Friday, November 19, 2010

Helg og noe nytt

Fredag igjen, dagene går,
mannen kom hjem i natt etter noen dager på reise, godt å ha han hjemme ,
så helgen blir hel..

endelig har jeg fått dette nydellige stryebrett trekk med blonde, så det på en blogg i sommer,
det er kjøpt hos ROKA DESIGN sin nettbutikk.
så nå går stryking så lett, koselig med blonder å strykevann med lavendel duft..
disse små nydelige duker under strykejern er så fine, bruker dem til så mye,tallerken demper, inni en glass klokke, nattbord duk, ja mulighetene er mange, blonden til venstre er kjøpt hos SALIGE LAVENDEL,en nydelig nettbutikk med det lille ekstra
jeg har ikke begynt på julegaver ennu. liker å lage liste å finne ut hva folk ønsker seg,
så må se hva jeg får til i helga, elsker julegave handel,
sånn ellers er det meldt snø her, er kaldt men ingen snø ennu, må ta inn litt til fra hagen, vært så treg med det i år...
kjøpte å dette herlige skilt sist jeg var innom frk.olsen ..så nydelig.
jeg har vært treg med å kommentere hos dere de siste dager,men har vært innom å tittet på hva det er dere gjør. skal ta en skikkelig runde i kveld å legge igjen hilsner, jeg lover, er jo så koselig, det er sånn vi blir kjent..
da vil jeg ønske dere alle en riktig skjønn dag.
nyt dagen ,

42 comments:

Besta said...

For et nydelig trekk til strykebrettet, skulle nesten ønske jeg likte å stryke:) Flott var det i allefall.
Her er det fryktelig kaldt og en forferdelig vind. Blir vel nok en innedag med fyr i ovnen.
Ha en fin helg.

klem fra marilyn

Mariann Louise said...

Bevares for et nydelig strykebord?

Om jeg skulle hatt meg et, kunne det gjerne sett slik ut:) Nydelig pyntet er det og..du er jo såå flink med de små, koselige detaljer!

Jeg laget rigpute inatt, er veldig spent på om de liker den, mye plukk, men gøy:)

Ha en riktig koselig helg!

Klem fra Mariann

bodil said...

Hei.Kjempe nydelig strykebrettet.Må nå vell være koselig å stryke klær på et så nydelig strykebrett.Ikke akurat det kjekkeste jeg gjør å stryke klær men er godt når jeg er ferdig.Slik strykjern har jeg også hadde mye slike ting i hammret messing før.Sett bort en del.Nydelige blonder og skilt du har kjøpt deg.Er ikke helt ferdig med julegavene jeg heller.Ønsker deg en riktig fin helg.Masse klemmer fra Bodil.

Romantikk-takk. said...

Kjempefint trekk til strykebrett,syns det er koselig å stryke jeg(bortsett fra gubbens skjorter hihihi) Vindusvask og støvsuging er det jeg liker minst.
Koselig at du skriver at helgen blir hel med mannen hjemme,jeg føler meg også halv når min er borte. Godt å ha det sånn :))
God hel søte du.
*Klem*

Romantikk-takk. said...

*helg*

Barbros lille atelier said...

For et lekkert trekk til strykebrettet! Mitt er sånn passe halvslaskete med små hull i, så jeg trenger absolutt et nytt - og dette var jo helt nydelig! Kan jo hende det blir koseligere å stryke med blondetrekk, selv om jeg tviler sterkt på det for min egen del, hi, hi:-)

Ha en riktig god helg, skjønne du! Koselig å ha mannen hjemme, min er i Nordsjøen.

Klem

Bente said...

Et slik stykebrett ønsker jeg meg, kanskje strykingen min går lettere da. Det synes alltid at det er så mye å stryke (det hoper seg nok opp for jeg er ikke så glad i å stryke)
En en god helg du og dine.

Bente

Lillian's verden said...

oi, så koselig du hadde gjort d på strykebrettet ditt, og det trekket var nydelig.... har kikka litt på det selv, men ikke funnet det noen vei ennå, men kanskje jeg å skal bestille derifra... :)
slik du hadde gjort det var det jo fint nok til å stå framme hele tida.... hvis jeg kjøper det kanskje jeg får inspirasjonen til å vaske og rydde på vaskerommet så jeg får plass til å ha det stående slik som du hadde ordnet det hele tida.... :):) tenk å greit... :)

jeg får alltid så mye drømmer og ønsker når jeg titter inn til deg... :) du har så mye fint, og ordner alt så fint til!

jeg skal også snart en tur til frk olsen, hørte noen rykter om at det var blitt litt jul der nå, så må kikke litt og helt sikkert, som vanlig, gå ut derifra med poser fulle.... :) finnes ingen herligere butikker.... :) sant? =)

ha en flott helg, kos deg med mannen hjemme igjen!

klemmer fra Lillian!

Magnys Lille Krinkelkrok said...

her må da strykigen gå unna på et blunk..! stilig strykebord og lavendelduft da..!! hvor kjøper man det?? godt å få mannen hjem igjen, sånn det skal være... mannen min kommer hjem i helga også etter 23 dager på jobb borte...!! kan du tenke deg!!
goklem og skjønn helg,- magny

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var det finaste överdrag till en strykbräda jag sett! Både tyget och spetsen är jättefina, det förstår jag att du föll för. Jättefin skylt också.
Nu hoppas jag du får en bra och mysig helg
Varm kram
AnnaMaria

sologbolig said...

Så nydelig med dette fine trekket på strykebrettet. Her så det jo til og med trivelig ut å stryke. Ha ein herlig fredagskveld.Klem.

Tovepia said...

Du må ha det flotteste strykebrettet!!...det var lekkert!

Nyt kvelden med mannen hjemme, kos deg og klem fra meg;)

Har en drøm... said...

Er så nydelig det strykebrett-trekket der:) Og du hadde jo gjort det enda flottere med alt det fine oppå:))
Sikker på at det dufter herlig hos deg når du stryker med Durance ♥

Kos og få hjem mannen til helgen ja, og det hørtes bare skikkelig snadder ut med indrefileet og stekte poteter! Mmmmmm ♥

Kos dere masse!

Klem Line

Roka Design said...

Heisann Sylvia:)

For noen utrolig flotte bilder du hadde tatt:):)
Glad at det ble som forventet!:)
En fantastisk strålende helg til deg og dine:)
Masse klem fra kari:)

AnneLavendel said...

Nydelige bilder du har tatt. Ønsker deg en flott helg :)

Vita små hjärtan said...

Så vackert, vilken njutning att stå där att stryka....
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Vita små hjärtan said...

Så vackert, vilken njutning att stå där att stryka....
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

sigrid said...

Kan no rett og slett bli inspirert til å stryke når ein har noko SÅ fint å sjå på :-)
Vakker helg til deg og dine♥

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia..)

Jeg har altid nydt at stryke tøj mens jeg lyttede til god musik i baggrunden.Man har så god tid til at tænke.;)
Og jeg er vild med dit strykebetræk, hvor romantisk med blonder på og det passer perfekt ind i dit dejlige hjem.
Skiltet er også skønt og fra fristerinden frk. Olsen...:-o)
Ja du har ret man føler sig kun halv uden sin mand hjemme.
Det kan jeg tale med om,er enke 2 ganger.

God weekend fra Lisbeth

Sylke said...

Litt av et strykebrett du har fått deg nå, det ser virkelig pent ut :)

Ha en god helg! Klem

Datt said...

Dæh, til og med strykebrettet ditt er lekkert vettu! <3

Thelma Louise said...

så yndig strykebrettet ditt ble Syliva.:-) gjorde seg det trekket.:) jeg har bare et lite benk strykebrett...som brukes til nød..hater å stryke.:-) tenker "at verden blir ikke noe bedre sted å være selv om mine skjorter er perfekt strøket" haha....men jeg får det gjort.:-) og liker jo å ha det nystrøket , det lille som strykes...men er god å bruke tørketrommel, på stryketørt, så henge opp og dra litt..mine tunikaer og bluser blir så fine da..Men handymanns skjorter og bunadsbluser og noe annet småtteri må gjennom en runde.:-)

en god helg til deg..prøv gjerne en lapp eller to , veldig gode varme fra pannen, tykke og gode.:-)

klem

Maleviks Rosenträdgård said...

SUPERFINT:)
Å en ROS :)

Dags för SATURDAY SHOW OFF
VÄLKOMMEN att vara med
Ha det gott
Håkan

Villmarkstausa said...

Hei
Det trekket til strykebrettet var et skikkelig fint julegavetips;-))
Her inne er det flotte bilder bestandig. Takk for inspirasjon. God helg.
Klem

June said...

Nydelig som alltid, Sylvia!
Det er nå vel bare DU som klarer å få et strykebrett med tilbehør til å se så vakkert ut!!! ;)

Fint at du tipset meg om at det er vanskelig å komme seg inn på bloggen min. Jeg har gjort noen små endringer, men aner ikke om det hjelper. Kjekt om du gir meg tilbakemelding på hvordan det utarter seg etterhvert. :)
Jeg har faktisk hatt mindre trafikk og færre kommentarer på bloggen en vanlig de siste dagene, men har ikke koblet det opp imot "teknisk feil"... :)

Riktig god helg til deg og dine!
Klem fra June
Nostalgi & Skriverier

Smykkas said...

Du har så utrolig mange flotte detaljer både ute og inne.

Kos deg videre med advent- og juleforberedelser. Det er mange som har ekstra travle dager nå.

Klem

Guttemamma said...

Herlige bilder!! Har samme stryketrekk på strykebrettet!! Er så spent på julerosen jeg plantet i bedet i våres,håper den overlever vinteren ute...
klem♥

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Måste bara kika in hos dig och önska dig en fin söndag, bloggar så dåligt just nu men sånt är livet.
Vilket vackert strykjärn du fått tag i, aldrig sett något liknande.
Men du har ju som alltid en massa fina saker att visa oss.
Stor kram på dig nu
Lena

RoseSommer said...

Dette var koselige bilder. Slapper av litt med bloggekikking søndag formiddag før mange timers jobbing på julemesse/loppemarked. Moro. Og slitsomt. Gleder meg til kvelden. Noe stryking blir det IKKE på meg da!
Fortsatt god vinterhelg.

Frøydis said...

Hei på deg :-)
Da var jeg tilbake i bloggeland :-)
Litt godt å kjenne at skrivekløa meldte seg igjen, og det hjelper jo med skjønne kommentarer om at jeg ville bli savnet :-)
Ha en flott søndag og klem fra meg

essemia said...

Att man kan förändra en tråkig strykbräda så. Jättefint blev det. Kanske något att ta efter?!
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Cathrines Kreative Hjørne said...

God ettermiddag!
Her har det gått i pakking av gaver i dag, men nå har jeg unnet meg en halvtime til å titte litt rundt! Så nydelig trekk til strykebrettet du har fått deg, og så likte deg Desember-skiltet veldig godt!

Ønsker dere en fin søndagskveld!

Klem cathrine :-)

Emmas utsikt said...

Wow, så fint. Og for et bra gavetips. Må inn å kikke med en gang.

klem
Emma

Blått til lyst said...

Ja, du får det til!
Strykebrettet ble både koselig og nydelig, og - jeg lover - du skal aldri få se mitt....
Nå håper jeg du har hatt en riktig god helg med mann og barn.
Jeg koste meg med reportasjen i Agderposten. Den var så fin!
En riktig god uke til deg - klem fra Liv

Emidoras verden said...

Likte skiltet jeg..
Det var bare nydelig med en herlig tekst:)
Fortsatt fin søndag!
Klem til deg fra nord♥

Hespe said...

Hei på deg!
Da endelig kommer jeg meg innom på en liten helgevisitt hos deg - ja, helgen har bare rast unna,og jeg har nesten ikke vært hjemme... Nå i kveld er det beina i sofaen, bloggrunde og litt tv-titting :o)

Herlig det strykebrett-trekket du har fått deg, og med lavendel strykevann i tillegg, går nok strykejobben som en drøm :o)

Ha en fin søndagskveld og en flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn

åshilds villa said...

hei.du har så mye nydelie innslag..ønsker deg en fin søndag klemmer fra nord

Li/Småtingene said...

Hei! Så nydelig strykebrett-trekk du har fått deg! Da kan jo strykebrettet gjerne stå framme, og være "klar til tjeneste" hele tiden... :-) Her i huset er det imidlertid mannen i huset som er strykemester; det spørs om han vil ha et sånt på strykebrettet sitt... Hihi

Kjenner meg igjen i at det ikke alltid er tid til å legge igjen hilsener, selv om man gjerne vil! Men noen ganger er det vel nok å bare ta en "titterunde" også?!
Man må ta det som man har tid og ork til - blogging er jo i grunnen et overskuddsfenomen ;-)

Ha ei fin ny uke, Sylvia!

*Klem*

Sjabbig men chic said...

Men vilken fin strykbräda Sylvia! Som ett smycke. Den där skulle man ju inte ha mage att använda;)

Kramis Lisa

Joy said...

Kan tänka mig att det är gott att ha mannen tillbaka i huset ja! :)
Så otroligt vackert trekk till strykebrettet... Det passade perfekt in hemma hos dig!

Önskar dig en riktigt god vecka Sylvia!

Varma kramar en kall vinterdag! /Joy

Vintage House said...

Hej
Så fint strykbord du har fått till..
och många andra vackra ting du visar..
ha en skön kväll
kram
sandra

Lenemora said...

Så fine bilder du har tatt, veldig koselig å være på besøk hos deg, har så vondt av deg, nå når du sitter med vondt i skulderen!
Jeg har tatt mål av mitt strykebrett og mamma skal forsøke å sy et slik til meg, det var ikke utsolgt i nettbutikken, men jeg synes jo det er veldig koselig å få det av henne også, da. Blir julegave fra henne tenker jeg ;-)

Ønsker deg en fin dag!!

Klem Lene