Friday, July 9, 2010

sommer i Arendal

hei alle sammen,
ja nå er det høysommer,å blomstene er i full flor, alle dager lukter må nytes nå,dere har sett hagen vår før,men håper dere klarer litt til,for nå er krukkene fulle,det er nydelig,her nytes det ofte kaffe,å noe å bite i ,
vet ikke om dere ser det,men rosene å lavendel er i full blomst,dette er absolutt ro for sjelen,jeg er så glad i min lille hage,blomster tett i tett,så det blir ikke så masse å luke,
det er deilig de dager jeg kan luke å la tankene fly,balsam for sjel det å.
inne å er det nå rikelig med blomster,går i hvitt her,
se å disse har vokst,de får gjødning hver gang de vannes,så de trives,den korte sommer er jo deres eneste sjans å få vist seg frem,så mat må de ha..
jomfruen omkranset av roser og lavendel
er så glad i lavendel mot fairy rosene,vakkert syntes jeg,
et blomster flor,å se de i jern vasken,ser ut som de spretter ut,store å fine nå,men de krever masse vann,gir dem hver dag,en koselig ting å gjøre,gå å vanne å plukke av vissent,å ikke minst prate med dem..
dette er fra veranda kassene,vokst der å,en hyggelig plass vi spiser middag her,
å litt nytt har jeg fått,kannen under,
så sommerlig å vakker.
å er akkurat maken som våre te og kaffe krus,
til slutt mine venner ,vil jeg vise dere en del ved vår inngangs dør,se bokstavene til høyre,de er fra miljø gården ,jeg limte dem på,ja vi bor i nr syv,syntes det ble stilig der,blomstene her er kunstige,da dette er en mørk krok som sola aldri kommer til,er et lite tak over inngangsparti,
håper dere koser dere masse å nyter ferie hjemme eller borte,at solen skinner på dere.
å tusen takk for hyggelige hilsner fra dere alle sammen ,det settes stor pris på dem,
ha en nydelig helg alle sammen..

63 comments:

Isabelle - Suzy's Vintage Attic said...

It is such a beautiful place! I could very happily sit there enjoying the boats going back and looking at the pretty garden.
Have a lovely weekend
Isabelle x

asbjørg said...

Duverden som det blomstrer hos deg!!
Så fantasisk det må være å bo helt ved sjøen!Nydelig både ute og inne!God helg!

Sylke said...

Så fantastisk utsikt du har fra verandaen din! Og mange flotte blomster, fine bilder du har tatt!

Ha en god sommerdag :) Klem fra Sylke

Hulda said...

Herlig! Så flott som det blomstrer hos deg også nå. Virkelig vakre bilder fra hagen hos dere. Nyter hagen her også. Deilig, rett og slett. Nydelig bilde der vi ser huset omgitt av planter og busker.

SANNA H. Soldal said...

Det er bare en ting å si om heimen din, - fantastisk koselig....

anita said...

hei Sylvia

Herlig sommerstemning på det glade sørland - du bor jo så fint til også da. Og for en blomsterprakt det er hos deg.

Ønsker deg og dine en flott sommerdag.

klem anita s

Tofo said...

Hvilken flora, også så vakkert!
Jeg skulle gjerne spist alle mine måltider ved det borden...DEN herlige utsiketen:)
Nyt sommerdagene videre:)

Fågel Blå said...

Tack för kommentaren på min blogg!
Underbara bilder från dej!
Så fint!
Önskar dej en fin Helg!
Kram Kathrine

Barbros lille atelier said...

For en herlig plass! Og hvilken blomsterprakt! Nyyydelige bilder - fikk riktig sommerstemning:-)

Klem

Beth said...

Tank å bo sånn til?
Hagen din er som en drøm som noen og enhver kan misunne deg.
Falt for den kaffekannen din, har noen krus i samme serien jeg også. Kanskje jeg skulle hatt en sånn kanne og?
Men så var det den "innkjøpsstoppen" her da..., æsj..., he, he...

Ønsker dere en nydelig helg på brygga!

Klem Beth...

Frøydis said...

Heisann :-))

SÅ nydelig du har det!! Stikker innom neste gang jeg er i Arendal, hehe...

Fantastisk uteplass, tenker dere koser "raua" av dere der ja :-))

Ha en flott helg!
Klem fra meg

Ellinor Forsblom said...

Underbart Vackra Bilder.
Lavendel o Rosor Älskar Jag
Soliga Kramar/Ellinors Hus

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia.
Det är så fint med rosor och lavendel ihop, och dina vita trädgårdsskulpturer är så vackra bland blommorna. Där har du fint och sitta, den utsikten tröttnar man aldrig på.
Jag kommer ta lite bloggpaus till och från, beror på vädret. Så jag önskar dig en underbar sommar.
Stor kram till dig vännen
AnnaMaria

Ruths datter said...

Så nydelige blomster du har rundt deg. Ikke rart du trives her.Utrolig blomsterprakt.Det er nå bare så delikat overalt hos deg da. jeg er på hytta for tiden. Akkurat nå funker nettet så da får jeg ta en runde i blioolandia. Ønsker deg en super fredag.
Klem

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Åååå, sommer på Sørlandet er noe av det fineste jeg vet om! Fantastisk flott plass dere har – elsker bryggekanter og båter, sol og sommer ♥ og så mange herlige blomster… Nå sitter jeg på farten, skal på hytta til pappan min i helga, titter innom for å ønske deg en superfin helg… Sommerklem fra Mette

PS! har en giveaway hos meg hvis du vil være med :)

Smykkas said...

Den beste betegnelsen jeg kan komme på er at dette må vel virkelig kalles et blomsterhav. Så utrolig flink du er.

Vi har hatt sol i dag, men det blåser fryktelig. Savnet etter riktig lange, varme sommerdager er fortsatt stort.

Klem fra Astrid

It's me said...

Your garden plants are so beutiful now!!.have a lovely sunny summer Sylvia..................enjoy !! love Ria.........

Romantikk-takk. said...

Herlig blomsterflor,det er så vakkert hos deg. Jeg har samme skinnsofa som deg,kjøpte den hos Skeidar for 7 år siden for nesten 10 000,- den er herlig å sitte i og er like fin enda. :D God helg! Klems.

Mariann Louise said...

Ja, du Sylvia, du får nå alt så vakkert til, du!
Her er det nesten slutt med blomstringen, har vært veldig ustabilt vær. Hadde jeg hatt en overbygget uteplass, skulle jeg jammen satt noen kunstige blomster der, synes de er fine, jeg:)

Flott Fairy rose, har jo en selv i melkespannet mitt, den står med masse knopper nå, så jeg er veldig spent på å se den blomstre:)

Vakkert servise, riktig sommerlig og fint:)

God helg til deg og dine, klem fra Mariann..

Blått til lyst said...

Herlige og frodige bilder!
Skjønner at du både pusler og snakker med blomstene dine. Og, ikke minst gjødsler. Det er så sant at dissse frodige sommerblomstene trenger mye mat for å vokse seg så flotte på så kort tid som vår sommer er - selv på det milde sørlandet.
Takker for titten og ønsker deg en riktig god helg!
Klem fra Liv

Siljes Hobbyrom said...

For noen flotte bilder!! Sommer!

Ha en flott helg!
Klem Silje

Siljes Hobbyrom said...

Glemte jo helt og skrive fargekoden til deg...

Fargen heter Coral reef, kode S0515-B80G fra Jotun.

KlemKlem :))

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Så vakert så vakkert Sylvia. Ha en riktig flott helg;))

Pia said...

Tänk, nyss var det vinter, med massor av snö - och nu har vi sommar, sol och grönska!

Vilken uderbar båtutfärd du varit mrd om, helt fantastiska bilder!!!!

Ha en riktigt sköööön helg!!!!
Kraaaam/Pia

bodil said...

Hei.KJEMPE NYDELIG PÅ SØRLANDET.Har ikke ord.Nydelig blomster.Kjempe fint inngangspartiet ditt.Stilig med de bokstavene.Ha en riktig fin Sommerhelg.Klem fra Bodil.

Bluggi buggi blogg said...

Hei hei :)
Så masse flotte blomster du har. Det er virkelig vakkert der du bor. Dere er heldig med været ser jeg :)
Ha det fint.
Trude :)

Black Iris said...

Kan bara säga: så vackert, så fint och såå underbart du har det där hos dig.

Kram Maidi

Fånga dagen said...

Vad vackert du har det Sylvia!
Med alla blommor så är det ju som i en saga men vilket jobb du lägger ner på allt, du måste bara älska det.
Förresten det syns ju att du gör.
Och vilket fint väder vi har va, härligt minsann.
Jag önskar dig en fortsatt härlig sommar nu och var rädd om dig.
Kram Lena

hemma hos lilla mej said...

Vad himla mysigt du har det .Vad fina blommor du har.Man ser att du älskar det.Visst har vi bara så underbart väder.1000 tack för dina ALLTID goa och gulliga kommentarer.Önskar dej en härlig sommar.Ha det gott kramar Rita ♥

huset ved elva-elin said...

Så heldige vi er som bor på
sørlandet :) Hagen din er bare så koselig og vakker :) Jeg blir liksom ikke helt fornøyd med hagen min, bare lange tynne tarmer rundt huset, må prøve å dele den opp på et vis :/
Ha en super helg
Klem fra Elin

Uttan said...

Så vackert.Vilken blomsterprakt.
Underbart porslin...så vackert med rosor och vilken kanna.
Så fint ni har Vid er ingång.
Jag gör ofta och gärna om vid vår ingång också det ska kännas Välkomnande och det ger ett första intryck.

Trevlig Helg!
Kramar!

Lykkeliten said...

Hvilken blomsterprakt!

Nyt hvert minutt av denne sommeren, og hent energi til høst og vinter, det forsøker i alle fall jeg ;-)

Klem Lykkeliten

salige lavendel said...

Alltid så utrolig nydelige bilder her hos deg!!Nyt helgen =)

RoseSommer said...

Jøss, du drukner jo nesten i kommentarer!!!
Skal bare si at dette gir skikkelig sommerstemning for oss andre også bare å se på bildene dine.
Det falske vinduet var artig. Har aldri sett maken.
Håper formen blir stadig bedre. God helg!!

Bossa said...

Kjempevakkert...... Skjønner ikke at du orker jeg. Har mere blomster selv enn jeg har hatt på mange år, men det tar sin tid. Håper formen er grei. Klem :O)

pysseltanten said...

Halloj goa vännen...
Såå fina sommarbilder du bjuder på...=))
Tänk att nu har vi högsommar...nyss hade vi vinter med massor av SNÖ...
Jag njuter av de sista semesterdagarna...
Ha en fortsatt härlig sommar, vännen..
Kraaamizar Git

bea said...

et syn for guder.. det er slike hager som din:)) og jeg skjønner det du sier om duftene.. det finnes ikke herligere dager enn akkurat nå:))

nyt helga og go`været.. klem fra mæ

xxxl said...

Hei :)

Har ikke anet å si at jeg syns dette er fantastisk..

Ha en fin lørdag :):)

Balke gård said...

God morgen til deg også, Sylva, takk for hyggelig start på dagen, du er da så god!!!

Så nydelig og blomtrende vakkert hos deg, dette kan du virkelig! JA, blomster er sommer, nydelig å se den vakre hagen og de frodige blomsterkrukkene dine, jeg er ikke noe flink, glemmer å gjødsle og vanne, jeg:-) Er litt mere fredslilje-typen; sier ifra når den skal vannes:-)

Nyt helga, morsom kommentar fra barnebarnet, hehe, her går det i Hello Kitty-truser;-)

Stooor klem, Marianne

Emidoras verden said...

Nydelig blomsterflora..sukk..
Flott roseservise!
Ha en fin helg!
Klem Nina

Hanna said...

Ha en fortsatt bra lördag.
Kram
Hanna

Fru Tunheim said...

Ser deilig ut med sommer på Sørlandet. Gleder meg til neste lørdag, da starter min sørlandsferie. Skal være der på hytta i 4 uker.

Ha en flott kveld.

lavendel mio said...

Ååå så nydelig du har det i hagen!
Lekkert service!
Ha en fin lørdag, klem Hanne

Chanettes hvite sky.. said...

Guriland så lekkert og idyllisk!!! Kos deg masse videre du også, og tusen takk for titten :)

Martilie said...

Åhhh som det er frodig og vakkert i din hage! Jeg bare nyter vakre bilder og drømmer meg helt bort i blomsterfloret :)

Nyt deilige sommerdager Sylvia!

Håper formen er oppadgående..

Sommerklem fra Tove

VIILHVILE said...

Hei, kjære deg og takk for besøk og gode ord fra deg. Takk også for at du vil følge meg videre!

Du verden, for et alldeles vakkert og ikke minst gjennomført miljø du har skapt for deg og dine. For en men to peoner og en klynge prestekrager, er det nesten vanskelig å forså. Du er en sann blomsterkunstner! Og så godt jeg likte SYV på husveggen (Godt du ikke bor i 357 :)

Her er det regn idag, men det må til og godt for skogen, som liksom er min hage.

Deilige dager ønskes deg (og de fine ungene) - og "sjøulken", selvsagt.

Myr said...

Så utrolig flott!
Ønsker deg en fin dag
/myr

Nanni said...

Så vakkert med all blomsterskrud, Sylvia..!
Deilig med sjøen slik utenfor døra.
Takk for nydelig kommentar på innlegget mitt, det er godt jeg får hjelp til å se det vakre i husfargen, hihi...
I morgen drar vi til København med alle fem barna, gleder meg og holder på lommeboka, hihi..
Sommerklem fra Nanni ~

Nanni said...

sant det, sylvia, har tenkt det også, at bare hvite karmer ville ordna opp i litt av elendigheta.. hihi..
Foreslo det for Mannebranne som ikke helt skjønte hvorfor, men han tenker nok mer praktisk enn meg...
Hvite karmer ville redda dette året før vi får malt... :)
klem :)

Lilla Kullan ♥ said...

Helt otroligt vackert.:-) Kram Stina

lisje astrid's husblogg said...

Hei kjære Sylvia♥
Snakk om sommarparadis!
Såååå nydeleg hos dokke:)

Ønskar å takke gode deg for slike fine ord som betyr så masse for meg♥
Du inspirerar meg alltid!

Her er det lite blogging for tida..
Eg vil sikre meg å ønske deg ein herleg god sommar ilag med dei du er glad i♥

Klem frå Astrid♥

Villmarkstausa said...

Da får jeg si god formiddag til deg
;-)Fantastisk fine sommerbilder hos deg. Du bor flott der vedhavet. Ha en flott sommerdag...
Klem

Simones Country Home said...

Ååååh dere har det så koselig der nede. Du har gjort det så fint ute. Nå er jeg i full gang med å male huset, å det blir så fint!!!! ;o))


Ha en super uke Sylvia.

Klem Simone ;o)

Magnys Lille Krinkelkrok said...

hei på deg...
takk for hilsener, glad for dem...
så frodige florlette bilder, så nydelig søvnig sommerstemning,- jaaa... balsam for sjelen...

heldig som har fått thekanne i dette mønsteret, er heldig og har to fat og to krus som min søster har gitt meg litt og litt...
kose dere videre,- sommer i arendal ser bare herligt ut...

holder sofaen fortsatt her, tusler mer og mer omkring, laget middag i går... men det går sent, (et 15 cm operasjonssår like under navlen.)
kjedelig når slikt faller på sommeren,sommeren går sin gang den vettdu..

klem,magny

Vita små hjärtan said...

Underbara blomstrande bilder Sylvia!
Ha de så gott i värmen!
Kram Agnetha

Jenny said...

Hej Sylvia!
Oj vad mycket vackert du visar!

Ja, här i Sverige är det riktig värmebölja nu, hoppas det håller i sig tills min semester börjar:)

Ha det gott!

Klem Jenny

På landet said...

Hei, du har det så frodig å fint =) Var en tur i Arendal på fredag, fin by =)

Klem fra meg.

Moski said...

Jammen har du grønne fingre! Det ser ut som om blomstene dine strutter av livslyst. Nydelig er det.Ønsker deg en fortsatt god sommer og mange fine soldager!

Annkira said...

Å for noen flotte sommerlige blomster!
Klem :D

Debbie said...

Wow! You have a wonderful garden!
... Actually you have a wonderful home and very good looking family too!

DEBBIE MOSS

Hespe said...

Hei Sylvia, og takk for dine alltid gode ord hos meg - setter utrolig stor pris på besøkene dine :o)

For noen skjønne dager dere har i Arendal om dagen - bildene sier ALT! Uteplassen din er jo bare så fantastisk - skulle gjerne ha sitte der og pillet reker og koset meg med et glass hvitvin...

Fortsatt strålende uke til deg!

Stor klem fra Hildegunn

Fruen said...

For en nydelig plass du bor på i arendal :) Rett med vannet,skulle ønske det var meg :)
Klemmer fra meg.

Besta said...

Nydelig bilder fra hagen din, ikke rart at blomstene trives hos deg:)

Håper sola skinner på deg også idag.
klem fra marilyn