Thursday, September 16, 2010

vår dag og loppis kjøp

hei igjen,ja denne dagen har vært slitsom,ja egentlig hele uka,vi startet dagen med at Silje skulle ta røntgen bilder på sykehuset,det gikk så fort å greit,men hun har hanglet hele uka,vært hjemme fra skolen,så vi fikk til et legebesøk å,hun fikk pencilin så nå håper vi hun blir bra fort,halsbetennelse og feber,å i kveld har vi vært i kirken ,hun er konfirmant til våren,disse åra har gått så fort,
vil vise dere noen loppefunn vi har gjort på siste loppis,
dette stativ fant jeg,hadde kanne ,fat,og potte fra før,syntes det passet så greit oppi her.står på soverom nå.
denne radioen var det mannen som kjøpte,gammel og nostalgisk,den havnet å på soverom i første omgang,ikke helt sikker om det er der den skal stå,men enn så lenge.
husker min farmor og farfar hadde en sånn,vekker koselige minner,
en merker høsten er kommet lenger nå,det er kaldere om kveldene og mørkere tidligere,
vi koser oss inne,vi må sette på strøm om kveldene nå,prøvde å fyre i peisen i dag,men det ble altfor varmt i stua..
Timmi syntes å det er kaldere nå,her har han pakket seg godt inn å bare nyter livet som en hund kan..
må igjen få takke dere for alle koselige hilsner,dere er bare best,ja nå går det fort til helg igjen.
ønsker dere alle fine å gode dager.

37 comments:

tove said...

Hei hei
Så flotte funn. Digger den gamle radioen. Skulle gjerne hatt en lignende.
God bedring til sjuklingen din.
Ha en fin kveld
KLem Tove

Tovepia said...

Håper din datter kommer seg fort nå når hun har fått penicilin.
Så flott at du fant stativet, når du hadde det som hørte til.
Nyt høstdagen og klem fra meg;)

Magnys Lille Krinkelkrok said...

stakkar jente...! håper ho kommer seg fort!!
nyydleige loppisfunn..!!!

Violetta said...

Håper lillejenta di blir frisk snart. Ikke gøy når de hangler så lenge.
Kjempefine ting du har funnet, og så bra at det du hadde fra før passet perfekt i stativet! Du har kanskje en sjette sans ;-)
Det er høst her også. Merket det spesielt i går for da var lufta ekstra kald og skarp. Ja,ja...lite vi får gjort med det. Så deilig å være liten hund og kose seg slik din gjør :)

Havfruen said...

Stakkars jente..hun så litt betuttet ut ja...god bedring til henne!!
Smiler av Timmi...det er gutten sin det, som vet og finne plassen:)

Ens lik radio har vi også, på hytta. Nostalgisk og flott med masse skrapelyder som Major knurrer til:))
Flott stativ, passet perfekt!
Nyt nå kvelden, klem fra meg:)

Maggan said...

Hej Sylvia
Stackar flicka som är varit sjuk, hoppas hon blir pigg snart.
Vad kul att vara på loppis, och vilka fina saker du har fundat.
Jaa hunder verkar verkligen mysa.

Många Kramar
/Maggan

Hilde Heimdal said...

Fiiine ting !! :)))

Gooood bedring til dattera di ♥♥♥

Må hun bli fort frisk og rask igjen :)

Ønsker deg en nyyydelig kveld :)))

Synnøve said...

Hei Sylvia
Håper jenta di blir fort frisk igjen. Trasig og være syk.
Så nuskåt(søt)hund du har.
Kjempefint stativ.
Jeg likte teksten på gulvet ditt kjempegodt.
Jeg har tatt helg,har fri til mandag.
Ha ei fin helg.
Klem Synnøve

Frøydis said...

Heisann :-))

hehe...herlig hund!!
Må si jeg er imponert over alt du får plass til!!! hehe...

Ha en flott kveld!
Klem, Frøydis

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så gulligt du packat in lilla Timmi, så gillade vår hund när jag gjorde också. Blir varmt och gott under filten. Hoppas Silje blir frisk snart nu, bra att hon fick penicillin. Jättefina fynd ni gjort både du och maken.
Öskar dig en fin helg vännen
Varm kram
AnnaMaria

Karin said...

Hei,halsbetennelse er ikke godt! Det er direkte vondt,men med penicillin så er man bedre etter noen dager,men huffameg det er ikke godt å ha det nei.For en flott radio,mine besteforeldre hadde også en lignende.Ble rørt når jeg så den der nå,skulle ønske at jeg hadde morfar sin.Sukk...Den ble vel kasta tenker jeg.Men morro se en slik en igjen...Koslig..Ønsker deg en flott uke.Du har kjempefine innlegg.Karin

Ruths datter said...

God bedring til godpia di. Sånne stativ er jo så koselige. Jeg har et på hytta. Der var du jo heldig.Og den fine radioen da. Den må gubben din kose seg med.
Klem

Rachel said...

Stakkar Silje håper hun snart blir bedre. Så fine fynd du har gjort. Og bilde av Timmi var jo bare toppen. Stor kos til deg.

Siljes Hobbyrom said...

Så mye fint! Likte veldig godt stativet til vaskesettet ;))

Huff, må ønske Silje god bedring!
Er mange som er syke nå..

Ha en fin kveld!
Klem

It's me said...

Wowwwww...you find beautiful things Sylvia.....i hope Silje get well soon......hugs from me....Ria....

RoseSommer said...

Å, sånn radio hadde vi hjemme! Spennende å lese alle stasjonene og stedsnavnene som jeg ikke ANTE hvor var. MOTALA, for eksempel....

Nydelig vaskestativ også. Du har hatt øynene med deg, skjønner jeg.
Håper den syke veslejenta (!) blir bra snart.

lisje astrid's husblogg said...

Sååååå lekre ting du har fått kjøpt deg!
Det stativet var såååå fint:)

Stakkar pia di...Håpar ho fort blir god att!
Ønsk ho god bedring♥
Lisje Olav slit også med halsbetendelse..Men,penicillin ser no ut til å ha teke tak i det.

Søte hunden da♥

God helg ønskast i din vakre heim♥

Klem frå Astrid:)

Beth said...

Aller først en riktig god bedring hilsen til Silje, håper du blir fort frisk nå når du har fått medisin!

Kjempekoselig med et sånt vaskestativ med servant og mugge. Far har et sånt stående, kanskje det havner her etterhvert?
Jeg har også en sånn gammel radio stående som skal legges ut på "Beth`s litt av hvert"...

sologbolig said...

Stilig stativ og radio du har fått tak i. Ja, en kjenner at det går mot høst. Det er kaldt i lufta når eg går på jobb om morningene.
Håper datteren blir bra nå. Ha ein fin kveld og ei god helg. Klem.

xxxl said...

Hei :) håper jenta di blir fort frisk.. ikke kjekt å hangle så lenge.

Hehe lo litt når jeg så hunden deres.. like å kose seg han ser jeg.

Oii så masse fine tinger du har funnet.. stilig med det stativet da... og den flotte radioen.. huske vi hadde slike hos bestemor og bestefar.

Ha en fin fredag og helg:)

Klem

Inspiration i vitt said...

hej vännen, ja nu ska du se att din flicka blir frisk. Jobbigt när barnen får vara hemma så mycket från skolan, de missar så mycket. Tänk att du hade alla fina saker till det stället du köpte, ååå så fint det blev. Kram på dig/Ingela.

Bossa said...

Hei på deg. Det vaskestell-stativet skulle jeg gjerne hatt maken til. Radioen er stilig. Og ja, noen uker er det travle tider, mens andre uker skjer det ingen ting. Rart med det.
God bedring til jenta di. Klem :O)

Mariann Louise said...

Koselig vaskevannsfat stativ, da? Riktig gammeldags, og koselig!

Radioen tror jeg vi alle husker, er noe eget med disse og:)

Tilsist satser vi på at Silje blir fort bra, ungdommen blir vel raskere friske enn oss "gamlinger"? Dette ordner seg nok om etpar dager med medisin, og da kan dere jo hygge dere med kos i det trivelige hjemmet, er bare lekkert!

Klem fra Mariann

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Så mye fint dere har finni da, moro. ;o))

Ha en knall helg, å god bedring til berta di. ;o)

Nattaklem Simone

Ragnhild / Wallas Verden said...

God bedring til korfirmanten. Jeg vet hvordan hun har det. snufs;)
Herlig med den radioen, slik hadde vi på hytta så nå kom det noen koslige minner her også:)
Må du ha en deilig dag.
Klem:)

Fågel Blå said...

Hej hoppas lilla vovven blir frisk snart!
Sö söööt!
Underbara saker du hittat!
ha en fuín Helg!
kram Kathrine

Alven said...

Hei :-)

Så mange flotte loppisfunn :-)

Og så god og innpakket gutt :-)

God bedring til veslejenta di :-)

Ha en flott helg!


Klemmer ifra meg

huset ved elva-elin said...

Hei hei :) Koselig å ha konfirmant tia foran seg, selv om det er jo godt når det er ferdig også. Det føles så rart når barna blir store, til og med noen som har flyttet hjemmefra. men alt har sin tid, må bare nytes. Som jeg har sagt før inne på bloggen min ( mine barn har vokst ut av mitt fang, men aldri ut av mitt hjerte)

Men huff nå er det lenge siden jeg har lagt inn nytt innlegg på bloggen min :P når min sønn flyttet til australia måtte jeg jo få meg sånn facebook jeg også, for å holde kontakt med han, men så ble jeg visst litt hekta,(fant jo så mange gamle kjente der inne)

I morgen må jeg prøve å legge inn et nytt innlegg, har alltid noe jeg tuster med :)
Ha en fin helg
Klem fra Elin

essemia said...

Vad kul att du hittade en sån ställning till dina saker du hade tidigare. Och radion var riktigt fin.
Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Solveig said...

Veldig koselige og vakre skatter du har funnet! Litt morsomt med den radioen. Min kjære fant også en slik en.....som havnet på soverommet i påvente av fast plass:o))))
Ønsker deg en nydelig helg, Sylvia!
Klem fra Solveig

Romantikk-takk. said...

Hei.
Stakkars søte jenta,er ikke godt å være syk. Nydelige skatter du har funnet Sylvia. Ønsker dere en god helg. :)) Klem.

Pia said...

Hoppas Silja mår bättre nu?! Det är inte roligt att vara sjuk...

Finfina fynd du gjort! De ser ut som om de alltid hade funnits i ert hem!

Ha en fin helg!

Kraaam/Pia

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia, god bedring til Silje og god helg til dere alle.

Loppemarked er tingen, spennende! Her synes jeg du gjorde et bra funn, passet som fot i hose til fatet og det andre.

Nostalgisk sa du om radioen, enig i det ja. Jeg synes det var mye mere med mange av de gamle "nødvendighetene", slik som radioer. Vi har selv en slik gammel radio stående i kjellerstua og som jeg har sett på mange ganger i dag under min ryddetokt. Den står plassert på et 50 - talls radiobord med lampe innebygd, en arv etter konas foreldre. (Ja, jeg holder på enda, det tar sin tid med ryddingen) Må ta det litt etter formen, slike aktiviteter. Og lysten. :) Nå passer det bra, da jeg har fått en betennelse i høyre armen som sikkert har fått hjelp til "fødselen" gjennom litt for mye ved tastaturet. Forsøker å høre på de signalene.

God helg igjen, glem ikke å hilse til Silje, som jeg prøver å følge med på bloggen også.

Hei så lenge, "sees".

Vintage House said...

Hej
Vad härliga fynd du har hittat..
Önskar dig en härlig helg
kram
sandra

GroLinda said...

Fine funn Sylvia ;o) Så godt at Silje fikk medisiner. Da hjelper det snart skal du se. Jeg klør i halsen ennå, men har ikke feber. Ha en god helg dere der nede på Sørlandet ;o)
Klem fra *søs*

siren said...

Hei Sylvia! Så koselig at du stakk innom bloggen min! :) Du verden så mye fint dere har funnet på loppis, og det stativet var jo bare helt fantastisk flott og passet jo perfekt til det du hadde i fra før av!

God helg til deg og dine! Hilsen meg, Siren :)

Violetta said...

Hva mannen tenker på? Ja du kan jo lure, ikke vet jeg, men at vi er skrudd sammen helt forskjellig er i hvert fall sikkert ;-)
Klems