Sunday, July 25, 2010

velkommen til bords

hei igjen alle sammen,skal si dagene går fort,å plutselig er det mange dager siden siste innlegg,vi har endel besøk om dagen,å da serveres det gjerne reker,enkelt og godt ,
men i ettermiddag er det bare duket til to,jeg om mannen hygget oss på veranda med reker,
vil vise dere vårt reke servis,jeg syntes det er lekkert blå å med herlige detaljer
passer godt i sjøkanten med reker,
over en liten skyllebolle,vakre detaljer på den å.
å rekefatet er som et kampskjell,det rommer lett 3kg reker,
har å endel av disse bollene som ser ut som skjell til dette servis,her et skjell med sitron,
tallerknene er gode å avlange,elsker denne blå fargen,
så her sitter vi å ser utover sjøen å koser oss,beklager lange hopp mellom innlegg,men det er sommer å ferie,men jeg tar meg tid å stikke innom dere,alltid like spennende å se hva som skjer i blogglandia,
har å en terrin i denne serien jeg måtte vise dere,er den ikke vakker,passer til fiskesuppe,eller fyller den med reker den å når vi er mange,
til slutt et bilde av vår hage akkurat nå,den er på sitt beste nå,det blomstrer som aldri før,å sommerfugler,humler å ikke minst vi koser oss masse her.
dette var alt for denne gang,igjen tusen takk for hilsner,hver enkelt blir lest,å jeg smiler masse når jeg leser dem,de gjør meg glad..
vi blogges snart igjen
ha fine dager,å nyt hvert sekund.

69 comments:

Hjemmekjær said...

Oi oi, dette så fristende ut...... Skulle ha gitt mye for å trylle frem et sånt bord her hjemme nå;D
Å som det bugner av fine blomster hos deg..... Så flink du er1
Klem

Bente said...

Hva annet å si enn bare lekkert. Den blåfargen er også min favorittblåfarge. Nyyyyydelig.

Bente

Besta said...

Så fint du har dekket til rekefest for deg og din mann:) Det så nydelig ut.
Her går det også mange dager imellom hvert innlegg. I helga har jeg kost meg med godgutten men jeg pustet litt lettet ut når han ble hentet:) Ganske slitsomt med en baby men så skjønne og gode som de er:)
klem fra marilyn

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Åh vilken vacker blå servis Sylvia, den blev jag väldigt förtjust i. Passar perfekt till räkor, så jättefint du dukat. Sen är ju hela miljön där du bor så underbar, skulle gärna sitta där och skala lite räkor.
Ha en fin veckostart
Stor kram
AnnaMaria

Alven said...

Hei :-)

Så fint sett :-) Herlig blåfarge :-) Lekkert til sjømat :-)

Har dere sol enda dere da?
her regner det som bare det..men det skal visst bli sol igjen til uka :-)

Håper alt står bra til med deg og dine :-)


Klem

Sylke said...

Så fint service du har, spesielt artig er det med fatet som ligner et kamskjell!

Ha en god uke! Klem

Sanna said...

Kjempekoselig rekefest.
Og du har det så koselig.
Helt unødvendig å reise på ferie.......

Emidoras verden said...

Herlig farge..er jo veldig glad i blått da..
Og rammen rundt er jo helt perfekt for rekeparty:)
Kos deg videre i ferien!
Klems

Datt said...

YummyYummyYummy! Koselig rekekos på koseplass! :)

bodil said...

Hei.Nydelig,vakkert.Som sakt før.Du er kjempe flink å få det koselig,fint i rundt deg.Nydelig med blått.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil.

Romantikk-takk. said...

Åååå så nydelig og så lyst jeg fikk på disse herlige delikatessene,elsker sjømat. :)Så flott servise da og flott pyntet bord,fristende, rett og slett. :) Klem.

Beate said...

nydelig. skjønner at dere koser dere!

klem beate

Hulda said...

Dette så jo virkelig deilig ut. :) Flott dekket på på terrassen. :) Virkelig nydelig blomstring i hagen din også.

RoseSommer said...

Herlighet, dette er som å bla i et eksklusivt magasin. Nydelige ting du har. Så moro å se.
Er nok koselig å være gjest hos dere.

Tovepia said...

Utrolig vakkert servise som var som skapt til reker og sjømat! Blåfargen er selvfølgelig helt i min stil:D
herlig å sitte slik og spise rolig og se utover sjøen;)
Ha ei fin uke og klem fra meg;)

Änglarnas hus said...

Hejsan!

så ljuvligt gott det såg ut med er räkfrossa på tu man hand1 så fint porslin du hade dukat med!

ha det gott! Kram Sanne

Bossa said...

Hei på deg min venn. Nydelig servise og andre deler du har. Gubben og jeg spiser reker hver fredag, men vi dekker nok ikke opp så lekkert. Har forresten ikke noe så lekkert heller.
Ha en superfin ny uke med bare gode dager. klem :O)

Monica said...

for et nydelig vakkert servise også psset det så perfekt inn hos dere som bor så vakkert til. Elsket de skjellskålene jeg:) Hgen din er jo bare et syn, ikke rat dere koser dere her, min ser heller trist ut for nå prioriteres kun å male huset, skikkkelig kjedelig, men neste år skal det jammen meg shines opp. Ønsker deg en riktig fin kommende uke:) klem Monica

LykkeLise said...

For en flott hage du har! Er ikke bare inne du har det nydelig nei:)
Og det ser så fristende ut med reker og hvitvin, nam nam :)
Her bare regner det... men vi reiser til Danmark om en uke, og da krysser jeg fingrene for masse sol:)

Ønsker deg en flott ny uke ♥

Klem Lise

Frøydis said...

Har bare ên ting å si:

LEKKERT!!!

Klem, Frøydis

ralfefarfars paradis said...

Så herlig og ikke minst maritimt dette var ;) Ferske reker er bare såå godt- vanskelig å få tak i her- men neste gang jeg er på et litt større sted skal jeg lete;) Dette ser bare såå herlig og innbydende ut;) får håpe vi har litt bedre tid neste gang vi er på sørlandet- for det frister jammen med en tur til Arendal;)
hagen ser fantastisk ut- skikkelig blomsterflor- og så mange nydelige roser du har!!
Ha ne fortsatt fin dag- stor sommerklem fra meg;)

essemia said...

Vilka härliga tallrikar. Ja, hela servisen är fin. Och skönt ser det ut där ni sitter och äter också.

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Bluggi buggi blogg said...

Så deilig dere hadde det der på terassen. Reker er jo bare så deilig. Flotte bilder.
Ha det fint
Trude :)

Simones Country Home said...

Mmmmmm så deilig da, ferske reker er jo det beste på en fin sommerdag. ;o)

Du har det vakker og frodig i hagen din Sylvia. ;o)

Ha en fortsatt fin dag.

Klem Simone ;o)

Landlige Hjem said...

Ååå, dette så lekkert ut, reker er noe av det beste jeg vet!♥
For ett nydelig servise du har :) Kan tenke meg dere hadde ett fint måltid, nydelige bilder!♥
Ønsker deg en flott ny uke!
Klem Anki

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Ja det där såg verkligen gott ut. Och servisen var ju jättefin och passande till räkor.
Ja det är bäst att passa på att njuta om vädret är fint.
Man ska inte ägna så mycket tid åt bloggen sommartid tycker jag då ska man njuta av allt som finns utanför fönstret, resten kan man göra i höst o vinter.
Ha det fortsatt skönt nu
Kram Lena

Mariann Louise said...

Herlighet hvor deilig det ser ut hos dere:)

Og et slikt perfekt servise til rekene? Bollene formet som skjell, helt supre! Skulle gjerne hatt etpar slike, de var festlige:)

Men her hadde kanskje hunde, eller høneskåler passet best, hehe..

Kos dere masse videre!

Klem fra Mariann

Synnøve said...

Hei Sylvia

Nydelig rekeserviset du har.
Liker blå fargen og formen på tallerkenene.
Så heldig dere er som bor så fint ved sjøen.
Så fint som det blomstrer hos deg.
Klem Synnøve

Synnøve said...

Hei Sylvia

Nydelig rekeserviset du har.
Liker blå fargen og formen på tallerkenene.
Så heldig dere er som bor så fint ved sjøen.
Så fint som det blomstrer hos deg.
Klem Synnøve

GroLinda said...

Hei igjen søs ;o)
Ja det serviset ditt er flott! Har spist reker av det jeg ;o) Tore og jeg hadde reker på lørdagskvelden. Vi hadde glemt å kjøpe hvitvin, men brukte rødvinen vi ;o) gikk like greit det. Fine bilder ;o)
Vi snakkæs ;o)
Klem fra meg :o)

Louise said...

Oh så smaskigt det ser ut och vilken vacker dukning! Så somrigt och fint med blått och vitt. terrinen är speciellt ljuvlig! ha en skön sommarvecka!

Smykkas said...

Det serviset var rett og slett rålekkert. Dessuten er du en mester i å gjøre det flott rundt deg.

Tenk å sitte en fin sommerdag med et så flott bord og like ved sjøen.

Snakk om idyll.

Klem fra Astrid

Ruths datter said...

For et nydelig servise du har til fiskemat. Kan tenke meg at dere kosete dere her ja. Lekker plass ved sjøen.Nydelig dekket bord. Kos deg videre i sommernorge,Sylvia. Jeg er heller ikke så aktiv i blogglandia for tiden. Besøk,jobbing og bare det å leve tar også tid vet du. Blir vel bedre til høsten det der.
Klem til deg

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Så mycket fina inlägg du har gjort, ser såå härligt ut!
Hoppas att du har det bra....
SommarKramar Therese

lisje astrid's husblogg said...

OJ!For ein draum!
Fantastiske sommar bilder!
Dette må vel vere sommar på sitt beste?:)
Du er så utruleg flink å sette saman!
VAKKERT!

Godklem til herlege deg♥

Klem frå Astrid♥

Maggan said...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Hej Sylvia
Vilken fin servis, har aldrig sett något liknande.

Vi har varit på en Norge resa, om du går in på Vindsromantik får du se bilderna.

Önskar dej en fortsatt fin sommar i din underbara hage.
Kramar
/Maggan

Karl Halvorsen said...

Hallo min venn, Sylvia!

Tusen takk for invitasjonen! Skulle ønsket at avstanden i mil kunne ha vært omgjort i meter, da skulle jeg ha tatt deg på ordene. :)

Til og med en nesten dypfryst trønder får følelser av sommer å tiner av et slikt skue og en slik invitasjon. Tregere er vi ikke...

Nå roper en ungdommelig Marius på to og et halvt år farfar og vil starte dagen utenfor senga si. Han har hatt et par dager hos oss nå og skal sammen med pappa og oss en tur på hytte. Og pappas nye samboer. Nå gleder vi oss til noen dager der, ikke så langt unna der vi bor, men langt nok. Ca en times kjøring til huset i skogen, ikke langt fra Selbusjøen.

Jeg kommer til å la dere få en titt, tør ikke si når, men noen glimt kommer nok om ikke så lenge. Håper jeg får nettet til å funger så noenlunde. Ikke verdens beste mobildekkning på det mobile "tregbåndet". Nå skal jeg ta meg en skikkelig ferie noen dager, med et og annet avbrekk, som jeg kommer tilbake til.

Hei så lenge å nyt sommeren og dens faciliteter fortsatt med batteriladeren i full virksomhet. Snakkes vi, sier han Karl i Trondheim.

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen vennen!
Reker på brygga deres det ser sååååå koselig ut! :-)) Og serviset ditt var morsomt og praktisk da! Ja, det er herlig med blomstring på sitt beste om dagen, og vi får nyte det! Og nyte at det er sommer, så kan vi heller blogge mer til høsten og vinteren! Her blig det tur i skogen i dag!

Ha en fin dag!

Klem Cathrine :-)

Blått til lyst said...

Ja, reker og sørlandet er vel som hånd i hanske!
Nydelig bord og strålende hage i sin frodige blomstring!
Nå er det en stund siden forrige Arendalstur, men reker du, mmm, kanskje jeg må trille en tur sørover!
Jeg ønsker deg noen riktig varme og flotte sommerdager!
Klem fra Liv

Rosor och Spetsar said...

Så härligt det ser ut det du dukat upp o servisen är jättefin o såå läcker färg
Ha nu en fin vecka
Kram
Annelie

Ingrid said...

Hei!
Så nydelig sommerstemning det var hos deg... skikkelig sørlandssommer! Er nettopp kommet hjem fra ei ukes ferie i Kristiansand og Grimstad.. tenkte faktisk på deg da jeg var der nede. Hadde lyst til å oppsøke den fine interiørbutikken i Arendal, hvor du har kjøpt det blå serviset ditt. Men fikk ikke tid til det, med mann og to små på slep... :)

Frøydis said...

Heisann :-))
Du bare klikker på get widget og følger instruksene..lett!! JEG fikk det til, helt alene!!
Og veldig moro å ha fått til den siste jeg la til nå...husker ikke hva det heter, men ligger heeelt øverst på høyre sida mi ;-))

Klem, Frøydis

Hilde Heimdal said...

takk for det godt komme hjem igjen asså :)))!!!

Åååå for en fantastisk nyedelig hage !!!! woooow :))))))))

VIILHVILE said...

Blå keramikk var min første forelskelse :) Du vet hvordan det er når man har flyttet hjemmefra og skal skaffe seg både det ene og det andre - elsket Husfliden og Blaafarveværket! Kom til å tenke på det da jeg så ditt nydelige servise, så vakkert i både form og farge!

Tusen takk for din hilsen, de siste par dagene har vært litt tunge. Det går seg vel til etterhvert. Heldigvis har jeg nok å gjøre, bl.a. manuset som du leste en bitteliten del av.

Du er snill du, Sylvia!

Hyacinth Bucket said...

Mmmmmmmmmmmmmmm Sylvia, hvor ser det lækkert ud. Jeg elsker pille selv reker med kold hvidvin til.:-)
Og det er vel nok smukt dit spisestel, ja den terrinen er såååå flot.
Rekene må smake helt vidunderligt på denne måde og ved søen.
Velbekomme...:-o)

Knuz fra Lisbeth

Hespe said...

Hei på deg!
Sååå herlig - den absolutte sommermaten og et vakkert pyntet bord, såååå kos!!!!!

Ja, gjett om jeg koser meg i Portveien, det er som å leve i et eventyr - såååå koselig!!! Hver dag går jeg forbi Portveien 2, som jeg har så mange minner om fra da jeg var liten. Huset er akkurat like skjønt som vi husker det - bare veldig, veldig mye mindre...;o)

Strålende sommerdager videre til deg!

Klem fra Hildegunn

Thelma Louise said...

Akk så sommerlig og lekkert sylvia.:-) den blåfargen på tallerknene dine var sikkelig lekker...og så sommerlig det blir til de rosa rekene og den gule sitronen..:-) stemning til å ta og føle på.:-)

kos deg.:-)

Siljes Hobbyrom said...

Ser fantastisk ut å nyte sommeren på uteplassen deres! :))

Ha en super uke!
Klem Silje

Annkira said...

Åå, du er så heldig som bor ved sjøen og kan sitte og spise reker og se på utsikten. Skikkelig koselig :)
Ha en fin dag videre.
Klem :D

sologbolig said...

Så deilig med rekemåltid og i tillegg få lov å sitte på den fine plassen din så nært sjøen. Så herlig. Kjempefint servise også, eg har et stort, litt dypt fat som ligner på det blå lille fatet ditt på det øverste bildet, det bruker eg alltid til reker. Og hagen din var kjempefin. Eg har vert ute i hagen en del i dag, det er utrolig så det vokser når man ikkje er heime og passer på !! Ha fine dagar, Sylvia. Klem fra Sigfrid

Fågel Blå said...

Hejsan!
Vilka fantastiska bilder, ser ut som dom är tagna ur en mattidning!
Så underbara!
Hoppas du får en fin Helg!
Kramis Kathrine

bea said...

så lekkert servise! må være en fryd å dekke på med slikt:))

nydelig gave du har fått i innlegget under her:))

men du som jeg skvatt da jeg leste om Silje!! arme jente.. det må være tøft med all den fysioterapien.. og smertefullt! håper det går bra.. før i tiden satte de korsett på de med skjeve ryggsøyler.. er vel gått bort fra den metoden håper jeg..

nyt dagene og ferien.. ja, hvorfor reise bort når man bor i et ferieparadis :)) klem fra mæ som også nyter hagen din.. via bilder :))

Lovis och Isak said...

Klem kommer här tillbaka ;)
Petra (Isak och Lovis mamma)

huset ved elva-elin said...

Å det så godt ut med reker :D
Kjempe lekkert servise du har, nydelig blåfarge på det.
Så koselig det må være og sitte der og nyte den fine utsikten.
Klem fra Elin

lavendel mio said...

Dette er sommer!!
Nydelig dekket bord:)
Ha en flott helg, klem Hanne

~*~ saskia ~*~ said...

Goo morning Sylvia, your plates are stunning! I adore that shade of blue.
Wishing you a most wonderful weekend with lots of JOY and sunshine! xx

Balke gård said...

Å så fint bord du har dekket, nydelig med blått der nede ved sjøkanten din! Sa til Eida H at du syns hun hadde fått fine klær, så smilte hun å sa; Så koselig:-) Veslevoksen jente:-)Stor klem, M

Anne Mai said...

Det så utrolig lekkert ut :) sommer og reker hører jo bare sommeren til :)
Flott blogg du har: )

Martilie said...

Å så lekkert servise, oser sommerlykke av det :)
Tenker du kommer i sommerstemning uansett når du tar det fram!

Kjempedeilig ser det ut på terrassen din, vakkert sted og vakre blomster.

Nyt sommeren!

Klem fra Tove

Hanna said...

Ser gott ut.
Vilka rosor.
Kram
Hanna

Blessedmom's Simple Home said...

It looks so pretty there on your patio, and those dishes are just perfect for shrimp.
Have a lovely weekend.
Blessings,
Marcia

Sivs hus said...

Hei, takk for hyggelig hilsen. Så vakre bilder fra din terrasse og så nydelig du har dekket...sommerklem Siv

VIILHVILE said...

Ville bare si tusen takk til deg Sylvia; den snilleste av de snille.
Klem!

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Tusen takk for koselige kommentarer inne hos meg, det varmer ♥ har fulgt litt med på Facebook når du legger ut… utrolig mange flotte båter dere har hatt besøk av i det siste. Jeg husker jeg så det fantastiske russiske skipet Mir, blant annet da jeg bodde sørpå… Tror den gang båtracet het for The Cutty Sark Tall Ships' Races. Imponerende båter…. Så koselige du har dekket bordet og reker er noe av det beste jeg kan få, nam…nam… Kjempestilige tallerkener også, de likte jeg… det samme med rekebollen – virkelig stilig!!! Gurimalla så koselig ♥ Ønsker deg en fortsatt fin helg, og sommer… Stor klem fra Mette

Nostalgia said...

For et nydelig dekket bord ! Så innbydende og lekkert--*smelt*

Ønsker deg en fiiin helg !
Klemmer, Nostalgia

Siw Aina said...

For et fantastisk service. Skulle ønske mannen min likte reker, da skulle jaggu vi ha hatt mange slike kvelder også ;)
Ha en fin lørdag!

Prinsesse Elin said...

Fyttikatta for et sted dere bor. Hagen deres er jo helt fantastisk. Jeg blir litt sånn wooooooooooow! er det mulig. Her skulle et eller flere interiør blader fått lov å komme å knipse.

Masse varme klemmer fra Elin:)

No.47 Mia said...

Hej!!
Vilken fest du hade där! MUMS!!
Älskar skaldjur..
Så fint uppdukat med..

Ha en skön dag idag!

Kram på dig!

Mia

Uttan said...

Men Å så fantastiskt fint Du dukat och vilket underbart porslin.Det vattnas i munnen när jag ser de fina bilderna.Vem skulle inte vilja sitta där? Oj oj........Underbart!

Och din trädgård har verkligen vuxit och blommar så vackert.Vilken blomsterprakt!
Nu ska Jag kika tillbaka på alla de dagar Jag inte varit inne hos Dej och Jag kan tänka Mej att Jag missat mycket fint.

Ha en Bra Söndag och hoppas vädret är bra och att Du kan njuta ute i din fina täppa.
Kramar!