Sunday, September 12, 2010

høsten kom...

hei alle gode,håper dere har det bra å ikke har fått høst forkjølelse,her i huset er det Silje som har fått det,så slitsomt å ha.
jeg har unngått det til nå,så jeg har pyntet litt utenfor døra i dag,koselig med høst farger,å fin støvlene og hage støvlene side om side,
sommerkransen er tatt bort,å hjerte er igjen på døren,elsker dette hjerte,i går var så kaldt å vått her,regnet hele dagen,men i dag har det vært vidundelig varmt og sol,hatt 20 grader på det varmeste,nydelig..
inne har jeg igjen tatt frem min høstmusikk,elsker disse artistene,kan sitte med nydelige interiørbøker å nyte musikk i timevis,
favoritt sokkene er tatt frem igjen,sambo til pappa som har strikket disse,så gode å varme.
værstasjonen varsler fint vær,å det stemmer for denne dagen,
en lyng har kommet i en stor krukke,frosken er ute ennu,å lykter får vi aldri for mange av på denne års tiden.hyggelig å tenne lys om kveldene nå.
tulipanløk er innkjøpt,her skal det blomstre til våren,de venter på å komme i jorda..kanskje i morra.?
blomstene her er på siste værset,snart skal krukker tømmes å settes bort for lagring til vinter,båtene må opp på land,liker høsten jeg..luften så klar.
helt til slutt i dag vil jeg vise dere min sykkel,den er eletrisk..å som jeg er glad i denne sykkel,har jo endel vondt i muskler og ledd,å min styrke i muskler er ikke noe å skryte av,men med denne kan jeg sykle igjen,selv opp de bratteste bakker går det som en lek..en befrielse å sykle,hatt den i 2 sommere,lades en gang i uka,
da var det alt for denne gang,
tusen takk for alle hyggelige hilsner,har et stort ønske om å ta den antikke komfyren hjem,å vet dere hva..?jo..har funnet en plass til den inne..hva det blir til viser jeg senere,noen må hente den,
ønsker dere en riktig god høst dag .
å ta vare på de du er glad i,

57 comments:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Guriland kor koseleg hauststemning♥
Du er flink!!☺

Håpe du får ei fin ny veke☺

Klem M♥

lisje astrid's husblogg said...

Ah!Dåååååån!
Såååå vakkert det er hos deg,kjære Sylvia!

Herleg haustinnlegg med fantastiske detaljar og inspirasjon♥

Du er så flink!

Lykke over at du er bloggar og delar alt det vakre rundt deg!

God ny veke♥

Klem frå Astrid:)

ralfefarfars paradis said...

Nydelig-nydelig;) jeg fikk akutt behov for noen gresskar og epler på trappa;)SKal bytte ut noe nav sommerblomstene med lyng i morgen- og dagene blir stadig kortere. Smart sykkel-og for noen lekre støvler!! Håper du får en god uke!!
Klem fra meg;)

RoseSommer said...

Hyggelig høstrapport fra deg! Så håper vi at været blir deilig i noen dager, så vi får gjort litt ute, ikke sant??
Ha en fin uke!!

Emidoras verden said...

Høsten er nok her om vi vil eller ei:)
Flotte bilder og stilige støvler!!
Den sykkelen var jo kjempesmart!
Ha en fin uke!!
Klem.

Martilie said...

Så flott høststemning hos deg!
Hatt en fantastisk dag hos oss også idag -nyter sol, varme og klar luft!

Ønsker deg en flott ny uke!

Klem fra Tove

Ruths datter said...

Å jeg blir så glad når jeg leser og titter på din blogg. I dag har du overgått deg selv. Så koselig du har laget det til. Wow altså. Eletrisk sykkel. Hvor i alle dager har du kjøpt den? Det hadde vært noe det. Frydefullt hos deg i dag, Sylvia.
Superklem fra meg

Romantikk-takk. said...

Hei.
Herlig stemning i bildene dine,nydelige farger. Så kjekt det må være å ha en sånn sykkel.Hos oss er det flott innevær,for å vri litt på det. Ønsker deg en fin ny uke. :)Klem.

Frøydis said...

Hei på deg og god morgen :-))
Som vanlig nydelige bilder inne hos deg!
Og de støvlene fra Ilse er jo bare en drøm!Verdt hver krone sier jeg..
Kaldt her akkurat nå, bare 10 grader...men hjelpes meg, klokka er jo bare 7, hehe..Stod opp 6 idag..Altfor tidlig!

Ha en flott dag!
Klem, Frøydis

Thelma Louise said...

Hei Sylvia.:-) Ja høsten kom og høsten gikk.:-) Jeg niholder fortsatt på sommeren..og sommerblomstene.:-) Gir meg ikke før etter at frosten har inntatt oss.:-) Den værstasjon er så tøff..skal jeg også kjøpe meg.:-)

Herlig hjertekrans ...og ikke minst så tøff og smart sykkel.:)

En fin ukestart til deg.:-)

liven said...

Heisann!!
Koselig høstpyntet hos deg Sylvia og så fint med bryggen din her!!
Denne sykkelen er nok fin å ha om helsen svikter.....en stilig sak!!
Her er været snudd nå, etter deilige sensommerdager er det nå blitt høstdager!! Men september kan være fin alikevel :o)

ønsker deg en fin ny uke :o)

Anita S Home and Wine said...

Alltid så flott stemning hos deg :)
du er superflink :)

ønsker deg en flott september dag
klem anita s

Synnøve said...

Så flott du har pyntet ute.
Nå fik jeglyst på hvite ilse jacobsen støvler. jeg har røde fra før.

Så flott sykel du har. Så fint at du kommer deg ut og rundt omkring med den.
Den sykelen skal jeg anbefale til ei venninne av meg.
Her skinner sola, så jeg for ut og nyte den.
Ha en fin mandag
Klem Synnøve

Grip dagen said...

Så herlige høstbilder!
Det er ei flott tid for innekos og håndarbeid. Og naturen byr på flotte farger og frisk luft.
Jeg er kjempeglad i høsten.

Jeg likte også godt bildene fra det gamle huset i skogen.
Og for en komfyr!!!
En slik står høyt oppe på ønskelista mi. Jeg ønsker å ha den MIDT i kjøkkenet som pynt. Helt nydelig!
Selfølgelig må du dra den hjem.

Jeg dro hjem en ubrukelig vedovn på 100 kg. Det var verd strevet, selv om den bare står til pynt.
Det rare er at katten liker å ligge under den. Den venter kanskje på at jeg skal fyre der?

Høstlig hilsen Marit

Uttan said...

Mysigt pyntat vid din dörr.
Å vet Du? Jag har också en Elcykel.
Det är en stor lycka.
Köpte den förra sommaren då Jag inte orkade trampa i uppförsbackarna längre.Men nu kan jag komma ut på härliga cykelturer men det är inte kul när batteriet tar slut det har hänt en gång bara än så länge.
Jag kommer så kan Vi cykla tillsammans;)

Kramar!

Havfruen said...

Du har pyntet flott med høstpynt:) Enig med deg at høsten er en fin tid. Herlig luft, selv om den siste tiden hos meg har vært mere sommerlig.
Så smart en sykkel:) Genial:)
Nyt mandagen, klem fra meg.)

Bente said...

Hei du gode Sylvia
Du har klar å skape en fott høststemning. Jeg liker jo veldig godt høsten, rolig og deilig med høy, fin og klar himmel.
Min venninde har lik din sykkel og den hjelper henne veldig.

Du er jo så flink og har kjøpt tulipanløker alt. Flinke du!!

Bente

Roka Design said...

Hei Sylvia:)

For noen utrolig vakre bilder:)
Har scrollet opp og ned maaange ganger jeg nå:)
Og for en brygge...sukk slik skulle jeg også hatt:)
Nyt dagen til det fulle:)

Masse klem fra Kari:)

essemia said...

Vad fint du har pyntat. Och din cykel var ju helt perfekt. Det är så bra när dom använder den tekniska utvecklingen till hjälpmedel.
Hoppas du har en bra måndag.
Kram Elzie

It's me said...

What a beautiful autumm pictures !!!Sylvia....happy new week....love Ria....

Joy said...

ÅÅå.. Javisst är det flott när hösten kommer med alla dess färger och att man kan sitta inne och kose sig om kvällarna.

Nu har vi tagit ner paviljonen och pyntat med lyng i potterna. Hoppas att hösten kan fortsätta att vara lika fin som den är idag!

Stor kram till dig

Amy said...

Først- STILIG sykkel!!! Den må være gøy å sykkel med- blir den lettvint trenings måte?? hehehe...
Nå- pynte utenfor inngangs døren er veldig koselig...har kjøpt meg en gresskar jeg også- en stor en..tenkt jeg skulle lage en ansikt på den, men min lille Japansk valp har begynt å gnage på den, så nå tro jeg at jeg skal kokk kjøttet i den og lage en pai eller brød med den...hehehe..
Ønsker deg en strålende høst dag vennen!

-Ultima-Thule- said...

Nydelig høstlig hos deg :0) Blir spennende å se hva du finner på med den komfyren, gleder meg ;0)
*Klem*
-Kamilla-

Tino said...

Nydelig høststemmning hos deg!
Så koselig du har pyntet. Falt for sokkene, har kronisk strikkedille jeg vet du.

Ønsker deg en fin uke,
Klem T

Bossa said...

Hei på deg. Atter en gang NYDELIGE bilder. Du har det så vakkert uansett hvilken årstid det er. Ha gode dager. Super sykkel, forresten. Klem :O)

Smykkas said...

For en fantastisk sykkel. Kan godt skjønne at du er glad i den.

Høsten er nok over oss for fullt, men den kom liksom så veldig brått. Sommer den ene dagen, og vips, mange grader ned med temparaturen og det regner og blåser her.

Flott med fine høstplanter. Det skal også jeg anskaffe meg i løpet av de nærmeste dagene.

Klem fra Astrid

Datt said...

Sååå fine støvler! Jeg har så lyst på støvler i høst, men det er da så mye å bruke penger på! :P

Besta said...

Dette innlegg gikk meg nesten hus forbi, hm...det var ikke meningen. Å jeg falt for sykkelen din, sånn en skulle jeg hatt:)
Så koselig du har pyntet til høsten. Her er været mildt sagt skiftende. Fint i formiddag men regn nå i kveld. Ja ja, det er da deilig å sitte inne om kveldene.
klem fra marilyn

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Koselige bilder..du bor så flott..
Ja rotete hus kan vi snakke lenge om:) Driver og rydder og rydder..og så er det bare en svingom så er det kaos:)Men ettersom jeg skjønner så er det normalt med rot blant kreative mennesker:)
Ha en kooos kveld..
eddaKlemmer

Susanne said...

Deilige deilige høstbilder:D :D Du har bare en sååå vakker blogg!!!
klemmer

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt said...

Heeeei :)

Å, - så koselig du har det! Jeg får vel "ta et tak" utenfor her snart og lage litt høststemning...

Har du mulighet å sende meg ei melding privat? Vet ikke om det er mulig å sende meg melding... Så skal jeg oversende oppskrift på den eplekaka ;)

:)

Jenny said...

Hej Sylvia!
Vad fint du höstpyntat!

Gillar din cykel oxå:)

Klem Jenny

Englagård said...

Vad gör väl det att hösten kommer när man har så snygga stövlar och fint höstpynt;)

Ha det gott
kram Karina

Li said...

Hei! Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg - det varmer!
Koser meg masse med dette høstinnlegget ditt;
så vakre og herlige bilder!!
Har hatt kaos utenfor inngangsdøra en stund nå,
så dette ga virkelig inspirasjon!
Og så minnet du meg på å få løkene i jorda ;-).
Det hadde jeg helt glemt!! *ler av meg selv*

Ha ei flott uke!
Klem

Bestemor Drillo said...

Vakker høst hos deg !
Fargeprakten ut nå er ubeskrivelig !
Ha en fin høstuke ! Klem fra bestemor!

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia!
Vi får glede oss over varmen og det flotte været så lenge vi har det. Ser ut for at det kommer en forandring til bløtere tider her nå. Du er føre var, ser jeg, har fått frem støvlene. Det er nok tryggest å ha de klare nå. :)

Den sykkelen skulle jeg hatt. Har sett litt på lignende kjøretøy og tenkt litt på det. Til og med har jeg i sommer prøvelånt min datters og svigerdatters scootere, det hadde vært kjekt er tanken. Og så billig da. Vi har bare en bil for tiden og stort sett har vi greid oss lenge med en scooter i tillegg. Eller en elektrisk sykkel. Vi får se hva det blir til, til neste sommer.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Godmorgon vännen.
Samma fina väder hade vi igår, var lite som i somras. Idag ser det betydligt gråare ut, men ganska varmt. Så höstfint du gjort runt huset, det var mysigt med gummistövlarna på rad. Och paviljongen nere på bryggan är härlig, förstår att ni snart tar in den nu. Och det kommer blomma fint i din trädgård till våren.
Toppenbra cykel du hade också.
Varm kram
AnnaMaria

Pia said...

Vackert som alltid hos Sylvia!!! Stövlarna du visar är sååå underbara, men så skit dyra!
Vill ha!

Visst är det underbart med olika årstider, som vi har i Norden!?

Gasa på, med cykeln din! Den ser väldigt bekväm ut!

Klem fra Pia

Lenemora said...

Så koselig innlegg og takk for kjempekoselig "treff" igår - alltid hyggelig å være sammen med deg!
Så gøy med komfyren, den glemte jeg jo å spørre deg om - inne, det er jo super-duper-topp!

Ha en fin dag

klem Lene

Ellen - Charmerende gjenbruk said...

Hei Sylvia
Takk for hyggelig kommentar, her har det vært litt bloggtørke og travle dager, men nå er jeg tilbake.
Nydelige høstbilder hos deg.
God uke til deg.
Klem...Ellen

Inspiration i vitt said...

du kan att konsten du Silvia att göra mysigt och fint omkring dig. Hos dig känner sig nog alla välkommna så vackert som du har gjort.

Vilken lycka att ha en sån bra cykel, det var verkligen bra för dig som har ont, härligt. Kram på dig och ha en bra vecka/Ingela.

♥ Carpe Diem ♥ said...

Heisan.
Tusen takk for koselig hilsen.
Nydelig høststemning hos deg.
hen en fin uke.
Klem

Siljes Hobbyrom said...

Så flott og høstlig!! Kjempefint pyntet.

Utrolig mange fine bilder fra huset i skogen også!!

Ønsker deg en fin kveld ;)
Klem

sologbolig said...

Koselige høstbilder hos deg. Høsten er fin den, men akkurat nå har vi litt mye regn, så håper at det gir seg snart. Smart sykkel.
Ha ein fin kveld. Klem

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Tack du goa Syliva för dessa ord hos mig! Så vackra höstbilder du visar! Så fint med gummistövlarna. Åååh elcykel, verkligen härligt och ta sig fram överallt med backar o sånt!

Ha en ljuvlig forts. höstlig tisdag med ljus och härlig musik!
Kramar Elin

Louise said...

Vad höstfint du har gjort!! Vackert stilleben!

På landet said...

Det er så koselig hos deg, du skulle tatt turen hit å pyntet litt på trappa mi :) Så flott at du har en sykkel som er tilpasset deg, deilig å ta seg en lufte tur på sykkel =)

Magnys Lille Krinkelkrok said...

så mye fin høststemning...
og hvor i verden selger de svære poser med tulipanløker???
veldig fine bilder,
stor klem,magny

Alven said...

Hei :-)

Koselig høststemning inne hos deg :-) Fin musikk,herlige sokker :-)

Ønsker deg en flott høstdag :-)

Mange klemmer ifra meg :-)

Lilli said...

Du har lag med alt du, Sylvia! Fin-fin sykkel - og fine støvler fra Ilse. Mine var óg hvite en gang, men det var før mine lange turer i skog og gjørmehull!
Her tar vi vare på hverandre, og jeg vet du gjør det samme!
Deilige spetemberdager ønskes!

SNOWWHITE-SUSSIE said...

hej underbara bilder oj va mycket fina saker du har... kram sussie

Chanette said...

Guri, du har det bare sååå flott!
Nydelige bilder du viser. Og genial sykkel da. Ønsker deg en fin kveld, klem :)

Vintage House said...

Hej
vad härligt höstigt du har fått det.
vilken underbar cykeö vad skönt för dig att du har fått tag på en...
kram
sandra

Huset vid ån said...

Åh, Det är så fint hos dig jämnt vännen.....

Vad bra att du fått tag på en cykel, kör försiktig o var rädd om dig!
Kram T

Rachel said...

Så höst fint du har gjort det käre Sylvia og så fine nye stövler. Jeg kunne tängt meg ett par fine stövler jeg og men jeg bruker nesten aldrig stövler så det hade blitt mer som en inrednings detalj hi hi!
Sykkelen var jo bare super!
Jeg skal strax i veg og jobbe og i kveld blir det siste klart i stua. Jippi!
Ha en super fin dag käre deg!

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen vennen!
Ja, det er blitt kaldere nå, og det blir nok mere inneliv enn uteliv fremover! Så fine og høstlige farger det er hos deg, og for noen store sekker med blomsterløk du skal sette ned! Høsten har sin sjarm den også, men for oss som har det best i varmen, er det jo synd når kulda setter inn...

Ønsker deg en fin dag likevel - kle godt på deg!

Klem Cathrine :-)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hejsan
Tack för din fina kommentar vännen.
Jag är inte tandläkare, är tandsköterska i botten med vidareutbildning för och göra egna behandlingar. Jobbar med barn och ungdom, hoppas inte jag skräms med den där bilden..fniss. Lätt och glömma att man är lite skrämmande, fast mest för vuxna tror jag.
varm kram
AnnaMaria