Tuesday, August 3, 2010

plantebord har flyttet inn

hei alle bloggvenner,idag vil jeg vise dere plantebordet ,ja det har fått flytte inn på kjøkkenet,
å jeg ble riktig så fornøyd,har brukt det til grillbord i sommer,ja alt annet enn plantebord,det har stått ute,
syntes det er riktig så vakkert,med kryss i hver side nede,å sin sjarmerende skuff,
her er nedre delen,ser litt av krysset her,å ja vi har katt,ja hund å,men katten er vel større enn Timmi,se disse herlige gryter i emalje,er så glad i dem,nå kom de mer til sin rett,de er fra jdl,
helt til venstre her har jeg satt plantebordet,rett under tallerken hylla,passet så greit,
platen er av sink,så her er den landlige stilen virkelig fremme,elsker den,
vår tallerken hylle inneholder masse,men se den vakre boken bak LOVE ordene,
fikk den av en god venn til jul,å hun har skrevet sylvia`s beste oppskrifter på den,den er så vakker,å passer perfekt i det sarte blå,
her hele bordet å hyllet,gikk godt sammen dette her...
til slutt nærbilde av grytene,jeg har fått låne Silje sitt nikon d60 kamera,selv har hun kjøpt nytt nikon d90 av sine oppsparte midler,flink jente,veldig uvant å ta bilde med dette,mye å lære,men skal nok mestre det etterhvert,godt å ha Silje som læremester,å så kan jeg låne hennes linser å filtre å,hun elsker å fotografere så hun sparer å sparer til utstyr,å mye har hun kjøpt seg,særlig når hun er så ung som 14år.
idag er det er nydelig dag her,jeg nyter dagen,alene noen timer,å her er så stille å fredelig.
ha en flott dag alle sammen,setter stor pris på dere alle sammen,å elsker deres hilsner.
ha det til nestegang

38 comments:

Frøydis said...

Hei på deg :-))
Du har det så koselig!
Var innom bloggen til Tina...var bilder fra huset deres :-)
Snakk om å ligge perfekt til! Heldig du er! Hadde ikke hatt behov for å reise hadde vi bodd sånn til..men en blir jo vant til alt, så kanskje du ikke ser de vi ser...?

Nå skal jeg treffe 2 venninner, vi skal på fiskebrygga og galne oss litt, hehe..Hun ene bor i Frankrike, så jeg ser henne kun 1 gang i året...så dette blir GØY!

Klem, Frøydis

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Titter bare innom for å ønske deg noen flotte augustdager. Hos meg er det lite tid til blogging om dagen, tar det igjen senere. Mange fine innlegg og bilder hos deg.Klem fra meg:)

Husfruen of Hilltop House said...

Kjempefint bord! likte spesielt godt den sinkplaten.
Fortsatt god sommer! :-)

MajorogMeg said...

Det gjorde seg virkelig inne også dette:)
Herlige gryter:)
Nyt dagen videre...lite sommerlig her men lever stadig i håpet:)
Klem:)

Karl Halvorsen said...

Hei på deg igjen, Sylvia.

Ikke mye slinger i valsen denne gangen heller hos deg. Som normalt. Du sa vel en gang at vi ikke fikk se det som var bak kameraet, men jeg tror ikke vi ville ha sett så mye av uorganiserte ting og unødvendig rot da heller. :)

Alltid like inspirerende å stikke innom deg og det smakfulle hjemmet.

I dag fikk jeg til og med inspirasjon som gir seg utløp i et innlegg om ikke lenge. Bare vent, følg med...

Hei igjen og på gjensyn - både her og der. (der=min blogg) :)

pysseltanten said...

Halloj vännen...=)))
Vilket fint planteringsbord!...Blev jättefint i köket juu...
Blir så GLAD när jag ser köket ditt...MORE IS MORE säger jag bara...hihi..
Visst e de fantastiskt med alla fina saker!..=)))
Man kan liksom inte låta bli att fixa..=))))
Ha en härlig tisdag, vennen min...=))))
Kraaamizar GIt

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia.
Planteringsbordet/grillbordet passade jättebra i köket, perfekt förvaring för dina fina grytor. Det är roligt och ändra om lite så. Idag har jag målat köksbordet här, blev ljusblå skiva!! Och jag som bara har haft vitt förut. Så bra att du får låna Siljes kamera, hon är duktig din dotter på mycket.
Ha en bra fortsatt dag
Stor kram
AnnaMaria

essemia said...

Det är så charmigt hemma hos er. Och ditt plantebord passade ju bra där.
Jag har lovat mig själv att jag ska göra ett plantebord till nästa år. Ska bli intressant att se hur DET går, haha.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Romantikk-takk. said...

Herlig kjøkken du har,plantebordet passa perfekt inn. Nydelig oppi den tallerkenhylla,spesielt den blå boka. :)Ha en flott dag. Klem Mette. Skal du male skapdørene ? Hihi,er nysgjerrig bare.

Besta said...

Flott plantebord, skjønner godt at du flyttet det inn på kjøkkenet.
Grytene var bare nydelig:)
Får du noe respons på å male kjøkkenet? Jeg er så fornøyd men veldig sliten nå. Må ta det litt med ro noen dager.
ha en fin kveld.
klem fra marilyn

Emmas utsikt said...

Så fint!! Och jag tycker det är beundransvärt att du har så många grejer, mtp på støv. Det har jag nog sagt förr, men jag tänker på det varje gång jag kikar in hos dig. Säger nog mer om mig egentligen... ;) liker jo ikke å støvtørke...hihi

klem!

Louise said...

Så många vackra bilder du har tagit med din "nya" kamera :) Ha det gott i augustiveckan!

Roka Design said...

Heisann:)

Takk for kommentaren hos meg..vi hadde en aldeles deilig dag. Og inntrykk ble det mange av:)

Himmel hvor masse flotte bilder du har i bloggen din..utrolig flott hjem du har må jeg si:)

Ha en deilig kveld:)
Klem fra kari:)

My home is my Castle - by Kari said...

Du har det bare så utrolig nydelig Sylvia !! Så mange lekre ting og møbler...Kunne gått rundt hos deg og bare kikket og kikket :))

Moro med et ordentlig kamera.. Jeg vil og ha det etterhvet ;)

Klem,Kari

It's me said...

Oooowwwww....your home is so beautiful decorated Sylvia.....i love it all..........happy summer evening.....love Ria....

Blått til lyst said...

Hva du har!
Hva du får plass til!
Og så koselig og harmonisk du steller det til!
Var en liten tur til Arendal i dag med min sønn og hans venn. Koste oss på Jørgensen og på Peppes - nydelig solskinnsdag!
En tur innom Frøken Olsen ble det også - selvfølgelig!
Noen asjetter, en rosastripete løper og en rosarutete brikke - som jeg tror passer flott til blått Asiatic Pheasants ble med hjem. Gleder meg til å pynte bordet med dem!
Ha en riktig god kveld!
Sommerhilsen Liv

Det lille huset med druehagen said...

Hei du.
Neida, slapp av, du har ikke gått glipp av starten på Frokost tv:)
Tipset fikk jeg i vinter:))
Klem Gro-Beate

huset ved elva-elin said...

Å så masse fint å se på :) Plantebordet passet jo kjempefint der på kjøkkenet.

Ble foresten veldig klare fine bilder med kamera du har fått låne av Silje :)
Klem fra Elin

Tovepia said...

Du hadde jo virkelig et søtt plantebord, så det gjorde seg virkelig innendørs også.
Du har virkelig mye flott på kjøkkenet ditt.
Kamera står på ønskelista mi også; Klem fra meg;)

irene said...

Takk for koselig hilsen på min blogg! Sommeren har värt fin, noen dager ferie igjen för jobben kaller...
Du får det till hjemme du! Bordet ble kjempefint!

Klem Irene

Beate said...

fiiint! jeg er også på jakt etter et lite bord jeg kan ha på kjøkkenet. (avlasningsbord, plantebord eller noe lignende)
Dette var jo rett og slett lekkert

klem beate

June said...

Du har det så koselig og vakkert på kjøkkenet ditt! ...og plantebordet gjør ikke akkurat stemningen dårligere! :))
Jeg er svak for kremfarget emalje i alle former og fasonger: kopper, gryter, mugger, kjeler etc...og dine er jo bare helt perfekte! Flotte sammen med plantebordet!

Ha en fin august-uke!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Blått til lyst said...

Hei igjen!
Ja, det var faktisk en ganske fæl opplevelse å komme inn og ut av bilen, men du skal se det er mye bedre plass på båten nå. Den verste feriebølgen er vel over nå.
Nå er løperen fra Frøken Olsen strøket, bordet ble koselig og jeg sitter i go'stolen.
Kos deg med vinglasset ditt!
Klem fra Liv

Smykkas said...

Alt er rett og slett lekkert, men det er jo vanlig med tingene du viser.

Bruker du ikke lang tid på å tørke støv av alle de flotte tingene du har?

Klem fra Astrid

Sjabbig men chic said...

Vad roligt att Silje tycker om att fotografera. Så är det här också och barnen får lära mamman;) Mycket fint har du Sylvia!

Kram Lisa

Sjabbig men chic said...

Vad roligt att Silje tycker om att fotografera. Så är det här också och barnen får lära mamman;) Mycket fint har du Sylvia!

Kram Lisa

RoseSommer said...

Bra bilder!
Du finner så mange fine og spennende ting!
Vi skal til Arendal til uka, så da skal jeg kikke litt i butikkene der. Kanskje jeg også finner noe lurt....

Annkira said...

Hei
Tusen takk for kommentaren :D
Ha en fin dag videre.
Klem :)

bea said...

slike plantebord kan brukes til utrolig mye.. og så fint at man kan male understellet..

fint å bruke på et gjesterom med vaskefat og mugge.. zinkplata er derfor perfekt som du sier:) enkel å feste en stang for håndkle eller skru kroker i siden på det:)

ha en toppers dag i sør.. klem fra mæ

Simones Country Home said...

Hei på deg Sylvia.

Men det passet da fint inne det. ;o)

Huff det går mot høst, å jeg liker det ikke. Har enda ikke hatt ferie, savner sommer og sol...Så får nok ta en tur til varmere strøk snart tror jeg. hihi

Ha en fin dag.

Klem Simone ;o)

Hespe said...

Hei Sylvia, og tusen takk for kjempekos besøk hos meg!!!

Nydelig det plantebordet ditt, og passet jo perfekt inn på kjøkkenet også :o) Likte så utrolig godt sinkplaten - røffet bordet herlig opp! Nyter virkelig synet av de vakre bildene fra kjøkkenet ditt - et fantastisk flott hjem du har :o)

Håper værmeldingen spådde riktig, og at solen skinner hos deg i dag - kos deg masse!

Klem fra Hildegunn

lisje astrid's husblogg said...

God "morgen" du vakre kvinne♥

Så koseleg det må vere å sitte i ditt vakre kjøken å nyte ein kopp kaffe og alt det vakre du har!

NYDELEGE bilder du viser!

Måtte vise mannen min her inne hos deg:)

Kjempe fint og masse...Men,det er slik dokke vil ha det;)
(Orda til ein som endeleg har forstått det;)hehe:)

Nyt dagen du gode♥

Klem frå Astrid:)

Anitas Hverdagsliv said...

Så fint det ble! Herlig å finne nye måter å bruke inventaret på :)

Fiiine gryter ja!
Og flink jente du har som sparer til det hun har lyst på :)
Mange klemmer fra Anita

viilhvile said...

Så vakre tablåer; hvitt og det sarte blå blir liksom aldri annet enn rogivende vakkert! Har også et lite, gammelt verandabord som liker seg best inne - minner om sommer hele året. Bildene dine er nydelige, og får mer dybde med det nye kameratet! Selv har jeg det godt og det er jeg så takknemlig for :)

Kos deg, Sylvia! Og alt godt!

Fågel Blå said...

Underbara bilder från dej!
Så mycket fint du visar!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Kathrine

Pia said...

Åh, så du har det fint!!! Det passar ju utmärkt inne också! Som gjort!!!

Ha en inspirerande ende på uken!

Klem fra Pia

Inspiration i vitt said...

hej vännen, vilka underbara grytor du har, de skulle jag med vilja ha.
Alltid mycket fint att titta på hos dig.
Vilken duktig dotter du har, det är så bra när man kan fråga sina barn om saker man inte kan själv.
Tack för alla dina rara kommentarer hos mig, jag blir så glad. Kram på dig/Ingela.

Die Waldfee said...

Hy Sylvia,
please have a look on my blog.
I have a nice Award for you.
He is waiting!
Greetings,
Moni