Tuesday, July 13, 2010

litt interiør

hei alle gode venner,tusen takk for hilsner dere legger igjen hos meg,det gleder,ja nå har vi varme dager,ikke sol her idag,men så klamt,inne pynter jeg med blomster i hver en krok,det er så sommer da,på kjøkkenbord en stor bukett,glasskrukken foran i bildet er fra maison å står olives på,bruker den som regel full av sorte oliven,elsker oliven,
på gjeste toa har det å kommet blomster,vi får en gjest på besøk i dag,det er min kusine Gro fra Skien,hun blir ut uka,så klart en må ha blomster overalt da,gleder meg til hun kommer,
dere får bli med en liten tur inn på soverom idag,har vært her før,men lenge siden nå,ikke så mye nytt her,blir å flytte på bilder og ting,men noe nytt er det,
ja blomster her å ,selvsagt,er så glad i vårt store lyse soverom,her er det god plass,
hvite krysantemun pynter opp i mugge,
men her er det nye jeg ville vise dere,3 herlige hatte esker klarte jeg ikke å gå forbi ,
de er store,jeg har undertøy i en,å vinter sokker og strømper i en annen,den største er foreløpig tom,men kommer nok noe der å,så vakre ,
så her står de på min benk i soverom,nydelig rosemønster på dem,
helhets bilde,
å i senga er det å noe nytt,jeg har fått Tempur madrass,å så skjønn for en kropp som verker alle veier,ligger mye bedre nå,har hatt puten i mange år,å nå madrass,kan ikke ha en bedre seng,
utenfor soverom finner vi dette på vei ned trappa til stua,tegning av Silje fra noen år tilbake,koselig å ha,torsdag drar vi til rikshospitalet til undersøkelse av ryggen hennes igjen,vi er spent nå,vi kjører hjem samme dag,å Gro blir her å passer Timmi(hunden)så kjekt atte.
i rommet utenfor soverom står denne gamle kommode,har malt den hvit å skiftet håndtak,den er fra mannens familie,koselig med kommoder,ellers her i Arendal går det mot offshore formel 1 båtrace,jeg sitter gjerne på veranda å ser,mannen vil bort på tribunen,da blir det liv i byen vår,mange feststemte folk som koser seg,mange flotte båter,å ikke minst stor fart på sjøen av formell 1 båtene,tv2 sender jo sommerspillet lørdag direkte,så regner med det kommer endel fra dette løp der,søndag er den store konkurranse dagen,kanskje noen av dere skal hit å se..dette var alt for denne gang,må ta ut sjokolade kaken som står i ovnen,
med gjester så blir det jo noe godt på bordet.
ønsker dere alle fortsatt fine sommer dager,
ha det godt så lenge

67 comments:

tove said...

Hei hei
Så mange fine ting du har. Ikke så rent lite misunnelig. Kjempekoselig har du det.
Nyt helgen med liv og røre. Så spennende. Skulle gjerne sittet i en av disse båtene selv jeg da.
Superfort, så kuult.
Nyt dagen
Klem Tove

bea said...

de lyskronene dine er kraftig flott!! skulle gjerne hatt mange slike..

misunner deg litt den tribuneplassen for offshoreracet:)) har alltid ønsket å se det..

kos deg med beøket.. håper dere får det kjempetrivelig:)) klem fra mæ

Fiolkransen said...

ååå de hatteeskene var jo nydelige! Aldri sett slike før, men skjønne var de..kan tenke meg de er flotte hos deg. Du har så vakkert hjem, og koselig at du deler bilder med oss:)

Kos deg med besøk og offshorerace!

Klem fra Thea

Blått til lyst said...

Hei Sylvia!

Jeg synes jeg gjentar meg selv når jeg legger igjen kommentarer hos deg - for på alle bildene du viser er det like velstelt, delikat og gjennomført. Enten det er inne eller ute!
Så mange skjønne detaljer og vakre gjenstander!
Boksene var koselige og passer sikkert akkurat til sokker og undertøy :-)
Tenker det er nydelig for din kusine å komme på besøk til deg, og jeg håper sola skinner, kroppen din oppfører seg pent og at dere får mange, gode prater!
Fortsatt god sommer!
Klem fra Liv

Tovepia said...

Så flotte hatteesker! Praktisk og dekorativt!
Godt å komme på beøk til deg når du ordner det så koselig;)

Nyt dagen og klem fra meg;)

Mariann Louise said...

Ja, her var det som vanlig utrolig MYE lekkert, Sylvia!

Så vakkert, lyst og trivelig, og nyydelig satt sammen! Og DET flotte soverommet, da!? Eskene var helskjønne, de er utrolig dekorative slike esker:)

Kos deg med besøk, det blir sikkert riktig koselig!

Klem fra Mariann...

RoseSommer said...

Hvor finner du alt sånt fint? Hatteeskene er nydelige.
Og så fikk jeg se "swirlene" i taket i døråpningen. Så fin detalj.
Takk for titten.

Frøydis said...

Hei på deg :-))

Koselig soverom du/dere har :-))

Er litt nysgjerrig på den Tempur-madrassen...vanskelig å venne seg til den eller? Har hørt det kan ta opp til 3mnd...hmmm. Vurderer en selv når vi en gang skal kjøpe ny seng..

Her har sola kommet frem, deilig og varmt :-)
Etterpå skal jeg treffe en gammel kollega, det blir koselig!!

Klem, Frøydis

Magnys Lille Krinkelkrok said...

du har så mye pent å titte på, studerer hvert eneste bilde, sååå mye flott du har!!
klem og koselige sommerønsker¨¨*

Besta said...

Så koselig med blomster i alle rom, du gjør det så fint rundt deg.
Ha en fin dag.

klem fra marilyn

My home is my Castle - by Kari said...

Tenkå kunne sitte i hagen sin / brygga å se på båtrace... ja du er jammen heldig dy Sylvia :)))
Nyyydelig soverom.. Jeg vil og ha disse hatteeskene.. Så lekre og herlige :)

Klem,Kari

Simones Country Home said...

Hei på deg Sylvia.

Så koselig du har det på soverommet deres. ;o) Her sover du nok godt ja. hehe :o)

Ha en fortsatt super dag.

Klem Simone ;o)

Anita said...

Koselig:)
Hatte-eskene var skjønne! Hvor har du kjøpt dem? Har sett noe lignende hos Hilde Heimdal, men trodde ikke de var så store...
Ha en herlig uke med godt besøk og masse action i byen din! Selv om det er fra verandaen:) hi hi..
Varm sommerklem fra Anita

Fånga dagen said...

Ja jag kan bara säga som jag sagt förut, jag älskar din smak.
Jag har samma tvättfat och kanna som du tror jag, fint med blommor i.
Och dina askar, dem vill jag ha minsann.
Det är en fröjd för ögat att gå in och studera din underbara blogg Sylvia.
Jag önskar dig en riktigt fortsatt skön sommar nu och kul med besök
Kram Lena

Bente said...

Så koselig du har det Sylvia. Takk til deg for dine kommentarer, det er alltid så koselig.
Kan tenke meg at det er koselig å være gjest hos deg, du er en omtenksom vertinne, det synes!!!

Lykke til på RH, håper alt går bra.

Klem fra Bente

Hyacinth Bucket said...

Hejsa Sylvia..:-)

Det er vel nok et romantisk soveværelse...lækkert!
Og de hatteæskene er skøøøøøøønne.
Hvor hyggeligt med gjæster, nyd det!
Og båd-race, larmer det ikke meget?
Her kommer der gamle sejlskibe race,ikke denne weekend men næste.


Fortsat god sommer fra Lisbeth

Villa Klaraberg said...

Soverommet er så nyyydelig og de 3 hatteeskene var dødslekre...hvor fikk du kjøpt de? Alt hos deg enten det er i huset eller hagen er så gjennomført lekkert og koselig! Så fine bilder det var fra seilaset dere var med på, flott bå, da!! Kos deg videre i dine vakre omgivelser, Sylvia! Klem fra Jorunn

Martilie said...

Åhhh så vakkert!
Like nydelig innvending som utenfor :)
Soverrommet er en drøm.. De hatteeskene skulle jeg gjerne harr, så herlig at de er store nok til oppbevaring av sokker og undertøy..

Ønsker deg gode sommerdager -og koselig besøk. NYT!!

Klem fra Tove

Sylke said...

Så koselig du har pyntet med blomster, og så fint det er hos deg. Hatteseken er både flotte og praktiske!

Tusen takk for gaven jeg fikk av deg :)

Ha en fin kveld, klem fra Sylke

Sylke said...

Mente selvfølgelig hatteeskene"... ;)

På landet said...

Så fine esker, nydelige duse farger. Tenker du sover godt der inne ja =)Ikke i esken da men på rommet hihi..

Klem fra meg.

LenaS said...

Åh så fint du har, har suttit länge och tittat på bilderna!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

MajorogMeg said...

Må være herlig å komme som gjest hos deg Sykvia:)
Flott og koselig soverom...en slik lysekrone kunne jeg ha tenkt meg på soverommet også.
Kos deg med besøket, klem fra meg:)

Joy said...

God kväll Sylvia,
Så vackra hattesker... Kan jag fråga var du köpt de?

Tempurmadrass har vi haft i flera år nu och det är en av de bästa investeringarna vi gjort - så skön. Men på vintern blir den stenhård när det är kyligt på rummet, hihi..
Ønskar dige n flott fortsättning på veckan! Kram Joy

Engler, ull og lavendel said...

Må være flott å komme som gjest til deg med friske blomster og et nydelig hjem.

De nye boksene var utrolig lekre.

Klem fra meg

It's me said...

Hello Sylvia...you have a wonderful bedroom......these boxes are amazing !!!! have a wonderful summertime.......love Ria.......

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Du og du, blir så glad når jeg titter innom deg. Alltid koselige bilder, du er flink. Ønsker deg en flott dag i morgen, hyggelig med besøk, kos dere masse!!Klem..

Datt said...

Ah, alle de herlige blomstene, det er så deilig å har den rundt omkring! Det er så koselig hjemme hos deg da, både med og uten blomster selvfølgelig ;)

Romantiska Hem said...

Åh så flott du har det jämt! Vet du vad du skulle faktiskt kunna göra en egen bok bara med ditt hem, du har ju alltid så mkt mysigt att den. Men ja Tack du rara för din värmande kommentar om vår nya bok!! Blir sååå glad, KRAM Petra

VIILHVILE said...

Nå måtte jeg klikke på (nesten) alle bildene, bare for å se nøye og nære. Du har et slikt hjem som man sjelden ser, og som jeg ikke klarer å opprettholde med livlige barn og dyr, samt en mann på rote-siden :) Det må være utrolig spennende for dine barnebarn å gå på skattejakt hos mormor... en drøm!

Kos deg i sommeren!

Barbros lille atelier said...

Du verden så mye flotte saker du har, Sylvia, i hver eneste krok! Helt utrolig! Du er virkelig flink til å gjøre det koselig rundt deg! Nydelige esker du har fått tak i:-)

Ha en fin dag!

Klem

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen Sylvia!
Det har blitt dårlig med kommentarer fra meg i det siste, men jeg passer på å være ute så mye jeg kan i det fine været, og så har jeg foberedt noen innlegg mens vi er borte! Ja, vi gleder oss, og reiser om 1 time, så det er stas!

Kos deg i sommervarmen, og så deilig med ny madrass, håper den hjelper!

Klem Cathrine :-)

Mit Liebe zum Detail said...

Wie wunderschön Dein zu Hause ist,perfekt,ich liebe Deinen Blog,es ist ein Traum so schön ist alles.Liebe Grüße Edith aus Österreich.

LjuvligtLantligt said...

Vackra bilder o vackra askar!!
Ha en underbar dag!
Kram Git

Sjabbig men chic said...

Så mysigt Sylvia! Och jag älskar de där hattaskarna! Ljuvliga!
Hoppas att du har det superfint!

kram Lisa

lisje astrid's husblogg said...

God morgen gode deg♥
Ah!Snakk om lekkert interiør!
Elska stilen din!
Trur eg hadde blitt ei stund og berre nytt det visuelle hos deg♥

Takk for alltid så fine ord frå deg♥
Du,Dagboken er berre ein nyyyyydeleg film!
Vi har sett den maaaange gongar,og er min og prinsessas favoritt..
Men,hugs lommetørkel(men blonde på;)

Eg har bestemnt meg for ei lita bloggpause no,for å ha skikkeleg feriefølelse ilag med familia♥

God sommar du gode:)

Klem frå Astrid♥

emilias gömmor... said...

Så underbart vackert hem du har!!!
Allt är så fint som du visar!

Kram Mimmi

Min stil said...

Nydelig bilder fra ett vakkert hjem. Jeg er helt fasinert.
Ha en fin dag.
:) Susanne

Violetta said...

Utrolig søte hatteesker, så romantiske, og helt perfekte hos deg! :) Du har så mye flott og bor omtrent midt i en butikk. Selv om jeg ser bilder fra samme rom ser jeg stadig noe nytt...
Du må være utrolig glad i å tørke støv også, tror jeg, for her er det mye å holde styr på! :)
Nyt sommeren! Klems

Ruths datter said...

Det er så lyst og lett rundt deg. Har sett soverommet før, men synes ikke det gjør noe å se det en gang til nei.Så fint som det er. Så bra at du har fått en god madrass for deg. Det er det viktigste av alt synes jeg. Jeg elsker min madrass hjemme. Kos deg med din kusine og lykke til på rikshospitalet.
Klem

Hulda said...

Virkelig et flott og luftig soverom. Har det vi også, er så deilig. :) Likte så godt skråtaket der. Veldig flott bilde der vi ser inn glassdørene til soverommet.

Mariannes Creative Blog said...

Har du virkelig skrevet på gulvet eller er det bare indsat på foto.
Jeg synes det er en sjov ide at skrive på gulvet. Tænker på at gøre det samme.
Hilsen Marianne

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Alltid lika vackert hos dig....
Hoppas att du har en underbar sommar! Kram Therese

Husfruen of Hilltop House said...

Nydelig med blomster både inne og ute. :-)

xxxl said...

Hei :)

imponerendes fint hos deg... og de hatteeskene var bare lekre..

Lykke til med turen for å få undersøkt ryggen til Silje igjen.. håper det går bra.

Ha en flott dag og uke videre :)

Klem fra Evelyn

Bestemor Drillo said...

For noen vakre esker!! Det vaskebrettet misunner jeg deg, har lenge vært på jakt etter et slikt!

Fortsatt GOD SOMMER ! Klem fra bestemor som erhjemom en liten tur!!

Ellinor Forsblom said...

Sååååå Mysiga Hattaskar,O ditt Vackra Sovrum med så många fina saker
Går själv på Semester nu idag o kommer att åka om nån vecka o se oss omkring runt Kristiansand kanske blir det en tur ner till arendal .
Önskar dej allt Gott i Sommar o att du får må Bra.
Kramar/Ellinors Hus

mimmi-leone said...

Så flotte bilder, en fryd for øyet!

Hild Arendal så mye, bodde på Tromøya i syv år.

Ønsker deg en nydelig sommer.

Mvh Mimmi-Leone

Änglarnas hus said...

Såå mycket fint du har i Hela ditt hus!!..Det måste vara en dröm att få gå runt och titta på allt fint!

Här är det soligt och ren medelhavsvärme råder!!

ha det gott! Kram Sanne!!

Pia said...

Det är så otroligt vackert, som bara du kan göra det till!!!!

Ha en skön fortsättning på uken!

Klem fra Pia

LykkeLise said...

Wow sier jeg bare!:)
Er alltid såå nydelig hos deg altså..bare sitter å beundrer bildene og oppdager nye detaljer hele tiden:) Syns du har det helt fantastisk på kjøkkenet:)

Håper du nyter sommeren:)

Klem Lise

Amy said...

Dear Sylvia, it's always a pleasure visiting your blog and seeing your lovely interior which is so thoughtfully put together! It reminds me of how my home could be if I didn't have so many dogs...unfortunately I love the little stinkers too much to imagine a life without them, so I will just continue to enjoy your beautiful home and dream away how it could be here!! :-))
Happy Summer Hugs from me :-)

essemia said...

Vilka underbara bilder du visar. Helt ljuvligt hem ni har. Och de där askarna var verkligen fina med sitt blommönster.
Hoppas ni får en skön helg.
Kram Elzie

mimmi-leone said...

Hei Sylvia!
Tusen takk for veldig koselig kommentar på bloggen min!

Har igjn tittet på de vakre bildene her inne, nydelig!

Ønsker deg en fortsatt fin dag/kveld!


Klem fra Mimmi-Leone

Blessedmom's Simple Home said...

Your blog is such an inspiration. Thanks for the beauty you share, along with all of the great ideas.
I'm sure you'll have a great time with your cousin.
Blessings,
Marcia

Kreoline said...

Takk for det Sylvia, nå skal det bli godt å ha fri og slappe av, bare kose oss. Sitter her og koser meg med bildene fra huset ditt, det er såååå skjønt. Ønsker også deg en fortsatt fin sommer, kos deg, klem fra Mona.

Inspiration i vitt said...

Hej vännen, i ditt sovrum skulle jag sova som en riktig prinsessa , kanske jag aldrig ville gå upp ur din sköna säng hihi.
Vad kul där det händer roliga saker runtomkring, förstår att det är en riktig folkfest och med tv inspelning och allt.
Ha det gott i värmen och kram på dig/Ingela.

liven said...

Heisann!!
Innom for å ønske deg en fin helg Sylvia!!
Du har det så mye og sååå mye koselige saker!!!!

Kos deg med sommerdager :o)

Sjabbig men chic said...

Önskar dig en härlig helg Sylvia!

Kram Lisa

Maggan said...

Hej Sylvia
Ååå så mycket fint, och vad fint du har, och såå många fina saker!!!
Du har gjort så fint hemma hos dej, tack för att du visar.

Jag har också en Tempur madrass, den är så bra för min onda rygg.

Nu åker vi till Norge på semester, hoppas att det blir bra väder.
Många kramar
/Maggan

Hanna said...

Fina bilder, helt underbart.
Ha en fortsatt bra sommar.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Godmorgon.
Du har så fint överallt Sylvia, dom hattaskarna var vackra. Jättefint att du köpt tre och staplat, bra till förvaring också. En tempurkudde har jag också, har haft i många år. Kan knappt sova utan den, har en i stugan också. Förstår att madrassen är skön.
Har varit hemma och tvättat så idag åker vi tillbaka. Sen blir det en tur till Norge också, är ju bara någon mil till gränsen.
Ha det gott vännen
Vi hörs
Solig kram
AnnaMaria

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

VAKKERT, VAKKERT, VAKKERT!!!!!
Du har det bare så fint, Sylvia.. blir nesten målløs :)
Fine detaljer på alle rom, og så flott satt sammen! :)

Ha en flott Mandag!
Klem fra Solveig

Fågel Blå said...

Åh så underbara bilder från ditt vackra hem!
Så fint och romantiskt!
Hoppas du får en ny fin vecka!
Kram Kathrine

No.47 Mia said...

Ojojoj!!! Där är så fint hos dig..
Man kan känna lugn och ro enda hit..
Är så fint med glasdörrar inne tycker jag..

Ha en fin dag vännen!

Kram Mia

Black Iris said...

Ååååååhhh! Tänk om man hade det så fint!!!!

Kram Maidi

HildeP. said...

Du har så mange nydelige ting! Hatte- eskene var skjønne! Og for en orden, sukk! ; )) Ønsker deg en flott sommer! : )

Klem Hilde