Friday, September 24, 2010

september helg

så er det fredag å første dag i helga, det er deilig med fredager, jeg har vært en liten tur i byen.
tok en sving innom Kremmerhuset å der hadde de denne søte til smør, klart den ble med hjem.
å de pakket ut sinkhus der. et av de små ble med hjem,
var det ikke fint?
det står på kjøkkenbordet vårt nå,
pyntet opp til helga,
likte så godt sinkhuset med pipe å i en lys farge,
denne helga kommer til å gå fort,helgens store happening er bloggtreff i Arendal på søndag,
vet jo ikke hvem som har meldt seg på ,så det blir gøy å treffe folk bak bloggene.
sånn ellers har alle blomsterløker kommet i jorda,så håper på et blomsterflor til våren,jeg var jo så uheldig å få rust(sopp sykdom)på rosene mine, men heldigvis bare i et bed, så nå har jeg tatt alle planter vekk, stappet dem i sekker med rot å det hele å på søpla det bar. så blir godt å få et vår flor med tulipaner der, ble tomt der nå..
da vil jeg ønske dere alle en riktig god helg,de melder fint vær,så da blir det å rydde litt mer i hagen , ta inn ting osv...men banker det på min dør, ja da får hagen vente...folk er viktigere..
ha det godt da til vi blogges eller treffes på søndag..

40 comments:

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Åh så fin den var da, likte det zinkhuset ditt godt også. ;o)

Ha en fantastisk helg vennen.

Klem Simone ;o)

tove said...

Hei hei
Jeg er og veldig svak for disse zinkhusene. Foreløpig har jeg bare to, de er fra Bohus. Desverre er Kremmerhuset langt unna.
Så gøy med blogg treff. Desverre blir det for langt unna og.
Kos deg i helgen. Om du er inne eller ute.
Ha en fin fredag
Klem Tove

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så roligt och gå på blogg-träff, spännande och träffa blogg-vännerna live. Och så fin smörask du köpt, och zinkhuset är så sött. Blir så fint när det lyser i dom små fönstren. Ikväll blir det många tända ljus här hemma också.
Ha en fin helg
Varm kram
AnnaMaria

essemia said...

Åh vad trevligt med bloggträff. Önskar jag bodde mer norrut så jag kunde vara med på de som är här i landet, haha.

Hoppas du får en riktigt skön helg.
Kram Elzie

Beth said...

Koselig den til smør, men må innrømme at zink ikke er helt meg... Syntes det er fint hos andre, men hos meg passer det rett og slett ikke inn...

Kos deg i helgen uansett vær!

lisje astrid's husblogg said...

Nyt helga i din vakre heim både ute og inne♥

Nydelege bilder!

Klem frå Astrid♥

Romantikk-takk. said...

Hei.
Likte veldig godt den smørkoppen,gammeldags preg over den. Koselig kjøkken du har. Sinkhuset var flott da,jeg har kun to men i hvitt.
God helg.
:)Klem Mette.

Fru Tunheim said...

Ha en kjempefin helg, fredag og lørdag er nesten de beste dagene i weekenden...

It's me said...

Enjoy your weekend ......love and hugs from me.......Ria....

Havfruen said...

Et slikt sinkhus ønsker jeg meg...de er så fine:)
SKulle gjerne vært med dere på bloggtreff gitt:)
Riktig god helg, klem fra meg:)

Huset vid ån said...

Vad roligt att gå på bloggträff vännen!

Som vanligt har du jättefina o inspirerande bilder!

Ha en fin helg!
Kram T

Beate said...

sink-hus er skjønne!!
kos deg på bloggetreff!

klem beate

Hanna said...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Moski said...

Veldig fine ting du har kjøpt deg. Ser ut å passe perfekt hjemme hos deg. Beunderer at du klarer å rendyrke stilen din sånn. Her er det litt av hvert.. Høres koselig med bloggtreffe. Kos dere masse.God helg!

Rosor och Spetsar said...

Låter mysigt med en bloggträff, hoppas ni får det trevligt.
mörbyttan är så söt o prktisk o det lilla lilla zinkhuset lyser så fint .
Ha nu en ruktigt mysig helg
Kram
Annelie

Sanna said...

Så koselig.
Du har virkelig evne til å gjøre det lunt og deilig.
Ha en koselig helg..

sologbolig said...

Kjempeflott sinkhus og smørkrukke. Det blir spennende med bloggtreff, lykke til. Og god helg . Klem

RoseSommer said...

Gjett om jeg fant disse sinkhusene idag jeg også. Og klarte ikke å kjøpe bare ett. Nå får vi det koselig i vinter!!!
God helg.

Datt said...

Åh, hærremin, den smørkrukka var heeerlig! :)

lavendel mio said...

Løp og kjøp...sinkhus SKAL jeg ha:)
Nydelig smørboks også:)
Go helg, klem Hanne

Blått til lyst said...

Koselig helgestemning på bordet ditt! Smørkoppen var koselig, og kan jo brukes til så mangt.
Godt du tok affære med roser og rust - rust kan virkelig ødelegge en vakker rosehage!
God helg - klem fra Liv

Nanni said...

Takk for gode Maria-ord <3,ja, de barna våre er det viktigste vi har...
Koselig hos deg og så kos med slike små inspirasjonshandleturer ;o)
God nattaklem :)

Ruths datter said...

Her er også nydelig vær- jeg passer barnebarnet mitt, og jeg skal nikosemeg med ham. Likte zinkhuset med pipe. Tøft.
Klem og kos deg på bloggtreff

Siljes Hobbyrom said...

Så nydelig dette sinkhuset!! Har så lyst på selv ;))

Herlige bilder hos deg som vanlig!

Må ha ei god helg og kose deg masse på bloggtreff!! ;))
Klem Silje

Bente said...

God helg til deg, det blir spennende med bloggtreff kan jeg tenke meg. Dessverre for langt unna til at jeg har meldt med på.

Nyt dagen og kos deg med familien din.

Bente

Alven said...

Hei :-)

Kjempefint :-) Ønsker meg slik sinkhus selv :-)

Ha en flott lørdagskveld :-)


klem

Inspiration i vitt said...

så fint att kunna duka med en sån fin smörbytta i stället för att bara ställa smörpaketet på bordet. Jaaa nu är det hög tid till att plocka in alla saker man har dragit ut i sin trädgård, det är det värsta jag vet och en dela av alla saker kommer inte tillbaka in något mer hihi. Kram på dig och ha det så trevligt på din bloggträff /INgela.

Hulda said...

Stemningsfulle bilder fra deg. Likte veldig godt den butter-boksen, og det skjønne lyshuset. Passet så godt med eplene i den hvite kurven også. Dette var vakkert. :)

Reportasjen herfra kommer på God morgen Norge torsdag i førstkommende uke, eller tirsdag i neste uke. Jeg skal si fra når jeg vet hvilken dag det blir. Reportasjene fra alle finalistene blir lagt ut på GMNs nettside, etterhvert som vi presenteres.

Smykkas said...

Det er ikke vanskelig å finne fristelser når man er på en liten shoppingtur. Som regel kommer man vel hjem med et eller annet som ikke sto på listen.

Håper dere får en kjempekoselig helg.

Klem

Louise said...

Den vita korgen som du har äpplen i faller mig i smaken!! Söt!!

Karin said...

Heisann,så skjønne å koselige bilder du alltid viser...sinkhuset var kjempefint! Å så søte barnebarn du har.Morsomt bildet av dem. Ønsker deg en fortsatt fin helg.Klem fra meg

Bossa said...

Hei på deg. Så fin smørskål du har fått tak i. Og sånne sinkhus har jeg fått helt dilla på. Har 3 nå, men blir nok fler. Ha et supert bloggetreff i morra. Skulle ønske jeg var der, men det er umulig denne helga. Kjempeklem til deg.

Marit ♥♥♥ said...

Så søt den smørboksen var :) Ikke superpraktisk hjemme hos oss der treåringen skal smøre selv, men man kan jo ha ønsker :)

Ha en fin dag :)

Lunalu said...

Den smørboksen var utrolig fin! Får du plass til margarinboksen oppi den???
Det ble kjempefint på bordet ditt!
Sukk, sitter her med kaffe og koser meg - men snart må jeg til pers og få gjort noe med huset. Det har skjedd så mye denne uka - og husarbeide har blitt bortprioritert.
Det er masser av rot - og klær som må vaskes.... sola skinner og det er nyyyydelig vær ute, så det frister å ta med familien på picnic... hi hi.
Men når jeg kikker ut av vinduet, så ser jeg mest et godt avtrykk av en barnehånd....Ja, de setter sine spor disse barna!!!
Ha en flott søndag, kjære du - og kos deg på bloggtreff!
KLem fra Lunalu - i skravlemodus!

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Hoppas att du haft en sköön helg!

Önskar dig en fin vecka!
HöstKramar från T i Sverige

Hyacinth Bucket said...

Smuk smørkrukke...:-)
Og zinkhuset er herligt. Jeg har selv 3, men i hvide. Angrer lidt at jeg ikke købte nogen i ren zink også.
Glæder mig til at høre om bloggtræffet, læste at Kari skulle med..:-)

Hej fra Lisbeth

Tino said...

Så skjønne bilder. Herlig Zinkhus og skål til smøret! Epler er så dekorative i seg selv.
Her har vi hatt gråvær i helgen, så det har blitt mest innendørssyssler.
God søndagskveld til deg!
Klem T

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Bank,bank,titter innom en liten tur,håper bloggtreffet var hyggeligt! Smørkrukka de var helt nydelig, og zinkhuset likeså...Ha en fortsatt fin kveld:)

Lakka said...

Veldig hyggelig å møte deg på bloggtreff Sylvia! Bare synd man ikke får snakket like mye med alle sammen... Håper det ikke blir så lenge til neste gang, og i mellomtiden skal jeg fortsette å lese den nydelige bloggen din:-)

kine said...

sååå koselig!! :) ser ut som om det blir en liten tur til kremmerhuset på meg, elsker sinkhus!
ha en fin dag videre:)
klem kine