Thursday, September 2, 2010

endelig har vi plass.

jeg har i det siste vært på loppis for å prøve lykken der å finne et spisebord med plass til mange,men det lykkes ikke,familien er blitt større de siste år,med flotte svigerbarn og nydelige barnebarn,vi er heldige,føler oss rike,
men plassen rundt vårt spisebord er blitt trangere å trangere,særlig til jul,da alle er her,ja oldeforeldre å,
men nå har vi endelig et spisebord vi kan sitte alle sammen rundt,likte det så godt,detaljer som passet inn her,
det er kjøpt på Bohus,å det beste av alt det var på salg,
så lykken er stor,nå kan vi sitte mange til bords å sitte godt å lenge,fulgte med 2 ileggs plater,eller rettere sagt,man fester dem på hver side av bordet å lager 4 plasser til,pluss kortsidene,så er så fornøyd.
se de flotte bena,detaljer vi liker,
blir mange kose stunder her,å se på bordet...2 sinkhus har funnet veien hit.
å de er også funnet på Bohus til en rimelig pris,først i år har jeg fått sansen for disse sink hus,
blir vakre med lys,
tenk alt torsdag,å helga nærmer seg,å x-faktor starter igjen på tv i morgen,
elsker det programmet..
da vil jeg ønsker alle dere skjønne blogg venner en riktig nydelig dag,her i sør har vi helskjønne dager,med varme i over 20 grader på dagen å full sol,singlet og shorts er funnet frem igjen.
til vi blogges igjen Ha det Godt.

54 comments:

Mariann Louise said...

Det er så trivelig med et spisebord med plass til hele gjengen! Koselig når alle kan sitte godt og skikkelig, så hos deg er det nok både hjerterom og spiseplass til mange hyggestunder!

Det kjøkkenbordet jeg bruker (som står på kjøkkenbildene) er faktisk endestykke til et greit spisebord vi kjøpte på IKEA for maange år siden. Det er et fikantet "vanlig bord, og kjøkkenbordet nå er det ene "endestykket" av hovedbordet, og det fulgte med en make del, så når alt er satt sammen, blir det et skikkelig stort og greit bord.

Jeg synes det er mange praktiske løsninger, bare man bruker litt fantasi?

Koselig har du pyntet, og det er jo alltid strøkent hos deg, flinken!

God klem fra Mariann

Hulda said...

Kjempefint bord du har kjøpt på Bohus. Jeg har også sett på dette, synes det er så lekkert. Passet veldig godt hos deg. Nydelige sinklykter også. Slike får man ikke nok av. :) Lekkert!

Landlige Hjem said...

Hei kjære du!♥ Såå nydelige hus, er så glad i disse zink husene!.)
Lekkert bord du, har faktisk ett selv og er blitt så glad i det!♥ Vi koste oss rundt det på nyttårsaften da vi var mange rundt bordet, og det er faktisk så koselig å samle alle på ett sted :) Passet så godt inn hos deg!♥
Bohus har mye fint de!♥
En fantastisk skjønn dag ønskes fra meg, klem Anki

RoseSommer said...

Et nydelig bord! Vi har akkurat kjøpt nytt bord vi også, men det ble brunt for å matche den gamle buffeten det skal stå vid siden av. Skulle vi kjøpt et uten sånne hensyn, ville det nok blitt et bord som ditt som sto øverst på ønskelisten!
Har de fått zinkhus på Bohus? Hmmmm, jeg må visst kjøre en tur idag.....

huset ved elva-elin said...

Så heldig du var som fant så stort fint bord, til og med på tilbud :)
Så koselig når familien øker, det gjør den her hos oss også. Jeg er bare så fornøyd nå om dagen :D min datte og samboer har flyttet til Lillesand, nå kan jeg se barnebarnet mitt ofte, det er lykke det :)
Klem fra Elin

My home is my Castle - by Kari said...

Helt nydelig det bordet :))
jeg har sett på det jeg og, og fikk min venninne til å kjøpe det da hun skulle ha ny stue ;)

Ønsker deg en herlig dag i solen :)
Klem,Kari

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Wow, så flott bord! Men lurer litt på hvor du har kjøpt lysekronen din henne? Vet du også hvem den kommer fra? Ha en fin Torsdag:))

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det är så roligt när alla kan sitta runt samma bord, blir så gemytligt. Perfekt med iläggsskivor, och det var ett jättefint bord. Så fint och tända i dom små husen nu när höstmörkret börjar komma.
Är så glad för att vi också fått sol, ska åka till stugan under helgen. Får passa på innan det blir för kallt.
Ha en fin dag vännen
Kramar
AnnaMaria

Thelma Louise said...

så koselig sylvia.:-)

Jeg har opplagt misforstått når det gjelder sinkhusene.:-) min ligger på loftet blandt julepynten.:-) tjhii...blir stor glede når jeg tar de ned i slutten av november for å finne advendtstaken tenker jeg.:-) jaja...

en fin dag til deg, skal kose meg med god været jeg også.:-)

Anitas Hverdagsliv said...

Ja, nydelig dette bordet :) Har sett på det selv! Vi må også ha STORT spisebord til vår storfamilie. Er 7 bare vi :) hi hi.

Så deilig med sol ja! Her hos oss er den også kommet igjen :)
Sinkhus har jeg også, men det er pakket ned...Har lyst å kjøpe meg 2 av de runde.
Ønsker deg en nydelig dag kjære Sylvia
Klem Anita

Magnys Lille Krinkelkrok said...

nydleig spisebord, har lignende benpå våt men mørk overflate...
nydleiuge zinkhus også`, koz å ha nå som det mørkner om kvelden...

stort sett har vi to klaffer i spisebordet vårt, alltids noen som er der enten spisende eller lekselesing...

klem,magny

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Koseleg spisebord! ☺ Kjekt med god plass☺

Masse fint på Bohus! Lenge sia eg har vore der...men kanskje eg må ta turen no☺ Zinkhus er jo nåke eg er veldig glad i, men dei er jo litt dyre i interiørbutikkane...☺
Takk for tipset☺

Klem M♥

tove said...

Hei hei
Gratulerer med nytt, flott spisebord. Ingenting er som å samle familien til hygge rundt et stort bord. Disse zinkhusene har jeg akkurat kjøpt meg og. Syns prisen var så fin på de. Nyt sommerdagen. Vi har faktisk solen vi og idag, igår og. Men Milla er syk så vi har vært inne snart en uke. Stakkars liten...
Klem Tove

Romantikk-takk. said...

Hei. Kjempefint bord,jeg har også sett det. Jeg satte inn ekstra benk på spisestua,min datter har fått 3 barn så det ble trangt om plassen her også. Vi er 12 når alle er samlet så jeg må plassere noen på kjøkkenet,men det er jo sjelden. Du har det så lekkert,bordet passa godt inn hos deg. Søte duker og fin pynt. Ha en flott dag. :)Klem.

LykkeLise said...

Det trodde jeg nesten var et gammelt bord du hadde pussa opp vennen:)
Kjempefint var det! Er jo såå kos når hele familien samles rundt middagsbordet:)
Her er det også sol og varmt, kanskje sommeren kommer veeeldig sent i år;)

Klem Lise

Besta said...

For et nydelig bord du har funnet, det var flott. Og sinkhusene er så fine. Jeg har et par men kunne hatt 1 til, litt større.
Fantastisk flott vær vi har...og jeg nyter det.

klem fra marilyn

Nostalgia said...

For et lekkert bord ! Skjønner godt at du falt for dette.

Ønsker deg en fiiin dag !
Klem, Nostalgia

Karl Halvorsen said...

Hallo på torsdag, Sylvia!
Tenk, torsdag igjen. Synes ikke det er lenge siden det var torsdag for fire uker siden jeg. :)

Ja, enig med deg, vi er heldige som får familier som vokser. Litt synd at leddene bakover ikke får være med å oppleve det, men slik er livet laget.

Jeg har vel sagt det tidligere også, bor visst på feil kant av landet, når det gjelder været. Hadde jeg bare fått med meg alle som jeg er så glad i, skulle jeg ha flyttet til dine trakter. :) Det hadde kanskje ikke vært så bra, kartet ville vel ha blitt så tungt i nedre del at det hadde ramlet ned fra veggen. :) Litt optimistisk skal jeg også være, sola har i alle fall kommet frem på værstasjonen og værmeldingen har lovet oss fantastiske dager fremover. Det ordner seg nok.

Ha en fin dag mot ny helg og nytt og fargerikt landskap til nytelse for oss alle!

Beth said...

Finnes ikke noe hyggeligere enn å være mange til bords. Og spesiellt hyggelig er det da familien kan samles...
Blir nok mange koselige stunder rundt dette bordet vil jeg tro?

elsamarianne said...

Vilket jättefint matbord!
Här lyser också solen, och det känns lite som om sommaren är tillbaks.
kram elsamarianne

Balke gård said...

Å så nydelig et bord, gratulerer SÅ mye!!! Her blir det trivelig til jul, så kjekt med 4 generasjoner, høres kjempestas ut!! Flotte detaljer! Og det teppe under va rogså fint!!!

Ja, det nærmer seg nå, spennende, men må puste med magen, ja;-) Så mye å forberede til mandag... Mailer deg svaret på spørsmålet ditt. litt hemmelig;-) Stor klem

Anette (Hvit Romantikk) said...

Nydelig bord Sylvia ! ♥ Er jo så herlig når hele familien sitter samlet rundt bordet og koser seg. ♥ Skulle gjerne hatt et stort spisebord vi også, men vi har rett og slett ikke plass.

Flotte bilder med mange vakre detaljer. ♥

Ønsker deg en strålende torsdag videre ! :)

Klem fra Anette ♥

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Et flott spisebord...så hyggelig og sitte rundt når det er plass til alle...kos dere
eddaKlemmer

Lunalu said...

Kjempe fint bord - så bra at du fant et tilslutt!!! Jeg har god tid til å lete, for jeg skal ikke kjøpe før vi pusser opp stua og river veggen til kjøkkenet! Har sett på det du kjøpte - det er lekre detaljer på det!
Og så koselig det blir når alle får plass rundt samme bord!!!
Herlig at det snart er helg igjen!!
Klem fra Lunalu

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia og takk for dine interessante tillegg. Jeg har også tenkt litt på dette med lese og skrivevansker, jeg har hatt med flere av slike å gjøre innen familien. To sønner og ei kone. Jeg er ferdig med denne delen nå og med delvis gode resultater. Vi tok tidlig i bruk data, ja blant de første i landet, noe som viste seg å være til god hjelp. Ikke særlig hjelp fra "systemet" til å begynne med, men bedre etter hvert. Nå når det endelig ser ut for at de har skjønt hensikten og forstått mulighetene som ligger i det, kutter de all hjelp til PC som hjelpemiddel. Med flotte ord som passer inn i ørene til "menig mann", som ofte ikke vet mer om dette en jeg har greie på strikking. Det er lik null!

Det finnes nok mange gode lærere, men også de som skulle ha hatt seg en annen jobb. Slik er det vel på alle felt og i alle jobber. Mye av problemet ligger vel i de som skal styre det hele tror jeg og legger retningslinjene. Kulturen er mye mer synlig utad, spesielt finkulturen slik som den i ei berømt "vik" i Oslo. Der de går stort sett de som har råd til det, og får store subsidieringer pr billett fra Staten.

Det er mulig jeg slår hardt til nå, men jeg tror de fleste som vil forstå, forstår det. Du snakker om lærere som vil ha ekstra betalt, da kan ikke jeg unngå å tenke tilbake til den tiden det å gå i 17. mai toget var en del av jobben. Vi vet alle hvorfor det er foreldre som må støtte opp nå. Det er vel heller ikke så mye forlangt om de hadde vært nødt eller følt at de har vært nødt til å stille nå heller. Ferien deres er vel dobbelt så lang som de fleste av de foreldre som holder nasjonaldagen i gang. Gratis og på egen bekostning.

Takk igjen Sylvia, for dine trofaste og fornuftige kommentarer og suppleringer, som alltid!

Frøydis said...

Rett og slett LEKKERT!!!

Kos deg masse med alle dine :-))
Klem, Frøydis

Änglarnas hus said...

hallojsan!!

Så härligt att ni fick tag i ett rejält bord!..Benen och detaljerna var såå fina!

Vi kommer också bli en enorm familj när barnbarnen kommer..fyra barn med respektive fyller bordet nu :)

ha en riktigt fin helg!!

Kramar Sanne

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Det är så mysigt när alla kan sitta tllsammmans vid bordet....

Det är verkligen jättefint som allt annat du har.....

Ha en trevlig fredag! Kram Therese

-Ultima-Thule- said...

Kjempe flott bord du har fått deg!! *Me like!!* Zinkhus på Bohus?? Da skjønner jeg hvor jeg MÅ innom i morgen ;0)
Vi er også mange samlet her hos oss til jul, vi blir 11 stykker samlet rundt middagsbordet nå når julaften kommer. Men nå som vi har fjernet kjøkkenøyen på kjøkkenet kan vi lage langbord og få plass til alle sammen :0)
*Klem*
-Kamilla-

Jonna said...

Åh, så vackert bord!
Säg till när du tröttnat på det så kommer jag och hämtar det direkt ;)
Ha det så gott Sylvia!
Vi syns på boken!

Kram Jonna ♥

bodil said...

Hei.Kjempe fint bord.Koselig å sitte sammen fammilie og venner runt ett bord å kose seg.Nydelige Tilda figurer du har.Elsker Tilda figurer.Du har det så koselig.Sinkhus kjempe fint.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

GroLinda said...

Hei søs :o)
Så flott spisebord dere har fått tak i nå! Lekkert! Det var mye finere enn det runde ;o) Hihi...
Gleder meg til å komme på besøk nå. Tenkte ta en tur på tirsdag med tantene om det passer? Har ikke snakka med de ennå, men regner med at det er greit ;o)
Sees da!
Klem fra Gro :o)

Datt said...

Wohoo, for no' sexy bein! Knallfint bord, Bohus kan sakene sine de ;)

Bestemor Drillo said...

Det bordet var lekkert!
Veldig koselig når alle får plass rundt bordet!
Ha en flott fredag!
Klem fra bestemor!

Synnøve said...

Hei Sylvia
Gratulerer med nytt spisebord.
Kjempefine detaljer på bordet.
kjekt med stort spisebord.
Ønsker deg ei fin helg
Klem Synnøve

Martilie said...

Deilig med stort bord og plass til mange..
Sinkhusene e bare helskjønne :) Spørs om det ikke flytter inn et par hos oss også iløpet av høsten :)

GOD HELG!

Klem

liven said...

Heisann!!
"Slitan" med nytt spisebord!!
så kjekt med god plass til alle :o)
Koselige zinkhus er på plass også.....ser de også selger zinkhus på hageland nå!!

Ønsker deg en fin helg...her er det også flott vær nå :o)

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Hei Sylvia!!! Lekkert spisebord! herlig at alle kan sitte rundt bordet :) Ser dere for meg i jula... ååå sååå koselig!! Flott var det!

God Helg!
Klem fra Solveig

bea said...

bare herlig når man finner det man leter etter og det attpåtil er på tilbud:))

Riktig god helg til deg også vennen:)) klem fra mæ

Karin said...

Hei,ja med tida så trenger man større plass rundt bordet.Så flott du har det, den duken var kjempeskjønn med blondekant på.Du har det veldig nydelig. Sannelig om jeg vet hva det er jeg trenger for hosten min,tilogmed hosten begynner å bli treig å sliten.Skal sjekke litt mer i bloggen din,du har så mye fint du viser fram...sukk... God helg til deg å bissevoffsen din. Karin

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Kikar in o önskar dig en fin hösthelg! Kram Therese

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Hei☺
Ei blanding av litt praktiske ting og ting eg likar i ønskelista☺

Min kjære vart 30 i mai so vi tenker kanskje å feire ilag snart..må bere ordne litt praktiske ting som barnevakt og at Elias vil ta flaske og helst erstatning sia han et den melka eg har og derfor ikkje får pumpa ut eit lite lager..☺
Men bør jo nesten feire runde tall☺

God helg☺

Klem M♥

Hilde said...

sÅ FLOTT bord! Skjønner at jeg må en tur på bohus - disse sinkhusene her jeg likt lenge, men de har vært veeeeeeeeldig dyre, så nå er det kanskje muligheter for meg også...
Hilde

Uttan said...

Så roligt med nytt fint stort bord.Det kommer att bli toppen bra när Ni alla är samlade.
I dag har Vi haft underbart väder här visst är det höst men så härligt med den klara luften som är nu.
Men nu mot kvällen är det kyligt och det bli att ta mössan på vid kvällspromenaden.
Jag ska Maila Dej det Min dotter skrivit i Veckotidningen för Du har väl inte den?

Ha en Underbar Helg!
Kramar!

Bluggi buggi blogg said...

Gratulerer med nytt flott bord. Blir kjekt for dere når alle kommer på besøk :)
God helg
Trude :)

lavendel mio said...

Nydelig bord!!
Viktig å ha plass til familien:)
Ha en fin helg, klem Hanne

Blessedmom's Simple Home said...

Thank you so much for the sweet birthday wishes for my daughter. She's loved reading them.
Your table is beautiful. We need a large one too with our family, but our dining room is rather small. We are a bit crowded, but we are rich with family just like you.
Blessings,
Marcia

Monica said...

så nydelig det bordet var og utrolig kejkt med god plass rundt bordet da, virker som om bohus har fått inn veldig mye vakkert for tiden. har ikke vært der på leeeeenge jeg!! Ønsker deg ei videere fin helg. god klem

Blått til lyst said...

Du kan skjønne det bordet sto og ventet på deg, fordi du fortjente det!
Bordet ønsket sikkert å komme til et godt hjem der mange kunne kose seg rundt det, og der det ville bli pyntet og stelt skikkelig med!
Et stort bord er jammen godt å ha, og den hyggeligste delen av selskapet er gjerne den når man sitter sammen rundt bordet med noe godt i glass og på tallerkner.
Jeg ønsker deg riktig mange hyggelige stunder rundt det nye og flotte bordet - klem fra Liv

Annkira said...

Hei Sylvia
Jeg ser du også har kjøpt sinkhus. De er jo bare såå koselige når en har lys i dem. Jeg kjøpte mine i en liten søt butikk på Maxisenteret i Sandnes som heter Troll i eske.
Ønsker deg en riktig god helg videre.
Klem :D

Pia said...

Hej Sylvia!
Det var ett bord runt vilken man kan samlas! Och ännu till så vackert (borsdbenen speciellt)!!!!
Jag har länge önskat att köpa zinkhusen, men när de är så dyra! Lyckans dig!!! Du har gjort ett bra kap!

KRaaaam/Pia

Sylke said...

Det er kjekt med et bord der alle får plass! Og så hadde du veldig søte kaniner :)

Ha en god helg! Klem

Anonymous said...

For et nydelig bord du har fått deg :)
Nydelig den York serien fra Bohus,
vi har salongbordet i den serien,
så mange flotte detaljer :)
Så koselig å ha et bord hvor hele familien kan få god plass.
Du har et utrolig lekkert hjem Sylvia :)

Hilsen Anja

Englagård said...

Vilket underbart vackert bord, jag förstår att du är nöjd:)

kram Karina