Wednesday, August 25, 2010

litt nytt

det merkes nå om dagene at høsten er i anmars,vi blir vent til det, når dagene blir fulle av regn å vind,å kroppen gir signaler om kaldere tider..vi får kose oss inne med lys å hyggelig selskap.
på kjøkkenbenken har jeg satt en verktøy kasse på siden å fått en hylle,hatt den lenge,
men ikke sikker på om jeg har sagt det før,at det er en verktøy kasse til hylle,men se disse skjønne etiketter på mine franske syltetøy glass,jeg har kjøpt etiketter fra Salige Lavendel,hun er så flink til å lage mye fint hun selger,å disse etiketter falt jeg for,
passet så perfekt mine glass med hetter på,tidsur er kjøpt hos Chlas Ohlson,
i hyllen er det plass til mange glass,litt krydder ,å eggvarmere må en ha,
ja disse etiketter kan jeg anbefale på det varmeste,hyllen ble som ny å så nostalgisk,
vakre,ikke sant?
brunt sukker må en å ha i en krukke,liker den nostalgiske stemningen de gir,
å en ny kjøkkenduk har jeg fått,likte så godt denne brede blondekanten rundt hele,
ser ut som den er av lin,men er av et lettstelt matriale,lett å vaske å lett å stryke,
på lørdag var jeg på loppemarked,men fant ikke så mye,men fikk med en del file duker å hekle brikker,bare små,men de brukes jo overalt,så glad for dem,
å så fant jeg et bilde som jeg syntes var så skjønt,vet ikke hvor det skal henge,kanskje det blir en presang til en .?får se,men syntes det var så nydelig,
en jente med bunad kyse som gjør lekser,i originalramme,den jenta kunne godt ha hatt navnet Stina(barnebarn)med sitt lyse krøllete hår,
tusen takk til dere som la igjen hilsen på forrige innlegg,dere er skjønne,jeg blir så rørt,
dere er bare rett og slett best i verden.glad jeg fant frem til bloggland,gir så mye,ja min fortid drypper igjennom av og til,å takk for at dere forstår..
lørdag er det loppis igjen,håper å finne et symaskinbord i jern,å et stort spisebort med plass til 12. det er såå spennende å gå å se,en skatt kan dukke opp.
ønsker dere alle en flott dag.
vi blogges.

74 comments:

Hilde Heimdal said...

Så mye fiiint :o)

Salige lavendel er god på sånt ja ! Kjempeflink er hun :))

Ble veldig nostalgisk og koselig :) Litt sånn bestemoraktig , minner meg om farmor , sånn kooselig :)

Lunalu said...

Åh...de etikettene var nyyydelige, og de passet jo perfekt på glassene!
Mye annet fint du viser også! Spennende å gå på skattejakt - jeg skal også begynne å se etter spisebord!!!
Ha en flott dag!
Klem fra Lunalu

Anette said...

Åååå ja de etikettene var kjempefiiiine!!! Kanskje jeg må ha??? ;)

Klem Anette

sologbolig said...

Å søt hylle du har laga deg, og de etikettene var jo bare herlige. Nydelig duk også, det var flott med den breie blondekanten. Bildet var også fint. du er så flink til å finne fine ting og sette alt så flott sammen.
Her regner det, har gjort det heile uka, så eg er i strikkemodus om kveldene. Har vert litt sliten etter jobb, så det blir ikkje gjort de store ting. Ønsker deg ein flott kveld, vi får vel tenne litt lys ! Klem fra Sigfrid

MajorogMeg said...

Skikkelig flotte etiketter, de gjorde seg virkelig:)
duken du har kjøpt likte jeg også veldig godt!!
Skjønner godt du fallt for det bilde...søtt var det:)
Ha en fin kveld Sylvia, klem til deg:)

Tovepia said...

Herlige flotte etiketter! Skulle hatt noen for min ripsgele jeg, så må inn å se.
Nydelig duk, og verktøykassa ble til ei flott hylle!!
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

RoseSommer said...

Bildet er helt nydelig. En kan bare se og se og se på det. Der var du heldig!!

Bente said...

Så sant at kroppen gir signaler og kaldere vær.

Herlige etiketter, slike kan jeg tenke meg til mine glass også.

Ha en fin onsdag.

Bente

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jättefin hylla, och så fint du ställt dina burkar där. Etiketterna gjorde så det blev fin lantlig stil. Underbar duk, så vackert med spetskanten. Din nya tavla var så rar, och visst är hon lik ditt barnbarn.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

elsamarianne said...

Vilka fina burkar du har på dina hyllor. Och duken är söt. Hoppas du hittar det du söker på loppis till helgen. Jag vill också ha ett symaskinsbord i järn. Vi får se vem som hittar först..:-)
kram elsamarianne

Rachel said...

De etikettene var nydelige og duken bare elsker jeg så fin! Her blåser det og regner så i dag har jeg sitti og kost meg på sy rummet (det jeg har sydd kommer på bloggen strax :o)
Trasig att du kenner hösten på kroppen men du får ta vare på deg selv og kose deg inne i varmen. Jeg sjelv er mye piggere og gleder meg til og begynne på den nye jobben neste onsdag. Stor varm klem til deg käre Sylvia!

Datt said...

Søteste verktøykassehylla jeg har sett i alle fall! :D Og de etikettene var kjempesøte på de glassene, love it! :)

Beth said...

Så koselig liten hylle dette ble?
Og etikettene er jo bare såå fine?
Den duken din likte jeg veldig godt, skulle veldig gjerne hatt en sånn! :-)

Sanna said...

Så mye lekkert.
Du burde bli med på candyen min, du kjenner jo Salige Lavendel !

tove said...

Hei hei
Så smart det vår å bruke denne kassen på siden. Så får du vist frem alle de søte krukkene dine.
Det bildet var og nydelig...
Ha en fin kveld
Klem Tove

Romantikk-takk. said...

Hei.
Herlig kasse med masse fint inni,tror jeg må herme etter og kjøpe slike etiketter jeg også hehe. Blir så inspirert av deg atte. Give away hos meg ,kom og bli med hvis du vil. :)Klems.

It's me said...

Nice things Sylvia.......i like it very much.happy evening.....love Ria..........

anita said...

Hei hei :)

Så smart å legge kassen på siden. Alltid fine stilleben hos deg.

flotte bilder
klem anita s

anita said...

Hei hei :)

Så smart å legge kassen på siden. Alltid fine stilleben hos deg.

flotte bilder
klem anita s

lavendel mio said...

Hei.
Kjempelekkert med den kassen og de glassene med de nydelige etikettene, skikkelig så nostalgisk, du er ekspert på detaljene:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

atinybitofheaven said...

helledussen så vakkert:):)

Ha en nydelig kveld:) gode klemmer

Jonna said...

Hej Sylvia!
Så fina etiketter till burkarna! Hyllan blev jättefin med alla ljuvliga saker!
Nu är jag tillbaka i Blogglandia, det känns gott :)
Kram Jonna ♥

Änglarnas hus said...

Hejsan Sylvia!

Så mycket söta saker du visar ifrån din kökshylla.. blir så fint när specerierna förvaras i fina burkar!!

Duken din var riktigt fin också!!

ha det gott! Kram Sanne!!

Balke gård said...

God kveld, Sylvia, her var det mye fint! Den duken din er bare nydelig, gratulerer med godt kjøp!!! Setter slik pris på besøkene dine, alltid kjekt når du har vært innom!!! Takk!!! God bedring til barnebarnet ditt, klem fra Marianne

Synnøve said...

Kjempefine etikketer.
Så fint det var med kassen med hylle.
Duken din er helt etter min smak,den var bare nydelig.
Bildet er kjempefint
Klem

Sanna said...

Så hyggelig at du ville være med på candyen min...
Klem.

huset ved elva-elin said...

Så stilig verktøykassehylle med masse fint i :) Den duken var kjempelekker og det var bilde også.
Klem fra Elin

Minka said...

Nydelige etiketter...Tittet litt på forrige innlegg, masse flotte gamle bilder, godt med minner. Trist historie du fortalte, en meget spesiell og. Min mor er og adoptert, dog ikke innen for familien. Men jeg skjønner litt av en går gjennom oppi slike ting, og det er trist selv om man har hatt en fin barndom. Godt å høre at du i det minste har fått din far tilbake som far hvertfall. Det var noe rart med folk på den tiden, alt var så lukket og fy fy..og dessverre er noen av dem fra den tida låst der og..Nå lurer helgen snart rundt hjørnet, håper den blir fin, klems...

Blessedmom's Simple Home said...

Sylvia, I wish you could come and decorate my house. Everything you have done is beautiful. I love that tablecloth too.
Blessings,
Marcia

jakt,skor,barn,inredning said...

Tavla ser så underbar ut. Nilla

Frøydis said...

Hei på deg :-))
Tusen takk for alle kommentarene du har lagt igjen på reisebrevene mine, så gøy atte :-))

Nei, liker ikke hårete mannfolk, så han må til pers vettu, haha..og når han er gal nok til å la kona komme til...hehe

Nydelige ting du har rundt forbi, og det bilde var SÅ søtt! Finner nok en plass til det skal du se!!

Ha en flott dag videre!
Klem, Frøydis

Villa Klaraberg said...

Så nydelige bilder, Sylvia!! Etikettene er kjempesøte, fint å vite hvor man kan få tak i sånne. Den blondeduken din på kjøkkenbordet var virkelig fin!! Ha en fin dag og kos deg i solen. Klem fra Jorunn

Torilpia said...

Hei kjære Sylvia :o)

Himmel - det er lenge siden jeg var innom bloggen din. Så mye fint du har lagt ut .. igjen .. :o)

Tenk - jeg kikket på en lignende sånn "verktøyskiste" sist lørdag - men ble ikke til at jeg kjøpte den. Skal jo flytte og trenger ikke enda mer å drasse på - dessuten visste jeg ikke helt hvor jeg skulle hatt den .. Nå ser jeg hvor og hvordan :o) Lekkert!!

Søte glass og etiketter. Likte også veldig godt hettene på glassene.
Nydelig bilde!

Ble også veldig betatt av det vindusramme-bildet du har laget (innlegget under). Veldig fint :o)

Trist å lese om din mamma. Adopsjoner må være så vanskelige for alle parter - blir trist bare jeg tenker på sånt. Selvfølgelig er det noen ganger til det beste - enten for barna eller foreldrene eller begge parter .. men allikevel sååå vanskelig. Sender deg noen gode klemmer og varme tanker.

Håper kroppen din ikke kjenner for mye på at det ligger litt høst i lufta .. det vil vi jo ikke ha noe av enda. Selv har jeg merket at ryggen er mye bedre - men har fått en skikkelig forkjølese i stedet - bare sånn at jeg ikke skal sove skikkelig om natten vettu :o)

Du får ha en fortsatt flott torsdag - vi tastes på ett eller annet vis ... stor klem :o)

Gyngestol og kaffigrut said...

Vakker og koselig hylle du viser. Og bildet ditt falt jeg for, virkelig en skatt! Likte så godt stemningen i det, vakkert.

Ønsker deg en fin torsdag!

Uttan said...

Så gullig liten hylla och så många fina saker på den.
Nu blev jag inspirerad att göra nått åt mitt loppisfynd som jag gjorde i somras.
En liten vit hörnhylla men den behöver målas om lite.Kanske den passar på köksbänken....måste ju testa nu när jag ser hur fint Du gjort.
Burkarna med de vackra etiketterna på.
Ska kika in på den sidan.
Att Chlas Ohlson hade så fin äggklocka har Du köpt den nyligen?

Kramar!

Kreoline said...

Du lager det så koselig Sylvia, nydelig duk, jeg elsker slike. Bildet var helt skjønt, det minner meg om en barnebunad jeg har i skapet, kanskje den skal på se dagens lys og henge fremme. Takk for malingstips, satte stor pris på det. Ha en fin dag tross regnet, klem fra Mona.

essemia said...

Vilka fina etiketter. Och den där äggklockan var ju läcker.
Hoppas du får en bra kväll.
Kram Elzie

Landlige Hjem said...

Goklem Anki

Besta said...

Sorry, jeg er litt treg til å kommentere. Har vært litt sliten i det siste...men det går nok over.
Jeg har lete etter sånne etiketter..jeg skal jammen ta meg en tur inn der og titte.
Ha en fin kveld.

klem fra marilyn

Nostalgia said...

Så nydelig Sylvia :-)Du er utrolig flink til å lage de koseligste interiører og stilleben !
bildet var alldeles bedårende :-)

Ønsker deg en fin ukeslutt
Klemmer, Nostalgia

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej Sylvia,
det var helt underbart roligt o träffa Lena. Det bästa är att man känslan man har delat via bloggen o dess intresse är likadan känsla i verkligheten. Man har så mkt och prata om å mkt skratt blir det också. Så himlans trevligt är det att få träffa en i verkligheten, som är lik en själv :)

Som alltid visar du såna fina saker, spets o burkar så gulligt! Håller tummarna att du lyckas hitta dina fynd för det kommer bli himlans fint!

Många kramar och ha en tur helg på loppisen! Elin

Roka Design said...

God kveld Sylvia:)

Jeg skal holde av et til deg jeg, og sende deg straks det er kommet:)
Utrolig flott du har det hos deg!!
Klem fra Kari:)

Roka Design said...

God kveld Sylvia:)

Jeg skal holde av et til deg jeg, og sende deg straks det er kommet:)
Utrolig flott du har det hos deg!!
Klem fra kari

Eldrid said...

Takk sylvia for dine oppmuntrende ord på blogen. Og takk det samme!!!
For en koselig blogg!Mye sjel i, det liker jeg:)
Ha en god kveld, og lykke til p loppis...Håper du finner skatten du leter etter:)
Glede og fred
Eldrid

Ruths datter said...

Nå har jeg lest både dette og innlegget under.Masse å tenke på med det du skriver. Fine bilder tar du og vakkert har du det rundt deg.Håper du har det riktig bra ellers også. Tenker på deg.
Klem

Balke gård said...

Å så hyggelig hilsen hos meg, tusen takk for dine kloke ord! Ønsker deg en finfin helg i ditt vakre hjem!!! Stor klem

Monica said...

åhhh gu så mye fint, elsket duken med den brede blondekanten...sukk!!! bildet var også nydelig vakert!! nå har jeg redigert innlegget med grader og tid, hihi det glemte jeg jo helt. men det er 200 grader i 30-40 min. ønsker deg ei riktig fin helg vennen. klem Monica

Elizabet Stilig hjem said...

Hei Sylvia, takk for koselige ord du legger igjen hos meg. Jeg hadde tenkt å legge igjen en hilsen etter å ha lest om din familie, men rakk det ikke. Håper det går bra med deg, ble faktisk sittende å tenke på deg etter å ha lest innlegget. Du er så flink til å gjøre det hyggelig hos deg. Koselige glass du har i den flotte hyllen.
God fredag og helg til deg og dine!
Klem Elizabet

Jane said...

Hei Sylvia.
Tusen takk for hyggelige ord inne på min blogg.

Den hylla var virkelig nydelig :0)
Likte etikettene på de små glassa. Kjempe koselig pynta synes jeg.

Ha en fin helg.
Klem Jane.

Har en drøm... said...

Så koselig hylle og så mange flotte ting du hadde i den ♥ Herlige de etikettene på hetteglassene, kjempesøtt:)

Ønsker deg en herlig helg!

Klem Line

Blått til lyst said...

Så god du er til å sette sammen og utnytte mulighetene!
Etikettene var søte, og gjorde susen!
Ønsker deg en riktig god helg og håper sola tittet fram innimellom og varmer blomster og stive ledd!
Sensommerhilsen Liv

huset ved elva-elin said...

Heisann :) Takk for koselig kommentar. Jeg bruker en hundesjampo som heter ring 5, men den flotte pelsen har han nok etter sin mor Frolandstibbenes Kayla,de 2 andre tibbene mine har ikke den samme flotte pelsen.
Klem Elin

Emidoras verden said...

Så mye lekkert du har!!
De små krukkene med etiketter var skjønne:)
Kos deg i helgen!!
Klem.

Hjemmekjær said...

Du gjør det alltid så koselig rundt deg....
Søte etiketter og duk!

Hanna said...

Så många söta burkar.
kram
Hanna

Martilie said...

Nydelig hylle og nydelig pynt.
Etikettene fra Salige Lavendel er bare kjempeskjønne! Jeg bestilte skolebok-etikettene til jentene mine og gleder meg til å legge på bokbind og pynte med de nydeligste etiketter :)

Lykke til på loppis -alltid spennende og se om man finner noen kupp :)

God helg!

Klem fra Tove

Thelma Louise said...

Hei Sylvia.:-) Ja nå merker man høstdraget i lufta..plutselig var det her.:-) Koselig bilder du viser.:-) Jeg syntes også tjuhaen med barterte bein var fint.:-)

Ha en fin fin helg.:-)

Guttemamma said...

SÅ masse koselig på hylla di, de glassene har flotte etikker!!
klem og god helg♥

Villmarkstausa said...

Hei

Deetikettene bare MÅ jeg ha;-))
Du tar herlige bilder til inspirasjon....
Nydelig inlegg under. Røtter er en viktig del av livet.
God helg...

NIB said...

hei hei!
kjempekjekt innlegg - håper alt er bra hos deg, og tøft å se at du tør å ta opp personlige tema på bloggen:)
håper å høre fra deg i soveromsutfordringen:)

Mira said...

Salige Lavendel har mye fint! Er på nippet til å la meg friste av blondene inne hos ho.Etikettene passa så fint hos deg! Kjempesmart å bruke verktøykassa sånn!

var innom loppis i Arendal,fant nesten ingenting. Et sølvplettbrett og ein lysestake. Snart er det loppis ved Fjære kirke. Ha ei fin helg! Klem.

Sylke said...

Koselige bilder, og gjennomført romantisk stil :)

Ha en fin helg! Klem fra Sylke

Mira said...

Vet ikkje,om det er neste helg!men noen snakka om Fjære i køen i dag, og nevnte neste lørdag,finner vel ut av det.

Klem,

Twyla and Lindsey said...

I love your blog. You have a beautiful style! Have a nice day! Twyla

Alven said...

Hei :-)

Smart det med kassen :-) Og fint! likte også godt duken du hadde fått :-) Den var nydelig!

Ønsker deg en fortsatt fin helg :-)

Klem

Prinsesse Elin said...

Hei vennen
Etikettene er virkelig vakre. Salig lavendel er kjempeflink til å få det til.
Av og til er det slik men ikke finner noen ting men andre ganger igjen finner man alt for mye. he he
Synes bildet var pent jeg.

Ha en nydelig og vakker søndag. Klem fra Elin:)

Fågel Blå said...

Hello!
Åhh vilka underbara romantiska bider från ditt vackra hem!
Så mycket vackert!
Ha en fin Söndag!
kram Kathrine

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Det är som att titta in i en godisaffär hos dig.....Underbara bilder! Ha en bra dag! Kram Therese

Vita verandan said...

Mysigt mysigt!
Duken var underbar!!
Kram och tack för alltid dina snälla kommentarer! De värmer i hjärtat!
Kram Anna

Solveig said...

Kjempekoselige etiketter i en herlig "hylle" :o) Du er så flink til å gjøre det koselig rundt deg. Det oser av hjertevarme og sjel i huset ditt:o)
Så fint og spesielt bilde! Håper du finner det du leter etter på loppemarked. Jeg skal lete etter lopper i slutten av september - gleder meg masse!!
Ha en fin søndagskveld.
Klem fra Solveig

Lykkelig som liten.. said...

Hei hei mamsen :)
Ja var ikke bildet fint :) hihi

Vi holder på å lage middag nå da, og etterpå skal vi ut å gå en tur tror jeg :)
Ellers har vi ryddet og fått bort noen sekker med klær :) Deilig det:)

Så mye søte bilder du har tatt da :)
Så koselig atte :)

Klem Tina

Karin said...

Hei,så fin den hylla var,skikkelig koslig. Så herrlig å koslig det ble med blonder... Sukk... Vil ha sånn jeg også. Nydelig bilde av bunadsjente.Ønsker deg en flott uke som kommer.Klem fra Karin

Vitt o Vältummat said...

Så mycket fint! Verktygslådan på höjden var ett nytt tips för mig. Tack! Och fönstret med spets bakom fick mig också pysselsugen. Har ett med hönsnät i och nu ska jag prova med en spets bakom...
Ha det bra!
Kram
Åsa

liven said...

Heisann og takk for hilsen :o)
Nydelige etiketter fra Salige Lavendel...hun lager så fine ting!!
Har akkurat kjøpt noen kort fra henne:o)
Duken din var også så fiiin!!!
Håper du gjorde noen fine funn på loppis...gleder meg til sesongen er igang igjen her!!

Ha en fin ny uke Sylvia