Sunday, August 1, 2010

litt kjøkken

hei igjen,
ja tenk alt 1 august,denne sommeren har gått fort,men vi har jo august å som sommer måned.har liksom ventet på denne sola å sommeren i hele juli,litt har den tittet frem å litt varme har vi smakt,men denne gode varme fløyels varmen i sene sommer kvelder,ja den er uteblitt,men jeg har fortsatt håp,har satt en lampe på flueskap å fine hvite blomster i kurven,
syntes hvite kurver å hvite blomster er så vakkert,det grønne kommer så flott frem,
å ordene på tavlen ,de betyr så mye,viktig å huske dette,for gir du mye av deg selv så får du så mye igjen,å glede andre er jo den største gleden en kan ha,iallefall i mine øyne.
så her står det nå ved vår peis,gir et koselig lys om kvelden,bruker bare 15w pære,det skaper stemning,å ja jeg har merket at kveldene blir fortere mørke nå,
så snart kan vi tenne lys i peisen å,er en gammel gruve dette,fyrer med ved når kveldene vinterstid blir kalde, vi har fortsatt ikke malt kjøkken skap hvite,har jo gyllen eik vi kjøpte for 9 år siden,men lysten er stor,hadde bare noen kunne gjøre det for meg..hihihi..hint..
lysten ble ikke mindre når jeg i disse dager besøker Bestas hus å der holder de på med kjøkken ,blir så fint hos dem,titt innom henne å se HER,vi får se når det blir vår tur,
stor jobb å gjøre det.
å disse herlige koppene må jeg vise dere,fikk de av en herlig dame her om dagen,ja snakk om å kunne glede andre,det gjorde hun til gangs med meg,ble så glad for disse.har bestandig syntes de er så fine,å de er store,blir nok å kjøpe noen til av disse,tenk dem til kakao.jeg fikk 2 stk,tusen tusen takk min venn om du leser dette.
har lagt en fersken ved siden for å vise å store de er,er av merke
DOMMO,mye fint i det,
dette var alt for denne gang,i morgen er mannen igjen på jobb,men Silje har skole fri ennu ,frem til 17 august,så vi skal nok kose oss.
sol og varme har vi idag,må nyte dagen.
ha det så bra alle sammen,å takker så mye for alle hilsner,det gir så mye glede,
å i siste uka av juli fylte bloggen min 1år,som den tiden har gått,aldri hadde jeg trodd den ville gi så stor glede,men det er takk være alle dere som er innom,

47 comments:

Tovepia said...

Ja, tida raser avgårde, og jeg venter enå på sommeren. Litt vemodig at vi har startet på august. Har sett hos Besta selv, og er imponert over hvor flott det blir, har selv mørkbeiset eik på kjøkkenet som er 30 år gammelt:D Det verste er at det hart kommet på moten igjen:D
Kos deg og klem fra meg;) Nyter dine flotte bilder;)

Frøydis said...

Heisann :-))
Så fine kopper du fikk da :-))
Heldiggrisen!!

Og gratulerer med 1års jubbis med bloggen..tida flyr!

Nei den sommeren har ikke vært mye å skryte av..fikk den i mai, akkurat som i fjor..men har jo hatt NOEN flotte dager da..heldigvis ingen tropenetter...

Kos deg videre idag :-)
Klem, Frøydis

Emidoras verden said...

Så koselig du har det på kjøkkenet!
Mitt kjøkken trenger også en "makeover", men det får komme etter hvert.
Kos deg med kaffen i nykoppene.De var kjempefine!
Klem♥

Besta said...

Tusen takk for skjønne ord:) Ja det var ganske mye arbeid med kjøkkenet men jeg syntes det gikk fort 7-8 dager og jeg har et nytt kjøkken. Nå gjenstår det bare å stæasje og style litt så lager jeg et lite før og etter innlegg.
Nydelige kopper du har fått.
Ha en fin søndag.
klem fra marilyn

It's me said...

1 year !! congratulations!!.....and enjoy the summer....it;s not over yet !!..........beautiful white pictures..........happy sunday.......love Ria..........

Smykkas said...

Gratulerer med jubileet, Sylvia.

Som vanlig viser du oss fine bilder av alt det flotte du omgir deg med.

Blogging er faktisk gøy, synes jeg også. Hver eneste kommentar varmer.

Klem fra Astrid

Beate said...

så fine bilder fra kjøkkenet ditt! heldig du er som har peis på kjøkkenet!

nyt dagen

klem beate

MajorogMeg said...

For en nydelig kopp:) Flott med det mønsteret:)
Ja hvor tok juli veien? Nå håper jeg virkelig vi får en deilig august!!
Kos deg på søndagen, klem fra meg:)

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei hei ♥

Takk for koselige kommentarer Sylvia :)))) Ja jeg gleder mej til jeg får skapet i hus....spennendes da hehe...

Nydelige bilder som vanlig...likte aller best lykten din...den var lekker!!!

Ha en fin dag vennen ♥

Anitas Hverdagsliv said...

Så nydelige kopper du har fått! Veldig koselig å få gaver :)
Og koselig er det også med lys inne nå ja...Begynner å bli mørkere, og vi må bare innse at høsten nærmerseg med STORM skritt! Her på Nordmøre har vi hatt så dårlig vær, tilogmed stormer har det vært!
Tusen takk for koselige hilsner til meg :) Kjempeglad blir jeg da!
Klem Anita

My home is my Castle - by Kari said...

ja hvor ble sommeren av....
Jeg har og savnet de gode varme kveldene..Har ikke vært noe skikkelig sommer iår..
Gratulerer med 1 år som blogger :))Er glad du begynte ;)
Og bildene din er nydelige, som alltid... De koppene har jeg og sett på..Såå herlige..

Klem,Kari

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej vännen.
Tack för din snälla kommentar idag.
Så fint du gjort med vita blommor, och ordspråket var bra. Jag blir glad av din fina blogg. Dom kopparna är underbara, jag känner hon som designat dom här i Karlstad. Och jättebra och dricka ur, både fina och bra.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Gyngestol og kaffigrut said...

Gratulerer så mye med 1 års jubileumet!
Nydelige bilder, og så flott med peis på kjøkkenet, har alltid drømt om det:)
Ja, merker at det begynner å bli mørkere kvelder. Jeg elsker høsten, men da bør det helst ha vært litt sommer først...

Ha en fin kveld!

asbjørg said...

Nydelige kopper du har fått.
Ja,tenk nå er august her,ferien er over,du og du så fort det har gått.
Krysser fingre for en fin august og en god høst nå.
Ha det godt!

Lunalu said...

Sukk - første august allerede -som tiden flyr!!!
Utrolig fine kopper - de blir nok perfekt til kakao med krem, og så nostalgiske i formen!
Ønsker deg en fin søndag!
Ps - så nydelig og koselig du har det på kjøkkenet!!!
Klem fra Lunalu

Miss Mette said...

Hei Sylvia, og først gratulerer så mye med 1 års jubileumet :) så nydelig du har det, kjempefint på kjøkkenet til deg :) elsker peisen din, det må være himmels å fyre opp i denne en kald vinterdag! Ja, sommeren har gått fort i år - håper bare at vi får en flott høst... Ønsker deg en strålende flott søndag, Stor klem fra Mette

Blessedmom's Simple Home said...

Congratulations on your one year blog anniversary. It is so much fun. Such beautiful images of your home Sylvia. You always make us feel so welcome.
Blessings,
Marcia

Kari said...

Heihei:)
Koselige bilder du viser i dag :) Ja, det er sant det du sier, den største gleden er jo å glede andre! Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg med kjøkkenet om du ikke hadde bodd så langt borte :) Jeg er kjempeglad i å arbeide og male, jeg, syns det er kjempeartig å ha noe å holde på med :)

Håper vi får en fin august, for nå syns jeg virkelig at det har vært litt vel mye regn!!! Men vi får bare gjøre det beste ut av det. En blir ikke lykkelig av å klage ;)

Jeg ønsker deg en kjempefin søndagskveld :)
Klem fra Kari

Die Waldfee said...

Dear Sylvia,
what a lovely Post.
I say : happy birthday for one year blogger.
Yes, your blog is so nice.
Thank's for your lovely comment on my blog.
By,by,
Moni

Änglarnas hus said...

Hallojsan!

Alltid så roligt att hälsa påhär!! Du har det så mysigt och fint!
Kvällarna blir mörkare nu och levande ljus gör stämningen!!

Ha det gott så hoppas vi på mera sol!!

Kram Sanne!

essemia said...

Förstår mycket väl att du blev glad av de kopparna. De var ju så fina!!

Kanske inte skulle skriva det här, men jag bara älskar när kvällarna blir mörkare. Tycker det är så mysigt när man kan tända ljus igen.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Sylke said...

Gratulerer så mye med jubileet! Det er koselig på kjøkkenet ditt, fine bilder du har tatt.

Ha en fin søndagskveld. Klem

Kari said...

Takk for hyggelig hilsen fra deg:-
Det er godt å være tilbake i bloggverden. Så nydelig du har det på kjøkkenet ditt! Det ser så koselig ut med peis på kjøkkenet.Helt enig med deg, det er kjempefint med hvite blomster i hvit kurv. Ønsker deg en fortsatt fin sommer.
Klem Kari

Romantikk-takk. said...

Hei. Kjempekoselig kjøkken du har. August er min favorittmnd,syns det er herlig når det begynner å bli skymt om kveldene og å tenne i peisen er så koooselig. Gratulerer med 1 års jubileum. :)Håper du holder på lenge enda.Klem fra Mette. Har egentlig bloggpause jeg da men... klarer ikke å holde meg unna,hihi.

Blått til lyst said...

Så koselige bilder fra ditt kjøkken!
Ja, det blir jammen mørkere kvelder nå, så litt lys fra en nydelig lampe kommer nok godt med!
Her var det så huskaldt i går at vi la i kakkelovnen og de mykt varme kveldene har jeg gitt opp i år.
Heldigvis fikk vi med oss noen slike kvelder da vi var i Danmark. Nydelig!
Om vi ikke får de lange kveldene lenger, kan vi håpe på noen riktig varme dager!
Fortsatt god sommerhilsen fra Liv

huset ved elva-elin said...

Koselige bilder hos deg :) Jeg har heller ikke kommet i gang med å male kjøkkenskapene mine enda, men en vakker dag skal jeg male de seddu :)
koselig og brenne lys på mørke kvelder, men jeg skulle nok allikevel
ønske at sommeren varte mye mye lenger :)
Klem fra Elin

Datt said...

Oooo, jeg liker de Sugar-, Coffee-, Tea-krukkene dine, så nydelige! :D

sigrid said...

Du lagar det SÅ koseleg rundt deg..
Ha flott august!

Synnøve said...

Tiden går, og jeg gjør som Tove venter på sommeren.
Nydelig peis du har. Må være koselig og tenne oppi den om vinteren.
Har begynt så smått og sette på litt lys om kveldene her også. Lys brenner jeg året rundt.

Klem Synnøve

Synnøve said...

Tiden går, og jeg gjør som Tove venter på sommeren.
Nydelig peis du har. Må være koselig og tenne oppi den om vinteren.
Har begynt så smått og sette på litt lys om kveldene her også. Lys brenner jeg året rundt.

Klem Synnøve

Moski said...

Håper på masse fint vær i august, så vi kan få nyte sommeren så lenge som mulig. Nydelige kopper du har fått. De likte jeg virkelig. Gratulerer med 1 år som blogger. Koslig å kunne stikke innom deg innimellom og se alt det fine du viser.

Janean said...

sylvia,kaffene koppene er meget skjønne og kaminen er romantisk !

sylvia, the coffee cups are very lovely and the fireplace is romantic!

helene said...

god kveld.
flotte kopper du hadde fått da.
savner også den fløyels varmen. føler vi så vidt har smakt på sommeren,og allerede er det 1august.
vi har feiret gullguttens 2årsdag igår og idag og imorgen begynner mannens 2ukers ferie. satser på å treffes til uka. leser alle dine flotte innlegg,men rekker dessverre ikke å kommentere så ofte. stor klem til deg min venn.
helene

sologbolig said...

Hei. Så koselig du har det på kjøkkenet ditt. Eg har alltid syns at det er så stemningsfullt med peis på kjøkkenet og så har du så mange vakre ting. Koppene du har fått var kjempefine. Ja, nå vil vi ha ein fin august med sol og varme. her har det vert mye regn .... og det er nok nå. Men eg ska jo ikkje klage som har hatt 2 varme og fine uker i Tyskland. Ha fine augustdagar, Sylvia. Klem fra Sigfrid

June said...

Så vakker en peiskrok du har laget! Du er klar for høstens innekos! :))
Jeg liker spesielt godt vegghylla di med det herlige serviset og boksene! Hva slags servise er det? Jeg har sett noe som ligner dette hos Kid, kan det stemme? Herlig er det iallefall, og passer utmerket i den hylla!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Simones Country Home said...

Heia.

Åh så lekker kopp da, å så praktisk at de er så store. ;o)

Ha en super uke Sylvia.

Klem Simone ;o))

Hulda said...

Mange fine bilder fra kjøkkenet. Likte så godt den hylla med alle de fine koppene. Flott var også kortene du har hengt over peisen. Mange fine detaljer. :)

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Du har alltid så smakfullt o fint....KaffeMuggen såg väldigt god ut att dricka kaffe ur! Önskar dig en trevlig vecka min vän.....Kram Therese

Elizabet Stilig hjem said...

Hei Sylvia, Gratulerer så mye med jubileet. Så nydelige bilder, blomstene passet kjempefint i kurven, Så heldig du er som har fått så flotte kopper, nydelige er de!!

Takk for koselig hilsen du la igjen hos meg.
Håper du har en fin uke!
Klem Elizabet

Alven said...

Hei :-)
Så fint med kurv og blomster :-) Får håpe det blir noen varme og sene sommerkvelder i august :-)

Flotte kopper du har fått :-) Godt det finnes slike mennesker :-)

Ønsker deg en flott uke :-)


Klem

bodil said...

Hei.Tusen takk for titte.Du har det kjempe nydelig.Du har virkelig go smak å flink å sette sammen.Ja nå går Sommeren mot slutten.Trist men får håpe sommeren kommer snart tilbake å att vi får holde oss friske og rask til neste sommer.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Villa Klaraberg said...

Hallo Sylvia! Gratulerer så mye med 1 års dagen til bloggen din. Kjøkkenet ditt er jo en drøm og så full av flotte detaljer, tenk å ha en peis på kjøkkenet...så herlig!!! Jeg har jo en gammel vedkomfyr på kjøkkenet i Sverige som brukes flittig når det er kaldt og kan egentlig ikke klage, men jeg hadde betalt mye for å hatt en åpen peis på kjøkkenet i leiligheten, men her finnes ingen pipe så det går ikke... Ha en flott uke og kos deg masse. Klem fra Jorunn

lisje astrid's husblogg said...

Hei du gode ♥

Heilt utruleg koseleg kjøken med sååååå mange herlege og lekre detaljar!
Drøymer meg alltid vekk her hos deg og tek med meg masse inspirasjon!

Tusen takk for slike fine ord frå deg♥
Du er bra god!
Eg er stolt og glad over å vere din bloggvenn:)

Ønskar deg ein flott tysdag:)

Klem frå Astrid♥

Petunia said...

Tusen takk for koselig besøk på bloggen! Alltid kjekt når nye titter innom og speseilt når de legger igjen noen ord slik som du gjorde!
Du har en veldig flott blogg med masse stemningsfulle bilder som jeg likte veldig godt! Jeg legger deg til min bloggrull.. Jeg har ikke slik "følger" på bloggen min siden den ikke godttar mailadressen min og jeg ikke har kommet så langt at jeg har skiftet epost adresse på innloggingen. Men på bloggrollen får jeg jo opp når du oppdaterer og jeg kommer garantert igjen for her inne likte jeg meg:)

Hanna said...

Så fint du har det!
Kram
Hanna

Joyforhome said...

Hej där :) hittade just hit till din blogg och oj vad mycket fint här var och titta på ,

Kram Malin

VIILHVILE said...

Noen mener at våre hjem reflekterer hvem vi er, og det tror jeg jammen stemmer. Du er som dine bilder fra hjemmet; vakker, drømmende, aldri for mye.
Har deg i tankene, og vet at hvis jeg skulle få problemer med å sortere, så kan jeg sende deg en mail. Det er veldig godt å vite, som et lite sikkerhetsnett!
De siste dagene har jeg bevisst fyllt med kreative gjøremål, og det er fantastisk "medisin".
Deilig August til deg og dine, Sylvia!