Monday, August 30, 2010

ordnet i hyller..

helgen ferdig igjen,håper dere har hatt en nydelig helg,jeg var på loppis,men der fant jeg ikke så mye,bare noen filebrikker å en duk,men nye muligheter til lørdag.
jeg har ryddet i stue hyller/seksjon.bare å bytte om på ting gjør at det føles nytt,
symaskinen har byttet plass,liker så godt min lille symaskin,passet godt med trådsneller under,
jeg er på evig jakt etter gamle bøker ,syntes de er så vakre,å jeg bruker hylleknekter i mine hyller,syntes det lager en sånn koselig stemning.
å glass klokker får jeg ikke nok av,putter dem ofte i oppvaskmaskin,kjekt å fort gjort,da blir de så rene å klare,å det må de være,
blonder er såå vakkert,
små eventyr i glass klokker,
en nærmere titt inni en av dem,
en nydelig hest ,Silje som fant den på loppis,å bøker,å se den som står til venstre her,
en gammel bok,å den inneholder Brand av Henrik Ibsen,å er fra 1876,ofte kommer jeg hjem med bokskatter,å ser det ikke før jeg er hjemme,har ikke briller med hihi..så jeg får ikke tittet i dem,men kjøper de som har mest slitt å gamle permer..har på den måten funnet gamle bibler og annet,å ofte kan det ligge små skatter i dem,bønne kort å små dikt å bilder etter dem som har eid dem før i riktig gamle dager,da blir jeg så glad,ikke mye som skal til..
nå merkes det at det er høst her å,bare 9 grader på morran,satt på en ovn,men nå står døra oppe,blir fort varmt når sola kommer inn hit,deilig med sånne høst dager,.
tusen takk til dere som legge igjen hilsner hos meg,jeg koser meg masse med dem,
som sagt mange ganger før,dere er best.
ha det så lenge,å vi blogges.

55 comments:

Frøydis said...

Hei på deg og god morgen :-))
Kaldt her også idag da jeg stod opp, 11grader..og DEN sure vinden. Men som du skriver, blir varmt med en gang sola kommer..

Skal snart til byen, blir koselig å treffe venninna mi :-))

Klem, Frøydis

RoseSommer said...

Heisann! Ser på tavlen din; "Dagen idag er en gave".
Det har du rett i, for nå skal jeg snart pakke den opp og begynne å rydde i hagen i det flotte høstværet!
Det er med litt sorg i hjertet riktignok å pakke vekk den deilige hagen OG den deilige sommeren. Men jeg vet jo det kommer en ny neste vår. Gleder meg allerede!!!
Ha en fin dag.

Barbros lille atelier said...

Det er ikke så mye som skal til alltid - litt ommøblering, og så føles ting som nye igjen:-) Og du er jo så utrolig flink til å lage flotte små stilleben. Glassklokkene dine er jo bare helt nydelige! Dette kan du!

Ønsker deg en fin, ny uke!

Klem

My home is my Castle - by Kari said...

Nå er jeg tilbake etter 1ukes fravær :) Ikke så mye tid til å legger igjen hilsener når dagene går i ett ;)
Nydelige gamle bøker og hyllene dine er bare så vakre. Elsker de hylleknektene :))

Her er det og kaldt og høsten er kommet, om jeg liker det eller ikke..

Ha en fin dag og kos deg i solen :)
Klem,Kari

Anitas Hverdagsliv said...

Så skjønne etiketter!! Kanskje jeg også skal bestille disse :) Har noen nye syltetøyglass som trenger litt pynt :)
Åååå. jeg har ikke vært innom deg på en stund nå. Det var denne tiden da...Travle tider har det vært for meg i det siste.
Stemningsfulle bilder som alltid kjære du! Ønsker jeg kunne besøke deg, for det føles som om du har et STORT hjerte, og man alltid er velkommen hos deg<3
Trist å høre om din fortid og kjære mamma...

Kjekt å finne bok-skatter! I motsetning til deg, så leter jeg gjennom bøkene i håp om å finne nettop små bønnekort osv :) Lurer på hvor det ble av alle jeg fikk på søndagsskolen???
Ønsker deg en NYDELIG dag, SOLA skal visst komme på besøk hos deg i dag :D
Klem Anita

Joy said...

Hej söta du!
Ja, det är mysigt att omøblera lite på på sina skatter... Jag missade lørdagens loppis - hoppas det kommer fler tillfällen...

Ja har noterat ner de gästerna du skrev om till bloggtreffen. Sätter stor pris på att du/dere vill komma. Och gläder mig enormt till detta! GOKLEM!

Martilie said...

Nydelig i dine hyller, Sylvia..

Hylleknektene har jeg sett hos deg før og de er bare såå vakre -ønsker meg veldig noe tilsvarende :)

Gamle bøker er koselige skatter, som det andre du viser..

Nyt dagen, selv om det er høstlig. Her skinner solen -og jeg står inne å maler.. Men skal komme meg ut snart!

Klem fra Tove

Romantikk-takk. said...

Hei søtnos.
Som vanlig så koser jeg meg glugg ihjel med dine bilder,mye nydelig du har altså,ja og så spennende det er å flytte på tinga tjihi,det elsker jeg også. Gubben har for lengst gitt opp,hehe. Loppis er artig. Ha en flott dag. :)Klem.

MajorogMeg said...

Du har en koselig stemning Sylvia, den hylleknekten er kjempefin:)
Sola skinner her også men det er bare 13 gr...så høsten er nok rett rundt hjørnet:)
Ha en fin dag, klem fra meg:)

emilias gömmor... said...

Du pyntar och gör det så fint. Och alla dina fina skatter som du hittar! Här i Skåne var det 10+ imorse. Brrrr!

Kram Mimmi

Beth said...

Så mange koselige detaljer du har i hyllene dine?
Kjempetrivelig!

Vita verandan said...

Så fint Syliva!
Böcker är fint i inredning.
Önskar dig en fin dag!
Kram Anna

Torilpia said...

Hei Sylvia .. nok en helg overstått. Her har det vært østrogenet som har rulet hele helgen :o) Koselig helg!

Nydelige bilder .. er gøy å flytte rundt på ting når man har så fine skatter som det du har :o) Fikk tilbud om en gammel bibel av ei venninne av mamma - men nå klarer hun ikke finne den .. tror kanskje hun har gitt den til noen andre jeg.
Men det er ikke så farlig for meg.

Nå er jeg alene hjemme - igjen - alle jentene dro til hver sin kant i går og mor skal få hvile rygg og hode. Men - jeg kjeeeeder meg *sukk*
Rart egentlig - har drømt om noen dager for meg selv - og nå når jeg har fått det - vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Får jo ikke gjort stort heller med denne ryggen. Vurderer å bestille meg en tv-serie (Brothers and sisters - vet ikke om den er bra - men den virker ok).

Kanskje får jeg laget et blogginnlegg om ikke annet - samt gått på en ny bloggrunde :o)

Håper du har det bra og at alt er vel der sør :o) Stor klem :o)

Mariann Louise said...

Forandring fryder! Ofte er det bare småting som skal til for å forandre mye, og her var det da utrolig koselig i din hylle!

Takk for alle dine varme kommentarer, er dessverre ikke så flink nå å kommentere igjen...

Kos deg, klem fra Mariann..

Hulda said...

Så flott i hyllene dine. Jeg falt for bildet av den gamle symaskinen og tresnellene. Passet så godt sammen.

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Sååå herlige bilder.. kosermeg masse med dine herlige inspirerende bilder :) Flott i hyllene dine! :)

Ha en FLott Mandag og ny uke!
Klem fra Solveig

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia og en fin uke til deg!
Du sier vi er best, eller noe i den duren - jeg tror du i alle fall er blandt de beste til å sette de riktige tingene sammen og på riktig måte. :) Jeg er som alltid like imponert når jeg ser hvor delikat og passende det er hos deg.

Vi må vel bare belage oss på å sette pris på høsten og alle dens goder, for det har jo også den. Selv om sommeren har vært ulikt fordelt utover landet. Og snart er det sommer igjen. Den kan vi jo ta med oss innvendig, hele året. :) Enig?

camilla said...

hei hei:) så vakkert du har det i hyllene dine:) masse fint å se på der:) kan e spør hvor det skal være loppis til helga? kanskje jeg må få tatt meg en tur hvis det er i nærheten:)

klem Camilla

Lene Christins verden said...

Såå fint.. Flink er du♥
Klem LC♥

* Hege`s Cute N Cool Blog * said...

Hei ♥

Ja det ble kjempevakkert i hyllene dine Sylvia ♥ Du er bare såååå flink da :))

Ha en fin dag kjære du ♥

Miss Mette said...

Hei kjære Sylvia
Så flotte bilder du viser, inspirerende og herlige…. og så mange flotte ting du har! Elsker den gamle symaskinen og den flotte glasskuppelen! Gamle bøker er også flott å ha i hyllene, tror jeg må skaffe meg flere slike jeg også ;) Superskjønne de flotte etikettene fra Salige Lavendel, har tenkt å bestille meg slike jeg også… Hun er bare sååå utrolig flink! Ønsker deg en herlig dag videre, stor klem fra Mette

Fågel Blå said...

Hejsan!
Åh så fint du har i hyllan, så mycket vackra saker!
Hoppas du fåren ny fin vecka!
kram Kathrine

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Nu bara måste jag skriva en hälsning till dig, Som vanligt väldigt fina saker du visar.
Jag hoppas allt är bra med dig annars. Jag håller med om hösten, det är så härligt hög och klar luft, lätt att andas liksom.
Ja själv har jag lämnat en del av blogglivet just nu för det är så mycket annat som tar min tid men så är det ju man måste prioritera. Och jag skulle aldrig sätta mig vid datorn en dag då jag hellre vill gå ut i skogen eller så.
Det känns stor skillnad nu när jag jobbar så mycket, och stor del av tiden står jag ju inne i värmen bland ugnar och värmeskåp, då går man hellre ut när man väl är hemma.
Jag var i Lörenskog förra veckan på en träff med ett bussbolag, det var riktigt trevligt, jag antar att du bor mil därifrån.
Jag önskar dig en riktigt skön vecka och var rädd om dig
Kram Lena

Smykkas said...

Det var ikke noe temperatur å snakke om her heller i dag morges, men dagen har vært fin.

Du har som vanlig plassert noen av de vakre tingene du eier slik at det gir et fantastisk inntrykk.

Ordtaket om .... dagen i dag er en gave, skal visstnok stamme fra Eleanor Roosevelt (konen til den tidliger amerikanske presidenten). Jeg har brukt dette ordtaket i mange sammenhenger.

Klem fra Astrid

Smykkas said...

Det var ikke noe temperatur å snakke om her heller i dag morges, men dagen har vært fin.

Du har som vanlig plassert noen av de vakre tingene du eier slik at det gir et fantastisk inntrykk.

Ordtaket om .... dagen i dag er en gave, skal visstnok stamme fra Eleanor Roosevelt (konen til den tidliger amerikanske presidenten). Jeg har brukt dette ordtaket i mange sammenhenger.

Klem fra Astrid

sologbolig said...

Oi, her var det mye fint i hyllene dine, stilig med de fine hylleknektene. Og for ei herlig lita symaskin, og flotte glassklokker. Ja nå begynner det å bli hustrig om morningene, her var det 8 grader i dagmorres da eg gikk på jobb (på med jakke !!)
Ha ei fin veke. Klem.

Tovepia said...

Enn jeg som ennå ikke har en glassklokke:D ...men de ser virkelig flotte ut, og så kan du variere så mye med dem;)
Likte den gamle symaskina, den må virkelig være gammel.
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

tove said...

Hei hei
Så mye fint. Er så svak for disse hylle knektene. På utkikk etter et på som dine.
Ha en fin kveld
Klem Tove

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint du lyckas få det jämt, och visst är det kul och flytta om lite. Det känns ju som nytt, när sakerna byter plats. Gillar verkligen dina konsoller i hyllorna, och jättefint med glasklockor och böcker. Bra idé och diska glasklockorna i diskmaskin.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria
Ps, underbar vit häst också

It's me said...

Beautiful lace with bobbins that is !!! ...your home is so nice decorated !! i love it.....nice nice !! wishing you a happy new week.....love and hugs from me....

AnneLavendel said...

Så koselige hyller du har, kunne godt tenkt meg den blonden :) Ha en super uke :)

GroLinda said...

Hei søs ;o)
Så nydelig du har gjort det i hyller og skap ;o) Du er så flink med å gjøre det trivelig rundt deg. Tenkte å ta med tantene en tur snart. Men er litt gira på å få tak i et hus nå ;o) Kan vel presse inn et besøk hos deg også hvis det passer?
Klem fra Gro :o)

Tino said...

Hei
Så koselig å se hilsen fra deg i dag. Det er så gøy å være tilbake i "blogglandia" igjen. Ser at du også har funnet gamle bøker, og nå fikk jeg tips fra deg til hvordan jeg kan pynte opp med de.
Og den symaskinen din var helt skjønn, har aldri sett lignende.
Ønsker deg en super uke!
Klem T

Besta said...

Så koselig du hadde ryddet og pyntet i hyllene. Syntes også det er koselig med gamle bøker, har samlet en del jeg også.
Hylleknekter har jeg bestilt...gleder meg til de kommer og glassklokker står stadig på ønskelista:O
Ha en fin uke.
klem fra marilyn

lisje astrid's husblogg said...

Så utruleg vakkert!
Å sååååå inspirerande..
Kjempe fine ting så herleg samansatt♥

Utruleg fint med hylleknekter slik du har gjordt det..

Tusen takk for slike fine ord♥

God ny veke:)

Klem frå Astrid♥

Datt said...

Loppis er såå spennende, men jeg må si at når jeg ikke finner nå så føler jeg meg litt lurt! Hihi... Kanskje jeg skal se om det blir en runde til helga jeg også... :)

Vintage House said...

Hej,
Så många vackra ting på hyllan:)
ha det så himla gott!
kram
sandra

Violetta said...

Jeg får ikke lastet ned teksten din, men de flotte bildene ser jeg jo :) Akkurat slike hylleknekter kunne jeg tenkt meg også. De kan jo brukes til mer enn hyller, slik du viser, og det er så fint! Ønsker deg en fin uke!

elsamarianne said...

Så fint du har i dina hyllor. Här är också kallt. Just nu är det +7 grader. Men imorgon ska vi visst få sol, så det tackar vi för. Det var länge sen nu. Bara regn och regn.
Ha en bra vecka
kram elsamarianne

Har en drøm... said...

Åååhhh, du er så flink og stæsje:) Og du har så utrolig masse fint ♥

God nattklem

Synnøve said...

Du er så flink til og få det fint og koselig rundt deg.
Liker glassklokker jeg også,så lettvindt og vaske de i maskina.
Du har så mye fint i glassklokka di.

Her er det kaldt, 3gr.
Klem Synnøve

Synnøve said...

Du er så flink til og få det fint og koselig rundt deg.
Liker glassklokker jeg også,så lettvindt og vaske de i maskina.
Du har så mye fint i glassklokka di.

Her er det kaldt, 3gr.
Klem Synnøve

Lenemora said...

Så fint du gjør det, Sylvia!

Klem Lenemora

Alven said...

Hei :-)

Så masse fint :-) Og den symaskina var jo bare helt bedårende :-)

Ønsker deg en flott uke :-)


Klem

Simones Country Home said...

Heia søte du. ;o)

Så fint det ble i hyllene dine da.

Ja det er høst hjemme desverre så nå har jeg rømt utenlands. hehe

Hug from the big apple. ;o))

Monica said...

Så flotte detaljer! Virkelig lekkert! Elsker knektene dine;)

Ha en fin dag!

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Heisann..
takk for svar...ja hvis det er flere så må det vel ordnes opp av Google..
Gleder meg til jeg har fått så mye orden i sakene som du har...masse fine ting du har-----
ha en super dag...solen skinner i dag:)
eddaKlemmer

Godt Isolert/Victoria said...

Nydelige hyller og for noen flotte hylleknekter! :)

Klem

essemia said...

Vilken fin gammal symaskin du har. Ja, nog är det härligt med gamla böcker. Och roligt när man hittar några sådana fynd.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Magnys Lille Krinkelkrok said...

heisann.. håper formen er fin og at du har det bra! du har mye fint, mange flotte detaljer i hyllene dine,- liker så godt slike hylle knekter i smijern...
kose deg, klem,magny

Rachel said...

Du er fantstisk til og få det fint :o)
Her hos meg er det mest kaos for tiden for vi holder på og pusse opp stua, men Micke tror vi kan bli klare til helgen så nå ser jeg ett lys i tunellen. I dag er min siste dag som sykemelt og jeg er mye bedre og jeg gleder meg veldig til og begynne på ny jobb i morra.
I dag blir det litt reingöring i huset så det er fint når jeg begynner og jobbe, kan tenke meg att jeg er ganske trött etter jobben så da er det gott og ha det gjort. Önsker deg en fantastisk fin dag käre venn!

Vita små hjärtan said...

Hej vännen!!!!
Oj så många inspirerande bilder!!!!
Ha de så gott!
Kram Agnetha

Ruths datter said...

Så masse koselige bilder å se på.Trenger ikke ukeblader lenger.Går bare inn på hjemmebest.
Klem

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej Sylvia,
det är det som är så finemang med att göra om och få ny känsla på charmigt sätt! Jättefint blidde det o gamla böcker är så vackert!

Kram Elin

LenaS said...

Åh vad fint du gjort och visst är hösten här, för varje dag visar den sig allt mer ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS