Saturday, September 18, 2010

stue og kjærlighet

ja lørdag igjen,å denne godis skålen skal fylles med...ja godis..viser dere detalj bilder fra stua i dag.å detaljer ,ja det elsker jeg,kan nok bli mye for noen,men jeg kan ikke la være,elsker vakre ting rundt meg,å helst mye av det..
dette er fra hjørnebordet i stua,elsker den karaffel til jdl.å speil har vi masse av,gir en så god stemning å utvider stua..
disse bokstaver ligger på hjørnebordet å danner et ord som jeg vil ha som en rød tråd i livet mitt å min familie,det er vel det viktigste vi kan gi hverandre,kjærlighet ..
denne skjønne engel ligger på noen gamle bilbler sammen med en rosenkrans,fått englen av min datter Tina,kjøpt på en utenlandsreise for mange år siden.
madonnaer å lys lager så koselig stemning,madonna og kransen på veggen er å fra jdl,
blomster har vi friske på bordet hver dag,elsker hvite krysantimum,staves det sånn?
en får så mye blomster for pengene,å hos mester grønn selger de 3 for 2,å disse her kan stå i opp til 4 uker hos meg,bytter vann ofte å gir dem kjærlighet..
når jeg tar bilder til bloggen,ja så gidder jeg aldri style eller stæsje ekstra,dere får det akkurat som vi har det, å i sofan er det mange puter,å de er til å gnu på,ikke til pynt,så derfor er det skjeldent de er krøllfri, "ler* vi bor jo her ,vil ikke ha noe utstillings lokale...men elsker å pynte å rydde når formen orker...
denne lampen er fakrisk en antikvitet,elsker den,har satt inn el lys å,men meste stemning er det med levende lys på kveldene.
å her står mitt oliventre nå,satt det inn for høsten,det er blitt ganske stort i år,er så moro å følge det vokser,har hatt blomster på det denne sommer å,så får vel små oliven til jul,skjedde i fjor,
ja dette var alt for denne gang,jeg er noe tankefull i disse dager,er så mye som skjer rundt meg med meg og mine,så blogg er en hyggelig adspredelse å tanker å kreavitet får trenge inn i hodet,å flytte rundt på annet som surrer i hjernen.
ønsker dere alle fine høstdager.
å som jeg så ofte tenker,pass på hverandre,si du er glad i de du er glad i,få dem til å vite at de betyr uendelig mye for akkurat deg..
ha det godt alle gode,å ja deres hilsner betyr masse for meg...

66 comments:

Frøydis said...

Hei på deg :-)
Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!

Er helt enig med deg, det er så viktig å si "jeg er glad i deg" til de vi bryr oss om!
Vi vet ikke hva som kommer bak neste sving...

Ha en flott lørdag!
Klem, Frøydis

Susanne said...

Så herlige bilder :) :) Ønsker deg og din skjønne familie en riktig god helg!
Klemmer

Synnøve said...

Du har et nydelig hjem og en kjempefin blogg Sylvia.
Jeg og bruker bloggen til og kopple av. Med sykdom i familien så er det mange bekymringer og tunge dager,men det vil jeg ikke skal komme frem på bloggen min,så jeg prøver og blogge om det som gir meg påfylll i hverdagen.

Ha en fin lørdag Sylvia.
Ps Har nevnt deg og bakepulvret på blogginnlegget mitt:)
Klem

Landlige Hjem said...

Hei Sylvia, jeg liker så utrolig godt å titte innom deg, du har så mye lekkert å hvile øynene på!♥
Ja du har helt rett, man bor jo faktisk i huset *smiler* ;) Digger de ordene dine her ;)
Nydelige bilder som alltid!♥
Kos deg masse i helgen med snop og hygge ;)
Go`klem fra meg, Anki

Joy said...

Hej Sylvia och tusen takk för mysig hälsning hos mig!
Det var några fina bilder du lagt ut - som alltid! ;)
Ösnkar dig en riktigt god helg och hoppas du får slappat av och myst med dina nära och kära!

NU ska vi tusla ner til byen - blir kos.
Kram Joy

Barbros lille atelier said...

Her er masse fint å se som alltid. Ingen tvil om at du liker å pynte:-) Ønsker meg en sånn skål fra Bruka. De er kjempefine!

Ønsker deg en fortsatt god helg!

Klem

Hulda said...

Mye flott! Jeg falt spesielt for ordet kjærlighet. En fin detalj. Så herlige puter du har!

GroLinda said...

Hei søs ;o)
Så fine bilder. Jeg gleder meg til å komme ned til deg om en uke. Ha en flott helg og kos dere med godis ;o) Hils alle.
Klem fra Gro :o)

Bossa said...

Hei på deg. Nydelige bilder IGJEN! Vil bare ønske deg en god helg. Klem :O)

Lykkeliten said...

Alltid like koselig å se bilder fra ditt hjem.
Sender deg varme tanker og positiv energi i kveld.

Klem Lykkeliten

xxxl said...

Hei :) takk for titten inn i din stue.. mye koselig her.. og det er kjekt å se at stua blir brukt også da .. hihi

Ja dette ordet Love er viktig.. og de å kunne si at en er glad i hverandre.. en hvet nå ikke hva som kan skje..

Ha ei flott helg :):)

Minka said...

Heisann, så koselige bilder du viser..Jeg lurte på en ting, er du flink med oliventreet ditt?? Nå som du har tatt det inn, hvor står det? Og hvordan lar du dine overvintre?? Jeg er helt i blinde her jeg, og har 3 stk jeg gjerne vil klare å holde i live. Jeg har ikke tatt de inn enda, men tenkte nå i helgen..Ellers må du ha en flott helg videre..klems

Rachel said...

Du har helt rett man skal fortelle de man er glad i att man er glad i de det gör jeg ganske mye men jeg kunne nok värt bedre. Men Sylvia jeg kan i allefall si att jeg er veldig glad for att jeg har en venn som deg og att dine komentarer har gjort meg glad mange ganger.
Önsker deg en velgdig god helg og håper ikke det er noe trist du tenker på. Stor varm sterkende klem fra meg til deg!

Datt said...

Nydelige godisskålen, hadde jeg hatt den hadde jeg nok ikke klart å motstå godis!! :P

jakt,skor,barn,inredning said...

Vilka underbara bilder. Blev förälskad i din karaff =0) Nilla

huset ved elva-elin said...

Flotte bilder fra deg :) når jeg skal ta bilder til bloggen min må jeg alltid ta et skippertak, jeg er så forferdelig rotete av meg :P
Jeg rydder og rydder, men bare litt etter så ligger det strikketøy, hekletøy, bøker,verktøy, ja alt du kan tenke deg rundtomkring i huset :P
Jeg får stadig høre fra gubben, som er mer ryddig person hvor rotete jeg er, jaja men sånn er jeg bare :D

Ha en fortsatt fin helg.
Klem fra Elin

tove said...

Hei hei
Sååå mye lekkert du har.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Englagård said...

Håller med dig, kärlek är det viktigaste vi kan ge varandra.

Dina bilder är så vackra ändå så det behöver inte stylas:)

Ha en skön helg
kram Karina

sologbolig said...

Nydelige bilder fra den fine stua di. her er det innedag og vi har et lite barnebarn på 3 år på besøk. Han skal vere her til i morra. Det er kos! hA EIN FIN LØRDAGSKVELD DU OGSÅ. kLEM !!

Änglarnas hus said...

Hallojsan sötis!

Vilka ljuvliga bilder du visar..och jag gillar att de är tagna direkt i vardagen!!

Kärleken till familjen är stor även här och det är bra att vi påminner varandra om att kärleksord tilldem vi älskar..ofta!!

Ha en härlig lördagskväll!! Kramis Sanne

lisje astrid's husblogg said...

Hei♥
Som vanleg viser du så utruleg vakre detaljar!
Du er så kjempe flink å sette saman..
Atmosfæra i heimen din virkar så god♥Akkurat som du♥

Å ja..Så viktig det er å ta vare på kvarandre,gripe dagen å seie kva våre kjære betyr for oss..
Gi eit smil,glad i deg,seie noko fint/ros osv...♥

Godisskåla og rødvinsglaset skal fyllast her i heimen og;)

Nyt kvelden og ein god søndag ønskast♥

Godklem frå Astrid:)

ENGLE HJØRNE said...

God kveld vennen. Du har så mye fint,du er veldig flink til å sette tingene sammen også.Jeg ønsker deg en riktig koselig Lørdags kveld,klem fra Sissel.

bodil said...

Hei.Ja kjerlighet må man ha.Nydelig med love.Tusen takk for titten.Kjempe nydelig.Du har så mye fint,vakkert.Du har så god smak.Ha en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil.

Huset vid ån said...

Som vanligt inspirerar du mig massor...Så Fint!

Må så gott!
Kram T

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

ah.. så vakre bilder av et vakkert hjem :) Mange fine detaljer!

Ha en fin kveld!
Klem fra Solveig

Bekka said...

Syns det ser veldig koselig ut hos deg - fine detaljbilder!
Hilsen fra Bekka

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Godmorgon vännen.
Det är så roligt och se bilder från ditt vardagsrum. Ett rum som jag blir väldigt förtjust i, ser så lugnt och ombonat ut. Högen med biblar och den lilla ängeln uppepå är så vacker, ett härligt arrangemang. Du är bra på och pynta till det fint.
Önskar dig en fin solig söndag
Varm kram
AnnaMaria

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Hei! Som alltid nydelige bilder hos deg.Likte godt bokstavene dine, flott madonna har du også. Ønsker deg en deilig søndag,her er det full rulle i dag med fotballkamper. Men, vi koser oss....Klem fra meg:)

Thelma Louise said...

mange flotte detaljer og fine bilder Sylvia.:-)

Jeg hadde oliven på treet mitt i sommer...Men når du tar det inn, hvor har du det ? i stua ? og det klarer seg gjennom vinteren ? Derfor du tar det inn såpass tidlig for at ikke forskjellen mellom ute og inne skal bli så stor ?

En fin søndag til deg.:-)

lykke til med tankespinnet.:-)

Klem

Gammel stil said...

Tusen takk for hyggelig kommentar:) Nå ble vi litt usikre, følger vi hverandre?? Vi har hvertfall veldig lyst til å følge deg hvis vi ikke gjør det:)

Klem:)

Fru Andersen said...

Så flotte bilder, herlige detaljer fra hjemmet ditt! Oliventre er ikke noe jeg har fått til...de er jo så flotte, så jeg får fortsette å prøve;-)

Nydelige bilder fra det lille og skjønne huset inne i skogen under her! Fantastisk at det fortsatt er steder som står slik hvor en kan drømme seg bort til gamledager!

Ønsker deg og dine en fin søndagsettermiddag og en god uke!

Gammel stil said...

Vi la oss til nå vi:):) Klem:)

Sommerhuset i bakken said...

Så vakre bilder du viser - og så mye fint å se på !

Tino said...

Så nydelige bilder, du er så flink til å gjøre det lekkert rundt deg.
Så herlig bilde av barnebarna på høyre side, skikkelige sjarmtroll!
Kroppen er litt kranglete om dagen, men jeg har jo gode dager også, så setter pris på dem.
Håper det er bra med deg også.

Ønsker deg en super søndag videre,
Klem T

Skogland said...

Nydelige bilder, Sylvia!♥

God søndagskveld! :)

Klem fra Fru K

Villa Klaraberg said...

Vakkert, Sylvia! Du er så flink med detaljene og sååå stort oliventreet ditt har blitt!! Ha eb fin søndagskveld. Klem fra Jorunn

bea said...

uten kjærlighet stopper alt!!

så masse vakkert du viser som vanlig:))

huff.. Silje ser ikke ut til å ha det godt nei.. håper antibiotikaen hjelper!! ikke greit å være syk men ikke greit å være mamma heller når ungene er syk..

skjønner du blir sliten vennen!!

Ha en trivelig søndagskveld.. klem fra mæ

Karin said...

Hei takk for koselig hilsen til meg idag.Du har så mange nydelige ting. En god atmosfære hjemme hos deg ja.Helt enig med den der stylinga,jeg gjør heller ikke så mye av den. Ønsker deg en fin uke som kommer.Klem fra meg

pysseltanten said...

Fina bilder o kloka ord levererade av dej idag Sylvia...=)))
Jag stajlar inte heller till det..har oftast för bråttom med att ta bilder, så det hinns inte med..=))
Men men...det ska ju synas att man BOR...=)))))
Ikväll följer vi valvakan här i Sverige....spännande...
Ha en härlig söndagskväll, vännen...
Kraaamizar Git

Hilde said...

Du har et inspirerende hjem! Mange herlige blikkfang over alt - glad du deler med deg av skjønnheten hjemmet ditt bærer med seg!
Hilde

Elizabet Stilig hjem said...

Hei Sylvia,
takk for koselig hilsen hos meg. Så nydelig pynt du viser, den Madonnaen var helt fantastisk. Utrolig fin!

Håper du får en fin uke!
Klem Elizabet

Maria ( Idekroken ) said...

Så nydelige interiørbilder :) Likte bloggen din kjempegodt.
Og så nydelige de to små barnebarna :)

Klem

Villmarkstausa said...

Ja,du har virkelig sansen for vakre detaljer. Flotte bilder fra et hjem pyntet med mye kjærlighet
;-)
Ha ei fin ny uke. Klem

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Håper dere har hatt en fin helg, og har kost dere masse! Her begynner det å bli kaldt, med vakre høstfarger, så sommeren er unektlig over! Pelargonianen har fått komme inn, og de har blomstret opp! Morsomt med oliventreet ditt!

Ha en fin uke!

Klem Cathrine :-)

Bestemor Drillo said...

Nydelig bilder som oser av kjærlighet!! Klem fra bestemor;)

Huset vid ån said...

Kikar in o önskar dig en fin höstvecka vännen!

Kram T

Lunalu said...

Så fint hos deg, Sylvia. Flotte detaljbilder! Jeg liker at det ser så lunt og personlig ut! Det oser av hyggelig atmosfære. Selv med mange ting ser det ikke ut som et utstillingslokale.

Ønsker deg en flott uke!
Klem fra Lunalu

Siljes Hobbyrom said...

-Ja det er livets herlighet...

Var sikker på at det skulle komme en eller annen plass i teksten.. Det rimte så godt med stue og kjærlighet ;)

Utrolig mange flotte detaljer hjemme hos dere!! Og så ryddig å fint du har det da!!

Ha ei flott uke!
Klem

Joy said...

God tisdag Sylvia!
Jag har sänt dig en mail ang. bloggtreffen.

Stor kram Joy

Hespe said...

Mange herlige detaljer fra stua di her - du har det bare sååå fint!!! Ser at du har satt oliventreet inn, og så skriver du at du har hatt oliven på det...? Oisann!!! Trives det inne i stuen om vinteren da - og hva i alle dager er oppskriften på det??? Selv har jeg et som jeg har reddet gjennom en vinter, men det sto kaldt, og alle blad falt av. Når våren kom, kom det derimot masse nye skudd....

Strålende uke til deg!

Klem fra Hildegunn

Martilie said...

Så flotte ting Sylvia!
Likte veldig godt kommentarer om at man skal BO, at det ikke er et utstillingslokale.. Viktig :)

Uansett er det veldig vakkert, innbydende og ikke minst koselig hos deg :)

Ekstra hyggelig med minner og ting som har spesiell betydning.

Ha en flott dag!

Klem fra Tove

RoseSommer said...

Sender en solfylt hilsen fra Larvik! Nå er det hagearbeid som bedrives i det praktfulle været, men en lunsj i sola har jeg også unnet meg! Kommunen kommer og henter hageavfall i oktober, så nå buntes de gamle bringebærkvistene, den gamle ripsbusken er blitt kuttet helt ned i et forsøk på å få den til å skyte nye ferske skudd, og et plommetre med vonde plommer er i ferd med å få sin dødsdom! Her går det unna!!

Har en drøm... said...

Hei Sylvia, takk for herlig kommentar hos meg:)
Smykkestativet er kjøpt på Bohus, og det kostet kun 69,- Løp og Kjøp, hihi

Du har bare så fantastisk flotte detaljer i huset ditt, jeg elsker det, og love på hjørnebordet var så søtt ♥

Ha en herlig Tirsdag!

Klem Line

Vita små hjärtan said...

Vilket vackert inlägg Sylvia!
Mycket kärlek och en massa vackra detaljer!
Kram Agnetha

Magnys Lille Krinkelkrok said...

flott oliventre du har!! og så mye nydleig fra jdl...
bibler er også så vakkert å pynte med... nydelig innlegg....
goklem,magny

essemia said...

Håller med dig. Kärlek är otroligt viktigt i vår oroliga värld.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

lavendel mio said...

Så enig så enig, huset er til for å brukes, men du å du så vakkert det er hos deg.
Ha en fin kveld, klem Hanne

Hespe said...

Tusen takk for tips om stell av oliventreet mitt - krysser fingrene og håper jeg kan klare å stelle det like bra som du :o)

Ha en fin kveld!

Klem fra Hildegunn

yesheimen said...

Hei. Alltid flott & strøkent hos deg. Du har virkelig sans for detaljer, og du gjennomfører det i alle rom. Imponert må jeg si.

Ha en fortsatt fin uke.

Klemmer Ann<3

Fågel Blå said...

Åh så vackert dun har det!
Underbara saker!
Och så fint samansatt!
ha en fin Dag!
kram Kathrine

M said...

Tusen takk kjære deg, jeg har vært veldig nedfor, men det er ikke det værste som har skjedd meg i livet, har vært gjennom tøffere tak en det å finne ny jobb....men det er så forferdelig trist....jeg trivdes så godt!
Håper alt er vel, klem, M

Alven said...

Hei :-)

Skjønn liten engel,herlig madonna og nydelige puter :-) Ble litt inspirert jeg nå :-) takk :-) Har litt tørke både på bloggen og på kreativiteten... Men slik er livet akkurat nå :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)


mange klemmer ifra meg :-)

Vintage House said...

Hej
Oj så mycket fina detaljer du visar.....
mycket att lägga ögonen på:)
ha en skön kväll
kram
sandra

* Hege`s Cute N Cool Blog * said...

Hei hei ♥

Hvordan går det med dufteposen?? :))) Åååå du har det så flott ♥ Liker alt jeg ser!!!

Ønsker dej en superherlig kveld og uke Sylvia!!!

Klemmer ♥

Blessedmom's Simple Home said...

Beautiful Sylvia. I really love the old books :-)
Blessings,
Marcia

Renate´s hjem said...

Heisann!
Takk for en fin kommentar(o;
Her var det mye fint å se(o; kozelig å stikke innom igjenn. Leeenge siden jeg har blogget. Og veldig mange innlegg å gå igjennom inne hos deg (;
Likte sååå godt bilde av Timmi. Så skjønn da

Klemz