Tuesday, September 28, 2010

nostalgisk tirsdag.

hei igjen alle,håper alt er bra med dere alle,etter et vellykket bloggtreff søndag, ja så fortsatte vi likeså godt hos meg på mandag. *ler*var min kusine Gro,datter Tina og Lene, se gjerne innom Lene sin blogg om dere ikke kjenner til den, en herlig livat å blid dame.
stolen å fatet på bildet over her er fra det lille huset langt i skogen jeg besøkte tidligere i høst.
så enkelt å vakkert,
å denne skjønne gamle ovnen står i stua, en staselig ovn,jeg elsker sånne gamle etasje ovner, de er så utrolig vakre, den har nok varmet mang en frossen kropp i gamle dager.
vil vise dere detaljer fra den,
dette er toppen,er den ikke vakker,de kunne sine saker i gamle dager,
detter er på midten,det symboliserer sikker noe, men jeg vet ikke hva,jeg liker så godt synet av disse ovner,drømme seg bort, å tenk om en hadde plass til en til pynt....
dette er nedre delen,å såklart står den på løveføtter, glemt å ta nærbilde av det, lurer på hvor gammel den er? er nok blitt fraktet til huset med hest og kjerre, å tenk å tung den er å ta med langt inn i skogen..et slit.
vi har nydelige dager her sør om dagen, dagen går i ett, i dag skal Silje til fysio å trene, hun er så flink, riktig stolt av henne, hun har i høst fått diagnosen marfans syndrom, en sjelden sykdom,
lurer på om det er noen av dere der ute som vet om andre unge som har diagnosen?
ta gjerne kontakt da, da dette er så nytt for oss, men jeg må si det går greit nå, ting går seg til å en venner seg til det, å uansett greit å få ord på det, tar en dag av gangen..
da må jeg få ønske dere fine dager i sola, å tusen takk for alle hyggelige hilsner dere legger igjen her.

49 comments:

essemia said...

Vilken mysig gammal ugn. Och så ovanlig form på den.
Ha en fortsatt bra dag.
Kram Elzie

Romantikk-takk. said...

For en fantastisk ovn. Ja det er sikkert en lettelse å få stilt en diagnose,synd at unge jenta skal ha slike plager. Har aldri hørt om denne sykdommen. Står det ikke noe om den på nett da? Lykke til hos fysioterapeut.
Ha en flott dag.
:)Klem,klem.

Barbros lille atelier said...

For en nydelig ovn! Virkelig et smykke!

Godt at dere endelig har fått en diagnose. Håper ting går seg til.

Klem

Gammel stil said...

Fantastisk ovn! Virkelig en gammel skatt du har:)

Lykke til i dag! Håper det går bedre med Silje:)

Klem:)

Mira said...

Nydelige sånne ovner, så mange detaljer på de! Her i huset har det stått ovner i vert et rom.
Hyggelig å treffe deg også! Håper me ses igjen.
Sikkert godt for Silje, å vite ka det er, og å få oppfølging. men så synd og urettferdigt da.

Så nydelig vær i dag også. Miraklem,

Anita S Home and Wine said...

Så flott ovn
vi har en tilsvarende men ikke fullt så utsmykket som står i garasjen - vi har snakket om å få satt den inn - men ting tar tid...
hilsen anita s

bodil said...

Hei.Virkelig nydelig,vakker ovn.Har aldrig hørt om den sykdomen.Håper dere får hjelp.Lykke til å ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Gyngestol og kaffigrut said...

Nydelig gammel ovn, et smykke. Hadde ikke takket nei til en slik en...
Kjenner ingen med den sykdommen, er alltid godt å prate med noen i "samme båt", det er ikke noe forum eller lignende på nettet da?

Ha en fin høstdag!

Uttan said...

Men så fantastiskt fin spis. Vilka detaljer.Ängeln på kransen sååå fin.

Nej har aldrig hör talas om Marfans syndrom.
Jag och Flickorna har Ehlers Danlos syndrom... bindväv.

Kram!

Mariannes Creative Blog said...

Utrolig flot ovn. Kender ikke sygdommen, men håber du for kontakt til nogen som kender den. Det er godt at snakke med andre som har erfaring her. Lykke til.
Knus MARIANNE

Frøydis said...

Heisann :-))
Jeg har heller aldri hørt om det, men gå inn på wikipedia, der står det sikkert masse! Ellers må vel legen snakke med dere??
Vondt når ungene er syke, men samtidig må det vel være godt å få et svar..
Men lett for oss å si, som har friske barn, så jeg mener ikke å virke overfladisk!!

Herlig vær idag, har vært på besøk hos Kari, og der var Andrine også, et av barnebarna, som du vet :-) Fikk lov å legge ut bilder, så de ser du på facebook :-))

Ha en topp dag vider!
Klem, Frøydis

Joy said...

Den ugnen var ju bara råflott!
Tusen tack för en mycket trevlig söndag - och det var så koselig att äntligen få träffa dig! Det var på tiden, hihi..
Hoppas vi kan få till en liten treff snart igen. Kanske sitta i butiken till Mariann och kose oss med pepparkakor och gløgg før jul...? Hihi.
Kram Joy

Bestemor Drillo said...

For noen flotte klenodier de er disse gamle ovnene! Nydelig! Klem fra bestemor;)

Lenemora said...

Det var sååå koselig å være hos deg på mandag, Sylvia. Du er ei fantastisk dame!
Så selv om jeg desverre ikke fikk med meg blogge-treffet på søndag fikk jeg litt blogge-fellesskap hos deg igår.
Etasjeovnen er jo vakker og bærer på mange minner.
Ha en fin uke videre!

Klem fra Lenemora

sologbolig said...

DEn etasjeovnen var jo bare så flott da, nydelig detaljer. Ha ein fin høstdag. Klem.

Smykkas said...

Her var det sannelig mye flott å se.

Jeg har aldri hørt om den sykdommen du nevner. Har jeg oversett noe av det du har skrevet?

Klem

Bente said...

Marfans syndrom er vel en bindevevssykdom. Det finnes Marfansforening som dere kan ta kontakt med, men det vet du kanskje allerede.(se nettet) Synd at unge skal få slike sykdommer.

Huset i skogen har nok sin egen historie og fortelle. Ovnen er jo bare helt skjønn.
Ha en fin tirsdagskveld.

Bente

asbjørg said...

Nydelig farge på stolen,vaskefat i samme farge har jeg også.
Ovnen var bare så flott!
Håper det går greit med din datter!!
Ha en fin kveld!

Änglarnas hus said...

Hallojsan! Såg att ni har haft bloggträff :)..så trevligt!

Kaminen var helt ljuvlig..har inte sett något liknande förut!

Ha det gott! Kram Sanne

Simones Country Home said...

Åh for en vakker ovn. Har en lignende en på låven til pappa. ;o) Jeg ønsker meg en rundbrenner jeg da. ;o)

Ha en fin kveld Sylvia.

Klemmers ;o)))

Hilde said...

Så lekker ovn! Sånn skulle jeg gjerne ha hatt!!! Så fint at dere hadde et vellykket treff - alltid godt når man kan treffe likesinnede...
Klem Hilde

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken vacker gammal spis, tänk om du hade plats till den. Och tänk och kunna tända en brasa när det blåser kalla vintervindar. Så synd att den inte används. Det finns mycket mysigt och fint i stugan i skogen.
Siljes sjukdom har jag aldrig hört talas om, hoppas du får svar från någon som känner till den.
varm kram
AnnaMaria

Ruths datter said...

Sånne ovner er så flotte.Desverre har mange blitt kastet.Vi hadde flere i mitt barndomshjem og bare en er blitt tatt vare på. Uffja.Vi har også nydelig vær. Så det går i hagearbeid og sånn innimellom jobbingen. Fin tirsdag til deg,frue-
Klem

Solgården Butik och Café said...

Jag ser ni haft en blogg träff,
vad kul för er!
och vilken helt UNDERBAR liten ugn, ska ta in våran i huset som dekoration. För tillfälligt står den i ladugården...

Ha en fortsatt mysig vecka!
kram/Sofia

It's me said...

Hello darling...wishing you a happy evening.lots of love from me Ria....

Datt said...

Wæææo, for en skjønnhet av en ovn!! <3

Ellen - Charmerende gjenbruk said...

Hei Sylvia
Nydelig gammel etageovn. Den varmer nok godt til vinteren.
Klem...Ellen

Tino said...

Hei
For en nydelig gammel etasjeovn. Sjarmernde stol og vaskevannsfat. Håper det går bra med datteren din, og at dere får respons fra andre med den samme sykdommen.

Ønsker deg en fin uke,
Klem T

huset ved elva-elin said...

Så fin stol og fat du har fått deg :-) ovnen var jo rålekker med alle de flotte detaljene :-) Jeg kjenner ikke til marfans syndrom, men var inne på netta og leste litt om det.
(det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det)heter det så fint,egentlig lettere sagt en gjort, for sånn fungerer det ikke alltid. men man må jo prøve å gjøre det beste utav problemene man måtte ha :-) Ikke lett når det er ungene våre det gjelder, min yngste datter fikk diabetes når hun var 8 år, det har vært en vanskelig tid for oss alle.
Lykke til :-)
Ha det fint
Klem fra Elin

yesheimen said...

Hei. Ja denne lille hytten inneholder nok mange skatter kan jeg tenke meg. Etasjeovene er kjempefin, ett klenodium vil jeg si.
Bra at dere har fått en diagnose til din datter, kanskje det er noe hjelp å få. Jeg kjenner ikke til sykdommen, men ønsker din datter lykke til på sin vei. Mange kroniske sykdommer er jo heldigvis til å leve med.

Ja og så har jeg sett bildene dine fra bloggtreffet...Det såg riktig kosleig ut. Jeg var på den nye hytta i helga, men vi reiste søndag, og hadde ikke rekt innom Arendal da, det hadde blitt alt for sent. Men en annen gang kanskje :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Klemmer Ann<3

Inspiration i vitt said...

vilka härliga bilder hos dig Silvia. Kaminen är som ett vackert smycke, bland det finaste jag sett. Kram på dig/Ingela.

Viilhvile said...

Vakre farger; blått og grønt. Ovnen var usedvanlig vakker og detaljert utformet. Vi fant en gang en ovn dumpet i skogen, ville så gjerne ta den med, men den ble for tung å løfte. Har en liten del av kronen, som souvenir. Håper du har en vidunderlig høst i Arendal; så riktig hyggelig ut på blogg-treff!

Thelma Louise said...

masse lykke til til silje.:-)

det huset langt inne i skogen må være spesielt koselig..den oven er jo et smykke.:-)

Balke gård said...

Hei min venn, håper du nyter høsten, det bloggtreffet så bare så utrolig ksoelig ut!! Morsomt å se damene og så var dere jo på et flott sted med den nydelige muren!! Ønsker emg sånn på kjøkkenet:-) Herlig kvled så det ut til! Og her var det en utrolig flott ovn, ja! Nydelige bilder! Jobbeklem, M:-)

Fågel Blå said...

Åh så fin spis helt underbr!
Vackert här från dej!
Ha en fin Höstdag!
Kram Kathrine

Lunalu said...

Ah, for en helt fantastisk gammel ovn! Og for neen nyyyydelige detaljer!

Har hørt om Marfans syndrom, ja. Men han gutten jeg "kjenner" som har dette syndromet er vel over 20 nå. Jeg ville ha tatt kontakt med en forening for denne sykdommen. Siden den er så sjelden, så er det nok lettere å komme i kontakt med andre via den!

Ønsker deg en herlig høstdag. Håper sola skinner hos deg også!!!
Klem fra Lunalu

Förgätmigej ♥ said...

Oj, så fint.:-) Kram Stina

frøken olsens drømmer said...

Hei på deg vennen ,håper du får napp ang Silje:))ellers er det jo bare en drøm å se innleggene dine ;))
god kveld vennen ,nå skal jeg ringe deg :))

Blått til lyst said...

Det så virkelig ut til at dere koste dere på bloggtreffet. Så flott, og klart herlige frøken olsen åpnet butikken!
Jeg har det fatet, og bruker det når jeg skal lage skikkelig mange komper eller male masse elgkjøtt. Veldig praktisk og lett å holde rent.
Ha en riktig god dag i sola!
Klem fra Liv

Lantliv på Rosentorpet said...

Oj! Såå vackert!
Sari

Besta said...

Ovnen var bare nydelig:) Skulle gjene hatt den i stua.
Høres ut som dere hadde det koselig på bloggtreffet, håper det passer bedre en annen gang.
Ha en fin kveld.

klem fra marilyn

Amy said...

Den ovn var helt FANTASTISK!!! Sååå nydelig- du er som meg, jeg drømmer meg bort også når jeg ser et vakre gammelt antikk og tenke på de som laget den, de som hadde den først, osv...ønsker noen ganger at disse gamle tingene kunne prate og fortelle oss alt de har opplevde...så spennende det hadde vært!! Den skål var også nydelig- som du sa, helt enkelt men utrolig skjønn...
Ha en utrolig vakre høst dag min venn...
Klem fra meg i skogen :-)

GroLinda said...

Hei min kjære søs ;o)
Så flotte bilder av en aldeles nydelig ovn! Tenk å hatt den i hus da!! Med englermotiver!! Ååååååå jeg ble heeelt forelska altså ;o)
Godt at det går så bra med Silje om dagen. Tenker på henne ofte vettu ;o) Ja, min svigermor er en utrolig flott dame med et stort hjerte for alle. Ikke så rart at jeg er glad i henne, etter den andre fæle svigermora jeg hadde i Oslo for mange år siden! Jeg har fått det så godt at jeg går bare rundt å smiler og er glad. Nå har alt liksom snudd til det bedre for oss alle her, etter noen år med mye stress. Livet er herlig ;o)
Ha en flott onsdagskveld min kjære kjære familie i Arendal!
Glad i dere!
Klem fra Gro :o)

Bluggi buggi blogg said...

Nydelig ovn, et smykke i stuen.
Ha en fin kveld
Trude :)

Huset vid ån said...

Åh, Vilka vackra bilder på så fina gamla saker....

Kul med bloggträff också vännen....
Må så gott!
Kram Therese

Englagård said...

Vilken vacker kamin, av den får nog både kropp och själ värme.

Hoppas att ni får kontakt med andra med samma sjukdom. Det är alltid bra att finna någon att dela erfarenheter med.

Ha det gott
kram Karina

Hjørdis said...

En sjelden flott etasjeovn. Den må varme godt i vinter. Takk for gode råd vedr. maling av sengene mine. Tror jeg venter til våren:-) Ønsker deg alt godt. Varm hilsen fra Hjørdis

Almas Hus said...

Hei,nydelige bilder du viser...Veldig koslelig med bloggtreff, Håper påflere av de.
Ønsker deg ei strålende helg!!
Klem

Anonymous said...

det jeg var ute etter, takk