Monday, October 11, 2010

så kom kuldegradene

så har vi mandag igjen, hatt en rolig helg, tatt inn endel krukker og annet fra hagen, å godt var det, for i natt kom kulde gradene her, -2 på morran, da er jeg glad alt er tømt for vann ute.
denne store lykten er kommet inn, tror den liker seg best inne, fant sin plass ,
blir så fin med lys i, å lys fortsetter vi å tenne hver kveld, i dag skinner sola å det er så vakkert,
må ut en tur å bare nyte dette herlige været vi har nå, ta med en kopp kaffe å nyte stillheten her, ja er det noe jeg setter pris på her vi bor er det stillheten, å vi bor bare en 10min å gå til byen, kan sitte ute å ikke høre en lyd, nydelig, litt fuglesang når sola skinner, det er balsam for sjelen. men om sommer er det flere lyder, men likevel stille,


solen skinner bak denne krukke med plante i vinduet, dagen roper på meg,
men Timmi syntes det er litt kaldt ennu, han elsker å ligge her mens mor steller i huset, snakk om kosedyr.
ønsker dere alle en fin uke, håper sola skinner hos dere å,
ha det så lenge.

40 comments:

RoseSommer said...

Nydelig bilde av Timmi. Max kos.
Dagen på Østlandet blir super idag, til tross for kulde, men det blir lite utejobbing for meg, for ettersom jeg har blitt så gammel (!??) så har jeg fått innkalling til Mammografi i Tønsberg. Og det skal skje idag. Så jeg feirer den "Rosa måneden" helt bokstavelig talt. Denne omsorgen fra samfunnet liker jeg!
Ha en fin dag!

Myr said...

Brrr, kuldegrader er ikke noe morsomt. godt du fikk tatt inn pottene :D
Lykta gjorde seg godt inne.
Ha en fin uke
/myr

Lykkeliten said...

Ja, nå er det definitivt høst med kuldegrader og kald klar luft.
Sola skinner her også, og jeg nyter en rolig start på dagen.
Etter å ha vært borte ra data i høstferien er det koselig å oppdatere seg litt i blogglandia.

Kanskje det blir tid til å strikke en julekule etterpå....
Boka ble kjøpt i en vanlog bokhandel på Kongsberg, så jeg vil tro den finnes overalt. Kanskje på Husfliden også?

Du burde prøve disse, de er bare så morsomme å lage!

Klem Lykkeliten

Frøydis said...

Heisann :-))
Lekker lykt! Den kunne jeg tenkt meg, meeen, jeg har jo ikke store plassen, så store ting passer ikke inn hos meg :-(
Kan ikke få alt heller da...
Har heldigvis ikke kuldegrader riktig ennå, men 3 pluss er jammen meg kaldt det også..brrr..

Ha en flott dag videre!
Klem fra meg

Hjertedamas blogg said...

Ja, kulda har kommet hit til Moss også. Men det ser ut som fin-været har kommet også:DDDD Jeg liker akkurat denne tiden, men sol og kulde. Lufta er så frisk og god, og man kan se tilbake på det som har vært,- og frem på det som kommer:DDDD Ha en nydelig uke:DDD Klemz

Synnøve said...

Minusgrader har det vært her også. men det er så fint vær om dagene.
Godt dere hadde tatt inn krukkene.

Kjempefin lykt, og så stor som den er.

Ha en fin mandag
Klem

huset ved elva-elin said...

Så godt med alt som er gjort, vi har også ryddet i hagen vår. Den krukken du har med planter i var kjempelekker. Ha en fin dag i høst sola.
Klem fra Elin

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Brrr...ja det er kaldt for tida! Men sola varmar godt og det er deileg å vere ute☺ Kjenne den friske lufta!

Nyt tida☺

Klem M♥

Hulda said...

Utrolig lekkert med den store lykta inne. Så flott stue du har. Det skapet var også nydelig.

Fossestua said...

Ja vinteren nærmer seg, det er sikkert. Men da er det jammen deilig å stikke nesa godt ned i en deilig varm skinnfell, slik som søte Timmi :)
Over saltfjellet i går, hadde det snødd en del...og på tur ned av fjellet møtte vi på en stor flokk med reinsdyr!
Regner med at det ikke er lenge før snøen laver ned over oss her i lavlandet også.
Men det har nå sin sjarm det også :)
Klem fra Lise

Blått til lyst said...

Nei og nei, var det kuldegrader hos deg! Langt der sør!
Her var det ned i + 3.8 i natt, så det var et stykke igjen til frost, men jeg tok inn fuchsiane i går. Noen av dem er 10 år gamle, og da tar jeg ingen sjanser.
Nydelig stemning hos deg, og flotte bilder. Likte veldig godt bildet med speilet - snertent laget :-)
Håper du får en solfylt dag - klem fra Liv

liven said...

Hei Sylvia og takk for hilsen!!
Veldig koselig at du titter innom :o)
Her har det vært ganske kaldt i natt....men ikke kuldegrader ennå! Må få georginene i hus!
En kjempefin lykt som du godt kan ha stående her!!
Timmi har de fint her....og håper katten vår etterhvert kan tilbringe mer tid innendørs nå!
En travel type selv om den er kastrert :o)

Ønsker deg en flott høstuke

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så söt han är Timmi, han ligger så mjukt och gott. Det var minus-grader här imorse också, och is på bilrutorna. Så fint du har, blev bra med lyktan inne. Går åt mycket stearinljus nu.
Varm kram
AnnaMaria

Villmarkstausa said...

Hei på deg på mandan;-))
Så fine bilder. Er nå kos med høsten også da...
Kos bilder av bikkja;-)) Min ligger i nystyla sofa med skinn og hvite puter nå;-)
Ha ei fin ny uke..
Klem

Tino said...

Ja her var det også kuldegrader i natt, det var is på bilen i dag tidlig.
For en flott lykt, så fint det ble med madonnaen inni, tenker det er kos med lys i den om kvelden.

Så søt Timmi er, vår firbente elsker også å kose seg på saueskinnet.

Ha en fin høstdag!
Klem T

bodil said...

Hei.Ja nå er styggværet kommet nordåver.Men får gjøre det beste ut av det.Fyre på peisen og tenne mange levende lys.Så koselig du har det.Nydelig hund som koser seg i skinnfellen.Har en katte vi å som kryper opp i skinnfellen sin nå.Koselig.Ønsker deg en riktig fin Mandag og ny uke.Klem fra Bodil.

It's me said...

Hello Sylvia......ow sweet Timi...so cute.......lovely new week darling..........love Ria.....

Fiolkransen said...

Søte Timmi! Ser ut som han koser seg godt der i skinnfellen:)
Nydelige bilder du viser frem som alltid.
Her i byen var det også kaldt til morran..brrr nå kommer den tiden av året hvor man ofte må starte dagen med skraping av bilvinduer..uff..men deilig å lage fin stemning inne da..med stearinlys og varme på peisen..det er kos!
Ønsker deg iallefall en god høstuke!
Klem fra Thea

Romantikk-takk. said...

Hei.
Så nydelige bilder. Er så glad for at du likte give away gaven.
Klem.

Villa Klaraberg said...

Næmmen, se på skjønne lille Timmigutt!! Så søt han er! Vakre bilder fra hjemmet ditt, Sylvia...elsker stilen din! Takker for de pene ordene hos meg og ønsker deg en flott uke! Klem fra Jorunn

Gammel stil said...

Sååå nydelige bilder som vanlig Sylvia:) Vi elsker hjemmet ditt! Det virker så lunt og koselig:) Helt perfekt!

Klem:)

Hyacinth Bucket said...

Fornuftige Timmi, han ved hvordan man koser sig..:-)
Dejlige billeder fra dit smukke hjem.
Herligt at man kan flytte nogen af udelivets herligheder indendørs.
Her er strålende sol og lunt, men koldt om natten. Dog ikke frost endnu...:-)

Hej fra Lisbeth

sologbolig said...

Brrr...her har det heldigvis holdt seg på pluss-siden av gradestokken enda. Men fy så mørkt det var i deag morges kl. 07.20 da eg traska avgårde til jobb. Dagene har vert fine nå, aldeles nydelig når sola skin på dei røde og gule bladene. Så flott løkt du har og koselig med den ved siden av skapet og trappa. Ha ein fortsatt fin dag. Klem.

Bossa said...

Nydelig uke til deg også, vennen. Har nydt de vakre bildene dine igjen. Klem :O)

Rachel said...

Jeg lurer på om ikke Timmi kan väre i slekt med mine katter for di ligger akkurat som han hele dagene *ler*
Her har det også värt nydelig vär i dag og jeg har bare kost meg hele dagen. I kveld blir det vann gympa for nå skal jeg bli kvitt litt kilo har jeg bestemt meg for. Kos til deg!

Uttan said...

Ja nu har blommorna fått komma in och andra saker också.
ja visst är det bäst att Du tog in den fina lyktan den passar bra där och fint med Madonnan i.

Jag skulle också vilja ligga på en mjuk päls och värma Mej för nu är man riktigt frusen.

Önskar Dej en fin Vecka!
Kram!

Beth said...

Utrolig vakker den lykten din, den er jo som et lite møbel?
Sikkert koselig å tenne lys i den i høstmørket...

My home is my Castle - by Kari said...

Huff ja.. Nå begynner det å bli kaldt om nettene.. Jeg fyrer om morgenen nå jeg, hadde glemt å sette på ovnen igår og det var 13 grader da mannen min sto opp. Brrr..
Men nydelig vær vertfall hehe :)

Ha en fin kveld
Klem,Kari

Sylke said...

Det er deilig når sola skinner :)

Ha en god uke! Klem fra Sylke

Vintage House said...

hej
här har det flyttat in saker oxå det börjar bli riktigt kallt.Men vilka härliga dagar vi har haft...
Fina bilder!
tack för din söta kommentar
kram
sandra

Besta said...

Fullt så kaldt har det ikke vært her men det var nærmere 0 da jeg stod opp idag. Godt at jeg fikk ryddet inn det meste sist uke.

Ha en fin uke.
klem fra marilyn

Ruths datter said...

Ja du bor jo bare så idyllisk til di,Sylvia. Med sjøen og det hele. Fint inne hos deg. Du liker å ha alt på stell. vi har finr vær her i Bergen også. Sol og koselig å se ut. Burde bare vasket vinduene mine.(smil) Det er jo alltid noe. Ønsker deg en fin ny uke.
klem

Alven said...

Hei du :-)

Flotte bilder fra deg :-) Her har vi og kuldegrader,men jeg har ikke vært like effektiv som deg..bør vel ta inn mine jeg og..

Nydelig bilde av Timmi :-)


Ha en flott tirsdag :-)


Klemmer ifra meg

kine said...

huff ja nå begynner det å bli kaldt...
men den lykta fant virkelig sin plass :)
koselig med levende lys:)
ha en flott dag!

klem fra kine :)

Emidoras verden said...

Uff ja, man må bare innse at nå blir det kaldere dager.
Men da er det godt å kose seg innomhus med levende lys og fyr i peisen.
Nydelig lykt!!
Ha en fin kveld!
Klem til deg.

Huset vid ån said...

Åh, Vad många fina inlägg jag missat hos dig nu när jag varit "borta".....

Må så gott!
Kram Therese

Roka Design said...

Heisann Sylvia:)

Som alltid...vakre bilder:))
Et lekkert hjem du har!

De strykebrett trekkene er jeg lovet inne n2 uker..utrolig treg leverandør:(
Men jeg haster det avgårde til deg med engang det er kommet:)

Ha en strålende kveld Sylvia:)
Klem fra Kari:)

Chanette said...

Nydelig lykt, så stor og flott :)
Godt du fikk tatt inn potter, fysk nå kommer kulda snart til oss og tenker jeg. Savner alt sommeren <3 Ha en nydelig kveld, klem

salige lavendel said...

Å, for et herlig bilde av hunden som koser seg =) Flott den store lykten din også!

Martilie said...

Nydelige bilder -og Timmi er jo bare til å spise opp :) Kos selskap..

Jeg henger etter med krukkene, men skal ta et røsk til helgen..

Nyt dagen!

Klem fra Tove