Wednesday, September 1, 2010

fint besøk

klokken 9.30 idag var dette min utsikt fra stua og veranda,nydelig blå himmel og blå stille sjø,
tempratur på +19,skipet midt i er ,
dette,kongeskipet Norge,hadde helt glemt at kronprinsessen og kronprinsen skulle hit i dag,bilde uklart pga jeg zoomet med mobil,jeg måtte et ærend til byen på morran,
å her var det rene 17mai sremning,tror alle barnehage barn var i byen med flagg å ønsket de kongelige velkommne til Arendal,
de kjørte rett forbi meg med politi å vakter både foran å bak,de satt i en limo.når de passerte meg må jeg si jeg grøsset..er så glad jeg ikke er komgelig,for et press,en hel buss med pressefolk kjørte etter,er glad jeg er en anonym dame i gata,å kan få ha livet mitt i fred,om dere skjønner,
byens blomster er flotte ennu,skjønner ikke åssen gartnerne klarer å ha de så fine.
den røde løper var på plass,et vakkert skip,
å pyntet med blomster her å,vakkert,så heldig med været de er,de kongelige er rundt forbi i byen i dag,å kommer utenfor kultur huset kl 15 i dag,det er midt i byen så da blir det folkefest,med opptreden av byens talenter,
måtte bare dele dette med dere,
ellers så skulle en ikke tro det er høst fra idag,vi har så vakkert vær,å med den temperaturen lover det godt for kommende dager,jeg nyter dagen ute.føles som sommer,bare mer stille da båt turistene er reist hjem.
ha en fin dag alle sammen

23 comments:

Roka Design said...

Heisann:)

For en fantastisk utsikt..gid det var meg som våknet til noe slikt:)
Ha en fin dag:)

Klem fra Kari:)

Magnys Lille Krinkelkrok said...

ååhh så gøyt at du har vært der og sett... så dem i Nyhetene i går..
kose dere¨¨' klem,magny

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Koseleg☺
Spennande med kongeleg besøk☺

Klem M♥

elsamarianne said...

Vilken härlig utsikt du har. Och så fint er by har gjort inför besök av kungligheterna.
kram elsamarianne

Pia said...

Det var finbesök, minsann! Jättefint har du lagat i hyllan din!!!

kram på dig!
Pia

Smykkas said...

Det er nok ikke bare, bare å være kongelig. Tenk på alt de er nødt til å overvære. Skrekk og gru sier jeg.

Du kan skjønne det var et folkehav ved en slik anledning og når været i tillegg er fint er alt bra.

Vi ser også solen i dag, men det merkes at vi er på vei inn i en annen årstid.

Klem fra Astrid

Kreoline said...

Du får dem nesten rett inn i stua, hihi. Helg enig med deg, godt å være anonym og få leve livet som en selv vil. HA en fin dag Sylvia i det vakre været, klem fra Mona.

Romantikk-takk. said...

Herlig utsikt og nydelige bilder. Ja dette var storfint besøk,jeg er fan av kronprinsparet,men du verden,å leve livet på den måten hadde ikke jeg heller klart. Vi har også nydelig vær i dag,strålende SOL. Nyyt dagen. :)Klem.

Lunalu said...

Så koselig med kongelig besøk - og ekstra stas når du ser dem komme - for en utsikt!!!!
Og så fint de hadde lagd det i byen!
Herlig med sol - vi har også sett litt til den i dag!!!!
Klem fra Lunalu

Beth said...

Ser man det ja!
Og det er vel du som har rullet ut den røde løperen på brygga di???
He, he...

Petunia said...

Jeg hadde aldri maktet det presset som de kongelige har... Tenk å gå på butikken en dag man ikke føler seg fjong og så vet alle hvem du er osv...
Det må være grusomt med så mye oppmerksomhet.
Fine bilder og været så jo helt fortreffelig ut:)

sologbolig said...

Nydelige bilder. Ja, det er best å vrer anonym og kunne gjøre som man vil uten at noen bryr seg.
Eg har vert på høsttur med klassen min i dag, deilig temperatur og koselig tur. Ha ein fin kveld.

Barbros lille atelier said...

Ja, det var storfint besøk må jeg si:-) Men må si jeg er glad jeg ikke er en offentlig person jeg heller. Deilig å kunne gjøre som man vil:-)

Ha en fin kveld!

Klem

Frøydis said...

Stas med de kongelige på besøk, selv om jeg kan styre meg for mange i det såkalte kongehuset!
Syns det er så utvannet nå...og kan bare ikke se for meg Mette Marit som dronning...sett en sel som klapper??hehe..LITT stygg nå, meeen...hihi

Klem, Frøydis

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Där hade du fin utsikt, inte varje dag det kommer kungligheter förbi. Så fint det såg ut där dom klev iland, kunde ha varit din brygga. Håller med dig, tur att vi inte är kungligheter. Då hade vi nog inte bloggat heller...fniss. Men det är ju roligt och titta på dom.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Maria ( Idekroken ) said...

Så spennende! Er jo så fint der :)
og mye fine bilder du viser ;)

klem fra meg

Besta said...

Skal si du hadde storfint besøk idag:) Og været har vært helt fantastisk her også. Noen og 20 grader og rene sommeren:)
Ha en fin kveld.

klem fra marilyn

Miss Mette said...

Hei kjære Sylvia
Praktfullt vær, deilig når det er slikt – og så koselig med kongelig besøk ♥ flott par… Helg enig med deg, godt å være anonym og få leve livet som en selv vil. Flotte bilder du viser, ønsker deg en fortsatt fin dag, klem fra Mette

Malys krok said...

Skulle ønske vi hadde litt av de varme gradene deres! Ser at vi faktisk skal få det, særlig fredag... Ellers så er det jo trivelig å ha besøk av de kongelige, selv om jeg ikke akkurat kunne tenke meg å reise lange veier for å se dem! -Margit-

Hanna said...

spännande.
kram
hanna

huset ved elva-elin said...

Ja det er godt vi ikke er kongelige, kan ikke si jeg misunner de :P
De var i Lillesand i går, men jeg må innrømme at jeg ikke gadd å gå ned å se på de, Jeg tok meg heller en tur til frøken Olsen og kjøpte den kjempefine boka lev vakkert :D :D
Klem fra Elin

Tino said...

Så gøy med storfint besøk! Flotte bilder du viser. Nydelig vær , og helt blikkstille på vannet.
Ønsker deg en fin kveld videre, klem T

Karl Halvorsen said...

Jeg er så enig med deg om at en kan være glad for å kunne gå anonymt i gatene, uten alt oppstyr de kongelige har. Skulle det være noe jeg hadde ønsket meg, kunne det være noen få av de kronene de forvalter, men jeg klarer meg godt uten også. :)

Det ser nesten ut for at den rød løperen går rett inn til huset deres, skulle ikke forundre meg om det var tilfelle. :)

Ellers faller en liten misunnelse for mitt ellers så rause hjerte - tenk å ha slike temperaturer og slikt vær nå til dags.

Ha en fin dag og nye fine opplevelser med deg selv og dine, Sylvia.