Friday, October 15, 2010

Det lille vindu i stua.

Hei alle sammen, nå går vi inn i nok en ubrukt helg, deilig..håper sola vil titte frem.
tusen takk for gode ord på mitt forrige innlegg,det varmer i høsten...satt frem litt sjokolade til dere..bare forsyn deg, mer der det kommer fra, det er jo helg.
i dag vil jeg vise dere vårt lille vindu i stua, stæsjet litt der her om dagen.
bildene er mørke, ikke lett å ta mot et vindu.men dere ser det vel...dette vindu er så lite å nusselig.jeg tok en flott blonde duk å limte på ruta med usynlig lim, klipte en gammel liten rund brikke i 4 like deler, å da fikk jeg hjørner, ja jeg limte disse rett på å ...enkelt å dekorativt.
2 engler har fått plass å lys må til, hjerter følger meg overalt, veldig glad i hjerter.
koselig stemning ble det i mini vinduet når kvelden kom å levende lys ble tent, en billig å enkel fornying, det forandres stadig etter årstider her, men tror dette skal få være en stund nå..
kanskje en ide til andre, blonde kan brukes til så masse, jeg ser bestandig etter små og store file duker og blonde duker på loppis å bruktbutikk, for plutselig dukker det opp en ide,
å limet er lett å få vekk om du ikke vil ha det sånn, å helt usynelig er det.
da vil jeg ønske dere alle en riktig god helg, ha hyggelige stunder hvor dere enn er i hytte og hus. her i huset går vi en rolig helg i møte, Silje skal ha en venninne på overnatting, å da blir det mye latter og fjas kjenner jeg dem rett....å til torsdag åpner Ikea i sørlandsparken..kjenner jeg gleder meg.....ha det godt alle sammen....

45 comments:

emilias gömmor... said...

Det blev superfint! Önskar dig en underbar helg och med sol!

Kram Mimmi

Lunalu said...

Så fin stemning dette gav! Nydelig ble det!!!
Ønsker deg en riktig god helg!
Klem fra Lunalu

RoseSommer said...

Så smart med duk og lim. Du er jammen oppfinnsom! Gjett om jeg skal lagre denne ideen på minnet!
Har kjøpt inn vindusfolie, men min mann og jeg blir ikke helt enige om det er et smart innkjøp eller ikke. Så den har ikke kommet opp ennå. God helg! Ikke slit deg ut på IKEA i helgen.

Nostalgia said...

Så nydelig Sylvia :-)

Ønsker deg en fiiin helg
Klem, Nostalgia

Bossa said...

Vinduet ditt ble aldeles nydelig. Ha en vidunderlig helg, og kos deg på Ikea. Skulle ønske vi hadde Ikea nærmere enn 9 mil unna.....
Klem :O)

Tovepia said...

Så koselig det så ut i vinduet ditt! Blonder og heklede duker er lekkert!

Kos deg med knising, ikke sikkertr du får høre hva de kniser av, men hyggelig er det allikevel;)
Klem fra meg;)

Pia said...

Tack skall du ha, för chokladen!
Jag vill önska dig likaså en fin och lugn helg!
Väldigt fin idé - igen - att sätta spetsduken i vinduet!!!

En bamse kram till dig!
-Pia-

It's me said...

So cute little window........happy weekend darling......love Ria.....

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Tack, jag tar också en chokladbit, blir gott till mitt kaffe. Så vackert det blev i ditt fönster, ger en sakral känsla. Underbart med änglarna, du kommer på så bra saker.
Önskar dig en fin helg vännen
Kramar
AnnaMaria

Gammel stil said...

Så fint du har det i ditt vindu:) Du er så flink til å sette sammen:)

Klem:)

Besta said...

For en nydelig ide:) Den må nok kopieres....og så fint som du hadde pyntet.
Ha en fin helg.

klem fra marilyn

Amy said...

Hallo kjære Sylvia, endelig et øyeblikk å se meg rundt i blogg verden og som alltid var det veldig koselig å kom til din blogg. Jeg elsker din små cherubs (eller engler som du kaller dem) som sitter i din lille vindu..så søt de er!! Har sagt det før og sier det igjen, din hus er den hus jeg kommer aldri til å få så lenge jeg har så mange hunder..så det er ren nytelse å se alt du får til og leve meg litt inne de bildene...sikkert utrolig koselig å kom på besøk, hadde brukt mange timer bare å se meg rundt i huset ditt..hehehe...takk for sjokoladen..den var nami nam...ha en koselig helg og storklem fra meg :-)

Fågel Blå said...

Så fint du har det där i fönstret!
Underbara bilder från dej!
hoppas du får en fin Helg!
Kram Kathrine

Beth said...

Takk for sjokoladen!
Så romantisk og koselig vinduet ditt ble? Hadde aldri kommet på en sånn idè selv..., men lurer på hvordan det er å få bort limet igjen? Etterhvert må jo vinduet pusses litt...

Klem til deg og god helg!

Mariann Louise said...

Tusen takk både for kommentar og sjokolade, innrømmer at sjokolade er min stoore svakhet:)

Dette ble lekkert, da? Jeg prøver også å finne blondeduker, eller gamle gardiner el.l. med blonder, kan brukes til mye annet enn det de opprinnelig var ment til! Og det ble så trivelig i det lille vindu!

Skulle skrive en kommentar på ditt forrige innlegg, men jeg tror det var en liten labb som slettet alt sammen..skal helst oppå mamma hele tiden:) Og "nyvalpen" trenger jo det, da!

Ha en riktig hyggelig helg!

Klem fra Mariann...

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Heisann..
takk for koselige fine ord...ja noen kan tegne og andre kan gjøre gull av gråstein som ei skrev:):)
God ide med den blondeduken limt på vindu...koselig...
ha en flotters helg
eddaKlemmer

Romantikk-takk. said...

Hei.
Takk for sjokoladebiten. Så smart å lime duk på vinduet,kreativ du er. Det er som å bla i det fineste interiørblad her hos deg.
Klem Mette.

huset ved elva-elin said...

Endelig går det ann og legge inn komentarer igjen :-)
Så koselige bilder fra deg :-)
Jeg har faktisk aldri vært på Ikea, men må vel ta meg en tur nå når det kommer hit til sørlandet :D
Ha en fin helg
Klem fra Elin

-Ultima-Thule- said...

Så smart det var :0) Takk for herlige bilder og god sjoklade :0) God helg ønskes deg og dine!!
*Klem*
-Kamilla-

bodil said...

Hei.Så nydelig,koselige du har det i vinduet ditt.Riktig nydelige engler.Ønsker deg og dine en riktig koselig helg.Klem fra Bodil.

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia...:-)

Hvor blev det fint og romantisk med engler og hjerte.En super fin ide til vindues-dekoration..:-)
Sjokoladen ser lækker ud, tror jeg tar en bit.
Hyg dig på Ikea.

Rigtig god weekend fra Lisbeth

Tino said...

Så nydelig du har det i vinduet ditt, de små englene var helt skjønne.

Ha en fin høsthelg!
Klem T

Sjarmerende-Gjenbruk said...

...kos deg masse og riktig god helg!
KLEM

lisje astrid's husblogg said...

Hei du vakre kvinne♥

Nydeleg i ditt vindu..

Å innlegget under..Tårene trillar når eg les...
Tenk å takle smertene slik som du gjør..Når du fortalte om at Silje som lita pie hadde forstått når tid mammaen hadde det veldig vondt,rann tårene over hos meg...

Mi mamma har slitt med smerter i kroppen leeeeeenge..masse operasjonar,men kan ta smertestillande..

Du er i flott,omsorgsfull,sterk,kreativ og vakker dame,kjære Sylvia♥

God helg til deg♥

Takk for alltid så gode ord frå deg:)

Klem frå Astrid♥

sologbolig said...

Smart ! Og så fint det ble da ! Er innom for å ønske deg ei god helg. Klem.

liven said...

Så koselig og stemningsfullt i det lille vinduet ditt!!
Kikker også alltid etter fine blonder og slikt!!
Leste innlegget ditt under her....og musikk kan hjelpe mot så mangt!
Har selv en mann som sliter med kroniske smerter.....han har Bechterews sykdom!

Ønsker deg en god helg Sylvia

Hespe said...

Mumle, mumle - der gikk den sjokoladen ned.. ;o)

Så fint du har gjort det i det lille vinduet - en blondeduk kan tydelig ha flere bruksområder!

Krysser fingrene for at solen har tittet frem, og at du får en herlig helg!

Klem fra Hildegunn

Mariannes Creative Blog said...

Det ser rigtig hyggeligt ud. Flot arrangeret. Jeg kan specielt godt lide hjertet.
Knus MARIANNE

Lenemora said...

Hei Sylvia!
Nyyyydelig duk og ide å ha den i vinduet! Du er så kreativ, det er morsomt å se!
Leste forrige innlegg nå også - så bra at du kan finne måter å distrahere smerten på, ønsker deg alt godt.
Glad jeg kjenner deg!
God helg!

Klem Lene

xxxl said...

Hei :)

så fint og stilig.

Ha ei flott helg :)

Klem

lavendel mio said...

Hei
Dette ble rålekkert du, så oppfinnsom du er !
Har akkurat satt til livs et par gode sjokolader til kaffen nå:)
Klem Hanne

Uttan said...

Å så gott med en choklad bit.....
Så romantiskt vackert det blev i fönstret.Så roligt det är att ändra om lite och när det blir Så bra så är man nöjd.
IKEA har mycket fint och bra värmeljus och blockljus.

Fortsatt trevlig Helg!
Kram!

Sjabbig men chic said...

Du har gjort så jättefint i fönstret Sylvia! Och bilderna blev ju bra ju. Hoppas att Silje och hennes väninna har det riktigt mysigt och fnittrigt.

Kramis Lisa

Sylke said...

Så koselig det ble med det lille vinduet hos deg, Sylvia. Jeg ønsker deg en riktig god helg!

Klem fra Sylke

Martilie said...

Så koselig med heklebrikkene i vinduet -en kjempegod ide..

Du gjør det så vakkert rundt deg!

Flott innlegg før her også! Nydelig at du oppi smerter klarer å snu det til en påminnelse til oss alle om å nyte dagen :) Flott! Håper du har flest gode dager..

Ønsker deg og dine en nydelig helg!

Klem fra Tove

Huset vid ån said...

Åh, Så vackert du har i ditt fönster vännen!

Hoppas att du får en fin dag!
Kram Therese

Solgården Butik och Café said...

Ja jag kan inte mer än säga, SAGOLIKT! så enkelt men ändå så otroligt vackert i fönstret!
Du är så duktig att sätta ihop fina bilder i ett kollage. hur gör du? Må så gott! Kram/Sofia

Siljes Hobbyrom said...

Kjempefint!! Og for en god idé ;)))

Finner alltid masse inspirasjon her hos deg ;)

Ha en fin kveld!
Klem

No.47 Mia said...

Ooo vad fiint!
Jättebra insynsskydd med!

Tack så hemskt mycket för alla go fina hälsningar.. Blir så glad!

Kram på dig..

mia

Vita små hjärtan said...

Du visar alltid så fina bilder. Å du har så mycket fina detaljer som gör det lilla extra!
Kram Agnetha

Änglarnas hus said...

Hallojsan sötis!!

Vilken härlig idé att klistra duken direkt på glaset1 perfekt som insynsskydd! Änglarna vid sidan om gillade jag..massor!!

Ha en fin start på veckan!!

Varma kramar ifrån Sanne!!

hanne said...

Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min! Nå har jeg kost meg her inne hos deg :) Flott blogg du har! Nydelige bilder. Ha en hyggelig kveld!

Lilla Blanka said...

Hej goa Sylvia!

Vilken fin idé, så vacket det blev i fönstret!

Kram
Mia

Li/Småtingene said...

Så fint vinduet ditt ble, Sylvia!
Riktig koselig; og lyset filtreres jo så fint gjennom de blondene. En strålende idé! Hvor tar du alt fra, egentlig?? :-))

Ha ei fin uke, kjære du!

GroLinda said...

Heisan søs ;o)
Så vondt å lese at du ikke har det bra om dagene (innlegg under)!! Men det er jo høst og ustabilt vær, så det er vel ikke så veldig rart om du verker..... tenker masse på deg ;o) Sender deg gode varme tanker! Glad i du vettu ;o) Nydelige bilder du har her. Sender en kjapp hilsen fra Kusadasi ;o) Vi kommer hjem på fredag.
Tyrkia-klem fra Gro :o)