Thursday, August 5, 2010

bryllupsdag.

5 august for 16 år siden giftet vi oss i Arendal rådhus,holdt sammen i 22år,noen prøve år må jo til.å det har gått så bra,koser oss fortsatt sammen å har det bra,
dette røret her med skrift og hjerter er kjøpt hos gullsmed,å inne i den ligger vigsel attesten,
et koselig sted å oppbevare et slikt minne,husker dagen som den var igår,ikke mange vi hadde fortalt det til,
men høytidlig ble det likevel,vi gikk ut med forloverene å spiste om kvelden,nydelig mat på Tyholmen hotell,dagen etter var det flere som fikk vite det.vi ville gjøre det sånn, enkelt og stemningsfullt,det passet oss.
vi hadde tenkt å ta taxi hjem om kvelden,men køen var lang,å rett foran oss stod bussen,så vi hoppet på den i full brudestas,lykkelige å fulle av latter,mannen så stolt går frem til sjåføren å sier familie billett...ler..ja det kunne sjåføren se svarte han...dette er så typisk mannen,vi sier han har en spesiell form for humor,litt på kanten men allikevel veldig enkel...å det har lettet lattermusklene mang en gang,ja i harde tider å..det er godt å kunne le..veldig glad i deg mannen min,så takknemlig for hva vi har.....
så blir de stående disse tre Tro,Håp og Kjærlighet,
men størst blant dem er
Kjærlighet

55 comments:

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Hei Sylvia! Gratulerer så masse med bryllupsdagen. Høres ut som dere hadde et kjempekoselig bryllup. Ha en flott dag og kos deg med din kjære:))

Besta said...

Gratulerer med bryllups dagen:) Han mannen din høres koselig ut..med godt humør kommer en langt.
Ha en fin dag...tror vi tar turen til Ikea siden det striregner.

klem fra marilyn

Blått til lyst said...

Gratulerer så mye med dagen! :-)
Festlig historie, det er neimenn ikke mange som har hoppet på bussen i bryllupet!
Humor er ikke det verste vi har, og det kan jammen ta brodden av mang en liten hissighet.
Og du vet, gamle ektefeller må man ta vare på, for det er jammen en verneverdig art.
Jeg har et lite sitat jeg synes passer til ekteskapet:
"Begge er vi det mennesket den andre stoler mest på".
Ha en riktig god bryllupsdag!
Klem fra Liv

Det lille huset med druehagen said...

Gratulerer så mye. Kos dere masse!!
Klem Gro-Beate

Karin said...

Hei,gratulere med 16 år som ektepar. Det står det respekt av.Jeg tar av meg hatten for dere.Lykke til videre! Koslig å høre at noen får det til.Så arti å høre at dere tok bussen hjem,for en morsom historie. Nå skal jeg titte videre i bloggen din.Klem fra Karin

Karin said...

Wow sier jeg bare,for noen nydelig bilder fra hjemmet ditt å hagen din.Ble helt satt ut jeg.. Gleder meg til å følge bloggen din. Karin

MajorogMeg said...

Masse grattis med bryllupsdagen:) Å ta bussen hjem i brudestas, artig:))
Humor er den beste medesin, hjelper mot alt:)
Ha en super dag, klem fra meg:)

It's me said...

Congratulations !!! have a happy day............love Ria......

RoseSommer said...

Gratulerer med 16 gode år!
Vi fulgte omtrent deres opplegg for 14 år siden, - men vi hadde egen bil, da!!! Det med bussen var tøft!
Har du sett/hørt om brua i Riga hvor de som gifter seg går og henger en hengelås? Den er mildt sagt overfylt av diverse hengelåser. En turistattraksjon er det jo blitt nå.
Og i avisa her i Larvik idag sto det om den første hengelåsen som var blitt hengt opp på en liten bru her i byen. Et Latvisk par som bor her har inngravert navn og bryllupsdato på en hengelås og hengt den opp. Så vi jo spent på om dette kan bli det nye "stedet" for andre romantiske sjeler.
Neste år får du og din kjære komme hit og henge opp en hengelås der den 5. august!

Hulda said...

Gratulerer med bryllupsdagen! Så fint det røret med vielsesattesten var. Måtte le litt for meg selv da jeg så for meg dere i brudestasen på bussen! Et artig minne. Vi har bryllupsdag i morgen. Gift i 5 år.

emilias gömmor... said...

Gratulerar er till er bröllopsdag!
Underbar bröllopshistoria!
Ha nu en fin dag tillsammans!

Kram Mimmi

lisje astrid's husblogg said...

♥ GRATULERER med dagen til dokke to♥
Nydelege bilder og tekst!

Nyt dagen♥

Klem frå Astrid:)

tove said...

Gratulerer med dagen til dere to.
Kos dere masse.
Nyt dagen
Klem TOve

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Grattis till er bägge två på bröllopsdagen.
Vilket vackert silvrigt rör du hade till vigselattesten. Vi gifte oss också med bara två kompisar med oss utan att släkten visste. Åkte till Köpenhamn, det var också väldigt romantiskt. Bussturen på er dag är sånt minne man aldrig glömmer.
Ha nu en fin dag och krama din snälle man.
Kram till dig
AnnaMaria

irene said...

Ett stort grattis på bröllopsdagen!
Ha en riktig underbar dag !
Det med bussturen var bare helt underbart å lese! Ha ha ha!'

Klem Irene

Sylke said...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen! Så godt å høre at dere fortsatt har det bra sammen! Det var morsomt å høre om bussturen. Humor er en god ting, det gjør hverdagen lettere!

Røret til vielsesattesten likte jeg, det har jeg ikke sett før.

Ha en fin dag! Klem

Hilde Heimdal said...

Ååååå så skjønt å lese !!!! :))))))

Hehehe syns jeg ser dere på bussen såååå bra !!! hehehe :)

Gratulerer sååå mye med bryllupsdagen, stoooor klem til deg :)

Bente said...

GRATULERER med bryllupsdagen. Morsom og fin historie om å ta bussen hjem fra sin egen bryllupsfest.
Har også bryllupsdag i august den 16. Da blir det 35 år, og det er helt utrolig for jeg også husker det som igår.

Masse klemmer fra Bente

Hjertedamas blogg said...

Gratulere med dagen!!! Det enkleste er ofte det beste, sies det!!!! Og kjærligheten over vinner alt!! Amor vincit omnia!!!! Klemz Hjertedama/ Grethe

My home is my Castle - by Kari said...

Gratulerer til dere begge to :))
Artig historie du forteller og jeg synes jeg ser dere på bussen hehe :))

Klem,Kari

essemia said...

Åh vilken härlig kärleksförklaring till mannen i ditt liv!! Och så fint det röret var. Önskar er många lyckliga år framöver.
Kram Elzie

Anitas Hverdagsliv said...

Så koselig Sylvia :D

GRATULERER så MYE med bryllupsdagen deres!

Mange klemmer fra meg

Tovepia said...

Gratulerer med bryllupsdagen!!!
Humor er en nødvendighet i et forhold, så kos dere videre;)

Ha en herlig dag og klem fra meg;)

Thelma Louise said...

Gratulerer så mye med dagen til deg og din kjære.:-) kos dere videre.:-)

Husfruen of Hilltop House said...

For en fin historie! Det ble dagens smil for meg, her jeg sitter på kontoret og plages med pågående journalister.
Håper dere får en veldig romantisk og fin bryllupsdag! Gratulerer så masse!

Frøydis said...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen :-))
Deilig å kjenne på hvor glad man faktisk er i disse mennene, selv etter flere år sammen!
Sånn har vi det også! Vi har 17 års bryllupsdag i september :-))

Håper dere får en flott dag sammen!!
Klem, Frøydis

MonaLisa said...

Naaaaaahh så koselig:) Grattis!!!
Ønsker deg en super duper strålende dag. klem

viilhvile said...

Til Lykke, dere begge :) Og ja, du har så rett (som alltid), alt handler om å skape gode minner. I fortid, nåtid og fremtid! Ønsker dere en dag etter deres hjerte med det største av alt: Kjærligheten!

Klem

Solveig said...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen! Vi er visst ganske så like der du og jeg:o) Vi har også bryllupsdag i dag og har vært gift i 15 år og sammen i 21:o)))))
Ha en strålende dag!
Klem fra Solveig

Rosor och Spetsar said...

Jättegrattis på er brölopsdag o ha en fin helg
Kram
Anelie

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia..

Stort tillykke med bryllupsdagen til dig og manden..:-)
Kjærlighed er vigtig,men humor er nødvendigt...:-)
At kunne le sammen forlænger livet.
Nyd dagen.

Hej fra Lisbeth

På landet said...

Gratulerer så mye♥♥♥ Ønsker dere mange mange fine år til♥♥♥♥

Gyngestol og kaffigrut said...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen!
Håper dere får en kosleig dag!
Klem.

pysseltanten said...

Åh gratulerar på bröllopsdagen!...=)
Kraamizar Git

Skogland said...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen, Sylvia!♥


Klem fra Fru K

Pia said...

Gratulerar! Jag fick tårar i ögonen, för det var det var som från en film...åka buss i bröllopsutstyrsel! Vilket hääärligt minne!

I nästa år den 20.6, firar vi silverbröllop (25 år)...

Så vacker gåva, silver röret!!!!

En stor kram från mig!
-Pia-

Romantikk-takk. said...

Gratulerer masse med bryllupsdag.:)Morsomme ord du har skrevet og nydelige bilder. Koselig å ha slike artige minner å se tilbake på. Ha en flott kveld dere 2. :))Klem fra Mette.

ralfefarfars paradis said...

Gratulerer så mye;) Så godt at dere holder kjærligheten varm;) Håper dere har en fantastisk fin dag!! Klem fra meg;)

Landlige Hjem said...

♥Gratulerer masse til dere begge!!♥
Så herlig!! Ønsker dere allt godt videre og kose dere masse i kveld!!♥
Go`klem fra meg,
Anki

Landlige Hjem said...

♥Gratulerer masse til dere begge!!♥
Så herlig!! Ønsker dere allt godt videre og kose dere masse i kveld!!♥
Go`klem fra meg,
Anki

LenaS said...

GRATTIS på bröllopsdagen!!
Kramis/LenaS

Tonje said...

Så koselig innlegg, GRATULERER så mykje med 22-års bryllaupsdag!

Mine Blomster said...

Hei Sylvia
Gratulere så mye med Bryllupsdagen.
En NYDELIG historie å kunne fortelle til sine...

Takk for nydelig hilsen inne på min blogg.
Jeg fortsetter mitt arbeid her i vårt hus. Så det blir nok en del bilder fremover. ;O)

Ønsker deg en fin helg.
(Jeg kommer fra nabobyen til din føde by *smiler*)
Varme hilsner fra Meg
;O)

Modern Country said...
This comment has been removed by the author.
Modern Country said...

For en herlig historie Sylvia, gratulerer så mye med byllupsdagen !! Jeg kan føle gjennom teksten din at du fortsatt er glad og lykkelig, og det er Inspirerende ! Jeg blir varm i hjertet :)

Håper du har hatt en riktig herlig sommer i tillegg.

Aina

Fiolkransen said...

Gratulerer så mye med bryllupsdag! Morro å ha så gode minner..nydelig å ha vigselsattesten i det hylsteret:)

Håper dere har hatt en flott dag:)

God helg og klem fra meg

Mira said...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen til dere!Skjønn historie! Syns eg ser dere på bussen;)

Kos dere videre!

Klem,og God natt.

Synnøve said...

Gratulerer med bryllupsdagen.
Herlig historie. Mannen din virker hyggelig. Når jeg så bildet av struten du har vigselatesten,kom jeg på at jeg aner ikke hvor attesten våres er:)) Vi har vært gift i 18 år til høsten,men vært sammen i 30år.
Klem

Ruths datter said...

Så koselig å lese om din store kjærlighet.Høres ut som en trivelig bryllupskveld.Ønsker dere lykke til videre også.
Klem

Fågel Blå said...

Stort Grattis till eran brölloppsdag!
HUrra!!!!!!
Underbara bilder!
Ha en fin helg!
Kram Kathrine

Alven said...

Gratulere med overstått bryllupsdag :-) Så koselig og søt historie :-)

Håper dere hadde en fin dag i går :-)

Og at dere får en flott helg :-)


Klemmer ifra meg

Nostalgia said...

For et herlig innlegg Sylvia ! Gratulerer med overstått, håper dere hadde en fiiin dag !

Klemmer,Nostalgia

huset ved elva-elin said...

Gratulerer så masse med bryllupsdagen som var i går :)
ta godt vare på gode minner.
Klem fra Elin

Uttan said...

Grattis på Er Bröllopsdag.
Ja störst av allt är Kärleken.
Och tänka att få älska någon och att bli älskad det är fantastiskt.

Trevlig Helg!
Kram!

bea said...

Gratulerer så mye med overstått dag:)

det er så deilig å lese om folk som har humør og gjør litt sprell innimellom:)) det gjør hverdagen litt rikere for oss andre :))

klem fra mæ