Monday, November 29, 2010

advent og gave.

endelig advent, ja vi har lengtet disse siste uker til å pynte å ordne til advent og jul,
blir litt annerledes her i år pga mitt trappefall, føler meg som et trappetroll...ler..
fikk ordnet advent stake i siste liten. så tungvint med en arm å ordne..
en stor advent stjerne har vi hengt opp i stua, Timmi er linselus , han skulle absolutt sitte her,
stjernen er kjøpt hos åhlens å den lyser opp,
litt advent stemning, må si jeg er veldig glad en kan snu ryggen til rotet nå..ler..for det er ikke lett å styre folk til å gjøre de minste ting, men de gjør så godt de kan.
er så glad i jul, å ikke minst å pynte, tenne lys og røkelse, har duft lys fra ikea som dufter pepperkaker... å lykke ..tenk å mye dufter betyr..enormt mye..det bringer oss fort tilbake til juletiden som barn.
litt juleskilt må til, liker så godt skilt med hyggelig tekst på.
i et vindu er ordet n åoel kommet opp, jul på fransk det..
å så har jeg fått en alldeles nydelig gave fra ENGLE HJØRNET. jeg vant en give away hos henne,
besøk henne, hun har en så koselig å positiv blogg, vel verd et besøk, en nydelig pakke, liker veldig gaver som er pakket med kjærlighet. å det var denne så absolutt.
dette har hun laget selv, se de detaljer..så vakkert, jeg ble helt stum,
det var så mye i gaven. bøker. kort, å skjønne lys så vakkert pyntet. tusen takk til deg for en flott gave.
med armen må jeg fortelle at smertene er ikke så sterke nå, det går riktig vei,.men med armen bundet til kroppen er det ikke mye en får gjort, å det er nok det som er meninga med det. å holde den i absolutt ro..
tenk det er en uke siden jeg falt i dag, å om en uke til skal jeg til første kontroll.
jeg har vært mye i bloggland å tittet på alle flotte blogger som pynter til jul nå,
det gleder meg stort å se hva dere gjør, så mye vakkert,
å jeg prøver å legge igjen spor.
da vil jeg ønske dere alle en riktig god dag vidre..
å tusen tusen takk for alle god bedring hilsner fra dere, dere er rett å slett bare best!

46 comments:

Alven said...

Hei kjære du :-)

Så fint du har pyntet :-) Og så sant det du skriver når det gjelder dufter :-) Gode minner... :-) Gleder meg til å pynte til jul her i huset,men det er 3,5 uke til :-)

Gratulere som vinner av en så flott premie :-)

Ønsker den en flott uke og håper formen tross fall er bra :-)


Klem

Besta said...

Nydelig gave du har fått:) Og så koselig du har fått pyntet, det er sannelig ikke lett å jobbe med bare en arm og ikke lett å styre andre..kjenner til det.
Godt at smertene gir seg litt i allefall.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Mariann Louise said...

Så nydelig gave du har fått, virkelig mye koselig i den, da!

Og det rotet..jeg tror ikke du har så mye av det:) Og isåfall løper det ingen veier:)) Merker liksom det her ihvertfall! Her med bare oss 2 gamlinger blir det ikke mye pynt til jul, har heller konsentrert meg om å lage gaver, siden pengepungen er slunken. Jammen tar det tid, og krever mye hodebry..kravene er jo så store idag..

Flott at armen er bedre, og hold den rolig, så det ikke blir mer problemer enn nødvendig:)

Kos deg videre, klem fra Mariann;)

tove said...

Gratulerer med flott premie. Heldig gris. Syns du har pyntet så fint, og så med bare en arm.
Kos deg masse denne førjulstiden.
Klem Tove

My home is my Castle - by Kari said...

Så nydelig du har pyntet... Vakkert som alltid hos deg..
Tenker på deg som går der med 1 arm. Godt å høre at du ikke har så vondt lenger..

Ha en fin uke og kos deg videre :)
Klem,Kari

Nanni said...

Hei kjære Sylvia,
for en vakker gave! Alltid godt for øyet å stikke innom deg... <3
God bedring med armen din og god ny uke!
Nanniklem

LykkeLise said...

Hei hei:)

Så nydelige adventsbilder, en fryd å se på:) Er en så koselig tid vi går i møte nå, og duftene er en stor del av stemningen ja:)

Nyt adventstiden:)

Klem Lise

Fru Glitters Hus said...

Så fint du har fått pyntet. Lekre ting du viser.
Huff stakkars deg med den armen, høres ikke mye godt ut.

Ønsker deg god bedring.

Klem fra Ine

Synnøve said...

Så fint du har pyntet.
Det er en koselig tid vi går inn i nå. Koselig og pynte til jul.
Bra du for god hjelp.
Lukter er viktig.
Tenner kongerøkeles og hører på julemusikk i dag,mens jeg rydder og diller litt.
Ha en fin dag
Klem

Ingunn said...

Hei Sylvia.
Stikker innom for å ønske deg god bedring!
Du har en nydelig blogg med masse flotte bilder!!!
Og så har du et nyyydelig navn. Jeg har en datter som heter det samme !
Har sett navnet ditt på en rekke blogger jeg er innom:)
Jeg vil gjerne følge deg videre.
Håper det går bra med armen din.
KLem fra Ingunn :)

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt said...

Så nyyydelig adventspynt du har! :) Ble litt misunnelig på den lekre stjerna du har... ;) Jeg har veldig lyst på ei sånn stor ei. Kanskje jeg skal dra på shopping i dag å ha den klar til snekkerne er ferdige... (he-he).

Klem til deg
:)

Kreoline said...

Koselig pyntet Sylvia, skjønn julestemning hos deg. Ser Timmi også koser seg, skjønn liten vovse. Ønsker deg god bedring, klem fra Mona.

Bossa said...

Nydelig, som alltid hos deg, Sylvia. Så koselig pakke du har fått. Her er det vakkert ute, men ikke så vakkert inne. Tar tid med alt, men jul blir det allikevel. Håper du blir fort helt bra i armen. Ha gode dager. Klem :O)

Sylke said...

Det er koselig hos deg. Og Timmi passet veldig godt sammen med pynten :) Selv har jeg nok en litt mer minimalistisk stil og pynter ikke så mye. Men jeg liker å tenne lys :)

Ha en fin uke! Klem

Tino said...

Så flott du har pyntet til advent,skjønne adventslys og stjerne. Håper skulderen din blir bedre snart.
Her fikk vi mer snø i går, og med adventslys og julerøkelse var det lett å komme i førjulsstemning.

Ønsker deg en fin ny uke, og fortsatt god bedring.
Klem T

It's me said...

I like your advent candle....beautiful...nice things here today.......lovely evening.....love Ria....

Anette Willemine said...

Stakkars deg som har falt og skadet deg. Huff, det hørtes vondt ut. Håper inderlig at du kommer deg raskt og at du er flink å IKKE rører deg for mye. Det er nå alle rundt deg skal varte deg opp, slik som du helt sikkert har vartet opp de i alle år!!!

Så vakkert du har pyntet hos deg. :o) Ønsker deg god bedring og en fin start på uken, Sylvia!

Klem,
Anette Willemine

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej Sylvia,
så fint du har pyntat och hoppas att du blir bra snart! Ta hand om dig! Ha en underbar vecka!
Bäste kramar Elin.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Skönt och höra att du inte har så ont, förstår att det känns konstigt med armen fast efter sidan. Men du har så adventsfint, den stjärnan lyser så vackert. Och vilken vinst, så mycket fint! Grattis!
Stor kram till dig vännen
AnnaMaria

Li/Småtingene said...

Så fint du pynter til advent og jul - til tross for "ødelagt" arm! Herlig julestjerne i vinduet, - og så koselig gave du fikk! :-)

Ha en hyggelig kveld!

Nina said...

Hej Sylvia
Mysiga bilder du visar... och vilken fin adventljusstake.
Ösnkar dig en toppen vecka
Kram Nina

June said...

Til trappetroll å være syns jeg du har utsøkt smak, Sylvia! ;)
Vakkert, lunt og innbydende! Dessuten syns jeg linselusa di er riktig så sjarmerende! Han er kanskje en av de "firbeinte casanovaer" som jeg beskriver i mitt siste innlegg?

Fortsatt god bedring og trivelig adventstid til verden hyggeligste trappetroll!

Klem fra June
Nostalgi & Skriverier

Karl Halvorsen said...

Ser ut som du er ferdig til jul du, Sylvia. Hadde forresten også regnet med det. :)

Trivelig å se innom til deg som vanlig, ekstra trivelig i dag etter noe utrivelige og slibrige kommentarer på to årsdagen for blogggingen min. Forøvrig en så alvorlig sak sett samlet at det er gjort det som bør gjøres med slikt.

Hei så lenge til deg og dine. Hils til Silje lykke til med hennes kreativitet, håper kroppen oppfører seg bra - for begge to.

Datt said...

Vell, du er flinkere med én hand enn jeg er med to!! ;)

Romantikk-takk. said...

Er innom for å ønske god bedring
og fin førjulstid. Nydelig adventspyntet hos deg. :)
Klem.

yesheimen said...

Å så koselig det er hos deg, oser av varme og glede.. Denne førjulstiden med mase levende lys og litt småpynting er så koselig. Her begynner vi på pepperkakebakst i morgen, og jeg gleder meg aller mest til lukta.
Godt å høre at du ikke har like vondt lenger. Hold deg i ro Sylvia, så blir du nok fortere frisk.

Klemmer fra Ann<3

Simones Country Home said...

Hei berta.

Så koselig det var hos deg da. Fint pyntet og flotte bilder. ;o)

Klem Simone

Thelma Louise said...

koselig julepyntet hos deg Sylvia.:-) fin stake og den du har azalean i ? er det en terin ? eller er det til å ha blomst i ? veldig fin.:-)

en god dag til deg i kulda.:-)

Klem

Thelma Louise said...

ja var det jeg mente.:-) tøft...enig.:-))

Frøydis said...

Heisann :-)
SÅ lekkert du har det! Hadde det ikke vært for skuldra di, hadde jeg bestilt deg til å komme å pynte for meg, hehe...
Har ikke engang fått tent adventslyset...de blir vel tent samtidig, alle 4 tenker jeg, hehe

Ha en god og forhåpentligvis smertefri dag!
Klem fra meg

Lunalu said...

Nei, men Oj - har du ramla! Jeg håper du ikke har så vondt - og at du blir raskt bedre. Hørtes ikke bra ut.

Men for en vakker gave du har fått! - og så har du pyntet så fint. Så lunt og vakkert - og så herlig med hunden som har sneket seg med på bildet!!!

Ønsker deg riktig god bedring og en flott kveld!
Klem fra Lunalu

Vintage House said...

Hej hej
så fint du har gjort och vilka fina gåvor:)
Ta hand om dig och det går bättre och bättre med armen din.
ha en skön skön kväll
kram
sandra

Sjabbig men chic said...

Men vilket mys och vilken underbart söt liten adventsvovve:)

Kramis Lisa

bodil said...

Hei.Så koselig du har pyntet.Vakkert.Ja nå går det fort fram til jul.Koselig med førjulstid.Hær fyres det på peisen som bare det for å hålde ut kulda i det gammle huset.Å mange levende lys.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Fågel Blå said...

Åhh s¨å fint du pyntat!!!!!
Du har det så fint!!!!
Ha enn fin dag!
Kram Kathrine

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Ja ..du har jo fått pyntet fint på tross av en arm...øg nydelig gave du har fått...
kos deg som best du kan...
eddaKlemmer

liven said...

Hei Sylvia
Trenger en oppmuntring du nå synest jeg...så koselig at du vant denne nydelige gaven!
Så fint pyntet hos deg.....og fin stemning!
Ønsker deg en fin førjulstid....og god bedring med armen !!
Klem!!

Lilla Kullan ♥ Maja said...

Söta lilla vovven påminner verkligen om våran Sally.:-) Kram Stina

Huset vid ån said...

Åh, Så mycket vackert ögongodis du bjuder oss på....

Tusen tack för Grattishälsningen till Wilma!

Kram Therese

Tino said...

Hei Sylvia
Jeg har foretatt en trekkning på mitt lille gavedryss, og du har vunnet.
Send meg adr din til:
ti-nos@live.no

Så kommer pakken snart i posten.
Klem T

Tovepia said...

Huff, ja stakkars deg, skjønner det er trått å gå med en arm som ikke kan røres på, men du må bare passe på!
Nydelig og koselige bilder hos deg, jeg liker den lyse jula, selv om den er rød hos meg. Renere farger med det hvite:)
Godbedringklem fra meg;)

Mona/Villa Tverrteigen said...

Hei Sylvia.

Her var det jammen mye flott inspirasjon og fine bilder.
Du har det så koselig :)

Ønsker deg og dine en fin kveld.
Klem

Emidoras verden said...

Så koselig adventstemning hos deg:)
Du har så mye lekkert!!
Håper det går bra med armen.
Uff,vi damer skal jo gjerne være to plasser samtidig:)
Onsdagsklem♥

En mors verden said...

Heisann!
Så bra at det går bedre med deg:) Typisk at sånne ting skjer rett før jul! Heldigdu er som fikk så mye fint i posten, det er jo som regel regninger som dominerer postkassa, sammen med reklame:)
Håper du får kost deg i adventstiden, hilsen Ellen:)

sigrid said...

Så koseleg du pyntar!!

god betringsklem♥

Martilie said...

Nydelig julepyntet hos deg!!
Er så koselig tid..

Ønsker deg rask bedring :)

Varm klem fra Tove