Tuesday, July 20, 2010

hjemme sommerferie og gave

hei alle,
blir litt langt mellom innlegg hos meg om dagen,men det er ferie å mye annet blir proritert,men jeg titter innom dere hver dag,litt tidlig på morgnen å sene kvelder sitter jeg med pc på fang og besøker dere,må vise dere blomsterbed nå,det blomstrer som aldri før,veldig koselig å være ute,
vi har satt opp denne pergola nå,så deilig å kunne sitte der til alle tider,i regn som vi har mye av i år og i sol,hagen er ikke veldig stor ,så var skeptisk til å sette denne opp,men ble såå fornøyd nå som den er her,vegger vil vi ikke ha,
stæsjet litt rundt den,blomster på alle kanter,vi har ferie,men er mest hjemme,skjer så mye her,turist i egen by,bor jo i vann kanten så det er masse å se å nyte,livet er herlig.
idag kom en aldeles nydelig gave i posten,jeg vant en ekstra trøste premie hos June,
hun har bloggen Nostalgi og Skriverier ,stikk innom henne om dere ikke har vært der,en koselig blogg med en skrivende hånd,se så fine ting jeg fikk,ble så glad,alt er så vakkert,tusen takk June,
på torsdag var vi på Rikshospitalet med Silje,å vi ble så glad,ingen forandring siden oktober,hun har kyfose og skoliose,så vi er glade nå,et år til neste kontroll i oslo,å hun trener hos fysio og skal starte med trening på trening senter ,men nå har vi ferie.
tusen takk for alle gode hilsner fra dere,alle blir lest å satt utrolig masse pris på,finnes ikke maken til dere,
dette var alt for denne gang,ønsker dere alle gode sommer dager til vi blogges igjen..

39 comments:

Tovepia said...

Det må styrkes muskulatur, jeg vet det for jeg har scoliose selv;)

Nydelig utenfor hos deg, drømmer meg bort..
Her regner snart alt bort, så det er ikke morsomt lenger...åå hvor jeg savner sol og varme...
Kos deg og klem fra meg;)

asbjørg said...

Så nydelig det blomstrer,og gaven du fikk var skikkelig søt!Heldige deg!

Joy said...

God kväll Sylvia, så fint paviljongen passade in i din vackra hage. Och så mysigt du pyntat runt den.
Jag har lik paviljong, och har blivit väldigt glad i den..
Önskar dig en fin tisdagskväll! Kram Joy

Besta said...

Så godt at det går framover med Silje. Det er alltid litt spesielt når det er ens nærmeste.
For en nydelig pergola, sånn har jeg ønsket meg lenge....deilig at jeg kan se på den hos deg.
Syntes også det er best å være hjemme på sommeren, ta livet med ro og slappe av. Jeg kan ta noen små turer innimellom, men det er ikke lett å få noen til å passe på blomsterpotter og drivhus.

Ha en fin kveld.
klem fra marilyn

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Ja, det er litt som hos meg, blogger ikke så mye i alle fall når solen skinner… men litt morgen og kveld :) Gurimalla så nydelig blomsterbed du har!!! – virkelig vakkert å hvile øynene på ♥ og aldeles herlig uteplass… ja her er det ikke noe vits i å dra på ferie – dere har jo et herlig ferieparadis hjemme hos dere ♥ koselig både ute og inne… og nydelige hatteesker… slike har jeg også bestilt meg – gleder meg til jeg får dem :) Ønsker deg en fortsatt fin sommer, klem fra Mette

It's me said...

That's great news..........Sylvia.....wishing you a happy evening darling...love Ria...

Änglarnas hus said...

Hallojsan!

Ja din rabatt var verkligen ljuvlig! älskar rosorna :)..Pergolan i smide var perfekt för er tomt..precis som du säger är den perfekt för alla väderslag!

Ha det gott nu ..skönt att kunna semestra hemma..(ni bor ju så fint)..

Kram Sanne!!

Datt said...

Ah, den pergola var jo bare herlig, så elegant og praktisk! :D Og jeg er så glad i blomsterbedene dine, inspirasjon for meg, her i nyhuset er det veldig lite fine blomster rundt veggene, det blir nok prosjekt til neste år! :)

Sylke said...

Det er en fin pergola du har satt opp hos deg! Og masse fine blomster rundt...

Jeg ønsker deg gode sommerdager! Klem

June said...

Takk for kjempekoselig kommentar hos meg, Sylvia og kjempeartig at vi har blitt Facebook-venner! :)
Jeg håper du kan ha litt glede av den lille ekstratrøstepremien. Kanskje du blie GreenGate-fan du også..? :)
Jeg holder på å dåne hver gang jeg tar en titt på interiør-bildene dine! Du har det så vakkert hjemme hos deg - både ute og inne! Og som mange andre ble jeg helt bergtratt av de nydelige hatte-eskene du har på soverommet. Hvor i all verden får man tak i slikt noe??

Å ha det vakkert rundt seg er èn ting, men at det står bra til med de vi er glad i er mye viktigere! Derfor er det godt å lese om at det går bra med dattera di og at det ikke er noen negativ forandring! Lykke til videre med det!

Stor klem fra June
Nostalgi&Skriverier

RoseSommer said...

Den pergolaen var flott, du!
Og det er jo så fint overalt hos deg; ingen blomster"søl" heller fra alle blomstene. (Har klikket på bildene for å se nøye på ALT, skjønner du.)
Støvsuger du ute ;-)

Mariannes Creative Blog said...

Det er en utrolig flot pergola du har fået - den pynter i din smukke have.
Hilsen Marianne

Frøydis said...

Hei på deg :-))
Så koselig du har det rundt deg!

Har ikke vært det beste sommerværet her idag, men er visst meldt skikkelig sommer ei hel uke fremover :-))
Kanskje jeg får litt farge på andre deler av kroppen enn ansikt og armer da?? Hehe

Ha en god natt, senga roper på meg :-)
Klem, Frøydis

bodil said...

Hei.Så koselig du har det ut.Nydelig.Mye nydelige blomster.Kan også være koselig å være hjemme å ha ferie å bare slappe av å kose seg.Kjempe bra att det jikk bra med Silje.Ikke kjekt når det er noe med de barna.Nydelig gave.Gratulerer.Ha en riktig fin Sommer videre.Klem fra Bodil.

Beth said...

Hagen din er like vakker!
Så koselig gave du fikk?

Klem Beth...

Bente said...

Pergolan passer perfekt inn i din hage. Ferien nærmer seg slutten her hos meg. Nå er det deilig å nyte den siste ferieuken hjemme.

God ferie og god sommer videre til deg.

Bente

essemia said...

Vad fint det blev med den pergolan. Ja, här behöver man den bäst för skugga. Solen skiner från en klarblå himmel dag efter dag och nu suktar man verkligen efter lite regn.

Vilken söt vinst du fått. Den där äggkoppen var verkligen fin.

Njut av er ferie vid vattnet. Ni bor ju så fint så ni behöver knappt åka någonstans, haha.
Kram Elzie

Hespe said...

Hei på deg Sylvia!
Blogging er nok ikke førstepri for veldig mange nå som det er sommer.. Jeg har vært dårlig på besøksrundene mine, og det ser jeg helt klart her hos deg - mange herlige innlegg! Må titte litt mer rundt her forstår jeg :o)

Så flott pergolan (hm, har aldri hørt det ordet før jeg..;o) ) dere har fått i hagen! Må være herlig å kunne sitte der, selv om det er regn i luften... Flott trøstepremie har du vunnet også - er vel mer enn trøst i den gaven tenker jeg :o)

Da må gode du ha en herlig sommer videre - koooos deg!

Klem fra Hildegunn

Tofo said...

O hviken fryd for øyet den hagen din er!
Så søt gave:)

Klem fra Turid.

Smykkas said...

Nydelig i hagen din. Har dere virkelig sol?

Jeg tror jeg er i ferd med å glemme både hvordan sola ser ut og hvordan den kan varme.

Klem fra Astrid

No.47 Mia said...

Men du vad fint med pergolan där över bordet.. Kan du hänga tyg över med..

Kram Mia

Ruths datter said...

Så flott det ble med den pavliongen. Den ser så elegant ut der den står.Du stæsjer nå alltid så fint du Sylvia.
Klem

Barbros lille atelier said...

Flotte hagebilder!

Ønsker deg en fortsatt god sommer!

Klem

Hanna said...

Du har så fint.
Kram
Hanna

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia...

En perfekt pergola til en perfekt have...:-o)
Wow hvor dine bed blomstrer, det er bare så smukt.
Det var dejligt positive nyheder for Silje.Det må gøre sommeren ekstra dejlig..
Her er meget sol og varme, ikke så morsomt når man som jeg har lettere lungebetændelse og luftvejsinfektion med feber.
Så nu får jeg nogen store vemmelige piller..øvøv...og en astma indhalator.
Du kan tro at vildnisset gror godt her, der skal ikke mange dagene hvor man kan slappe af fra lukingen.

Hejsa fra Lisbeth

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia. Ville se innom deg nå og samtidig takke for at du la igjen de støttende ordene hos meg. Ord som er med på å gjøre at en føler en har virkelige fine venner rundt seg. Det har vi trengt nå ei stund og også fremover.

Ellers var det like hyggelig som alltid å se innom deg og ditt koselige og lune bo. Håper dagen er med på alle måter for deg og dine. Vi treffes vel oftere etter hvert på bloggene. Hei så lenge fra n'Karl i Trondheim.

Karl Halvorsen said...

Hei igjen Sylvia. Har problemer med å få lagt igjen kommentar her nå. Har skrevet et par lange, som forsvinner. Derfor gir jeg meg for denne gangen med å takke for den støtten du har gitt oss den siste tiden. Det gjør godt og vi trenger den sårt.

Håper alt er bra på alle vis med deg og dine, også innvendig. Det ytre viser du så tydelig gjennom dine bilder som jeg så mange ganger har sagt.

Hei så lenge, så treffes vi vel oftere etter hvert på bloggene.

lavendel mio said...

Så nydelig det er i hagen din!
Ønsker deg en fortsatt nydelig sommer, her pøser det ned hver dag, men håper fortstatt at solen skal vise seg en vakker dag...
klem Hanne

VIILHVILE said...

Hei, hei Sylvia! Din vakre verden, gjør meg alltid helt stum. Det hender, rett som det er, om jeg skal kose meg med en liten kaffe, at jeg kommer hit for å se... Selv er jeg nesten overrasket, men glad, over alle som har hengt med meg gjennom det som skulle vise seg å bli "oppgjørets sommer". Det føles bedre allerede, så jeg vet det går i riktig retning - og det vil også bloggen bære preg av i fortsettelsen :)))

Takk for gode ord til min håpefulle - du er snill!

Fågel Blå said...

Åh så underbart vackert du har det!
Hoppas du får en fin helg!
Kram Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Grattis, vilken jättefin äggkopp du vann.
Den kommer och bli fin till frukostägget.
Jättebra med pergolan, blir så luftigt men ändå ombonat. Ett bra val. Gott och höra om Silje.
Ha det fint vännen
Stor kram
AnnaMaria

VIILHVILE said...

Snille Sylvia - tusen takk for dine ord og din historie. Det er, uansett hvor vanskelig, helt livsnødvendig å være ærlig mot seg selv i disse situasjonene. I alle pausene i min kontakt med mor (som jeg vokste opp hos), har jeg bygget luftslott om hvor fint det skal bli neste gang. Pausene blir lengre og lengre, og hun tar aldri kontakt. Det gjør skrekkelig vondt å aldri føle at man er bra nok, spesielt kanskje når man har søsken. Er veldig glad nå, for at jeg var rolig og hyggelig mot henne på telefon - og også for at hun la på røret etter en stund. Føler meg mange, mange kilo lettere. Nå kan jeg bruke all energi på å være mor selv - og det er så godt!!!

Ønsker deg alldeles deilig lørdag!

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia. Stikker innom igjen jeg så du ser at jeg har "kommet på dekk" igjen. Det uttrykket bruker jeg ofte, det skulle vel i sannhet passe hos deg og i ditt miljø...

Hei så lenge og på gjensyn!

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Det var gode nyheter med Silje skjønner jeg og trening blir veldig viktig. Pergolaen din var virkelig fin! Jeg kunne tenkt meg en sånn selv, kanskje plante litt klatrevillvin rundt. Hagen din er så lekker, skulle ønske min så likedan ut! Gratulerer med en flott gave! Ha koselig søndag, nattaklem fra Jorunn

Sjabbig men chic said...

Tjenixen Syliva! Åh, tänk att ni har det så himla fint och vad fint med den där pergolan. Vad skönt att det inte var någon förändring när det gäller Silje.

Kram och kram
Lisa

Pia said...

Oh, sådan mängd vackra blommor du har! Pergolan är väldigt vacker och passar så fint i din hage!!!

Klem fra Pia

Ragnhild / Wallas Verden said...

Nå er jeg litt usikker på om jeg var for rask og klikket det til slik at svaret jeg skreiv her i stad ikke kom med??
Det jeg ville si var at skodden desverre er solgt. Den kostet over kr: 3000,- Men om du har lyst på en slik. så er det bare å glede seg, for det kommer nye til høsten og de er rimligere i pris;)
Klem:)

Nostalgia said...

Hei kjære du :-)

Koselig å være turister i egen by, ihvertfall når dere bor slik som dere gjør.
Så flott det blomstrer hos deg og den pergolaen var utrolig lekker !

Så bra at det ikke er forandringer hos Silje :-)

Ønsker deg en fiiin ny uke !
Klemmer, Nostalgia

GroLinda said...

Så fin paviljong dere har fått nå. Når kommer jernsenga ut da?? ;o) Takk for sist. Alltid koselig å være hos dere vettu ;o)
Klem fra søs :o)