Sunday, November 14, 2010

en god dag !

ja dagen i dag er nesten litt høystemt,
etter mange dager med mye verking er det nå godt å komme seg litt, men det følses som en har sprunget maraton, er såå sliten.
jeg prøver å gjøre det beste ut av dagen,
så i dag er pepperkaker og juemusikk tatt frem, mange levende lys er tent, å vi fyrer på peisen,

å nå er det absolutt på tide å begynne å studere jule sidene i LEV VACKERT, dere som har boken vet hva jeg snakker om, masse inspirasjon å glede å hente mellom de sidene,
se så julete å vakkert. så tenk med julemusikk ved siden av.... hmmmm herlig å være til..
så skjønt. det er 2 svenske bloggere som har laget boken. Petra og Ingela, dere kjenner nok til deres blogger,
så er det fars dag i dag, jeg har gratulert min pappa, han bor et stykke fra meg. men betyr uendelig mye...glad i deg pappan min..
å her er det mannen, han er å pappa , å ikke minst bestefar, her er det Steffen og Stina som leker med maileg kaninene sammen med han, disse små gull overnattet fra fredag til lørdag,
å de er en stor glede å ha på besøk, skulle ønske formen min var så mye bedre, da hadde vi hatt dem såå mye mer, det er mannen som mest må styre med dem når de er her, å det er han kjempe flink til, så gratulere med dagen til Arnfinn å, du er en snill pappa, mann å bestefar..
da vil jeg ønske alle en nydelig dag..
å tusen takk for alle gode kommentarer, hva hadde en blogg vært uten....

39 comments:

Sylke said...

Fint at du koser deg og ser de positive tingene, selv om du er sliten etter mye verking. Håper du får noen gode dager, og ha en riktig fin søndag!

Klem Sylke

Hulda said...

Så koselig du har det. Flott med pepperkaker i glass. Og boken den er helt skjønn. :9 Føler en ære over å være med i den.

irene said...

Koselige bilder Sylvia!
Ha en fin söndag!

Klem Irene

Sanna said...

Koselige bilder.
Spesiellt det siste.
Det er en kjent positur her hos oss og. Sånn er det her også, når barnebarna er på besøk.
De klatrer og herjer med gofar. Særlig hvis han sitter og slumrer litt.
Her hos oss heter vi gomor og gofar.
Det er så koselige navn, synes jeg.

Emidoras verden said...

Koselige bilder!
En fin søndag til deg og dine også!
Klem♥

My home is my Castle - by Kari said...

Godt å høre at du er litt bedre nå Sylvia..
her skal farsdagen feires sammen med ungene og barnebarna og på menyen står ribbe :)
Ønsker deg og dine en finfin dag.

Klem,kari

It's me said...

Hello Sylvia...that book is amazing !!! so beautiful.......i have one here in home....happy sunday and father's day........enjoy....love love Ria...

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jag tittade också i den boken igår, just på julsidorna. Glögg och pepparkakor myste jag med också. Riktigt skönt att du får dagar när du inte har så ont, det är en snäll man du har, och rara barnbarn.
Ha en mysig söndag vännen
Kramar
AnnaMaria

Shabbycharm said...

Lenge siden jeg har vært innon deg..og det va jaggu på tide :O) Sååå mange flotte bilder du viser..♥ Stua di va jo bare så koselig,kjenner det hadde vært deilig å bare krølla seg sammen der og bare koze seg....
Klem Bella

Blått til lyst said...

Så god du er til å se de positive sidene, og til å kose deg med det du kan, selv om formen ikke er som du ønsker!
Herlig bilde av bestefar og barnebarn - så heldige dere er som har slike skatter i livet *s*
En riktig god uke til deg, og håper formen blir bedre - klem fra Liv

Sjabbig men chic said...

Vilken härlig bild på din gulliga man. Ser så himla mysigt ut. Och pepparkakor har jag gått och småätit på hela dagen. Nu ska vi ta och fira Uffe med lite glasstårta.

Kramis Lisa

Romantikk-takk. said...

Så koselig innlegg. Søtt bilde av
mannen og barnebarna dine da. :))
Godt du føler deg bedre. Ønsker deg all mulig *lykke*.
Klem fra Mette.

Lunalu said...

Så nydelig bilde!!
Ja, Ingela og Petra kan virkelig å lage gull av gråstein!
Ønsker deg en flott søndag - her har vi også feiret farsdag!
Klem fra Lunalu

Mitt hvite hus said...

Herlig..der har du fått pepperkakene i hus.. mmm kan nesten kjenne duften helt hit.. blir nok ikke lenge før de kommer i hus her også..

ser ut som far har en virkelig kosestund med seine søte små..

kos dere og nyt kvelden =))

klemmer

Havfruen said...

Herlig bilde av Bestefar og barnebarn:)
Jeg venter med juleting til advent...
Ønsker deg gode dager Sylvia...men det er jammmen meg ikke noe å si på innstillingen din. Du er positiv!
Varm klem:)

sologbolig said...

Herlige bilder fra boken Lev vakkert. Tror eg må prøve å få tak i den. Ønsker deg god bedring, så flott at du klarer å se det positive i små ting. Ha ei fin veke, Klem

Hilde said...

Så skjønt bestefarbilde! Håper du får bedre og bedre dager i en periode nå! Du har alltid noe vakkert å dele- boken du viser ser skjønn ut!
HIlde

Vita små hjärtan said...

Mysig bild med barnbarnen....
Så skönt Sylvia med en bra dag..
Å boken är ju fantastisk.
Kram Agnetha

Datt said...

Aaaw, har ikke den boken jeg, men den så megakoselig ut! <3
Her er det ei stund til det blir julestemning enda, men jeg gleder meg til å tenne lys, pakke gaver å høre på julemusikk! :)

Nostalgia said...

Heerlige bilder sylvia :-) Godt å ha en snill mann som kan ordne litt.

Ønsker deg en fiiin ny uke
Klemmer, Nostalgia

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Så fine bilder, Sylvia! :)
Håper dere har kost dere på Farsdagen! :)

Ha en nydelig dag og en ny fin uke!
Klemmer fra solveig

Inspiration i vitt said...

hoppas att du piggar på dig. Ta det lungt och vila mycket. Så fint du skriver om vår bok, tack snälla sylvia, du är alltid så rar. Mysiga bilder hos dig.
Kram på dig/Ingela.

Tino said...

Så koselige bilder hos deg.
Ser at barnebarna storkoser seg med bestefar.
Godt å høre at du har bedre dager, her har det vært motsatt en stund, men det blir jo snart bedre.
Boken ser skjønn ut, jeg har den første men spørs om ikke jeg må kjøpe denne også.

Ha en fortsatt fin søndagskveld!
Klem T

Annkira said...

Hei
Så koselig.
Ha en fin dag videre
Klem :D

Thelma Louise said...

Hei Sylvia.:-) herlige bilder...innekos er deilig.:-)
og heldig er den som har så søte barnebarn.:-)

jeg har vært ved sjøen i helgen.:-) deilig..7 pluss og sol...ikke å forakte.:-)

Klem

Thelma Louise said...

Hei Sylvia.:-) herlige bilder...innekos er deilig.:-)
og heldig er den som har så søte barnebarn.:-)

jeg har vært ved sjøen i helgen.:-) deilig..7 pluss og sol...ikke å forakte.:-)

Klem

Thelma Louise said...

Hei Sylvia.:-) herlige bilder...innekos er deilig.:-)
og heldig er den som har så søte barnebarn.:-)

jeg har vært ved sjøen i helgen.:-) deilig..7 pluss og sol...ikke å forakte.:-)

Klem

Thelma Louise said...

Hei Sylvia.:-) herlige bilder...innekos er deilig.:-)
og heldig er den som har så søte barnebarn.:-)

jeg har vært ved sjøen i helgen.:-) deilig..7 pluss og sol...ikke å forakte.:-)

Klem

Almas Hus said...

Koselige bilder!
Var så heldig å vinne denne boka på bloggtreffet i Arendal,og kan ikke få sett nok i den...er bare nydelig!
-Ønsker deg ei fin kommende uke
Klem

Martilie said...

Gode og koselig ord og kjempekos bilde av mann og barnebarn :)

Man må bare nyte som best man kan og sørge for at dagene får positivt innhold!

Klem fra Tove

Lilla Kullan ♥ said...

Mysigt!:-) Kram Stina

Ruths datter said...

Du kan kunsten å se det vakre rundt deg du Sylvia. Det er bra. Så koselig din mann har det med de små. Det er jo en stor gave å få ha de på besøk. Ønsker deg gode dager framover.
Klem

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Så hyggelig med besøk av barnebarna, og at bestefar er til så god hjelp! Han fikk sikkert en fin farsdagsfeiring i går! Og så godt at du føler seg litt bedre - håper det fortsetter!

Da må du ha en fin uke, vennen!

Klem Cathrine :-)

Bestemor Drillo said...

Hei du!
Så vakre og stemningsfulle bilder !
Så glad for å høre at du har det noe bedre!
Ha en fortsatt god uke!
Klem fra bestemor!

Mira said...

Takk for gode ord hos meg, alltid så snill du!

Den boka kunne godt stått på min ønskeliste ja.

Så kos å ha ein snill bestefar,, og "snart" får han ein til å passe på! Har eg forstått;*) Gratulerer.

Pepperkaker i glass det var fint! Stjeler ideen med meg.

Ønsker deg ei god uke! Klem,

Vintage House said...

hej
fina bilder och har tittat i den fina boken oxå:)
Tack för dina söta ord!
ha en skön kväll
kram
sandra

Alven said...

Hei :-)

Her var det julestemning inne :-) Synd formen ikke er på topp,men håper den kommer seg :-) Koselige bilder med far i huset :-)

Ønsker deg en flott uke :-)


Klem

Landlige Hjem said...

Virkelig herlige bilder♥, nydelig stemning,)) Her hos meg dufter det jul etter pepperkakebakingen i går *mmm*
Rart med disse luktene gitt, det gir en så god og glad atmosfære hi hi.. skikkelig kos!♥
Vi hadde min pappa og mamma på middag her, han ble så glad atter ;))
Boken til Petra og Ingela er så vakker og full av herlig inspirasjon ,)) Skal sette meg ned her jeg også, når jeg har en stille stund hi hi ,))
Uff da, jeg håper du kommer deg lille venn!♥
I dag er det sol og -6 grader her, nydelig ,)
Må bare denne snøen ligge til over jul ;))
Takk for dine alltid koselige ord hos meg!!♥
Take care ♥
Goklem fra meg,
Anki

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia,hørte du ropet? Ja det var meg når jeg forsøkte å poste tidenes aller lengste innlegg til deg. Et innlegg jeg selv likte godt og syntes uttrykte det jeg ville. Jeg tror faktisk også du hadde satt pris på det. Bare det ikke hadde forsvunnet ut i hvemvet hva.

Jeg makter ikke å forsøke å gjenskape det nå, må få meg litt hvile til morgendagens vinterlige basketak med akebrett og yngstemann av barnebarna, på to og et halvt år. Rettere sagt dagens, men om noen timer.

Spennende med innslaget i lokalavisa, skal forsøke å finne det. Der har du sikket noe å vise frem til beundring og inspirasjon for mange.

Lurer litt på hvordan det gikk med den omtalte "kaillen" eller på penere norsk, mannen som var på besøk i nærheten.

Ønsker deg og Gro fine og koselige dager og ikke glem å hilse så mye. Jeg kommer innom henne også, ganske snart.

Denne gangen tar jeg kopi før jeg poster kommentaren, i tilfelle...