Tuesday, October 5, 2010

høstferie...

her sør er det høstferie nå, deilig med litt rolige dager for skole jenta vår, men hun er en morgenfugl , så det er ikke snakk om å ligge lenge for hennes del, å trening tar ikke ferie, stolt av henne,
her har jeg satt frem litt godt på en hverdag, elsker sink og blonde, å lyset dufter nydelig kaffe,
herlig duft når en kommer inn på kjøkken nå,
værsegod forsyn deg...
det blir mye levende lys tent hele dagen nå, vi har regn og grå dager så ute livet er uteblitt,
ble uklart dette bilde pga laaang lukke tid, vil jo ta bilde uten blitz,dette er på den ene siden av peisen vår, pledd, lykter å puter må til,
skinnfeller har kommet på plass i sofa,ser ut som katten å liker det, han er mer og mer inne nå, en skikkelig luksus pus vi har, men det er jo derfor vi har han,
deilig å sitte ned her nå, ja det gjør en varm, men tempen ute er ikke så værst,ca 13 pluss,så kan ikke klage..
en dag jeg gikk i post kassen min lå det en pakke der til meg, bestandig like gøy med pakke i posten. å den var fra Anki med bloggen Landlige Hjem. har dere ikke besøkt henne så gjør det med engang, hun er en kreativ sjel som lager det vakreste en kan tenke seg...gå inn HER..
se hva jeg fikk bare fordi jeg er følger,du er så raus min venn,en varm og god dame, her lå servietter så skjønne, englevinger og en nydelig duftpose..tusen tusen takk,.
jeg har litt planer om å prøve å male 2 kjøkken stoler med denne nye malingen fra Jotun,supermatt 01 og slitesterk,det kan vi like, mine stoler er kalket så de har blitt slitt ettersom årene har gått, så om kroppen orker blir det maling en dag, vet den er til vegg, men jeg prøver med mine stoler,.har kjøpt egghvit.
tirsdag å stor tv2 dag.hihihi mye å følge på med på denne dagen,
vi skal kose oss i dag...ønsker alle som har høstferie deilige late dager, å alle andre skjønne høst dager..
å husk å forgylle dagen din i dag...

43 comments:

yesheimen said...

Hei. Ja det mangler iallefall ikke på lunhet og kos inne hos deg. Levende lys hører høsten til, og gjerne med duft. Det liker vi. Forstår godt at pusen trives i sofaen med saueskinn, herlig mykt & varmt!

Stolene dine blir sikkert fin med matt eggehvit, så gleder meg til det ferdige resultatet.

Ha en fin dag, både du og Silje.
Klemmer fra Ann<3

yesheimen said...

Og gratulerer med den fine gevinsten. Superfint alt sammen. Glemte vist det i farten. Heldige deg Sylvia <3

Tofo said...

Alltid like koselig hos deg;)

Ha en fin og koselig dag!
Klem Turid;)

Barbros lille atelier said...

Så koselig du har det! Nydelige og stemningsfulle bilder:-) Deilig å kose seg inne når regnet høljer ned.

Ha en fin dag!

Klem

Frøydis said...

Heihei :-)
Jatakk, jeg tar gjerne en bit av den sjokoladen der jeg :-) Er egentlig ikke et sjokolademenneske, men julemarsipanen og den til påske, den MÅ jeg ha...smaker sikkert likt, men det kjennes ikke slik ut, hehe..

Ja, høsten er virkelig kommet..er jo egentlig deilig med de forskjellige årstidene, skulle bare byttet om på sommer og vinter..skjønner ikke at den alltid må være så lang...

Ha en flott dag, og klem fra meg

Sanna said...

Her var det mye fint og mye kos.
Fikk lyst på så mangt, men sjokolade med kokos og pusekatten tok kaka.....

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige bilder, lunt og lekkert :))
Jeg elsker sjokolade og tar gjerne en bit ;)
Blir spennende å se stolene du skal male. Jeg planlegger "litt" maling her og ;)

Ha en fin dag og kos deg inne :)
Klem,Kari

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Nydelege stemningsfulle bilder☺
So koseleg med haust og levande lys☺

Lykke til med malinga☺
Eg malar eit bord eg kjøpte på brukten i fjor...passe treig ja☺

Klem M♥

Solveig said...

Såååå koselige høstbilder fra deg!! Veldig kjekt å kunne hygge seg med levende lys igjen:o)
Fin kosekrok du har. Tips ved fotografering med lang lukketid; jeg bruker en kjøkkenstol med rygg og støtter kameraet på. Da får jeg sitte (bakvendt) og stabilisere samtidig. Ofte like greit som stativ og langt enklerer når en skal forandre stilling:o))

Så fine ting du har fått!
Ønsker deg en nydelig uke.
Klem fra Solevig

pysseltanten said...

Åh så mysigt....här brinner oxå doftljus varenda dag...Min favorit e vanilj från Ikea...=))
Ha en fortsatt härlig o mysig tisdag vännen...
Kraamizar Git

bodil said...

Hei.Så koselig du har det.Å så flink en jente du har.Ikke rart at du er stolt av henne.Så koselig med levend lys.Mye av det til meg også nå.Kjempe fin pakke du fikk.Kos dere masse i høstferien og ha en riktig fin dag .Klem fra Bodil.Og lykke til med malingen.

Landlige Hjem said...

*Mmmm* sjokolade JA takk♥ Så godt ut ;)
Nydelige stemningsbilder hos deg min venn ;) Elsker også duftlys, det gir en sånn deilig atmosfære♥
Skal bli så spennende å se stolene ferdige, blir sikkert superlekkert!!♥
Så god du er, du fortjener denne lille gaven vet du, jeg er så glad for å ha deg som venn!!♥ Tuuusen takk for gode ord både her og hos meg♥ Du er en varm og god person!!♥
Nyt dagen og høstferien♥ Her er det 10 varme og overskyet... får se om det blir en tur i skogen med barna & nystekte vafler♥
Gode klemmer sendes!♥
Anki

sigrid said...

Flotte bilete som vanleg...
20 grader her, berre fargane som gjer at eg forstår at det er haust..
god hausteferie :-)

Tovepia said...

Her var det lunt og trivelig med tente lys, herlige puter og nydelig zink, det liker jeg også;)
Nyter høstferien selv, men det blåser ganske mye;)
Kos deg, skulle gjerne kommet på kaffe, for det så godt ut:D
Klem fra meg;)

Fossestua said...

Det ser skikkelig koselig ut hos det :)
Stemningsfulle bilder :)
Klem fra Lise

Bossa said...

Hei på deg,venn. Her er det også høstferie, og jeg ser mindre til Mannen enn når han ikke har høstferie. Men jeg koser meg sammen med dataen og hundene. Og så prøver jeg å få ut litt møkk før jul. Det tar så lang tid for meg, at jeg må begynne nå. Litt om gangen. nydelige bilder atter en gang. Ha en super tid. Klem :O)

Janicke said...

Kom nettopp over den nyelige bloggen din :-)
Håper det er greit at jeg legger meg til som følger :-)

Jeg ønsker deg en fortsatt fin høstferie :-)

Klem fra Janicke

Tino said...

Så koslig det er hos deg!
Stemmnigsfullt og lunt. Det er gråvær og litt mørkt ute her, så det er koselig å tenne telys på dagtid også.
Ha en fin høstferie videre!
Klem T

Gammel stil said...

Herlige bilder, Sylvia! Som vanlig:) Det flotte sinkhuset!:) Utrolig koselig er det hos deg! Så fint og gjennomført!

Stor klem:)

Engler, ull og lavendel said...

Nydelige, stemmningsfulle bilder. Flott med levende lys midt på dagen når det er høst og grått. Jeg burde nok bli flinkere der.

Ønsker dere en flott høstferie.

Klem fra meg

kine said...

så koselig :)
dere må ha en flott høstferie!!
tenkte jeg skulle ta med bilde av koppene som du sa, så det blir spennende å se hva det er :)
tusen takk for koselig innlegg hos meg, alltid like gøy ;)
klem fra kine

Bekka said...

Så koselig du har det! Lys med kaffeduft hørtes herlig ut :)
Nyt kvelden og resten av høstferien!
Klem fra Bekka

ralfefarfars paradis said...

Så koselig dere har det- stemningsfullt og herlig hjemme hos deg;) Jeg elsker også pakker i posten- det kan virkelig løfte dagen;) Spent på hvordan det funker med den malingen- jeg foretrekker oljemaling- men nå måtte jeg velge vanntynnet- for de var utsolgt- jeg tror hele Norge maler ett eller annet;) I alle fall så synes jeg at den vanntynnede er litt vanskelig å male med- renner veldig fort...Håper du får maler ånden over deg;) Gleder meg til å se resultatet!! Klem fra meg;)

It's me said...

Beautiful Autumn things........your home is so nice decorated !! i love it so much....happy evening darling.........love Ria....

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det kommer och bli fina stolar, har läst att den färgen är bra. Jag har också plockat fram alla fårskinn, precis som din katt gillar jag och sitta varmt. Och så fina saker du fick av din bloggvän, såna överraskningar är roligt.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Maggan said...

Hej Sylvia
Vilka fina kuddar du har, och mycket mys!
Godiset har du arrangerat så fint (är jätte godissugen).

Ha en underbar vecka
Lycka till med målandet

Kramar
/Maggan

Havfruen said...

Så koselig stemning det er hos deg Sylvia:) Godt å kose seg inne...

Skal selv kjøpe den malingen, spent på den.
Kuling men faktisk 15 gr her...

Nyt kvelden, klem fra meg:)

Änglarnas hus said...

Hallojsan!

Ljuvliga bilder!! Får julkänsla direkt!
Nu är det inte så lång tid kvar till AdvenT1

Ha en fin tisdagskväll!

Kramis Sanne!

Bestemor Drillo said...

Herlige bilder hos deg igjen!
Her er det stemning til tusen!
Klem fra meg!

Anita said...

Hei på deg:)

Tusen takk for koselige hilsener inne hos meg:)
Har også lyst til å forsøke den malingen, hørt den er bra. Men først er det listene på kjøkkenet som må få seg ett par strøk.
Har også skinnfeller, og kattene elsker dem:)
Åh ja det er godt med høstferie, kunne ønske at mine 3 også var morgen fugler, så vi får litt ut av dagen, men her sover de til 10 og de to eldste gjerne lengre... Imorgen sover de nok lenge, var å hentet dem på Lasses i kveld og det ble sent å komme hjem, godt det er høstferie;)
Du må ha en fin ferie, kos deg i regneværet;)
Klem Anita

Synnøve said...

Hei Sylvia
Så fint det var med kokostenger i sinkkrukka.
Nydelig pyntet bord.
Skal bli spennende og høre hva du synes om malingen. har lyst til og prøve den jeg også.

nei nå må jeg drikke opp kaffen min og gå ut på tur med Dennis.
Ha en fin dag Sylvia
Klem

Ruths datter said...

Kjempefin gevinst. Ja det er så koselig med pakker i postkassen.helt topp. Du kan tro det regner her i Bergen i dag, Øse Pøse og litt til. Så fint du har pynta opp inne hos deg i dag. Du er bare så flink.
Klems

essemia said...

Ja, nog är det mysigt att tända ljus i detta mörker som råder. Tycker det är alldeles för tidigt för så mörka kvällar, men det kanske bara är som det brukar, haha?

Vilken härlig stol att sjunka ner i. Eller man kanske skulle varit en katt som kan ligga dagen lång i soffan utan att skämmas? Skönt verkar den att ha det i alla fall.

Hoppas ni får ett fortsatt skönt lov.
Kram Elzie

Nostalgia said...

så nyyydelige bilder Sylvia ! det er godt å være hos deg ser jeg :-)

her regner det kraftig og det er bare å kose seg inne som best man kan ...

ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

huset ved elva-elin said...

Åååå så koselige bilder fra deg igjen. Bra vi kan kose oss masse inne når det er sånt vær ute :D :D
Ha det fint
Klem fra Elin

Magnys Lille Krinkelkrok said...

utrolig lunt og fint hos deg, så ryddig og pent,har du hushjelp eller??
så dere har høstferie denne uken, herstarter den til helgen. det meldes sså fint vær igjen her,så det passer fint...
det blir landstedet noen dager, gjøre klart for vinteren,
kose dere videre, koselige bilder du viser!
klem,magny

Besta said...

Beklager at jeg har vært så treg med å kommentere i det siste. Har jo høstferie her også men da går dagene i ett med mannen hjemme og barnebarn som stikker innom.
Så koselig du hadde gjort det inne,
så fint med sinkhus, pels og mange lys.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Li/Småtingene said...

ÅÅÅ, så trivelig du har det! Skikkelig "høstkosete", og med en skjønn liten pus på saueskinnet... Ser varmt og deilig ut!

"Fant" deg endelig, har ikke visst hva bloggen din het, men nå var du der! Legger meg til som følger så du ikke "forsvinner" igjen! :-)

Den malinga har jeg også kjøpt! Skal male den ene soveromsveggen jeg da, er spent på hvordan det blir!

Kos deg i høstkvelden!!

Klem fra meg!

lisje astrid's husblogg said...

Utruleg vakre og inspirerande bilder,kjære Sylvia♥

Klem frå Astrid:)

Atelje Skärvan said...

Hej Sylvia!
Vilken härlig korgstol,förstår att katten gillar att ligga där.
Önskar dig ett fint veckoslut,kram Agneta

Inspiration i vitt said...

det känns som att alla är välkomna till dig sylvia, du sprider alltid så mycket glädje och värme omkring dig i ditt mysiga hem. Kram på dig/Ingela.

Vita små hjärtan said...

Hej Sylvia.
Så fina stämningsfulla bilder!!!!
Doftljus är ju underbart!!!
Ha en mysig dag.
Kram Agnetha

Anita S Home and Wine said...

hei hei Sylvia

sååå flotte bilder
og den sjokoladen fikk jeg lyst på :)
ønsker deg en flottanes helg
åssen gikk det med huset ditt da det var "vær" her i uka. du som bor så nær vannet ??
klem anita s