Wednesday, June 16, 2010

Svigermor`s drivhus

hei til alle dere som titter innom her,som jeg sa i forrige innlegg,var vi hos svigermor og svigerfar på søndag,å hun hadde i år laget det så fantastisk ved sitt gamle drivhus,at jeg bare måtte vise dere,møblene utenfor er solide,de er det svigerfar som har snekret i år av gamle matrialer,han er 82år.
de bor så vakket til ved vannet,ferskvann her,landlig å nydelig her,fuglene kvitret så rundt oss,her vokser klematis å annet,tenk å vakkert det blir når det skyter fart her,men vakkert nå å,koselig plass,
solid bord,her fikk vi kaffe å kake,gjett om vi koset oss,
dette er å utenfor,ble jo til at jeg tok masse bilder,ja jeg må si jeg ble veldig fasinert av dette.
her er blomstene som står på mitt stuebord,vi gikk i skogen å plukket,skogen ligger rett utenfor døren deres,
her står jeg inne i drivhus å tar bilde ut,koselig ikke sant?
sink og krukker overalt
nydelig å sitte her å nyte en solfylt dag,svigermor har murt blomsterbed på egenhånd.driftig dame,mye kan jeg fortelle om dem,men det beste er ,de er så snille å fantastiske mennesker,kunne ikke fått bedre svigerforeldre og besteforeldre til våre barn,
her er en sitte plass inne i drivhuset,nydelig pelargonia
nydelig
sink og terrakota potter står rett for hånd om man vil bruke dem,men vakkert i seg selv,min svigermor har sansen,

bare å nyte,skulle ønske jeg hadde plass til drivhus,men det har vi altså ikke,ble jo så inspirert av dette,

balsam for sjelenja dette var en titt inn i svigermors drivhus,dagene går så fort nå,tenk alt onsdag,jeg føler meg bedre å får stellet forsiktig rundt meg og mine,håper på varme dager nå,sitte ute å bare kose seg,
takk alle mine gode blogg venner igjen for alle hyggelige hilsner dere legger igjen her,åå som jeg koser meg med dem,alle blir lest,å jeg kommer såklart på gjenvisitt,ellers er det mange i blogg land som har tatt ferie,skjønner det,jeg kommer nok til å komme med innlegg jevnt å trutt om jeg har noe å blogge om,,hihihi ikke vanskelig det.
ønsker dere alle en herlig da.

64 comments:

Martilie said...

For en nydelig fredet plett!
Kan tenke meg det er koselig å besøke dette stedet og koselig vertskap!

Nydelige blomster -og nydelig sted!!

Nyt den deilige sommerdagen og fortsatt god bedring!

Klem fra Tove

My home is my Castle - by Kari said...

For en nydelig plass.....
ja, din svigermor har virkelig sansen :)
kan nesten kjenne roen og freden..

Godt å høre at du er bedre :)
Ha en fin dag i det nydelige været :)
Klem,Kari

Romantikk-takk. said...

Så herlig drivhus og for et flott sted din svigermor har. :) Du må melde deg på til norges flotteste hjem Sylvia,du stiller sterkt. :)Klem.

Hjertedamas blogg said...

Koselige bilder fra en koselig hage!!!! Ha en fin-fin sommer tid!!! klemz Grethe

Elizabet Stilig hjem said...

Kjære Sylvia,
Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene du legger igjen hos meg! Setter veldig pris på det!

Så utrolig flott uteplass og for noen spreke svigerforeldre, imponert over at de orker og klarer å gjøre det så fint. Nydelige bilder du har tatt!!
Ha en fantastisk dag!

Klem Elizabet

Lenemora said...

Så koselig det var hos svigermoren din! Nydelige blomster og krukker og omgivelser!
Takk for titten får jeg si, det var artig!
God dag til deg og dine og god bedring videre!

Klem Lene

Tofo said...

Ja dette var "svigermors drøm" :)))
Nydelig rett og slett!

Beth said...

Så vakre hagebilder...

Klem Beth...

Tovepia said...

Sannelig haddde hun det flott...og ikke minst trivelig!! Likte alle bildene dine som viser en herlig hage og et spennende drivhus.

Ha en god dag og klem fra meg;)

RoseSommer said...

Et sånt sted en kan finne noe å se på i hver krok. Så koselig. Synes jeg hører lydene og kjenner lukten. Og god trim for svigers dette. Da har du dem lenge.

Det lille huset med druehagen said...

Så nydelig det var der!!! regner med at du virkelig finner roen når du er der på besøk!!
Ha en flotter dag.
Klem Gro-Beate

Ingrid said...

Så nydelig hage og drivhus ved vannet!! :)

Ingrid said...

Jeg skal forresten til Grimstad/Kristiansand og deromkring i sommer. Har du noen fine interiørbutikker å tipse om?

Simones Country Home said...

Åh så koselig sted, man blir jo glad av å se på bildene her. ;o)

Ha en knall dag.

Klem Simone ;o)))

♥ Carpe Diem ♥ said...

Hei !
Her har jeg ikke vært innom før.
Så koselig blogg du har
og mye fint å se.Herlige bilder.
Takk for titten hos deg.
Ha en fin uke.

Bente said...

Tenk å ha en så nydelig plass og så flott drivhus.
Det er så godt å ha familie en kan kose seg sammen med.

Bente

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hejsan.
Det är ett sånt växthus man drömmer om, så välordnat och fint allt var hos din svärmor. Det syns att hon gillar och pyssla med sina blommor, och att bo så nära vattnet är ju underbart. Jättefint foto med dina plockade blommor, förstår att ni hade en fin dag där.
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vad skönt att du känner dig bättre.
Vad fint det var hos din svärmor, kan nästan tro att hon fått idéerna från dig.
Jag skull också vilja ha ett riktigt fint växthus med plat i för att sitta och njuta av växterna, men det får väl vara en dröm än så länge.
Jag önskar dig en fin vecka och var rädd om dig
Kram Lena

ralfefarfars paradis said...

Så vakkert og fredelig;) Har virkelig fått lyst på drivhus selv;) Knaksje en vakker dag;) Du skal få se når det blir ferdig- nå tester jeg ut bengalakk i en ny farge- så ejg er spent selv også;) Godt at det går fremover med deg- ja det er litt stille på bloggene;) En travel tid dette her for mange... Ha en fin kveld;) Klem fra meg!

bodil said...

Hei.Tusen takk for titten.Kjempe fint.Nydelige blomster.Håper du en dag får deg drivhus å gå å pusle inn i.Ha en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil.

Nostalgia said...

godt å høre at du er bedre nå :-)
For en herlig hage din svigermor har ! Kjenner at jeg ønsker meg veldig et drivhus nå...

Ønsker deg en fiiin kveld !
klem, Nostalgia

Barbros lille atelier said...

For et nydelig sted! Virkelig en perle!

Klem

Anita said...

Ååååå så nydelig! Jeg skal også ha drivhus når vi flytter... Gleder meg enormt til det :)
Jeg tar en liten blogge-pause fra innleggene mine. Jeg trenger å samle tankene mine litt. Vi holder på å pakke ned ting og tang...Og samtidig er jeg midt opp i en prosess med eks-mannen..Skal ikke være enkelt dette livet, sukk...
Så jeg har det litt vanskelig for tiden. Men jeg er innom stadig vekk og kommenterer, leser andres blogger osv :) Kan jo ikke gå glipp av NOE vettu :D
TAKK for at du tenker på meg. Du er den første jeg ble kjent med her inne, og jeg er veldig glad for det!
Stor klem fra meg

Violetta said...

For en perle av et sted, og for noen fantastiske svigerforeldre! Må jo være godt for både sjel og sinn å komme dit :)

Moski said...

For noen herlige og sommerlige bilder.Nydelig sted! Takk for titten.

MajorogMeg said...

Sansen er vel det rette ordet om din svigermor ja. Så vakkert det var der, frodig og fredelig på en gang. Skjønner godt du kosa deg:)
Her er høsten (tror jeg) kommet..hehe. Det regner og er 8 gr. Malingsjobben tok en brå slutt....vi er ikke ferdig med 1. strøk engang..
Kos deg der sør, klem fra meg:)

Besta said...

Det så nydelig ut i hagen til svigermor, både inne i drivhuset og ute. Jeg koser meg med mitt, der er det alltid godt og varmt.
Ha en fortsatt fin uke.

klem fra marilyn

lavendel mio said...

Å for en nydelig hage, drivhuset er såå koselig.
Ønsker meg drivhus og hagebod, håper det blir en vakker dag:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

sologbolig said...

Å, for et fantastisk sted, nydelig hage med mye planter og blomstring. Kjempefint hagebord. og så flott så være så nært vatnet. Ja, her var det riktig koselig. ha ein fin kveld. Klem fra Sigfrid

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

KJempe herlig plass.. Hun har jammen meg sansen :)
Kan tanke meg at det der er en plass for koooos! :)

Ha en flott Onsdag!
Klems

Jenny said...

Hej Sylvia!
Ett sånt fint växthus de har och vad vackert det ligger där vid vattnet:)

Ha det bra!

Klem Jenny

Amy said...

Nydelig Sylvia!! Love the table and bench outside...hele drivehus er fullt med liv- det er nydelig...for et fredelig og vakre sted!
Mange klemmer fra oss i skogen :-)

frøken olsens drømmer said...

Gud så fint hun har det,og murt selv!!!ja da tar jeg av meg hatten for henne !!!
nostalgisk var dette landlig og koselig,kjempe fint ;)))hils henne og si det,virkelig noe hun kan være stolt av !!
Eller kjære venn er begge de flotte tingene kommet på plass,he he de kom til sin rett i stuen og det ble såååå fiiint!!!!
god klem fra meg til deg som jeg er så glad i ;))

Henriette said...

for et herlig sted! Svigermor har virkelig stil!!! ha en fin torsdag kjære deg:)

Bossa said...

Oi- for et nydelig sted. Jammen har svigermor sansen ja... Og svigerfar som har snekra. Det er hærlig med slike mennesker. Selv har jeg desverre ikke svigerforeldre i live nå. Har aldri møtt dem, da de var døde før jeg møtte mannen min. Trist i grunnen, for jeg tror jeg hadde likt dem godt.
Så godt at du føler deg bedre. Håper du får mange solfylte dager å kose deg på.
Klem :O)

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia..:-)

Ja her var det idyllisk og hyggeligt.
Sikke nogen aktive svigerforældre du har, de ved at gøre det koseligt.
Det må være dejligt at komme på besøg her.
Håber at det går bedre med dig:-)

Hej fra Lisbeth

Alven said...

Hei :-)

Ja her var det idyllisk og flott :-) Og herlig med såpass spreke svigerforeldre :-) Ble inspirert til å lage nytt bedd her :-) Var så fint med den gamle rota utenfor :-) Og jeg som har så mye drivved liggende :-) Da er det bare å sette i gang :-) Takk for inspirasjon :-)

Ha en flott helg :-)


Mange klemmer ifra meg

Lakka said...

Takk for at du fant meg hos Mariann! Så hyggelig med enda ei sørlandspike:-)

Nydelig plass din svigermor har, skjønner godt at du trives der!

Håper du koser deg i sola!

Hilsen Lakka

Uttan said...

Vilket litet paradis på jorden Och ett fantastiskt växthus.
En plats att njuta på och att minnas när vintern kommer igen.
När man ser detta så vill man ha ett eget växthus.
Jag har börjat på en ritning som jag ska presentera för mannen så småningom......man kan ju alltid testa om det går igenom :)

Kramar!

GURO said...

så nydelig sommer bilder...........

Rachel said...

Vilken nydelig oase, du må hilse og si att jeg syntes det var kjempe fint!
Takk for alle koselige kommentarer jeg får, jeg er litt trög for tiden men du vet jo hvorfor ;o)
Önsker deg en nydelig dag! Här er det sol og veldig varmt, jippi! Kos

På landet said...

En dame med god smak å grønne fingre dette =)
Flotte bilder, masse fine blomster. Bordet var kjempe tøft.

Klem fra meg.

-Ultima-Thule- said...

Så fint det er hos dine svigerforeldre! Din svigermor er en flittig dame med god smak :0) Og en flittig svigerfar også som har laget fine møbler!!
Ønsker deg en god sommer!! *Klem*
-Kamilla-

happy in pink said...

virkelig en fantastisk plass!!!
takk for koselig hilsen...hyggelig å treffe på en fra Arendal her inne;)
ha en praktfull sommer:)))
klem...

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Tusen takk for alltid så koselige hilsener :-) Så koselige bilder fra din svigermors hage og for en nydelig utsikt utover vannet!!! Idyllisk…. Flotte blomster og herlige bilder…. Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og ha en flott fredag. Stor klem fra Mette

Hanna said...

ha en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Synnøve said...

Sånn vil ha det også når jeg blir 82år:))
Kjempekoselig drivhus og hage.
Du er sikkert heldig som har de som svigerforeldre,men jeg er sikker på at de er heldig som har deg som svigerdatter også.

Ønsker deg ei fin helg
Klem

Huset vid ån said...

Så fint växthus du har, och det blommar så fint också....Hoppas att du får en Trevlig helg! Sommarkramar Therese

Inspiration i vitt said...

Hej vännen, jag njuter så jag spricker av alla fina sommarbilder, tack för titten. Kram på dig/Ingela.

salige lavendel said...

Først av alt - så godt å høre at du føler deg bedre!! Og stedet ti dine svigerforeldre er jo bare en perle! Koselig at du er så glad i dem, og de er sikkert like glad i deg også =)

Pia said...

Det var då grönt och skönt i den trädgården!!!

Sköt om dig vännen!
Kram/Pia

Romantikk-takk. said...

Hei. Det ligger en utfordring til deg på bloggen min. Du er award fri men du sier ikke noe om at du ikke tar imot utfordringer,hihihi,så derfor... :)God helg. Klem.

essemia said...

Vilka vackra bilder. Ja, vem vill inte ha ett växthus???

Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Magnys Lille Krinkelkrok said...

for et vakkert sted, som klippet ut fra jeannadar`c magasinet...
utrolig.. ikke brunsnegler her ,kanskje..
nå må du regne med du ikek får denne kommentaren , eller at det kommer flere.. har et slitsom dårlig nett her på lansdstedet..
kose deg i helga masse, masse...
klemklem

Bestemor Drillo said...

Nydelig sted hos din svigermor!
Håper du har det bra og kan nyte sommeren uansett vær! Ha en strålende helg ! Stor klem fra bestemor!

huset ved elva-elin said...

For en nydelig plass, ikke vanskelig å kose seg og slappe av der tenker jeg.
Ha det fint
Klem fra Elin

Villa Klaraberg said...

Hallo Sylvia! Tusen takk for koselig hilsen på morgenkvisten! Gud for et idyllisk sted dine svigerforeldre har..og det koselige drivhuset, da...sånn rett ved vannet!!!! Herlige bilder!!! Kos deg masse i helgen! Klem fra Jorunn

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Her var det jo bare helt nydelig. Kan nok tenke meg at du trives der. Står ganske høyt på min ønskeliste, drivhus....
Håper varmen snart kommer sånn at det er mulig å tilbringe litt tid ute igjen. Ønsker deg en flott helg, klem fra meg:))

Simones Country Home said...

Heia.

Kjempekos du ville være med på min give away. ;o))) Trekning vil være lørdag 26 juni.

Ha en superduper helg.

Klem Simone ;o)

Black Iris said...

Åhh så många jättefina sommarbilder!

Kram Maidi

Romantiska Hem said...

Hej min kära vän! Javisst var det ett super flott bröllop, såg det på webb tvn när jag kom hem. Men du vulket fantastiskt drivhus och så härligt läge, hon har verkligen som vi i allafall säger i sverige, gröna fingrar. Ha en fortsatt fin helg! KRAM

Huset vid ån said...

Underbara bilder vännen....Önskar dig en fin o trevlig vecka! Många sommarkramar till dig från mig! Therese

M said...

For en deilig uteplass!
Ha en fin dag, klem, M

Torilpia said...

Et veldig koselig sted - drivhus hadde vært kjekt du .. :o) Men regner med det er for tidkrevende for meg i disse tider.

Godt å lese at det går fremover med deg!

Klem!!