Friday, August 20, 2010

byttet plass

i dag stod vi opp til solskinn å blå himmel,en kjenner det gir så stor glede,så dagen skal nytes,må virkelig bruke disse dagene til det en vil nå,regn og gråværs dager kommer fort igjen,
jeg har bare byttet om på litt bilder siden sist,så dette bilde under her har fått en plass det blir sett litt mer,
bildet ble mørkt,det står i et rom uten vindu,men er lysere der i virkeligheten,her inne kan vi henge av oss tøy å sette sko..
jeg har laget dette av et gammelt vindu,
glassene er i,å bak dem har jeg satt opp en blondegardin,å så stæsjet å satt sammen etter beste evne med håndlaget duker å gamle familie bilder,lille jente her er svigermor,
gamle sider av gamle ukeblad har jeg å brukt som bakgrunn,å kniplingduk så skjønn,å de kongelige hører jo å med,svigermor i stripet kjole har med resten av sin familie,hun er en attpåklatt,hadde eldre søsken.
her er min familie,meg med dukkevogn helt nede til venstre,å oppe til høyre sitter mine biologiske foreldre på huk,elsker dette bilde,jeg ble jo adoptert vekk til søster av min pappa,hun er å på bildet.å de eldste her er mine elskede farmor og farfar,en historie for seg selv dette med denne adopsjonen,tror det er noe av det vanskligste en kan gjøre for barnet,å adoptere innen familien,hadde de lånt meg hadde det vært bedre,jeg har hele tiden hatt kontakt med min pappa som en "onkel",men de siste 16år har min pappa fått være min pappa,
livet har mange vendinger,å noe av det viktigste er åpenhet å ærlighet,
må si jeg lengter etter å treffe min mamma,men der har hun trekket seg unna,sårt er det,husker henne ikke,
nei nå tok innlegget en annen vending,rart å bilder kan få minner frem.kanskje jeg engang skriver min historie....
å så har jeg kjøpt meg nytt skilt på Kremmerhuset,syntes dette var så nydelig,å herlig tekst en absolutt kan leve etter.
ønsker dere alle en riktig god helg,
i morra er det loppis i min nærhet,å som jeg gleder meg å se hva de har å tilby denne gang.
er så koselig med masse folk å mye å se på,
håper dere alle har sol,
å tusen takk for alle hyggelige hilsner,
blir såå glad,dere er Best.

69 comments:

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Hei Sylvia :)
Vakkert du har ordnet det med det gamle vinduet, gardiner, blonder, utskrifter og herlige bilder som fremmer mange minner! :)

Skjønner at det er en vanskelig situasjon, men så bra at du har kontakt med din pappa!!

Du er virkelig sååå flink til å stasje å få det fint i rundt deg!

Kos deg med alle solstråler, her ØSER det ned i dag!

Ha en flott dag!
Klem fra Solveig

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

So koseleg ramme☺
Masse fine detaljar å sjå på☺

God helg☺

Klem M♥

Bente said...

Herlig med de gamle bildene. Det er en sterk historie som du forteller.
Nyt solen og varmen idag. God helt til deg.

Klem fra Bente

Mariannes Creative Blog said...

Ihh det er en godt ide at bruge gammelt vindue til billedramme.
Det ser godt ud.
Hilsen Marianne

Sanna said...

Du har det så koselig.
Litt av en historie du forteller.
Vi bærer vel alle med oss noen åk....
Men godt du har en pappa, iallefall.
Jeg mistet min far veldig tidlig og har vokst opp med bare mor. Men hun er død for lenge siden. Det er rart å være den som nå er eldst, men sånn er livet.
Kos deg med go'været, her glimrer det med sitt fravær.

Hulda said...

Dette var utrolig flott! Super gjenbruk av det gamle vinduet. Herlige interiørbilder også, nydelig der vi ser trappen, lykta ved siden av og vindusbildet. :) Fikk forresten et gammelt vindu i går. :)

Lykkeliten said...

Nydelig bilde du har satt sammen, og det med en sterk historie i tilegg.

Ønsker deg en god dag i solen.
Stor klem fra Lykkeliten

Eva said...

Hei.
For en super måte å bruke et gammelt vindu på.
Ønsker meg et slikt. Naustvindua våre har rett størrelse og patina, men har ikkje hjerte til å skifte de ut.
Gamle bilder får lett tankene på gli ja. Som regel er det god minner en gjømmer på, men av og til er det godt å kjenne på det såre og sarte også.
Slik er det berre.

Ha ei fin helg. Reiser til Fjøra mi no over middag og skal feire høsten velkommen der denne helga.

Helsing Eva

salige lavendel said...

Så vanskelig historie du bærer med deg i livet...håper du hadde det godt hos dem du vokste opp hos tross alt. De må jo ha vært veldig glad i deg som ville ta vare på deg når dine foreldre ikke kunne det. Jeg leser gjerne historien din om du skriver den, men det kan jo hende det føles litt for personlig å dele den med oss "fremmede". Nydelige billedcollager du har laget, så nostalgisk og forseggjort. Du er flink! Jeg har forresten lagt ut etikettene nå, så kan du se hvordan de ble på blikkboksene.Kos deg med dagen =)

MajorogMeg said...

Skjønner godt minnene kommer når du ser disse bildene...
En flott måte og bruke et vindu på, det ble stilig:)
Nyt sola, her kom regnet:))
Klemmer:)

Romantikk-takk. said...

Hei.
Livet er ikke alltid like lett,noen danser gjennom livet på skyer med sine "lykkelige" familier,prinser og prinsesser mens andre igjen skal liksom tåle alt av onder. Husker en dame som alltid sa,det er noget i alle familier,og hun hadde nok rett. Noen er bare flinkere til å skjule det og holde på maska. Du er min favorittinteriørdame Sylvia,du er en (jeg ser det på deg)hihi en utrolig snill og god dame. :)Goklem fra Mette.

lavendel mio said...

Så nydelig du har laget det til i det gamle vinduet,en fin måte å vise frem gode minner, en sterk historie du forteller, ble helt rørt jeg.
Ønsker deg en nydelig helg, klem Hanne

My home is my Castle - by Kari said...

Det Mette skriver over her, er som om jeg skulle ha skrevet det selv ;)
OG.. Det finnes noe i ALLE familier. Den som sir noe annet lyver !!!
Sterk historie Sylvia og jeg er her hvis du trenger meg.....
Håper og at du har hatt det godt, tross alt...

Så nydelig vinduet ble !! Du er bare så utrolig flink og kreativ..
Ønsker deg en god helg min venn..
Klem,kari

My home is my Castle - by Kari said...

Det Mette skriver over her, er som om jeg skulle ha skrevet det selv ;)
OG.. Det finnes noe i ALLE familier. Den som sir noe annet lyver !!!
Sterk historie Sylvia og jeg er her hvis du trenger meg.....
Håper og at du har hatt det godt, tross alt...

Så nydelig vinduet ble !! Du er bare så utrolig flink og kreativ..
Ønsker deg en god helg min venn..
Klem,kari

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Önskar vi hade samma fina väder, här är det grått som vanligt. Men hoppas på en fin lördag... Så jättefint du satt upp dina gamla foton, att samla alla så på ett ställe var fint. Härliga vita blommor har du också till helgen.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Tofo said...

Du har det så fint! Veldig flott med det vinduet som ramme! Supert tips!

Men sterk historie du forteller...det har nok ikke vært helt enkelt vil jeg tro!

Riktig god helg og nyt solen!
Klem Turid:)

tove said...

Hei hei
Et nydelig innlegg. Så vakre, gamle bilder. Flotte minner som du viser frem på en nydelig måte.
Ha en fin dag
Klem Tove

Ellinor Forsblom said...

Fönstret du satt in Foton i är Bedårande Vackert.
Fint att samla Minnen i Fönstet.
Många Kramar/Ellinors Hus

Besta said...

Så fint du hadde ordnet det gamle vinduet, nå fikk jeg en god ide til noe bilder og papirer jeg har samlet:)
Så trist adopsjons historie, bra at du har god kontakt med faren din men utrolig leit med din mor.
Ha en fin dag og nyt sola.

klem fra marilyn

It's me said...

Beautiful pictures....Sylvia...wishing you a happy weekend full of joy......love Ria...

Beth said...

Likte veldig godt det skiltet ditt,
herlig tekst!
Ja, man kan hverken velge sine foreldre eller sin hverdag som lite barn. Av og til kan starten på livet være vanskelig...

Mariann Louise said...

Du er da så flink til å ordne og dandere, du! Vinduet ble jo supert, skikkelig koselig!

Skiltet ditt var utrolig søtt, og et godt ordtak..

Ha en flott fredag, og kos deg masse!

Klem fra Mariann

Mariann Louise said...

Du er da så flink til å ordne og dandere, du! Vinduet ble jo supert, skikkelig koselig!

Skiltet ditt var utrolig søtt, og et godt ordtak..

Ha en flott fredag, og kos deg masse!

Klem fra Mariann

salige lavendel said...

Så koselig at du likte dem! =)Jeg har jo adressen din fra forrige gang, så du trenger egentlig ikke maile meg, med mindre det er mer enn de etikettene du skal ha da. Her regner det i bøtter og spann i dag.Føles som om høsten har kommet, men håper ikke det stemmer riktig enda.

Anitas hus said...

Å for ett vakkert vindu og så nydelig collage du hadde laget av det. Var så fint å blande blonder, bilder og minner på denne måten. Kanskje jeg må gjøre noe sånt når jeg finner meg ett vindu til. Har lyst på ett mindre med små ruter, slik som ditt:)

Skjønner at du har en vanskelig historie bak din barndom og at minner lett kan bli overveldende ved å se på gamle foto. Ett bilde kan si så utrolig mye...

Jeg ønsker deg og dine en strålende flott helg, håper den blir fylt med både sol, varme og glede!

Klem, Anita:O)

Magnys Lille Krinkelkrok said...

hei sylvia,
så mange spennende
bilder..
kjøpte selv en gammel avis på bruktbutikk i sommer, over 100 år gml, men den lukter så fælt...

ha en skjønn helg **
klem så lenge...

Smykkas said...

Du får det nå så pent uansett hvilke forandring du gjør.

Romantisk og flott med alle de gamle bildene.

Klem fra Astrid

ENGLE HJØRNE said...

Det var en rørende historie,fikk vondt inni meg.Å du som legger så mye kjærlighet i alt du har rundt deg.Jeg har alltid syntes det har vert noe spesielt flått med deg..Bilde var kjempe fint,det har jeg også lyst til å prøve på.Du skrev at det var loppis i morgen,hvor er det.?Ha en fortsat god dag videre,klem fra Sissel.

Blått til lyst said...

Så vakkert du har ordnet det gamle vinduet!
Jeg har sett mange varianter av bruk av gamle vinduer, men ingen så kreativ og koselig som denne!
Ja, livet kaster oss rundt, og det må ha vært vanskelig å bli adoptert innen familien, men på den positive siden visst du jo hele tiden hvor du kom fra, hvem slekten din var og du hadde vel kontakt med din farmor og farfar - slapp å lure på "hvem er jeg", som andre, som er adoptert ut av familien gjerne gjør.
Det må være veldig vanskelig at din biologiske mor trekker seg fra kontakt - både for henne, deg og dine barn.
Dessverre får jeg ikke vært på bloggetreffet i Arendal. Skal inn til en liten (og helt ufarlig) operasjon like før, og blir ute av drift noen uker.
Ønsker deg en riktig god helg, og lykke til på loppis!
Klem fra Liv

Synnøve said...

¨Så fint du har laget bildene sammene med duker og gardiner.
trist historie med adopsjon.Skjønner ikke hvorfor mora di ikke vil ha kontakt. Men tenker at det er kanskje hun som har tapt mest på det og ikke ha kontakt med deg og din familie.

Ønsker deg ei fin loppis helg
Klem Synnøve

Synnøve said...

¨Så fint du har laget bildene sammene med duker og gardiner.
trist historie med adopsjon.Skjønner ikke hvorfor mora di ikke vil ha kontakt. Men tenker at det er kanskje hun som har tapt mest på det og ikke ha kontakt med deg og din familie.

Ønsker deg ei fin loppis helg
Klem Synnøve

Monica said...

du har det bare så vakkert sylvia. elsket vinduet du har laget om til ramme med gode minner. ville innom og ønske deg enr iktig fin helg. nå kal jeg kose meg med amanda 2010 og blåbær, perfekt. klem Monica

lavendel mio said...

Hei igjen;)
Så synd med rosene dine da.
Jeg har funnet ut at Austin rosene er sterke mot sykdom, så jeg kjøper nesten ikke annet nå, gammeldagse roser er også sterke, får håpe du slipper mere rust, det er noe svineri å få i hagen.
Ha en fin kveld, klem Hanne

huset ved elva-elin said...

Så fine bilder fra deg :)

Så trist at din mor ikke vil ha kontakt med deg, skjønner godt at det sårer. Jeg mistet min far i en brann da jeg var 7 år, har nok alltid savnet det å ha en far.

Håper det blir fint vær i helgen, det er hundeutsilling på Hamresanden, jeg skal stille ut en av mine på Søndagen :)
Ha en fin helg.
Klem fra Elin

lisje astrid's husblogg said...

Såååå nydeleg bilder♥
Å måten du har dekorert det vinduet på...Wooow!
Veeeeldig lekkert!
Trist å lese om adopsjonen..
Di mor går virkeleg glipp av ein stor skatt!

Du er så utruleg flink og kreativ:)

Tusen takk for slike fine og gode ord frå deg♥

Ønskar deg ei herleg helg:)

Klem frå AStrid♥

Berit said...

Så nydelig du har gjort det Sylvia, du er en ener å pynte.
Vinduet ble flott og en ide for mange å bruke å vise familiebilder og annet klenodie på.
Trist å høre at din mor ikke vil ha kontakt, vanskelig å forstå slikt, og sårt for deg...
Ønsker deg en fin helg.
Klem

Martilie said...

Rørende historie. Men det er hva du har erfart som gjør deg til den du ER. Og jeg er sikker på at dine erfaringer har gjort deg til den skjønne, flotte og omtenksomme damen jeg har truffet her inne :)

Nydelige nostalgiske bilder.

Ønsker deg en flott helg -og tvi tvi på loppis :)

Klem fra Tove

Simones Country Home said...

God kveld Sylvia. ;o)

Så fint det ble da, likte godt det vinduet. ;o))

Ha en fantastisk helg.

Klem Simone ;o))

Roka Design said...

God morgen Sylvia:)

Tekstene dine kommer til uken:):)
Ønsker deg og dine en strålende helg:)
Masse klem fra Kari:)

Lunalu said...

Så rørende historie. Trist at mammaen din ikke vil ha kontakt - det er vanskelig å forstå at slike valg kan bli tatt. Men iallfall godt å høre at du har kontakt med pappaen din.

Synes det var en utrolig kreativ og flott ide å bruke et vindu som ramme rundt bildene. Og det ble så vakkert og nostalgisk med utklipp og blonder som bakgrunn! Herlig!!!

Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Lunalu

Bestemor Drillo said...

Det er så koselig å komme inn på bloggen din og la øyenene hvil på vakre ting! Livshistoriene våre er forresten ganske like! Jeg kom også til min tante og onkel da jeg var 11 mnd. Har bestandig hatt kontakt med min far, men min mor lærte jeg å kjenne først for 20 år siden! Ha en fin helg!! Klem!

bea said...

så vakkert du skriver om dette forholdet.. forstår godt du lengter etter å treffe din mor.. rart med det.. den usynlige navlestrengen vil alltid være der..

skriv historien Sylvia! det kan være godt å få det ned på 'papir' og å dele!! noen her inne har kanskje lignende fortid.. og noen ganger løsner knuter når man leser om andre!!

god klem og god helg til deg du vakre kvinne:))

Inka said...

Åh, fina Sylvia!

Ja, tänk vad livet kan ha i beredskap för en. Man vet ju aldrig vilket liv man kommer få. En del har flaks, andra inte.
Hoppas du har haft ett bra liv ändå, men det är klart att sådant sätter sina spår.

Din minnestavla är helt underbar. Det är så mycket tanke, själ och känslor i den.

Du är en mycket fin människa du.

Varm stor klem fra Inka

Sylke said...

Så koselig det ser ut. Jeg likte også skiltet og teksten :)

Ha en fin helg! Klem

SNOWWHITE-SUSSIE said...

Gokväll Sylvia.. Tack för dina gulliga ord hos mig.. du har såå mycket fint hos dig kram sussie

Balke gård said...

Sukk hjerte, noe så nydelig Sylvia, du er da en tusenkunstner!!!!! Dette var jo abre så lekkert, nostalgisk og vakker!!!!

Ja, mat og utekos er herlig, nå skinner sola og vi drar til setra for å finne bær, tror det blri mange små, blå munner idag;-)) Ha en finfin dag, klem fra Marianne:-)

Hanna said...

Så fint du har gjort.
Kram Hanna

Lantliv said...

Så vackra tavlor du gjort...mycket fina! Även om man inte vet vilka som är på fotona så är fotona så själfulla.....tankarna snurrar igång...vilka är de man ser!!!?Ha en fin söndag,
kram Anne-Lee

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei hei Sylvia ♥

Takk for gode kommentarer ♥ Så flott du har laget til....imponerende må jeg si!!! Du er flink du!!

Likte så godt madonnaen din med barnet i armen ♥♥♥

Ha en fin søndag ♥

essemia said...

Vilka vackra gamla foton du har. Nog är det kul att ha såna på släkten. Och vackert hade du gjort runtomkring dom också.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

GroLinda said...

Hei snuppa ;o)
Neste gang får du skrive litt nedover på lista ;o) og ikke være først ;o) Det var moro å ha denne utlodningen. Hvis jeg får tak i fler, skal du få en ;o) Håper dere har det bra. Hørte at Stina er syk. Sendte henne en god bedring tanke på FB ;o) Ha en god natt søs.
Klem fra Gro :o)

Siljes Hobbyrom said...

Så utrolig flott du har pyntet det gamle vinduet! Koselig med gamle familiebilder inni. Høres ut som en sterk historie du sitter inne med!

Håper du har hatt en super helg, og fått gjort deg noen loppefunn ;)

Klem Silje

Li said...

Hei! Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min - den første ;-). Synes dette vinduet ditt var en fantastisk god idé! Så flott med SÅ mange minner samlet til et slikt vakkert stilleben; sikkert godt å kunne la tankene vandre når du ser på det... Har selv en far som ikke vil ha kontakt... Har vel egentlig "gjemt han bort"; men likte at du viser fram bildene av dine biologiske foreldre! Noe å tenke på... Ha en fin kveld videre!

Inspiration i vitt said...

ååå så fint du har gjort Sylvia. Du är en riktig pysslerska med mycket inspiration och skaparlust. Hoppas att du hittade några mysiga saker på loppiset. Kram på dig vännen/Ingela.

Ragnhild / Wallas Verden said...

Nydelig bilde. Vakkert med alle blondene sammen med det gamle.
Jeg er også adoptert innen familien. Har egentlig aldrig tenkt over det som vanskelig. Men vi opplever det forskjellig. jeg har vært heldig og alltid visst hvordan det hang sammen. Det var min farmor (Walla) og farfar som adopterte meg. Så min bror er egentlig min biologiske far. Litt rart men han har altid bare vært en bor for meg. Han var jo bare 19 når jeg kom til verden og altfor ung til å ta seg av meg. Det gjalt også min biologiske mor. Har god kontakt med henne nå. Det er godt siden jeg har mistet både min bror og begge foreldre. Det er nok min biologiske mor som har lidd mest av dette. Det må jo bare være helt frusomt å mått gi ifraseg et barn pga. økonomi. Godt det ikke er slik lenger.
Må du ha en delig uke
Klem:)

Mira said...

Du er flink! Til å gjøre det fint og triveligt rundt deg.

Det er dumt at såre ting fra ein barndom fortsetter å såre uansett hvor store me blir. Men sånn er det bare, dumt at din mor ikkje vil treffe deg!

Takk for at du vil være med i give awayen min.

Ønsker deg ein fin dag! Det gjelder å nyte den før regnet kommer. Klem,

Fågel Blå said...

Åh så underbart fint du gjort....
vilken inspiration jag fick nu!
Underbara bilder från ditt hem!
Ha en ny fin vecka!
kram kathrine

xxxl said...

Hei :) så fint der er hjemme hos deg , du er så flink til å ordne og stelle med ting og tang.

En sterk historie du dele med oss...

Ha en fin mandagskveld :):)

Klem

ENGLE HJØRNE said...

hei vennen.Jeg var en liten tur,kjøpte et fat.Jeg skal male det,å så legge det ut på bloggen.Fikk du kjøpt noe? Jeg var der ca kl 13,prøvde å se etter deg.Begynner det kl 11 til lørdag også? Ja å tusen takk for at du sier i fra om loppemarkede.Klem fra Sissel.

Moski said...

For en utrolig flott måte å gjenbruke et vindu på. Så stemningsfullt og gjennomført nostalgisk. Denne ideen kunne du jo sende inn til et interiørblad?

Ja, vi nyter de fine dagene med sol og varme. Høsten er like rundt hjørnet. Men heldigvis kan høsten være utrolig fin og koselig.
Klem.

Annkira said...

Heihei
Takk for kommentaren :)
Å ja, gjett om jeg koste meg. Filmen var utrolig bra med mange actionfylte scener. Jeg anbefaler den virkelig. Jeg er helt enig med deg ang det skiltet, det var faktisk rett før jeg kjøpte det selv, men så ombestemte jeg meg og mor kjøpte det heller.

Ha en fin dag videre
Klem :D

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia. Det vinduet ble heeelt nyyydelig, du er en sann mester i det å få det koselig og fint rundt deg! Ja, det var en sterk historie du delte med oss og jeg fikk helt tårer i øynene..var litt tårevåt fra før etter å ha sett dokumentaren på tv2 om for tidlig fødte. Det er godt å lese at du har kontakt med din far, håper du og din mor kanskje kan komme på talefot en gang. Du er en flott dame Sylvia, jeg kjenner deg ikke personlig, men man blir litt "kjent" gjennom bloggen...din mor har virkelig gått glipp av noe! Teksten på skiltet var virkelig herlig. Kos deg på loppis i morgen..det er altfor lenge siden jeg har vært på ett. Klem fra Jorunn

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Så utrolig stilig det var med den gamle rammen og fotografiene!!! – kjempetøft… Syns det er så utrolig koselig med slike gamle sort/ hvite bilder – tror jeg må få kopiert opp noen snart av mine forfedre :) jeg skulle ha gjort dette for lenge siden, men det blir alltid utsatt… og det er alltid koselig å se bilder fra hjemmet ditt – det er så mye vakkert å hvile øynene på… Ønsker deg en fortsatt fin uke, stor klem fra Mette

PS! håper det gikk fin med MR undersøkelsen din…

LenaS said...

Åh så fint du har och vad vackert fönstert är!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Huset vid ån said...

Så fint det var med tavlan med alla fotografier, rolig ide.....Ha en bra dag vännen! Kram Therese

Sanna said...

Ta deg en tur inn i bloggen min og bli med på candyen......

Jenny said...

Hej Sylvia,
Tack för att du delar med dig av din historia..vad skönt att du och din pappa umgås som far och dotter..
Vad fint du gjort det med de gamla svartvita släktfotona där på väggen.

Klem Jenny

Pia said...

Har du ett trollspö i handen Sylvia? Allt du rör vid blir så otroligt vackert!!! Ditt vindue är en så vacker fotoram!

Det var ju en historia gott och ont. På grund av din bardom, har du byggt(och bygger) ett så underbart bo till dig och dina kära!?

Kraaam vännen/Pia

åshilds villa said...

heia sylvia..tusen takk for koselig besøk på min blogg..trekket er kjøpt på jotex...klem åshild