Saturday, July 3, 2010

sommertid

hei igjen,tusen takk for alle kommentarer ang Nidelva,
jeg er litt fraværende på blogg om dagen,men titter innom dere så fort jeg orker,ja nettopp,orker,jeg verker så denne sommer,vind å variabel temp slår meg helt ut,blir så lei hele av dette,men gir ikke opp,håper på mindre vind og stabilt fint vær lenge,men så fort det lar seg gjøre sitter jeg her nede på brygga i skyggen å nyter,
rosene har kommet ut nå,skal ta bilde å vise snart,
å i morra skalvi seile med Sørlandet fra Arendal til Kristiandsand,må bare bite tenna sammen for dette har jeg lyst til,en fantastisk tur det blir,i kveld prøver vi å dra til byen,tv2 har direkte sending fra kl20 med konkurranser å underholdning,moro å se,
å,fugle ungene har fløyet,å katten lå inne å sov,ble så glad når jeg oppdaget det. det bodde en meisefamilie i denne,så koselig med fugle kvitter..
da sier jeg farvel denne gang mine venner,stikker innom dere i løpet av helga,
ønsker dere nydelige sommerdager..

33 comments:

Anita said...

Ha en koselig tur Sylvia :)
Trist å høre at du har det vondt...Håper det blir bedre etterhvert. Du får bare slappe av og ta det med ro. Er jo godt vi har "sommer" så du slipper kulde og snø ihvertfall :)
Ønsker deg en nydelig helg!
Varme klemmer fra Anita

Anita said...

Åååå, jeg hadde ikke sett forrige innlegg! Så nydelige hus da!!!
Flytter nedover med det samme jeg :D SÅNN vil jeg BO!!!

Klem

Tovepia said...

Håper været kommer på din side, og at du blir bedre.
Høres ut som en flott seiltur. Her har vi faktisk også skiftende sol og 18 grader, så jeg er fornøyd;)

Ha ei riktig god helg og klem fra meg;)

sologbolig said...

Hei Sylvia.
Ikkje noe godt å ha vondt i kroppen nei Håper du blir bedre snart og at turen med båt til Kristiansand blir bra ....det må være ein flott tur !
Og så det flotte bildet fra brygga di da, hver gang eg ser bilder fra der du bor, så tenker eg at her må det være deilig å være.
Ønsker deg gode dagar. klem fra Sigfrid

huset ved elva-elin said...

Hei hei :) Det blir sikker en fantastisk fin tur med Sørlandet i morra, ønsker dere fint vær på reisa.
God bedring Sylvia.
Klem fra Elin

Beth said...

Det er virkelig et drømmested dere har, men kanskje ikke den lureste plassen å bo så nært vannet med dine plager...
Blir gjerne litt rått, noe som setter seg i alle ledd. Husker det fra vi hadde campingvognen på Stavern.
Ønsker deg masse god bedring, håper du snart føler deg bedre!

Klem Beth...

liven said...

Ønsker deg en fin tur og riktig god bedring !!!

bea said...

huff ja.. da er vi to uten ork.. hadde gledet meg så til å komme ned og så blir jeg liggende med feber og remjer med hoste om natta:((( holder på å skal vaske ned å bære ut alt av private ting men i denne varmen er det ulidelig!!

skal ikke belære deg noe her men 1 ibux 200 mg + 1 paracet 500 mg tar verk i muskler og ledd.. så kanksje kroppen holder stille i kveld så du får kose deg!!

klem fra mæ i sør :))

ps! nydelig innlegg under her.. den turen skulle jeg gjerne vært med på!!

Barbros lille atelier said...

Håper du snart blir bedre, Sylvia!
God bedring:-)

Klem

yesheimen said...

Ja nå er endelig den herlige sommeren kommet, og vi nyter det til fulle! Ferie på meg nå, så skal bli herlig med 3 uker fri.

Synd du ikke er i form om dagen, det forringer jo livet. Sliter selv med mye smerter i ryggen, og været er svært påvirkelig. Ønsker deg god bedring og håper du får en knallfin tur til Kristiansand.
Nydelige bilder fra Nidelven....alle de vakre husene helt nede i vannkanten. Ja kan jo drømme......<3 <3 <3

Ønsker deg riktig god sommer Sylvia.
Klemmer fra Ann ;-)

Joy said...

Ååå... Så gøy att segla med Sørlandet - man blir ju smått missunnelig,hehe. Hoppas att få se bilder av detta! Och så får vi hoppas att ni får fint väder under turen!
Kos deg ikväll vännen!
Kram joy

Besta said...

Det høres ut som en flott tur, kos deg:)
Jeg har også hatt problemer det været, er best når det er vindstille og stabilt vær- nå har heldigvis vinden løyet men når kommer det sannelig noen regndråper...
Ha en fortsatt fin helg.

klem fra marilyn

Violetta said...

Håper du får en knall båttur, og vindstille holdt jeg på å si, men skal du seile må du vel ha vind, hehe. Så koselig at fuglehuset ikke bare har vært til pynt men også til nytte for en liten familie. Sånt er gøy!

Ha en riktig fin helg! :)

Smykkas said...

Håper dere får en flott tur og at formen din blir bedre.

Her er det også veldig skiftende, så det er ikke så lett å planlegge lange dager ute.

Klem fra Astrid

Mariann Louise said...

Du slette tid for en vakker plass!

Man blir jo helt "sjøsyk", det er virkelig noe heelt særegent ved å være ved sjøen:) Og for meg som er full av allergi, er det en luksus med sjøen, da føler jeg meg så bra, ihvertfall fri fra allergi:) Riktig vakker perle, dette!

Klem, og ha en super helg:)

It's me said...

Hello Sylvia...happy summer days.............hugs and love Ria,...translate is not working yet !! love.....

Lantliv said...

Blir alldeles tagen av läget av Erat hus. Vid vattnet alldeles vid vattnet! Visst är det varmt....väldigt varmt....mer värme utlovas till nästa vecka. Mår du inte bra av värmen? Ha en fin söndag,
kramis Anne-Lee

Bossa said...

God tur, kjære venn. Klem :O)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Så synd at du ikke er i form, men jeg håper det blir bedre snart, og at du kan nyte sommeren i fulle drag! Det var sikkert moro i Arendal i går (vi så litt på tv!), og jeg håper turen deres i dag blir flott!

Stor klem
Cathrine :-)

Hanna said...

Så fint!
Kram
Hanna

Bente said...

Ønsker deg en god tur med Sørlandet. Det må bli litt av en opplevelse.

Vi seiler på Svenkekysten og været har vær til nå variabelt her også.

Vi blogges.

Bente

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia.
Hoppas nu att du mådde bättre idag, den resan kommer bli fin. Och hoppas ni får soligt och varmt så du slipper ha sån värk. Och lyckligt gick det för fåglarna, så skönt att dom är ute och flyger nu.
Hoppas du har en toppenfin dag
Solig kram
AnnaMaria

bodil said...

Hei.Nydelige bilder.Koselig seilskute.Håper det står bra til å ha en riktig fin Søndag.Klem fra Bodil.

xxxl said...

Hei :) Håper det går bra med deg.. ikke noe særlig å ikke være i form.. det å gå å ha det vondt er leit.. en stoor godbedring klem fra meg til deg:)

oii så spennede da.... håper dere får en flott seiltur...

Fine bilde inne hos deg.. ser så flott ut.

Nyt sommeren og turen.

Klem fra Evelyn

MajorogMeg said...

Ja, den turen må du få med deg, sikkert en stor opplevelse:)

Vi har hatt sommervær i 4 dager...helt utrolig!!! Det nytes...
God bedring, klem fra meg:)

Maggan said...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Hej Sylvia
Oj så vackra bilder, du bor vekligen vackert!

Många Varma Sommarkramar
/Maggan

Inspiration i vitt said...

Hppas du får en riktig härlig resa och att du mår gott av det. Kram på dig/Ingela.

tove said...

Hei hei
Ha en fin båt tur. Så flott på sørlandet, kom akkurat hjem fra Kragerø. Elsker sjøen. Så heldig som har den rett utenfor døren.
Ha en fin kveld
Klem Tove

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei hei ♥

Nydelig det første bildet ♥ Du har det kjempeflott!!! Så lekkert der nede ved bryggen ♥

Ha en fin sommer :))

Klem Hege :))

Blått til lyst said...

Da håper jeg inderlig du fikk en flott dag, for det må jo være en opplevelse å få seile med Sørlandet!
Det er ikke greit når kroppen setter grenser for hva man vil og kan, men alle dine vondter har i alle fall ikke klart å knekke humøret, omsorgen og innsatsviljen din!
Make til deg når der gjelder å lage vakre innlegg og til å legge igjen varme og gode kommentarer, finnes vel knapt i blogglandia!
Håper vondtene er på retur og ønsker deg en riktig god dag!
Klem fra Liv

Black Iris said...

Blir så glad varje gång jag kommer in hit till dig och möts av denn lilla ängeln längst upp.
Ha en härlig tur så syns vi snart igen. Jag ska också ut på "bil-tur" snart, uppöver till Jämtland.

Kram Maidi

Husfruen of Hilltop House said...

Uff da, leit å høre at du ikke er i form. Vi får håpe på mye godvær, sånn at du kan nyte den flotte verandaen din masse. :-)

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Så leit at du er så plaget i sommer, håper det blir mer stabile temperaturer så du blir i bedre form. Ønsker dere en riktig god seiltur, høres deilig ut! Bildene langs Nidelva var helt nydelige, så vakkert det er der. Klem fra Jorunn