Friday, October 1, 2010

1 oktober

ja nå er vi her igjen,tenk 1 oktober alt, det er ikke bare dagene som går fort, men disse mnd flyr avgårde å, så nyt dagen, for som det sies :livet det er nå, her i huset har konglene kommet så smått frem igjen,elsker lerke kongler, dagene er blitt merkbare kaldere,

så jeg har kjøpt meg nye vanter i ull,gode og varme blir de utover nå,
nydelige med sitt perlebroderi,
med en krans av perler rundt hele kanten,ja disse måtte bare være med hjem,akkurat min stil,
fargen likte jeg veldig godt,
disse er kjøpt hos cmyk,de selger smykker,hansker,vesker,luer osv,
så i høst skal ikke jeg fryse på hendene, for okt er en mnd som kan komme med mang en overraskelse med kulde og kan hende snø,har ennu endel å rydde inn fra hagen,er ikke det mest moro jeg gjør,men en vakker sol dag setter jeg i gang,
sånn ellers nyter jeg høsten,ang Silje,så er det vanskelig å komme i kontakt med unge med det samme, de fleste nettsider er for voksne, vi har fått god opplysning om marfans syndrom,å Silje har vært på mange undersøkelser,å alt ser bra ut,så vi er glade alle sammen, er glad hun blir fulgt så godt opp, dyktige leger vi går hos, så vi tar en dag av gangen.
denne helgen blir rolig å vi har ingen planer, det er godt etter en travel uke,
da vil jeg få ønske dere en riktig god helg, å tusen takk for alle hilsner fra dere alle,
å nyt dagen,

61 comments:

tove said...

Hei hei
Nydelige vanter. Litt finere enn mine enkle, sorte fra Nille til 10 kr. Men helt greit i bhg.
Ha en fin dag
Klem Tove

Bente said...

De vantene er bare skjønne. Liker også den fargen veldig godt. Ja 1. oktober er her og vi har hatt nydelige septemberdager, litt grått idag og noe kaldere uten sol.

God fredag til deg og dine.

Bente

Blått til lyst said...

Vakre og feminine vanter - det er supert å være litt elegant selv når høstmørket og regnet senker seg over oss.
Så fint at datteren din blir godt fulgt opp!
En riktig god helg til deg - klem Liv

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så vackra vantar du köpt, jättefint med pärlorna. Nu blir det roligare och gå ut när det är kallt. Hade tänkt gå till skogen den här helgen och plocka kottar och annat fint. Men jag får bära böcker och tömma två rum istället.
Fredagskram till dig vännen
AnnaMaria

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Nydelige vanter da, nei, nå fryser du ikke på hendene, vet du! Kongler er fremme her også, og det er vel årstiden! Så godt å høre at Silje blir fulgt så godt opp, så blir det kanskje mindre bekymring for mor?

Ønsker dere en nydelig helg! Her blir det besøk av jentebarnebarn, så vi skal kose oss!

Klem Cathrine :-)

Mira said...

Fine gode å varme hansker, heilt din stil.

Har også mange planter som skal inn! Fult inne og, så venter så lenge som mulig.

Ha ei fin helg vennen. Klem,

bea said...

hmm.. nydelige hansker :)

jo, nå går det fort mot vinter.. du bør vel komme i gang med opprydding i hagen.. det verste er å stå i regnvær eller frost.. fy, så kaldt det kan være :))

ha en riktig god helg:) klem

kine said...

du er så flink til å få det til, nydelig blogg!
kjempe koselig at du var innom å tittet litt hos meg også, marius sokkene strikket jeg til meg selv... hihi ;)
ha en strålende dag!
klem

RoseSommer said...

Du er en "stayer", du Sylvia. Holder ut selv om du møter utfordringer. (Jeg har rett!?)

Og vantene var helt nydelige!

Romantikk-takk. said...

Så nydelige hansker,søtt med perler på. Jeg rydder også i hagen setter løk og håper på DET blomsterfloret til våren ;).
Har 2 katter som liker å grave akkurat der jeg har satt løken. I går så lå noen av løkene oppå jorda hehe.
God helg til deg og dine.
:)Klem.

Jonna said...

Vilka vackra vantar! Rena konstverken :)
Ha en bra dag!

Kram Jonna

Besta said...

Nydelig vanter:) Og flotte bilder hos deg...
ha en fin helg.
klem fra marilyn

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Kjempesøte vantar♥ Nydelege rett og slett☺

God helg til deg og dine☺

Klem M♥

Beth said...

Så søte og romantiske vanter?
Sånt liker jeg...:-)

Ønsker deg en strålende helg!

Lenemora said...

Nydelige bilder idag Sylvia, de vantene var skjønne og så så gode og varme ut også

Ha en fin helg, hils Silje og Tina og Robert ;-)

Klem Lene

Hjertedamas blogg said...

Hei!!! Nydelige vanter:DDD god helg:DDD Klemz

It's me said...

Beautiful handgloves........nice !! happy weekend darling........love Ria....

Gammel stil said...

Nydelige vanter, Sylvia! De tenker vi varmer godt:) Du var heldig med dem!:)

Stilig med de konglene:)

Klem:)

Tino said...

Det var nydelige vanter, og lekre bilder!

Ønsker deg en fin høsthelg!
Klem T

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Vantene var bare helt nydelige, Sylvia.. Ønsker også deg en flott helg:))

Violetta said...

Kongler fra lerketrær er superlekre men det er sannelig de nye vantene dine også! Stilig med perler og greier... Wow! :)
Så bra det går greit med familien. Man uroer seg ofte i unøden, men siden man ikke er helt sikker blir gleden desto større når alt går bra! :)
Ønsker deg en koselig oktoberhelg! Klems

lavendel mio said...

Å for noen vakre hansker!
Og nydelige bilder som vanlig:)
Helgaklem, Hanne

Synnøve said...

Så nydelig hansker. jeg og vil ha sånne:))
Nydelige bilder.
Jeg har samme bollen som du viser på det forrige innlegget ditt.
jeg har arvet den etter min mor.
Ønsker deg ei fin helg
Klem Synnøve

Sylke said...

Romantiske bilder fra deg igjen, og så fine vanter! Det er godt med varme hender når det er kaldt ute... Lykke til med din datter, det er bra at hun får hjelpen hun trenger.

Ha en fin helg!

Klem fra Sylke

Sylke said...
This comment has been removed by the author.
Datt said...

Åh, så søøøte hansker! Og de trengs nok nå fremover! :)

sologbolig said...

Nydelige vanter ...ja, nå er det godt å være forberedt på kalde dager, Lerke kongler er så fint å pynte med.
Stakkars jente som er så mye plaga, hadde ikkje ho også ein scoliose (eller tar eg heilt feil nå ?). Håper det går bra og at oppfølgingen fortsatt er bra. Ha ei flott helg. Klem fra Sigfrid

Ruths datter said...

Nydelig sett du har kjøpt. Takk for tipset du. Ellers er jeg bare innom for å ønske deg en fortryllende fin helg.
Klem

huset ved elva-elin said...

De hanskene var kjempefine, perlene var jo bare prikken over i'en. Til uka nå må jeg nok også ta et tak i hagen, rydde og ta inn blomster som skal overvintre inne.
Ha en fin helg
klem fra Elin

Englagård said...

Fina vantar, kanske måste jag fram med stickorna nu när jag fick lite inspiration;)

Ha en skön helg
kram Karina

Lunalu said...

Så fine hansker. Nydelige detaljer med perlene. Hmm....montro om det går an å kjøpe vanlige hansker og pynte dem litt blonder og perler selv....
Kjenner at oktober ikke bare har banket på, men også steget inn....det har blitt merkbart kaldere - selv med alt finværet!!
Nyt helga, Sylvia!
Klem fra Lunalu

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Så bra at Silje og dere får en god oppfølgning, håper dere finner et forum for yngre. Prøvde å søke litt, men fant ingen jeg heller. Så skjønne de hvite vantene du kjøpte er, koselig å ha noen som er litt ekstra fine. Ovnene i forrige innlegg var veldig vakker, jeg er så glad i sånne typer ovner og en vakker dag skal jeg nok ha en i hallen i Sverige for der blir det fort kaldt på vinteren. Ha en fortsatt fin helg, klemmer fra Jorunn

sigrid said...

Virkeleg flott hanskar og bileter..

Godt Silje får god oppfølging!

Ha vakker helg!

Bestemor Drillo said...

Vakre bilder og nydelige vanter!
Klem fra bestemor!

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Vilka fina handskar! Det är så gulligt fint med pärlor. Ja, oktober kan ge vilket väder som helst, så det gäller att man är förberedd. Googlade lite om Marfans syndrom för och få bättre insikt. Vad bra att hon har kommit till bra läkare och att det görs en utredning hur det är med henne! Håller tummarna hårt att det ska gå bra!

Ha en härlig forts. på helgen!
Bästa kramar Elin

Fossestua said...

Hei :)
For en nydelig blogg du har..har vært her inne en god stund nå å lest. Legger meg til som følger, så finner jeg deg igjen :)
Kjempefine vanter du har fått deg. De var skikkelig søte :)
Klem fra Lise

Amy said...

Nyyyydelig vanter og definitiv din stil!! Men måte innrømmet jeg kunne ha tenkt dem selv, selv om jeg ikke føler jeg har halvparten til den stil du har...hehehe...eneste du trenger er en skjerf som passer sammen med den og kanskje en nydelig lue med samme søta perler...

Balke gård said...

God morgen min venn, så søte hansker, jeg synes det frisker opp et antrekk! Ja, nå må vi hente frem vintertøy og gjøre klart for overraskelser en morgen mht snø og kulde.. Får vel finne frem vinterdekka også:-)

Så bra du føler dere blir godt fulgt opp, bra!! Har du sett på utenlandske nettsider mht sykdommen og unge som har den? Finnes det lite der også? Ha en finfin søndag med dine, klem fra Marianne

Christine Louise said...

Nyyydelige hansker :) ÅÅ sånne ønsker jeg meg også :)

Ha en flott søndag, og tusen takk for koselig melding inne hos meg :)

Klem fra meg..

Maleviks Rosenträdgård said...

V
A
C
K
E
R
T

Ha det gott:)
Håkan

Fågel Blå said...

Hejsan!
Åh så fina vantar, så söta små pärlor det var på dom
Underbara bilder från dej som alltid!
Kram Kathrine

ANETTESHUS.COM said...

Hei, Sylvia! Takk for at du alltid legger igjen så søte og skjønne ord på min blogg!! Setter stor pris på deg:)

For noen deilige vanter!! Så flotte med perler!

Ha en fin søndag!

Klem klem
ANETTE:)

Tovepia said...

Hei Sylvia, nydelig hansker du har kjøpt!!..og her er været slik at de kan med god samvittighet brukes;)
Koselige innlegg foran her også som jeg har misset i min travle uke;)
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Kreoline said...

Hei Sylvia, nydelige hansker, jeg trenger visst nye jeg også i år. Leste om din datter, ønsker dere og spesielt henne alt godt, det er godt å lese at hun er i trygge hender. Ha en fin uke, kos deg, klem fra Mona.

Bluggi buggi blogg said...

Det var noen nydelige hansker. Det blir fint å ha de gjennom vinteren :)
Ha en fin kveld
Trude :)

Lilla Blanka said...

Hej Sylvia!

Tusen tack för titten och dina fina ord hos mig..!

Åh vilka härliga vantar, så otroligt fina, precis i min smak också :)

Kram
Mia

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Ja, noe av det vakreste jeg vet om er lerke kongler ♥ nydelig vakkert… og det samme om vantene med de skjønneste perler på ♥ Virkelig stemningsfulle bilder du har tatt av dem… Så fint at Silje blir godt fulgt opp, og kjekt å høre at det går bedre. Ønsker deg en fortsatt fin kveld og ha en fin uke som kommer. Stor klem fra Mette

lisje astrid's husblogg said...

Hei du gode♥
Ah!Desse var berre sååååå nydelege!

Kjempe fine bilder..

Takk for slike fine ord frå deg♥
SMILER;)

God ny veke♥

Klem frå Astrid

Siljes Hobbyrom said...

Høsten er kommet, ingen tvil om det.. Blåser og regner her hos oss..

Nydelige bilder du deler! Og de hanskene var Fine!! :)

Ha ei flott uke!
Klem

yesheimen said...

Nydelige hansker, tror jeg må ta en tur til cmyk....veldig min stil også...fargen, perlene, ja i det hele tatt.

Vet ikke helt hav din datters syndrom går ut på, men skal søke på nettet. Håper hun får all den hjelpen hun trenger og at hun kanskje kommer i kontakt med andre unge. Det betyr så mye.

Ønsker deg en ny herlig uke, selv om det er skikkelig høstvær. Jeg liker det.

Klemmer fra Ann<3

Frøydis said...

Heisann :-))
Nydelig vanter! Lekkert med de perlene på!
Jeg fikk kjøpt meg et par skinnhansker, stilige de også, hehe..har jo fra før, men hvor de ligger...nei, det er et annet spørsmål jeg IKKE kan svare på!!
Ha en flott dag og klem fra meg :-))

Almas Hus said...

Hei og takk for fine ord!!
Nydelige bilder du viser her..
Ha ei fin uke
klem Marianne

Lakka said...

Herlig tips med vantene! De var superskjønne, og tror faktisk ikke jeg hadde tenkt på den butikken hvis ikke du hadde tipset:-)

Godt å høre at dere er i gode hender med datteren din. Klart man blir bekymret!

Lykkelig som liten.. said...

Hei hei :)
Ja, Steffen koste seg masse i det lille røde huset i skogen :)hopp hopp

De var veldig søte de vantene ja :)
Må se om jeg også må få kjøpt meg noen, vil jo ikke fryse på hendene jeg heller :P

Ha en fin dag mamma :)
Klem Tina

Förgätmigej ♥ said...

Hej gumman!

Så fina vantar. Väldigt vackra.:-) Kram Stina

Thelma Louise said...

Søte hansker.:-) så sikkelig myke og gode ut.:-)

godt for dere med en stille uke nå.:-)

Tofo said...

Ja jeg liker også sånne fine Lerke kvister med kongler på:)
Kjempesøte hansker!

Klem fra Turid:)

Wenka rum said...

Hej Sylvia!
Kul att kika in här hos dig och undrar om inte du varit hos mig på Solstrimmor & Stjärnstrålar någon gång. Nu bloggar jag även under Wenka rum som du kan se på fb där jag nyss bekräftat din vänförfrågan :)
Kul att du ville bli vän med mig.
Jättefina vantar du köpt, var helt i min smak också!
klems
nina

Vintage House said...

Hej
Vilka helt ljuvliga vantar:)
skulle gärna ta ett par..
kram
sandra

Pia said...

Så bedårande, underbara, vackra, ljuvliga och härliga vanttar!!!!

Ha det så skönt!

-Pia-

Sjabbig men chic said...

Vilka godingar! Så mysiga och fina. Jag önskar dig och Silje en alldeles underbar dag Sylvia. Själv ska jag sova. Helt slut. Vet du jag har haft ett njurstensanfall i natt och det känns kan man säga;)

Kramis Lisa