Tuesday, November 23, 2010

de fleste ulykker skjer i hjemmet.

ja....hva skal man si....?
her sitter jeg med armen i bind. som en tvangstrøye må jeg gå med venstre arm tett inn kroppen i 2 uker...
ja det har seg sånn at i glede over snart advent å et ønske om en bysleng å noen gave innkjøp, ja så tok jeg trappen litt for fort. å ramlet på vei ned til badet...
så min venstre skulder gikk rett å slett av hengslene...ja den gikk ut av ledd..
men ikke noe knekt ,men sener strekt seg langt...tar tid å få den frisk igjen, foreløpig 6 uker jeg vet om, 14 dager med armen bunnet fast til kroppen natt og dag, så 4 uker på dagtid, natten gikk jo på et vis, men sliten blir man, nei nå skal jeg ikke syte mer..
før jeg falt , ja da klarte jeg å sette lys på 3 stk tre i hagen, så nå lyser de opp så vakkert når mørket kommer, og det er tidlig nå, amaryllis, å hyacinter er i hus.
alt til advent staken er i hus. en advent løper er lagt på kjøkken bord..
så vi får advent følelse til helgen likevel,
lykten fra i fjor er hengt opp. den lyser så nydelig opp med sine stjerner, obs kom visst 2 samme bilder av denne..
litt vanskelig med data å en arm, å smerter i den andre, men jeg titter innom dere, prøve å legge igjen hilsner å, men de blir nok litt korte i noen dager, gleder meg å se dere pynter å ordner til advent og jul...det er en vakker tid vi har foran oss,
ble noe annerledes jul her, får se etterhvert hva jeg får til....mye fint å få kjøpt når en ikke kan lage så mye selv,
har fått tilbud om hjelp fra gode venner og familie., så det ordner seg nok..
da ønsker jeg dere gode før advents dager...
å husk pust med magen, å kjenn julefølelsen sige inn...

77 comments:

Turid said...

Nei og nei, dette hørtes ikke noe godt ut:( Ønsker deg riktig god bedring!

Klem fra Turid;)

Fossestua said...

Huffda! Det hørtes virkelig ikke godt ut! Er lov å "syte" litt når noe slikt skjer....desverre har slike ting en merkelig evne til å dukke opp når de passer aller minst! Ønsker deg god bedring :)
Klem fra Lise

♥ Carpe Diem ♥ said...

UFFDA uhelig du var.
God bedring til deg.

huset ved elva-elin said...

Huff så grusomt det med armen din, åsså rett før jul. Vi hadde en jul her også da alt gikk galt, fikk ikke handlet ferdig julegaver eller bakt eller nonen ting...men kaker hadde de på butikken og ble bedt bort på selve juleaften... og det ble jo jul alikevell :D
Fin bilder du viser her :-))
god bedring med armen din
Klem fra elin

Villmarkstausa said...

Uff da Sylvia. Dette var ikke bra. Sikkert veldig vondt også. Ta imot all hjelp du kan få. Jula kommer hokke som;-))
Nydelige bilder. Må ut å kjøpe litt hyasinter jeg også til helga..
Det er så flott hos deg;-))

God bedring.
Klem!

June said...

Jeg syns virkelig du har kommet godt i gang med pyntingen til adventstida allerede jeg, Sylvia!
..og som jeg skrev til deg på Facebook: bruk tida til "småkos" og pusling som ikke krever to armer...stell pent med deg selv og gjør ting i adventstida som du kanskje har hatt lyst til tidligere - men aldri har rukket pga andre juleforberedelser.

Riktig god adventstid, Sylvia!
Og god bedring!

Stor klem fra June
Nostalgi & Skriverier

Lykkeliten said...

Vil bare sende deg en god klem og ønske om at du får gode dager, til tross for arm i fatle.
Dette var leit, men nå MÅ du i alle fall ta det helt med ro og kose deg i adventstiden!

KLEM

Blått til lyst said...

Alle gode ønsker om en riktig rask og god bedring til deg!
Det var nå som utgjort!!!
Litt hjelp får du vel fra familien, og så velstelt som du har det, er jo hjemmet ditt alltid hyggelig selv om det er trist du ikke får gjort alt du gjerne ville.
Du finner sikkert noen lyse punkt i hverdagen likevel - vakker musikk og en kaffekopp i go'stolen, småfuglene ved vinduet og mange, mange tente lys.
Alle varme tanker og en god klem fra Liv

Besta said...

Huff, jeg tenker på deg og sender deg gode tanker. Godt at du kan få hjelp og jul blir det uansett.
Det var 1 år jeg var på sykehuset i hele desember, og jeg har aldri hatt så mange små kaker og så rent et hus:)
Ha en god dag.

klem fra marilyn

Moski said...

Au, au det der hørtes skikkelig vondt ut! Også midt i alle juleforberedelsene da... Får håpe du kommer fort i form igjen. God bedring.

Nina said...

Hej Sylvia
Vad mysiga bilder du visar idag.
Krya på dig
Kram Nina

yesheimen said...

Uff ja du var uheldig Sylvia. Dette unnet jeg deg ikke. Men du får bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Jul blir det alikevel, det kommer ikke an på hvor mye vi har ordnet og styrt. Ønsker deg riktig god bedring. Ta det med ro, så blir du nok fortere frisk.
Klemmer fra Ann<3

Anita Serine's livstil. said...

Huff det var trist rett før jul.
Men det kunne ha godt verre, du får trøste deg med det, pust med magen likte jeg godt, viktig å minne hverandre på det.
ØNSKER Å skryte av hjemmet ditt, veldig fint, helt nydelig.
Jeg har foresten kjøpt en bil av en venninne av deg fra Skien, den fungere fint til alle mine hus prosjekter.
God bedring, klem Anita

Havfruen said...

Nei nei....stakkars deg Sylvia...dette hørtes ikke godt ut!! Håper du får masse hjelp og får julestemninga i hus!!
Varm klem:)

Karin said...

Huff,nei å nei..Høres veldig vondt ut. Og du som har smerter fra før også. Du får stelle pent med deg selv å kose deg å hvile armer å ben.Det er viktig å kose seg når man har vondt å sitter med armen i bind.Du får sjefe rundt med de du har rundt deg.Jeg vil også skryte av hjemmet ditt, nydelig er det og veldig veldig koslig.Regner med du har det skikkelig koslig til jul.Ønsker deg masse god bedring. Klem fra Karin

Karl Halvorsen said...

Huff da Sylvia! Dette er vondt å komme bort i, ja å høre også. Håper ikke du tar det ille opp, men nå får du litt igjen for at du har det så hjemmekoselig og fint bestandig. Ikke vondt ment, men hos deg er det jo den varme og koselige stemningen året rundt, tror jeg.

Det ordner seg nok med de små detaljene du skal supplere med, tenker jeg. Kjenner jeg familien rett, trår de til. Og det begynner jeg å gjøre nå, tror jeg. :)

Jeg håper smertene gir seg snart og at bedringen kommer snarere enn forventet, så jula kan bli som du og dere ønsker. Det er mitt ønske for deg på slutten av denne kommentaren. Tvi tvi for deg, arma og førjulstiden som fikk en brå forandring. Hvem vet, kanskje det kan føre noe godt med seg også. :)

God bedring Sylvia!

Frøydis said...

Stakkars deg!
Har heldigvis aldri hatt skuldra ut av ledd, men har sett når det har skjedd...ser IKKE godt ut! Men jammen meg bra du ikke brakk den!! (Aldri så galt at ikke det er godt for noe)

Jula kommer den, du må bare si fra at du trenger hjelp, og det får du!!

Ha en så god dag som du kan, og enda en trøsteklem sendes :-))

Martilie said...

Huff så uheldig du er! Ønsker deg rask bedring! :)

Nydelige stemningsbilder.. Og strykebrettbildene i forrige innlegg ga med lyst å ta fatt på strykebunken.. Men lysten forsvant da jeg så mitt strykebrett :)

Kos deg som best du kan!

Klem fra Tove

Tovepia said...

Huffameg, Sylvia, dette er vondt har jeg hørt...og akkurat nå før jul, føler med deg. Men nydelig bilder, så jeg ser du er godt igang.
Nå må du ta det rolig både ned trappene og langs gulvet, husk du har det ikke travelt!!
Klem fra meg som ønsker deg riktig god bedring!

På landet said...

Huff da, hørtes ikke godt ut :(

Blåsepåklem :)

Hulda said...

Du har virkelig vært uheldig! Det blir jo ikke før rundt nyttår at du er bra da.. huff.. Men, fint er det blitt der du har pynta. :) Likte så godt den lykta på nederste bilde. God bedring!

Mariann Louise said...

Huffda hvor uheldig du var! Masse god bedring til deg i disse ukene!

Koselige bilder, blir jo alltid fint der du ordner:)
Og kanskje det er bra med litt god hjelp fra familien i disse ukene?
Mor kan ikke klare alt alene, da trengs det litt hjelp fra en kjekk familie, og jul blir det uansett:)

Ha det så bra som du kan, og forsøk å hvile deg godt!

Klem fra Mariann

Mariann Louise said...

Huffda hvor uheldig du var! Masse god bedring til deg i disse ukene!

Koselige bilder, blir jo alltid fint der du ordner:)
Og kanskje det er bra med litt god hjelp fra familien i disse ukene?
Mor kan ikke klare alt alene, da trengs det litt hjelp fra en kjekk familie, og jul blir det uansett:)

Ha det så bra som du kan, og forsøk å hvile deg godt!

Klem fra Mariann

-Ultima-Thule- said...

Uffda... Ikke koslig nyhet det der!! Håper den verste verken gir seg snart, for dårlig nattesøvn sliter jammen på. Du kommer til å bli en reser til å gjøre ting med bare en hånd ;0) Nyt adventen, det blir advent og jul selv om alt ikke er på stell. Sender deg en *lindrende-klem* og ønsker deg god bedring!
-Kamilla-

Bente said...

Huff. Jeg håper ikke ulykkene smitter. Så leit med skulderen din. Du får ta det med ro og ta imot all hjelp, så kan du sitte å nyte dagene.

Heldigvis er det bedre nyheter fra meg. Mannen er hjemme og alt ser bra ut med hjertet hans. For første gang skal han være hjemme mot jul og få være med på å pynte.
For her skal alt frem til 1. søndag i advent.


God bedring til min kjære du.

Bente

sologbolig said...

Huff då, dette var ikkje bra. Skikkelig uheldig du har vert da. Ønsker deg masse, masse god bedring. klem fra meg.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Men Sylvia, det här var inte bra. Hoppas inte du har ont, så jobbigt och ha armen helt stilla så länge. Tur att du får hjälp av familjen och vänner, och så hade du ju redan en hel del klart inför advent. Du har en så vacker ljuslykta, så fint med stjärnorna.
Var rädd om dig vännen
Kramar
AnnaMaria

Blessedmom's Simple Home said...

I am so sorry to hear about your accident Sylvia. I'm glad you didn't break anything. I hope you heal quickly. Your decorations are beautiful.
Blessings,
Marcia

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia...

Hvor synd for dig og det gør frygtelig ondt også..:(
Har selv prøvet at falde ned af trappen og brække armen 1 uge før jul for mange år siden.
Det var dengang hele familien holdt jul hos mig hvert år.
Vi skulle være 26 personer og det var forsent at aflyse.
Så jeg dirigerede mine døtre, svigerdøtre i køkkenet og mand og sønner måtte ordne alt der skulle købes ind.
Og vi fik faktisk en herlig jul, hvor jeg for engang skyld kunne slappe af juleaften og lade mig opvarte..:-)
Så nu må du lade de andre opvarte dig, Sylvia, selv om det er vanskelig...:-)

Rigtig god bedring og stor klem fra
Lisbeth

Roka Design said...

Hei på deg Sylvia:)

Ville bare ønsker deg god bedring!!!:)
Bli fort frisk:)
Klem fra Kari:)

Roka Design said...

Hei på deg Sylvia:)

Ville bare ønsker deg god bedring!!!:)
Bli fort frisk:)
Klem fra Kari:)

tove said...

Oi da. Hørtes ikke bra ut. Ta i mot all hjelp du kan få. Men jul blir det uansett
God bedring
Nyt kvelden
Klem Tove

Beth said...

Å nei, tenk å være såå uheldig da?
Og nå i førjulstiden kunne vi trenge enda flere en våre to armer og der sitter du nå med bare en...
Ønsker deg riktig god bedring ihvertfall!

Nostalgia said...

Huffameg ! Så trasig ! Ønsker deg mass god bedring!
Klem, Nostalgia

Tino said...

Huffda, stakkars deg! Så uheldig du har vært, og mye smerter har du fra før også.
Ønsker deg god bedring,
Stooor klem fra meg!

Ruths datter said...

Så dumt dette var da Sylvia. Og så nå i denne tiden. Du som elsker å styre på og pynte. Ønsker deg god bedring. Det er sikkert veldig ubehagelig. Tenker på deg.
Klem

Li/Småtingene said...

Så leit å få skuldra ut av ledd nå i adventstiden, da. Da er det jammen lov "å syte" litt... ;-) Håper det ikke blir så mye smerter, og at arma heles så fort som mulig!

Du viser jo uansett så nydelige bilder! Den lykta var virkelig helskjønn! Så herlig det må være å henge opp noe slikt - du får glede deg over alle lysene du har rukket å henge opp, da!

*Klem*

bodil said...

Hei.Så trist høres ikke godt ut.Stakkars deg klem fra meg.Å nå som du gledde seg så mye å få pynte til jul.Får gjøre beste ut av det.Kjekt at du har snille fammiliemedlemer å hjelpe deg da.Ta den tid du trenger du å komme tilbake å skrive kommentarer.Lykta de kjempe fin.Koselig med lys ut.Å nå til helgen skal vi henge opp lys i vinnduene oss.Koselig.Ønsker deg riktig god bedring å en fin uke videre.Masse klemmer fra Bodil.

Alven said...

Hei :-)

Uff det hørtes ikke godt ut..så uheldig du er :-( Får håpe du blir bedre igjen fort :-) Hadde uhell selv i dag :-( brist i ribbbein..og strekte muskler...gruer meg til å sove i natt..men alt går når man må :-)

Ønsker deg masse god bedring :-)

Mange klemmer ifra meg :-)

Sylke said...

Så uheldig du har vært. Jeg ønsker deg god bedring!

Klem Sylke

LjuvligtLantligt said...

Krya på dig!! :(
Kram Git

Hespe said...

Hei på deg vennen!
Uffda, så leit å høre at du har skadet skulderen din. Ikke bare sliter du fra før, og så får du dette på toppen, og så akkurat nå da... Da er det bare å slappe av da, slik at du kommer til hektene snarest mulig.

Masse god bedring til deg!!!

Stor varm klem fra Hildegunn

Bossa said...

Oi-oi-oi, kjære deg. Det var leit med skuldra di. Høres fryktelig vondt ut. Sender bøttevis med god bedring-tanker til deg. Klem :O)

Marie said...

Men stackars dig, hoppas att du snart kryar på dig!

Kram Marie

Fossestua said...

Hei igjen Sylvia :)
Tusen takk for den fine kommentaren du har lagt igjen hos meg :)
Klem fra Lise

essemia said...

Sån himla otur du har. Och så den här tiden på året. Hoppas det går fort att få den brukbar igen.
Tack för de fina bilderna och ha det så gott.
Kram Elzie

Rosor och Spetsar said...

Vilken otur för dig, men så snällt att familjen och vännerna ställer upp med hjälp.
Så fint du har adventspyntat på dina bilder som du visar.
Du är välkommen till mig , jag har en adventsutlottning.¨
Sköt nu om dig och krya på dig
Varma Kramar
Annelie

Elsa och Helena said...

Aj, aj vad ont det måste ha gjort! Jag vet min arm har också gått ur led och det är inte roligt!!

Jättevackra bilder du visar:)

KRAM Helena

Fånga dagen said...

Hej kära Sylvia!
Och tack för hälsningen, visst är det så att det är födelsedag och vet du jag har i´ngen aning om vad som ommer att hända. Det ska tydligen bli en överraskning för mig sägs det. Spännanade.
Vad tråkigt att du har ont i armen men vi får hoppas att det bättrar på sig snart.
Vilka härliga bilder du visar som vanligt man får julkänsla direkt ska du veta.
Stor kram
Lena

Anita Serine's livstil. said...

Hei Sylvia

Takk for de fine kommentarene hos meg.
Det stemmer ang din venninne at det var Ine.

håper det er bedre med deg.
klem Anita

Lillian's verden said...

å nei, så kjedelig, jeg er så lei meg på dine vegne.....
håper det går litt bedre med deg nå, men det er ikke noe gøy å gå slik med vondt.
også selvfølgelig på denne tida, men en slik ting passer jo aldri da...

får håpe du får hjelp av dine nærmeste, til det du trenger. :)

god bedring!!

klemmer fra Lillian.

Vintage House said...

Hej
Det lät inte alls bra, stackars dig..
Hoppas verkligen att du blir bra snart..
Så många fina ting du visar:)
Ta hand om dig
kram och mys till dig
sandra

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Underbara Sylvia som alltid visar underbara bilder och har så underbara ting! Sänder dig MASSOR av kramar och krya på dig! Vilken osis och att det blidde sådan skada. Förstår att det är besvärligt och jobbigt å dess smärtor! Ta hand om dig och mys på soffan med tända ljus som håller dig varm med massor av vila!

Ha underbar första advent i ditt vackra hem! Många kramar Elin.

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Underbara Sylvia, som visar underbara bilder och har underbara ting i sitt vackra hem! Sänder dig massor av kramar och krya på dig! Förstår att det är jobbigt och smärtsamt. Ta hand om dig och mys på soffan med massa tända ljus som håller dig varm och vila!

Ha underbar första advent!
Kramar Elin

Annkira said...

Uff, det hørtes ikke godt ut.
Du får ha en fin dag videre
Klem :D

Simones Country Home said...

Heia.

Lekre bilder av fine ting Sylvia. ;o)

Krya på deg. ;o)

Klem Simone

Fågel Blå said...

ÅÅÅÅÅ stackars dej,,,, hemskt!!!!
Hoppas du blir bättre snart!!!!
jag gjorde illa foten för 10 dagar sedan och jag kan fortfarande inte gå på foten riktigt!!!!!
Ja det är som du säger att dom flesta olyckorna sker i hemmet!
önskar dej trots din arm en fin dag!
Kram Kathrine

Uttan said...

Men det var för illa Kära Vän.

Vet hur det känns att ha leder urled aj aj det gör väääldigt ont och även ett tag efteråt.
Men Du har gjort så vackert i ditt hem och det är så roligt att titta in hos Dej och bli inspirerad.

Skönt när man kan få hjälp av nära och kära.
Var rädd om Dej nu.

Kramar!

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Huff da..det var jo maks uflaks da...men det er utrolig hva en klarer med en arm og:)jeg gikk med gips i fjor på en arm...fikk til det meste:)masse koselig julestemning hos deg..
ha en kos dag uansett..
eddaKlemmer

ENGLE HJØRNE said...

Hei på deg vennen. Jeg vil ønske deg god bedring, håper det går bra med deg. Tusen takk for at du likte tingene som jeg har laget til deg.Fuff ja, det hender jeg kjøper for mange ting. Men i dag har jeg fått på plass en del av tingene, å det gjore godt. He he. Ha fortsat en koselig dag,klem fra Sissel.

Mine flittige hender said...

Hei Sylvia

Det var koselig å treffe på deg hos Frk. Olsen.
Det var morro å se deg i avisa....( det opplever nok aldri jeg...at noen vil skrive om mitt hjem el hobby ) men du var utvalgt denne gangen. Flott var det :)
RIKTIG GOD BEDRING :)
KLEM`S

Thelma Louise said...

uff Syliva, stakkars deg...Det passer jo aldri inn med en ulykke..men litt ekstra leit i denne tiden...Håper du klarer å sove om natten? høres alt annet enn godt ut..vær forsiktig med trappene...jeg raste ned trappen for en tid tilbake..bare flaks gjorde at det gikk bra...jeg løp opp for å hente mobilen min...hadde fått en sms, i det jeg tar fart og er på vei ned trappe mens jeg sjekker sms, sklir jeg og på et merkelig vis raser jeg ned på rompa..snakk om flaks..jeg var helt forskrekka når jeg stoppet i 1. etg...og eneste som skjedde var sjokket og en sikkelig blå bak.:-)

god bedring..til deg

klem

C ♥ said...

Stakkars deg! Ønsker deg masse god bedring!!

klem C

Villa Klaraberg said...

Ånei, Sylvia!! Stakkars..og så nå rett før jul, da. Familien får trå til og hjelpe deg så godt de kan så går det nok bra. Det hørtes veldig vondt ut det å få skulderen ute av ledd...grøss.. Jeg ønsker deg riktig god bedring og så håper jeg at smertene blir mindre. Stor klem fra Jorunn

Har en drøm... said...

Huff da, Sylvia!
Det hørtes ikke godt ut og få skulderen ut av ledd *grøsser*
Og det er jo litt ekstra dumt på denne tiden av året da... men, men, da slipper du kanskje unne julevasken da, den får gubben og dattera di ta nå, tjihi:)

Håper det går fort over og prøv og nyte dagene så godt som det går:)

Klem Line

Balke gård said...

Neimen stakkars, stakkers deg!! Så trist og ikke minst vondt du må ha det! Hørtes ikke bra ut, og så nå i pyntetiden... Du får bare dirigere folk rundt og stå på med høy røst fra sofaen, mens du nyter en varm gløgg og noen pepperkaker du får servert på et fat;-) Ønsker dge en finfin helg uten smerte og med bedre nattesøvn. Stor klem, Marianne

Sjabbig men chic said...

Men snälla gulliga underbara Sylvia! Stackars, stackars dig. Vilken tur att du har så fin familj och såna goda vänner. Men fint har du gjort. Nu får du sätta dig på ändan med lite praliner ett tag och bli lite duttad med och bara njuta av ditt vackra hem!

Största kramen och klemen
Lisa

Seascape said...

Nei men Sylvia hva er det du har funnet på, uff og uff. God bedring.
STOR KLEM fra lille meg :-)

Synnøve said...

Hei Sylvia
Så utrolig uheldig du har vært.Jeg skjønner at det må være utrolige smerter du har.
Å du som har smerter i kroppen fra før av også. Nei det her var bare ille.
Heldig du er som har familie og venner som stiller opp for deg.
Nydelige bilder.
Klem Synnøve

Candylei said...

You have a wonderful blog and such a beautiful home. I am enjoying all of your photographs on the sidebar too. The red and white is so charming.
Candylei

Landlige Hjem said...

Nei o nei lille du!! Uff a meg, jeg håper det går litt bedre med deg!! Sånt er ikke gøy!
Sender deg mange god bedringsklemmer!!!
Bra du har noen som hjelper deg ;))
NYDELIGE bilder som alltid ;))
Prøv så godt du kan nå å nyt av førjulstiden ;))
Gode klemmer fra meg,
Anki

Cosmos said...

Stakkars deg
Det var jo leit å høre.. ikke bare når skuldera streiker
Håper du får ei fin adventstid allikevel, betyr jo vente så det passer vel bra
God bedring iallefall

Lilli said...

Stakkars vennen; jeg gjorde nøyaktig det samme for 2-3 uker siden. Det gikk bra med skulderen, men forstuet foten og knakk en tå.
Kanskje en god anledning til å roe helt ned, og la alt gå i eget tempo... selv om jeg vet det er vanskelig: God bedring, Sylvia!

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Huff så leit,ja det er nok ikke godt.
Håper du får kost deg likevell, og er sikker på du får god hjelp av de du bor sammen med. Ønsker deg noen fine dager:))

liven said...

Nei uff...stakkars deg!!
så kjedelig....og armene som vi er så avhengig av!
Min mor på 77 sykler flere mil hver uke....så lenge det er føre til det! Men i fjor vinter klarte hun å falle på soveromsgulvet og knakk armen. Måtte gå med et slikt stativ i seks uker! Og vi som har vært redd for at det var på sykkel hun skulle skade seg.....
Håper det går greit med deg og at du har god hjelp! Og julen kommer jo uansett....selv om det ikke er noen trøst sikkert!
Ønsker deg en fin 1.søndag i advent
Klem!!

Magnys Lille Krinkelkrok said...

men kjære vene... stakkar deg... uhu....
dette høres vondt ut..
ønsker deg en riktig så god bedring,vennen vår...
klem,magny

Violetta said...

Nei og nei, så uheldig du var da! Kunne vel ikke skjedd på et mer upassende tidspunkt, men på den andre siden får du nyte adventstiden og la de andre jobbe! Jul blir det vet du! :)