nydelige sommerbilder!

Ha en super uke Sylvia! ;)

Bossa said...

Hei på deg, min venn. Tusen takk for hilsen hos meg. Igjen nydelige bilder fra deg. Ideen med skiltet er jo super. Skal inn og ta meg en titt snart, i den butikken.
Så leit at bedringen har stoppet opp hos deg. Håper det snart blir ny framgang. Kommer meg sakte men sikkert jeg, selv om jeg ikke har tatt de største utfordringene ennå.
Ha en nydelig mandag, kjære du. Klem :O)

Mira said...

Å vakre bilder Sylvia!
Skjønne Simba! Både dyr og mennesker kan kose seg i naturen nå.

Har kattemynte, men Noah bryr seg ikkje om den. Sikkert fordi han er kastrert. Andre katter som eg har hatt, har nesten tatt knekken på den, låg å rulla seg i den heile tida så den nesten forsvant.
Har eplemynte og peppermynte i potter, syns den planta ligner litt. Og så har den jo sånne blomster også,
(leppeblomst familien trur eg:)

Ja sola skinner her, har ikkje regna i dag, men det kan jo komme. Er stadig sånn at det regner øst eller vest for oss, men ikkje her.

håper du kommer deg etter operasjonen snart! Ting tar tid sånn er der vel.

Ha ein fin dag vennen.
Klem fra Mira.

Sanna said...

Herlige bilder og skikkelig sommerfølelse.
Jeg er også inne og titter hos Salige Lavendel... mye fint.
Jeg liker det, selv om stilen her i heimen er litt røffere, så jeg handler ikke så mye...
Pusen din er en flott kar og han ser ut som en god mus/fuglefanger, ja..

RoseSommer said...

Er bare innom for å ønske deg fortsatt god bedring!
Så skal jeg titte på Salige Lavendel. Takk for tips.

Gyngestol og kaffigrut said...

Så vakre bilder!
Koselig med sommerstemning inne når det regner ute!

God bedring, ta tiden til hjelp, høres lettvindt ut sant;) forstår at det føles frustrerende altså...

Ha en fin uke!

GroLinda said...

Hei igjen min kjære søs ;o)
Nydelige bilder. Det var bra dere hadde det fint i helga. Ja, dine svigerforeldre er jo bare helt nydelige ;o) To skjønne mennesker!
Ønsker deg fortsatt god bedring ;o)
Klem fra søs :o)

Simones Country Home said...

Heia.

Åh så vakre bilder du viser, skikkelig sommerlige. ;o))

Så fin pus også da. ;o)

Ha en super uke Sylvia.

Klem Simone ;o))

Amy said...

Nydelig bukkett da Sylvia...og jeg er utrolig takknemlig for en markblomster bukkett, ungene kommer med de stadig! Finnes ikke noe mer vakre!
Katten din er nydelig og like klokk som de kattene her å vente på fuglene ved fuglekasse ;-))
Ha en koselig mandag og takk for linken- den skal jeg sjekke..klem fra oss i skogen :-))

My home is my Castle - by Kari said...

For en nydelig bukett.. Og så flott i den suppeterrinen :))

håper du snart er i toppform igjen.. Good bedring til deg :)
Klem,Kari

Louise said...

Sakta men SÄKERT framåt hoppas vi på :O) Fina sommarblomsteri en härlig terrin! Ha en fin vecka Sylvia!!

Anita said...

Kjære Sylvia :)

Så nydelige markblomster!! Det er de fineste synes jeg :) Liker så godt fargene og at de er "naturlige" hvis du skjønner meg rett :)
Her hos oss har det regnet 4 dager, og nå titter ENDELIG sola fram sånn innimellom..Håper klærne mine tørker!
Ønsker deg fortsatt god bedring Sylvia...Skulle ønske jeg kunne kommet innom deg med en "bli bedre bukett" blomster...Men du får bare nøye deg med tanken :)
Klem fra Anita

Besta said...

Nydelig sommerbukett du har plukket. Her er det sol heldigvis, trenger å tine ut etter turen til Sunnmøre. DER var det kaldt.
Fortsatt god bedring:)
Klem fra marilyn

Nostalgia said...

Nydelig Sylvia! Du har helt rett, så godt å komme seg ut og kose seg med å plukke blomster :-)

Ønsker deg en fin dag !
Klem, Nostalgia

Romantikk-takk. said...

Nyyydelig bukett av de vakreste blomster. Gleder meg alltid til du kommer med innlegg,du er utrolig. God bedring. :D Klem.

Beth said...

Markblomster er det aller vakreste å pynte med om sommeren.
Nydelige blomsterbilder og et vakkert rosekort.
Ser ut til at Simba koser seg i sommergresset også...

Klem Beth...

Beth said...

Markblomster er det aller vakreste å pynte med om sommeren.
Nydelige blomsterbilder og et vakkert rosekort.
Ser ut til at Simba koser seg i sommergresset også...

Klem Beth...

Anno1925 said...

Så flotte blomster på ditt bord. Det er noe helt eget med markblomster, de skaper en herlig følelse av barndom og sommer.

Ha en nydelig dag!
Klem

LykkeLise said...

Nydelig med markblomster:) Finnes ikke noen vakrere blomster synes jeg. Tulla var nettopp ute på trilletur med mormor, og da hadde med en bukett hjem til meg..koselig:)

Godt å høre at du kommer deg:)

Ønsker deg en flott ny uke:)

Og så søt lurepus du har;)hehe

Klem Lise

Hyacinth Bucket said...

Smukt at fylde terrinen op med markblomster.
Jeg bruger mine terriner til blomster også. Nu er jeg jo så heldig at bo på landet så jeg har markblomster rett uden for min dør.
Grøftekanten er også fyldt med de fineste blomster.
Ærgeligt at det er lidt stilstand i din helbredelses prosess,men sådan er det jo. Særligt hvis man hurtig har blevet bedre så vil man gerne have at det fortsætter.
Men det er nok naturligt skal du se, et lite tegn til dig om at tage det lidt mere med ro..:-o)
her har solen skinnet, men nu lurer sorte skyer igen. Igår var det så koldt at jeg måtte tænde lidt op, men det stormet også igår.

Fortsat god bedring og god mandag til dig Sylvia..:-)

Hej fra Lisbeth

Karl Halvorsen said...

En fin start på uka du gir oss her Sylvia. Takker for den sommerfølelsen jeg får, en sterkt tiltrengt en. :)

Håper fremgangen går raskt og at hæla snart kan settes i taket igjen. Tankene om å sette dem i taket, i alle fall. :)

Varme ønsker om en fin dag og uke til deg og dine fra n'Karl - rett fra Norges lite tempererte "hjerte", Trondheim! :) (Nesten en utspekulert fin formulering vel?) :)

Malys krok said...

Så nydelig bukett med markblomster! Ser at du har vært på sykehus og blitt operert, det samme har jeg. Var inne og tok stifter, eller agraffer, som det heter på fagspråket, i dag. Jeg må og la være å løfte på noen uker, men går stort sett bra med meg nå. God bedring til deg! -Margit-

It's me said...

Cute Simba!!! how nice.............lovely flowers !!! i like your style !!! happy sunny week...........many hugs from me..........

sologbolig said...

Nydelige sommerbilder og markblomster er bare så yndig og fint. Det hender eg plukkar med meg ein liten bukett på vei til skolen, det er koselig. eller på vei heim. her er sol i dag etter ei heller hustrig helg. Ha ein fin dag. Klem fra Sigfrid

Rosor och Spetsar said...

Vilken underbar sommarbukett Sylvia.
En skön vecka önskar jag dig
Kramar
Annelie

Änglarnas hus said...

Hallojsan!

ja det är verkligen ett sommarnöje att kunna vistas ute i naturen och plocka hem vackra sommarbuketter! Har man dessutom gott sällskap kan det inte bli mycket bättre!

ha en fin kväll! Kram Sanne!

Martilie said...

Så vakkert bord! En fryd for øyet..

Nydelig med markblomster. Jeg har besøk av en allergiker så det er lite friske blomster inne nå, men kan jo sette en stoor bukett på terrassebordet, dets er vi fra spisebordet :)

Du er så flink å sette sammen til de nydeligste tablå :)

Ha en flott dag.. Her åpnet alle sluser seg akkurat og vi skal på kulturskoleavslutning hvor hun skal være utkledd som et lite troll :)

Klem fra Tove

essemia said...

Vad fint det är med vilda blommor. Tycker faktiskt mer om dom än köpta om jag ska vara ärlig. Och den där skylten var verkligen fin.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Henriette said...

Nå fikk jeg virkelig lyst til å gå ut op plukke litt blomster. Hadde tenkt til ¨å sove litt nå etter en lang dag på jobb men nå tror jeg jaggu at jeg heller kler på meg og går ut.. takk for det:)

Ingrid said...

Nydelig med en så stor bukett markblomster! Man trenger jo ikke kjøpe blomster på denne tida av året, når naturen byr på så mye vakkert! :)

Minka said...

Heisann, nå er det ei stund sia jeg var innom sist..Her er det nokså travelt om dagene, så blogging blir så som så innimellom. Godt å høre at det går fremover, Og av ogtil tar ting tid, men det går nok fort over, så plutselig er du ett steg freover igjen. Flotte mark blomster du hadde plukket deg..klems

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Underbar bukett, blir så fint när det är mycket blommor. Och så i din fina terrin blev det extra fint. Nu har du sommaren inne på bordet. Här kom solen tillbaka idag, före så har det bara regnat. Blir nog svårt och passa så inte kissen ser när fågelungarna dimper ut ur holken. Har du tur ligger Simba inne och sover.
Ha en härlig junivecka
Kram till dig
AnnaMaria

Anitas hus said...

Nydelige markblomster og så skjønn terrin. Det ble jo så flott når du hadde fylt den opp med markblomster.
Du får passe godt på katten, fugler har jeg veldig liten peiling på^^,)

Husk å være tålmodig nå da;)Imorgen kommer sola igjen, så da har vi noe å se frem til!
Ha en fin kveld!
Klem, Anita:O)

Smykkas said...

Markblomster er virkelig en fryd for øyet. Nydelig bukett du har plukket og så er du så utrolig flink til å pynte.

Ønsker deg fortsatt god bedring, og håper neste framskritt kommer fort.

Klem fra Astrid

Balke gård said...

Hei og så godt det går fremover med deg, min venn!!! Nydelig emd markblomster, kjempekoselige bilder! Stooor klem, Marianne

Blått til lyst said...

Aldeles nydelig, vil jeg si!
Det er vel ingenting som slår markblomstenes enkle eleganse, og du hadde satt dem så vakkert opp i terrinen.
Så hyggelig det hørtes ut å gå en blomstertur med svigermor. Det er mye sjelebot i naturen, her går det å fylle alle sanser, og du skildret det så fint.
Ha en riktig god kveld -
klem fra Liv

Bente said...

Markblomster er de skjønneste blomstene synes jeg.

Sååååå vakker pusekatt Simba er.
Du får krya på deg kjære vennen.

Bente

salige lavendel said...

Så koselig å se skiltet i SÅ flotte omgivelser. Skjønne bilder hos deg i dag også, og det er vel få ting som har så mye sommerstemning ved seg som en bukett markblomster. Håper du kommer deg etter operasjonen smått om senn, man må vel regne med at man ikke kan hoppe og sprette rundt så kort tid etterpå. Nyt sommeren og solen og den fantastiske utsikten du har hos deg og ta tiden til hjelp. God bedrings klem fra meg =)

Bestemor Drillo said...

Jeg sitter her og koser meg med din vakre sommer! Det blir en nydelig uke så vakkert som du har det! Takk for alltid koselig kommentarer! Klem fra Bestemor!!

Emidoras verden said...

Herlig med markblomster i en nydelig suppeterrin:)
Fin kveld til deg!
Klem Nina

Vintage House said...

Vilken härlig bukett och underbar terrin:)
ha en mysig kväll
kram
sandra

Huset vid ån said...

Åhh, vad vackert med sommarblommorna i din terrin. Så fint o somrigt....Hoppas att du får en fin tisdag! SommarKramar Therese

No.47 Mia said...

Vilka underbara blommor! I en underbar terrin.. Tänkte på midsommar direkt när jag såg blommorna... Knappt två veckor kvar dit bara.. Nu är vi snart redan mitt i sommaren.. Va?! Den har ju knappt börjat...

Ha det fint!

Kram Mia

Masy said...

å for et nydelig dekorert bord! og nydelige blomster! kan ikke annet enn å få sommerfølelsen hos deg nei!
god tirsdag:)

~Masy

bea said...

for en herlig bukett :)) og terrinen var nydelig!! nå fikk jeg en ny ide for min :)) takk for tipset :))

klem fra mæ

Hespe said...

Så skjønne bilder Sylvi - markblomster er jo bare sååå vakkert!!! Skulle ønske jeg hadde "fri tilgang" til å kunne plukke slike buketter, men dessverre, lite av dette rundt blokken min....

Ønsker deg en flott uke videre!

Klem fra Hildegunn

Lenemora said...

Hei kjære deg!
Nydelig Jeg har bare laget smørbrødkake 1 gang og det er så mange år siden at jeg knapt kan huske det. Har desverre ingen oppskrift, men tror helt sikkert du kan bruke tunfisk-pålegget mitt som en av fyllene i en slik kake....ta en tit på nettet, der pleier det å ligge mange gode oppskrifter...

Lykke til!


Jeg var i Søgne igår og ble invitert ut på lunsj idag og får besøk fra Drammen imorgen og torsdag, så her går det i ett! Ha en fin dag imorgen du også!

Klem Lene

Anette (Hvit Romantikk) said...

Nydelige bilder som alltid, og vakkert med blomster i suppeterinn som du sier. ♥ herlig pus som ligger og lurer i buskene, hihi... :)

Du får ha riktig god bedring Sylvia ! ♥

Klemmer Anette

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Tusen takk for koselig hilsen :) og så koselig å titte innom deg, herlige markblomster. Ikke noe som er mer sommerlig og vakrere enn det… Nydelig skilt! – jeg også har bestilt noen skilt av henne – hun er bare kjempeflink!!! Nydelig hjem du har og takk for inspirerende bilder… og Simba er bare nydelig ♥ ønsker deg en strålende dag, klem fra Mette