Monday, October 25, 2010

snø kom og forsvant..

Torsdag var vi på Ikea, de åpnet ny butikk i sørlandsparken, endelig...men når vi gikk ut etter endt handel, ja da var det kommet snø. Så sånn så det ut rundt huset vårt dagen etter..
må nok innrømme at det kom litt julestemning her ja, syntes snøen pynter så vakkert ute, men det var altfor tidlig,
nydelig i sola dagen etter snøfall. ja tenk 2mnd til jul, det går fort. gleder meg til tiden frem mot jul, syntes den er så fin, med forventninger, hemmeligheter og mange koselige stunder da ting blir planlagt og ting laget..jeg syntes den tiden er vel så koselig som selve julen, glad vi har dette å se frem til i mørke tiden..
her ser dere å uventet dette snøfallet var...hagemøbler stod ute å ble dekorert vakkert med snø, klær måtte tørke inne..
vakkert med glitrende snø, men glad den forsvant igjen, så nå har vi fått inn hagemøbler som måtte inn , ryddet ute ,er vel mer forberedt nå..
vinter møter høst på dette bildet, gule løv på tre og en som ikke har fått opp båten...kremt..det har ikke vi heller, men snart meget snart ...ler...
ble forresten en ny seng og madrass til Silje fra Ikea..hun sover som en prinsesse nå..
har vært en nydelig idag i dag å,blå himmel å sol, deilig med sånne dager å bare nyte livet og synet av sjø og himmel...ta seg tid til å ikke gjøre noen ting..det er en viktig sak det..
tusen takk for alle hilsner ang spiskammer, ja er fornøyd selv , ble noe annet i hvitt..
ønsker dere alle en fin dag vidre..

42 comments:

RoseSommer said...

Idag har det igjen vært en deilig soldag i Larvik. Har stått ute og sprayet en tallerkenhylle hvit, men kjære vene for en tålmodighet en må ha så det ikke skal bli sig! Restene av snø ligger fremdeles i krokene her også. Rar og deilig høst. Får håpe julestemningen holder seg borte litt nå, og venter til den trengs.

Hulda said...

Så flott spiskammers dere har. Virkelig etter gammelmåten, dette. :) Masse flott i hyllene, ser jeg. :)

Fine snøbilder i dag. Ja, her er også alt av snø borte igjen. Og godt er det! Liker så godt den portalen inn til hagen deres.

Beth said...

Såpass med snø ligger det i hagen her også, akkurat passe, vi behøver ikke mer. Dette er nok til at det blir lystere ute og nok til å gi julestemning...:-)
Koselig med en Ikeatur, skal snart dit igjen jeg også. En Hemnes dagseng skal handles inn til gjesteværelset og så blir det nok litt mer hamstring av duftlys tenker jeg! :-)

Klem...

Bekka said...

Så fine snøbilder - og for en utsikt dere har fra huset deres - det ligger jo bare fantastisk flott til :)
Ingen snø har lagt seg her hvor jeg bor heller, men det kommer nok tidsnok...
Ha en fin mandagskveld!
Klem fra Bekka

Vita små hjärtan said...

Hej Sylvia!
Så underbara snöiga bilder!!!!
Å du har ju en fantastisk utsikt!!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Magnys Lille Krinkelkrok said...

så fint og stille... nydelig hos deg selvmed snøen..
her har vi hatt snø en uke, men det meldes 12 grader+ storm og regn nå, da er det nesten bedre med snø-...
klem,magny

Hanna said...

Ville bara titta in och önska en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Havfruen said...

Javisst er snø vakkert...men det er alt for tidlig enda...Den kan komme til jul og forsvinne 1.nyttårsdag:))
God stemning i bildene dine Sylvia, høst og vinter i skjønn forening:)
Nyt kvelden, klem fra meg i kuling og bortoverregn...

Hyacinth Bucket said...

Ja det ser jo smukt ud, men dejligt at den forsvant igen..:-)
Det er alt for tidligt synes jeg.
Her i Danmark har det øse-pøset ned hele weekenden, men i dag var det lidt sol igen.
Min reumatisme (gigt) kan mærke når vi går mod kaldere tider og særlig i mit hode.
Som min mormor ville have sagt, at det er min egen skyld for jeg ville aldrig gå med noget på hodet.
Det er faktisk rigtig, uanset været så lå lua i min lomme og ikke på mit hode.Jeg var vidst en værre en...:.-o)

Klem fra Lisbeth

It's me said...

Beautiful snow pictures today !! love it.....lovely that angel in your garden.......lovely week hugs from me Ria,,,

Lillian's verden said...

hei hei.
ja, snøen kom litt fort på oss sørlendinger i år..... vi har også gjort som dere nå, fått ryddet litt. =)
vi var også på ikea på torsdag, gøy når det har kommet litt nærmere.... =)
blir nok flere besøk dit etterhvert... =)

og jeg syns spiskammerset ditt var utrolig fint, drømme drømme, tenk å kunne hatt ett slikt... =)

hilsener fra Lillian

Sylke said...

Det er spesielt med den første snøen. Må innrømme at jeg kom litt i julestemning selv - det er noe med lyset...

Ha en fin uke! Klem

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det är jättefint med snön, men än så länge ser jag den helst på bild. All snö har tinat bort här också, fast det är ganska kallt. Vill ju egentligen ha en lång mild höst och snö i december. Men det var härliga bilder du bjöd på.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Besta said...

Ja det var ikke lenge det var hvit, og godt er det. Har fremdeles sommerdekk på bilen og Pål kommer ikke hjem før på toradag.
Syntes også at tiden fram mot jul er koselig, med forberedelsene, planlegging av julegaver og ikke minst pyntingen.
klem fra marilyn

Besta said...

Ja det var ikke lenge det var hvit, og godt er det. Har fremdeles sommerdekk på bilen og Pål kommer ikke hjem før på toradag.
Syntes også at tiden fram mot jul er koselig, med forberedelsene, planlegging av julegaver og ikke minst pyntingen.
klem fra marilyn

GroLinda said...

Hei snuppa ;o)
Flotte bilder her. Ja vinteren kom plutselig for oss også ;o) Vi landet på Gardermoen på fredag til snøføyke! Kommer fra + 25* og til - 5* det merkes. Julestemningen kom med en gang ja ;o) Hils dine og ha en flott uke.
Klem fra Søs ;o)

ralfefarfars paradis said...

Nydelig med snø- men jeg er som deg- litt glad når den forsvinner igjen- men jeg kan godt ha snø- bare den blir liggende en stund. Så flott skafferi under her da!!! Det burde man jo ha hatt i ethvert hjem. Du hadde jo virkelig gjort det vakkert der inne!! Ha en fortsatt fin kveld;) Klem fra meg;)

Barbros lille atelier said...

Nydelige vinterbilder! Det er fint med snø, men den kom ALTFOR tidlig! Hos oss ligger den ennå...

Klem

irene said...

Her har vi ikke fått noe enda, og om det kommer så regner det bort like fort....
Ha en fin dag i morgen Sylvia!!

Klem Irene

Martilie said...

Ja tenk, nå viser hagen og uteplassene seg i vinterdrakt..

Hos oss skinner solen nydelig, men det er kaldt og friskt..

Nyt kvelden og den nye uken!

Klem fra Tove

Atelje Skärvan said...

God kväll.
Ser kallt ut.
Hoppas att du har det bra,kram Agneta

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Här kommer också snön fort och försvinner lika snabbt.....

Hoppas att du får en fin vecka!
Må så gott!
Kram Therese

Blått til lyst said...

Det var veldig vakre snøbilder fra deg, men jeg ville også vært glad om snøen hadde forsvunnet. Det har den ikke gjort hos oss, men det er nå lov å håpe. De glatte veiene kunne også greit forsvinne!
Jammen var dere modige som reiste til Ikea allerede nå, men det var kanskje ikke så skrekkelig fullt :-)
En god uke til deg - klem fra Liv

Bossa said...

Hei på deg. Ja, her har det også vært besøk av snø som har forsvunnet igjen. Nå er det bare frost. Har endelig fått tatt inn noe fra hagen og vasket det.
Nyyydelig er det med snø da.....
Ha en super uke. Klem :O)

Bestemor Drillo said...

Vakre vinterbilder hos deg Sylvia!
Jeg liker snøen og kommer umiddelbart i julestemning når den kommer!
Klem fra meg!

Simones Country Home said...

Heia.

Ja nå kan snøen komme for å bli synes jeg. ;o))

Fine bilder du viser.

Klem Simone ;o)

Frøydis said...

ALTFOR tidlig med snø! Glad den ikke fikk lagt seg en gang, hadde blitt deprimert, hehe...

Ha en flott dag videre, og klem fra meg :-)

Thelma Louise said...

se der du..dere fikk litt mer enn oss.:-) Greit at den dro igjen syntes jeg.:-) kan vente litt til.:-) deilig å sitte litt ute hele året syntes jeg..bare man pakker seg inn..så koser vi oss med en kaffe/te på benken Syvlia.:-)

Håper du har en fin dag.:-)

Klem

essemia said...

Ja, nog är det vackert med snö, men jag väntar gärna på den en tid till.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Hanna said...

Så vackert med snö.
Kram
Hanna

CaramellePastelle said...

Hej Sylvia! Så vackra bilder! Här i södra Sverige har det inte kommit snö än. Jo, en dag singlade det ner lite puder, men smalt så fort det nådde mark. Ännu saknar jag inte snön. Vi har ju en så formidabel höst! Men kallt är det på morgnarna, med många minus. Har fortfarande förra vintern i alltför färskt minne, för att längta. Och så misstänker jag att denna vintern kan bli hyfsat rejäl den med. Hoppas jag har fel!

Ha det gott!/Camilla

Nostalgia said...

den kom tidlig denne snøen, vakkert men kaldt. Vi kom hjem fra Spania idag, en brå overgang kan du si...

Ønsker deg en fiiin onsdag !
Klem, Nostalgia

pysseltanten said...

Halloj Sylvia...
Visst får man lite julkänslor när man ser snön...men de e liiiite för tidigt än...vill ha lite höst till...
Kraaaamizar Git

bodil said...

Hei.Kjempe nydelige bilder.Gratulerer med IKEA.Så mye fint som dem har dær.Vi må til Trodheim for å komme til IKEA.Har vært i Oslo og Bergen på IKEA.Regner med at senga var kjempe god å ligge i.Ja nå går det fort fram til jul.Gleder oss både barn og voksne.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Blessedmom's Simple Home said...

The snow is beautiful Sylvia. We only get snow a few times during the winter, and only a little bit each time.
I loved your pantry too. It was very inspiring.
Blessings,
Marcia

Rachel said...

Vakkre bilder trots snö (som jeg ikke liker så mye) Jeg er også veldig glad i tiden för jul og julen selvfölgelig. Har så smått begynt med jule presanene og det er så koselig. For meg er det viktig att det ligger en tanke bak presangen jeg gir bort. Nå må jeg stikke og jobbe,ha nå en super fin dag käre venn.

Tovepia said...

Hei Sylvia, tida framover går fort, og jeg synes nesten det er greit;)
Her har snøen forsvunnet stort sett, men glattisen ligger, og den liker jeg heller ikke;)
Ha ei fin uke fortsatt og klem fra meg;)

Rachel said...

Det finns en Award til deg på min blogg! Klem

Hespe said...

Ja, jeg er enig - det er vakkert med snø! Alt blir liksom så lyst og rent - vel inntil sørpa kommer da.... Selv om mange klagde over vinteren vi hadde i fjor, krysser jeg fingrene for at vi får reprise i år - sååå flott det var!! Med mange kuldegrader holder snøen seg ren og fin, og ingenting er som å gå en "frisk" tur, med knirkende snø under beina :o)

Fortsatt fin kveld til deg vennen!

Klem fra Hildegunn

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Ja..og det var jeg veldig gla for:)
Skal se på Vestkantorget på lørdag etter flere deler...står der på lørdager :)
ha en luuun dag
eddaKlememr

Emmas utsikt said...

Nydelige bilder fra en like herlig miljø. Tenk å bi så nære vann. Så fridefult.

:)
klem
Emma

pepperkverna said...

Så nydelig! OG for en beliggenhet! Hege