Thursday, September 23, 2010

den enkleste krans.....

så er vi kommet til torsdag,dagene går fort,
jeg hentet inn noen grener med eføy på søndag,vasket å tørket av dem godt,
ser dere min pc på bordet der bak ,ja der satt jeg søndag å hygget meg med deres blogger,

her har jeg hengt denne enkle kransen av eføy,bilde har jeg funnet på loppis for noen år siden,
laget ingen perfekt krans ,bare tok grenene i en ring,syntes eføy er så skjønt,å den varer lenge i tørket tilstand,
pynter veldig opp,så en trenger ikke bestandig lage den perfekte kransen for at det blir vakkert,
dette er bildet fra søndagens kake,mørk sjokolade kake,mmmm så godt,å pyntet med hjerter såklart.både store å små,å den smakte herlig,
ønsker dere alle gode dager mot helg,å håper vi igjen får sol,grått og regntungt her i dag,så da blir det kos inne,
nyt dagen.
vi blogges...

34 comments:

Frøydis said...

God morgen :-))
Ikke bare jeg som er tidlig oppe og igang med bloggingen ser jeg, hehe

Den kaka så GOD ut! Sikkert sånn uten kalorier, og da vil jeg ikke ha ;-)
Gleder meg til bloggetreff på søndag, hører vi blir endel..moro!
MÅ huske kamera!!

Ha en flott dag, klem fra meg :-)

No.47 Mia said...

Hej!

Ja, man kan göra många olika kransar.. DIN var så passande fin där den står.. Jag tänkte göra mig en höstkrans och hänga på dörren..

Så fina dina barnbarn är på bilden här brevid.. Riktiga hjärtegryn..

Kram på dig!

Mia

emilias gömmor... said...

Ofta är det enklaste det vackraste!

Kram Mimmi

Sanna said...

Du er så flink til å gjøre det koselig.
Og den herlige kaka da.... jeg skulle tatt turen og kommet overraskende på kaffebesøk ;)

Martilie said...

Nydelig krans!
Kranser er så dekorative og koselige.. :)

Ønsker deg en nydelig dag!
Hos oss regner det og er guffent -klar for peis- og stuekos i kveld..

Klem fra Tove

RoseSommer said...

At jeg ikke har tenkt på det! Jeg har masse eføy til overs som skulle vært klippet bort. Tenkte å ta den jobben til våren, så eføyen som klatrer på muren vår skal pynte opp som grønn og fin i vinter. Men jeg kan lage 30 kranser uten at det vil synes, så nå må jeg igang med saksa!! Tuuuusen takk for godt tips.

Barbros lille atelier said...

Nydelig krans du har laget! Å bruke eføy var et godt tips:-) Kjempefint, og så holder den seg jo flott lenge.

Og så fikk jeg veldig lyst på sjokoladekake nå på morgenkvisten... den så deilig ut:-)

Ha en fin dag!

Klem

huset ved elva-elin said...

Kjempefin krans, enkelt er fint synes jeg :-) pc på bordet, nesten som hos meg jeg har ikke noen pc-plass, men har pc`en på en krakk ved siden av sofakroken min, liker å sitte godt :-) Kaka di ser veldig fin ut, men sånt kan nok ikke jeg spise, da hadde jeg blitt grise syk, tåler ingenting som er søtt, men blir vant til det også :-) ( har jo aldri kunnet spise sånt)
Ha en fin dag
Klem fra elin

Bestemor Drillo said...

Det enkle er det vakreste!
Jeg blar fort forbi kaka!!!!!
Ha en fin dag! Klem fra bestemor;)

Bekka said...

Så nydelig krans! Syns absolutt ikke det gjør noe at den ikke er helt rund, bare mer sjarmerende :)
Ha en fin dag.
Klem fra Bekka

jakt,skor,barn,inredning said...

Ha en skön dag ! Nilla

Romantikk-takk. said...

Hei søta.
Den kaka skulle jeg gjerne hatt en bit av ;). Nydelig med eføy,har mange av de. Lekre bilder som vanlig. Kos dere på bloggtreff,håper det snart blir et på disse kanter og. Ha en flott dag. :)Goklem.

Villmarkstausa said...

Hei
Så dekorativ krans du har laget. Passer veldig godt til hvitt som det er mye av i ditt interiør.
Ha en flott dag!
klem fra Ingun

Nostalgia said...

Så nydelig krans Sylvia :) Eføy er bare så flott. Den kaken så deilig ut ;-) Værtet skal visst bli bedre til helgen. Krysser fingrene, hadde vært kjekt med en fin høsthelg isteenfor striregn :-)

Ønsker deg en fiiin dag
Klemmer, Nostalgia

Villa Klaraberg said...

Det ble veldig dekorativt med en enkel eføykrans, en god ide, Sylvia! Og den kaken så bare så deilig ut..namnam..Ha en fin dag! Klem fra Jorunn

essemia said...

Det behövs inte mycket för att göra det mysigt.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Torilpia said...

Hei Sylvia :o)

Håper Silje er i form igjen nå!

Ellers ser jeg at du har begynt å forberede deg til høst og vinter. Nydelig eføy-krans og kaken ser bare nammis ut .. :o)

Jeg synes den lampen du har på hjørnebordet ditt er så lekker. Er på utkikk etter en bordlampe som ikke er for romstor. Hvor har du fått tak i den?

Mye flott å se her igjen .. alltid like spennende og koselig :o) Håper formen din er bra også ... og at du nyter den begynnende høsten :o) Stor klem fra Toril ♥

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det enkla är det vackraste, det har du bevisat här med din fina krans. Jag ska ta en tur till skogen och plocka lingonris och göra mig en liten krans. Blir så sugen när jag ser din fina. Murgröna är en jättefin växt, så tåliga också. Och kakan ser jättegod ut.
Ha en fin dag vännen
Varm kram
AnnaMaria

Alven said...

Hei :-)

Så fin og dekorativ krans :-) Nydelig bilde på veggen også :-) Du har så mye vakkert :-) Og sjokoladekaken så veldig god ut :-)

Ønsker deg en fin høstdag :-)


Klem

It's me said...

MMMMMMmmmmmmm.that cake looks yammie......amazing !!.....and i like your simple wreath........lovely day......Ria

Lykkeliten said...

Det enkle er ofte det beste. Kransen med eføy er utrolig dekorativ.
Ønsker deg en fortsatt god dag.

Lykkeliten

Uttan said...

Vi är på tur med Husbilen onsdag torsdag och fredag.I dag är Vi i Rättvik och det regnar men det gör inget alls.Vi har det varmt och gott i husbilen och ska ta på regnkläder och promenera in till affärerna i staden.
Bra tips med kransen.Har murgrönor ute som växt långa nu i sommar man kan ske skulle göra en krans av dem.

Ha det gott!

Kramar!

Thelma Louise said...

god helg til deg også..kaken så god ut..kommer en tur på søndag.:-)
enig med deg, enføy = vakkert :-)

Simones Country Home said...

Hei på deg Sylvia.

Så fin den kransen ble da, smart! ;o)

Å den kaken så jo bare sååå godt ut da. hehe

Ha en fortsatt fin dag.

Klem Simone :o)

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Kransen var kjempefin.. jeg elsker eføy, men har problemer med å få den til hjemme. Lurt å ta inn og lage en krans da :) Flotte bilder du viser i innleggene nedenfor, og du er nok ikke alene om å like vakre ting rundt deg ♥ er slik jeg også ;) Nydelig karaffel og madonna også… og mye fine loppis ting. Elsker den gamle radioen og såååå søt lille Timmi er ♥ godt pakket inn :) Ønsker deg en fin kveld videre, klem fra Mette

LjuvligtLantligt said...

Jag har oxå gjort ett inlägg o har en bild på krans, min är dock utan blad :)
Tårtan såg såååå god ut, jag älskar choklad!
Kram Git

Gammel stil said...

Kransen var jo aldeles nydelig:) De bildene du viser i innlegget nedenfor, er du ikke alene om å like vakre ting rundt deg:)

Synnøve said...

Kransen er kjempefin. Viste ikke at det går an og tørke eføy. Lærer stadig noe nytt av deg jeg:)

Kaken så kjempegod ut.
Klem Synnøve

Nanni said...

Eføy er en favoritt :)
Hjertevarme i innleggene dine, sylvia, takk.... <3

bodil said...

Hei.Den kaka så virkelig kjempe god ut.Nam,nam. Elsker kaker.Nydelig krans.Du er kjempe flink.Ønsker deg en riktig fin helg.Masse klemmer fra Bodil.

Englagård said...

less is more säger man ju och en enkel krans av kvistar och grönt är så vackert. Kakan ser riktig god ut, hmmm...måste kanske baka lite jag med:)

kram Karina

Elizabet Stilig hjem said...

Hei du,
tusen takk for kjempekoselig hilsen hos meg.
Så nydelig krans du har laget. Nydelig mot det hvite hos deg. Jeg tenkte jeg skulle lage en krans selv av lyng, kanskje jeg lager en til helgen.
God helg!
Klem Elizabet

Tino said...

Så enkelt og dekorativt! Kaken så deilig ut! Jeg bakte sjokoladekake til mann og barn i går. Selv har jeg et kosthold uten bl.a sukker og mel, må innrømme at jeg var bittelitt misunnelig ;)

En riktig god helg ønskes deg og dine.
Klem T

bea said...

skulle gjerne satt tennene i den kaka:)) så lekker ut:))

håper dere får et kjempetrivelig bloggtreff.. og at du møte masse koselig folk.. litt rart er det jo å treffe de bak bloggene:)) klem fra mæ