Friday, August 6, 2010

helg

tusen tusen takk for alle koselige hilsner på vår 16års bryllups dag,jeg er overveldet.
det var så koselig å sitte å lese dem,dere er bare best.
ja mannen leste å,koselig syntes han.å han kom hjem med hvite roser...
i dag er jeg fortsatt på kjøkken,vil vise hvordan jeg oppbevarer bestikk,
liker så godt denne bestikk kasse fra ib.laursen,her er vårt hardanger bestikk,..huff lyset fra vindu ble sterkt.men men..
madonna passer på,denne står på kjøkkenbenk å lager deilig landlig stemning,
sølvbestikket vårt har jeg i skjønne glasskrukker på kjøkkenbord,
jeg samler på telesølv,liker det mønstret så godt,å syntes det er så vakkert i krukker,
vi bruker det hver dag,vasker det i oppvaskmaskin,så jeg må nok pusse det oftere enn ellers,men det går unna i en fei,syntes det å bruke det hverdag er koselig,er jo derfor vi har det..
ja så er det helg igjen,ser ut som vi vil få en flott helg i Arendal,kanskje den varme sommeren er kommet hit nå?setter så pris på hver en sol og varm dag vi får nå,sensommeren er deilig.
ønsker dere alle en riktig god helg.å så vil jeg gjerne si lykke til med bryllup til Kari med bloggen My Home is MY Castle,hun gifter bort sin datter i morgen.håper dere får nydelig vær

38 comments:

MajorogMeg said...

Ja, lykke til Kari:)

Å ha sølvet fram er jeg helt enig i. Det er jo så pent og bør ikke gjemmes bort!

Ha ei riktig god helg Sylvia, klem fra meg:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken fin låda för bestick, det var jättefint med madonnan där i köket också. Vackert och ha silverbesticken framme i krukor, bra att du använder alla dina fina bestick. Nära till hands och samtidigt en vacker prydnad.
Ha en härlig kväll
Stor kram vännen
AnnaMaria

My home is my Castle - by Kari said...

Åhh så herlig du er :))
Tusen takk skal du ha...
jeg gleder meg masse til imorgen :))

En sånn bestikk-kasse eller eske.Husker ikke hva det heter, ønsker jeg meg og. De er bare såå nydelige :))
Kjempefint å ha bestikket fremme og telesølv er bare vakkert :)

Ha en fin helg du og kjære sylvia..
Klem,kari

Besta said...

Så flott bestikk du har, jeg bruker med hardanger til hverdags. Sølvet har jeg i ei kiste...liker ikke så godt å pusse det. Men jeg er ganske flink til å bruke det:)
Huff, jeg er visst blitt forferdelig treg til å blogge nå i sommer....satser på at energien kommer seg litt i kveld. Må jo vise fram de nye hyllene.

ha en fin kveld.
klem fra marilyn

tove said...

Hei hei
Den bestikk skuffen skulle jeg hatt. Vet du om noen nett butikker som har den. Kan lete, men om du vet om noen hadde det vært kjekt å vite. Vi har det nyeste innen hardager bestikk. Lurer på om det er litt lengre enn vanlig. Har du innvendig mål på rommene? unnskyld, men det her ble mye mas.
Ønsker deg og dine en fin kveld
Klem Tove

Romantikk-takk. said...

Hei.
Nyter alle bildene du legger ut. Riktig god helg. :))Klem Mette.

Tovepia said...

Harselv telesølv og det er nydelig. Likte måten du oppbevarte det på, for mit er stuvet vekk. Flott bestikkskuffe med glasslokk på også!

Kos deg i helga, her har vi hatt to flotte dager, men nå regner det;)
Klem fra meg;)

Moski said...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen. Flott å fortsatt trives i hverandres selskap etter flere år sammen. Ha en riktig god helg!

MajorogMeg said...

hei igjen:) Takk for råd om klematis. Jeg er spent ja...men husk det er værhardt her....men jeg vanner de hver dag. Ha r gitt de litt gjødning å nå i starten, rød superba. Håper de vil komme her hos meg:)
Klemmings:)

Anita S Home and Wine said...

Hei hei sylvia

GRATULERER med bryllupsdagen
litt på etterskudd.
håper dere hadde en koselig feiring.

Så fin bestikkboks du har - sånn kunne jeg tenke meg.

Tusen takk for gode tips .

Håper du får en flott helg

klem anita s

Har en drøm... said...

Herlig oppbevaring av bestikket:)) Den er kjempefin den bestikkskuffen fra IB ♥

God helg! Håper det blir masse sol... vi kom hjem fra en ukes ferie i Risør i dag, og vi har hatt kjempefint vær, er rosa på nesetippen:))

Klem Line

It's me said...

Beautiful stuff Sylvia........happy weekend.....love Ria......

Ruths datter said...

Så smart å ha sølvet fram på denne måten. jeg må begynne å lete etter glasskrukker med lokk jeg nå vet du,Sølvi. God helg og kos deg med mannen din.

Joyforhome said...

hej där :) vad roligt att du ville vara med i min tävling :) lycka till

Kram Malin

ralfefarfars paradis said...

Bestikket ditt har det mye bedre enn mitt;) Nydelig oppbevaring- jeg har også tenkt at jeg burde ha sølvtøyet fremme---men må jo ha noe fint å ha det i også da;) Håper du får en riktig fin helg;)

Amy said...

Du er så clever Sylvia!!! Hater når bestikk min er i et skuff, ikke at jeg har så pent bestikk som deg, men blir irritert når smus og grus legge seg i skuffen og bestikk på toppen- kanskje det har noe med hushjelp her, hehehe..men syns du hadde nydelig måter å bevare bestikken...sååå nydelig. Blir alltid inspirert når jeg besøk din blogg kjære Sylvia- ha en strålende helg! Klem fra meg i skogen :-)

Siljes Hobbyrom said...

Nydelige bilder Sylvia! Kjempeflott oppbevaring du har til bestikket :) Er jo så koselig å ha det fremme.

Ha en strålende helg!
Klem fra Silje

sologbolig said...

Hei Sylvia ! Gratulerer med vel overstått bryllupsdag. Koselig.
Ja, sølvbestikk må brukes, altfor flott til å ligge gjømt i ei skuff. Telesølv er fint, eg har lilje (enkel og stilrein). Har noe av det stående i glass eg også.
Ønsker deg ei flott helg. klem fra Sigfrid

M said...

Heil Sylvia!!!
Nå har jeg bladd litt nedover her, og jeg koser meg alltid sånn hos deg! SÅÅÅ mange fine bilder! Og den Madonnaen....jeg ønsker meg en sånn....men kjenner jeg meg selv rett, så kommer den vel i hus når den har blitt umoderne...jeg er ganske treig med shopping...(..men ikke med champagne!)
Ønsker deg en GOD lørdagskveld!
Klem, M

M said...

Ojsan!!!! Det var ikke meningen å skrive "heil Sylvia"!!
HUFF!!!!

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Heisann....
vel overstått bryllupsdag....
slik bestikk boks har jeg ønsket meg lenge...de er kjempefine...og ja en skal bruke de fine tingene en har i hverdagen og glede seg over de:)
Håper du har hatt en fin sommer...
nyt dagen
eddaKlemmer

Beth said...

Alltid noen smarte og koselige løsninger å finne hos deg...
Herlig bestikkskuff!

Klem Beth...

viilhvile said...

Vil gjerne ønske omtenksomme, kloke Sylvia en deilig, deilig helg! Takk :)

June said...

Det har rett og slett gått meg hus forbi at du hadde bryllupsdag, men det er fortsatt noe som heter "bedre sent enn aldri": STORT GRATTIS med 16 års bryllupsdag!! Det vakre "røret" med vigselsattesten inni var jo så vakkert!! ...og ganske praktisk! :)
Håper dere hadde en fin dag og at dere virkelig kooooste dere! Vakre blomster fikk du iallefall!

Jeg likte trekassen som du har bestikket ditt i. Skikkelig fin! ...og jeg her helt enig med deg i at det er mye finere å ha sølvtøyet sitt framme på benker og bord enn å gjemme det vekk i skuffer og skap. Det skal da brukes! Vakkert som dekorative elementer er det også! :)

Riktig god helg!
Klem
June
Nostalgi&Skriverier

salige lavendel said...

Nydelig og sette sølvtøyet i glass!! Er så enig med deg i at man skal bruke det man har. Selv bruker jeg det fineste servicet til daglig og bruker det gjerne når jeg skal spise lunsj helt alene også. Ingen vits i å ha vakre ting hvis de bare skal stå ubrukt i et skap vel?? =) ha en fin kveld videre. Klem

huset ved elva-elin said...

Nei fint bestikk burde ikke gjemmes bort i en skuff :) Sånn bestikkkasse har jeg også, men den er i bruk på hobbyrommet mitt.
Klem fra Elin

Anita said...

Hei Sylvia:)
Har god smak vi to;) Har også den koselige trekassen til bestikk. Når endelig kjøkkenet blir ferdig er planen å ha den på benken med tele-sølv oppi;)) Har tenkt på det lenge at vi bør bruke det oftere og det er for fint til å ligge i en skuff.. Sølv bestikk er nydelig...
Åhh ja det er deilig med sommer og sol, en nydelig dag i dag.. Håper det vil vare leeeeenge for det trenger vi nå.. Skal på ferie til uka så da vil jeg ha masse sol, har leid ei hytte ved sjøen så da må vi ha masse sol...
Ønsker deg en kjempe fin søndag, kos deg masse;)

Klem Anita

Bossa said...

Gratulerer i massevis med overstått bryllupsdag. Og massevis av nydelige bilder fra hjemmet ditt igjen. Jeg gir meg over.... Stor klem fra meg....

Balke gård said...

Hei kjære venn, så altfor lenge siden, men må nå innom og først av alt gratulerer med ovwerstått bryllupsdag!! Så morsomt med den familiebillettepiosoden:-) Heldig mann som har slik en snill kone som også er så flink å lage et nydelig hjem!! Jeg elsker innredningsstilen din, og du er så flink til å ta bilder også!!

Nå skal jeg ut og kose emg i solen, moren min kommer med ungene i morgen, så nå kan jeg rekke litt maling og ommøblering og hagekos.-) Nydelig bestikkskuff!!! Klem i solen fra ei som kom syklende fra 50årsdag i 4 tida inatt;-))

Tofo said...

Tusen takk for kommentaren din! Ryggen er ikke bedre, men jeg "putler" no på, som vi sier:) I motsetning til deg, kan jeg bruke litt smertestillende. Men ikke så mye, det tåler ikke magen:( Men kunne bruke litt Ibux gel.

Nå har jeg kost meg med dine vakre bilder og koselige innlegg!
GRATULERER så mye med vel overstått bryllupsdag!!!

Vakkert bestikk du har!

Klem fra Turid:)

Smykkas said...

Nydelige bilder som alltid fra deg.

Er det en ting jeg virkelig ønsker meg så er det en eller annen flott madonnafigur. Har du kjøpt den på hjemplassen din? Har du noe tips om hvor jeg kan finne et godt utvalg?

Klem fra Astrid

Hyacinth Bucket said...

Hej søde Sylvia...:-)

sådan en kasse har jeg også, men bruger den til frøposer. Frø jeg selv samler og køpe frø. men det var ellers en god ide at bruge den til bestik..:-)
Sølvtøjet har døtrene mine fået, nu har jeg jo været gift 2 gange så det blev både norsk sølv og dansk sølv...hihi...
Men jeg brugte mit sølvtøj til daglig også, synes det var synd det kun blev brugt til gæstebrug.
Du bor så dejligt Sylvia, både inde og ude.

Hej fra Lisbeth

Rachel said...

Hej Sylvia!
Gratulerer i efterskudd med bryllups dagen og hipp hipp hura for dere to!
Jo jeg har fått ny jobb, hadde jo bare ett vikariat til 30 aug der jeg er nå. Jeg skal begynne 1 sep og jobbe inom kommunen i vimmerby (bare 2mils pendling)det er som hjemme sykepleien i norge man reiser hjem til de som er syke og behöver noen for av hjelp. Gleder meg og tror dette virkelig er noe for meg. Dette er også ett vikariat men det virket som att det var stor sjanse og få fortsette etter jul. Håper det jeg har ikke lyst til og bytte jobb flere ganger. Jeg er ikke helt pigg om dagen,fryktelig trött, deppig og orkeslös. Ska prate med min doktor og se vad hun sier. Men det er gott med gode venner både i blogg verden og i "virkligheten"
Stor klem til deg min fine blogg venn!

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia og gratulerer så mye med bryllupsdagen som var! Så vakkert det var røret som dere har vielsesattesten i, veldig romantisk å ha liggende fremme, da! Bildene fra kjøkkenet er nydelige, elsker den bestikkkassen, skulle gjerne hatt en maken selv. Vakker Madonna også,har jo en del av de selv og de skaper en deilig stemning. Ønsker deg en flott uke. Klem fra Jorunn

Skogland said...

Hei Sylvia,

takk for skryt ;)
Jeg har ikke funnet seng enda nei. Har igrunnen ikke stressa med det siden taket ikke er helt tett enda.. Men det dukker vel opp en etterhvert!? Og da skal drivhuset nyytes vettu :)

Så flott at du bruker sølvbestikket til daglig, istedet for å la det ligge bortgjemt i en skuff. Det er jo så vakkert, og man må nyte hver dag som om den er den siste. Ikke sant? :)

Håper du får en herlig dag!

Klem fra Fru K

Simones Country Home said...

Hei og hopp..

Så fine bilder fra kjøkkenet ditt da, knalltøff den bestikkassa. ;o)

Ha en super dag.

Klem Simone ;o)))

GroLinda said...

Hei min kjære *søs*
Ønsker deg en flott uke ;o) Håper formen er bedre.
Stor klem fra meg :o)

Mariannes Creative Blog said...

Hvor ser de bare spændende ud de bøger. Jeg må finde ud af hvordan jeg får fat i dem, jeg bor jo i Danmark. God ide med bestik i glas.
Hilsen Marianne