Thursday, November 11, 2010

november dager

nå er vi alt godt inn i november, å byen å folk begynner å bære preg av at advent og jul nærmer seg. Har dere å merket at folk blir mer å mer travle nå? ja kanskje du er en av dem du å...jeg har en kose dag i dag. clementiner er innkjøpt..
å noen julemagasiner tok jeg med hjem etter siste by tur.. så nå skal jeg sette meg godt til rette å kose meg masse... deilig med inspirasjon fra disse vakre blader....
å jeg har fått meg en Nespresso maskin. å kan nyte bla en god kopp espresso..mmm..
å Frk.Olsen hadde akkurat sånne kopper jeg "trengte"..Små espresso kopper i mønsteret jeg samler på fra Burleigh...de er såå skjønne..
skal du smake.?
her har azalia kommet inn i hus, skjønneste planta jeg vet om på denne tiden. fyller opp terriner med dem. de er rimlige hos Mester Grønn nå...
å svibler/hyacinter er kommet i hus.. elsker duften av dem.... koser meg skikkelig i dag, grått ute. de melder regn her.. men ennu er det hvitt ute...
november har så langt vært en vakker mnd her..
tror forresten jeg har glemt å fortelle dere at jeg skal bli mommo igjen i mai.. Tina skal ha nr3.
kan tro vi gleder oss, har publisert dette fb så noen vet det nok. bestandig en stor glede når familien blir større...
må til slutt vise dere denne azalia ,den er hvit, men en rosa knupp har lurt seg frem... naturen er vidundelig..
ønsker dere alle en kjempe fin november dag..
vi blogges snart igjen

37 comments:

Hjertedamas blogg said...

Åh, en sånn espressomaskin hadde passet inn hos meg også:DDD Elsker GOD kaffe, nydelige kopper foresten:DDD Jeg har dratt frem alle mine gamle juleblader, i håp om og inne noen tips og lure ideer:DDDD Jeg har ingen mulighet til og handle noe særlig, så det jeg finner på, må være in natura:DDDDD Eller ut ifra hva jeg har liggendes:DDD Måtte du få en koz dag:DDD Klemz PS Koz med barnebarn:DDD Jeg venter mitt femte barnebarn til våren:DDDDD Livets under:DDDD

Martilie said...

Gratulerer, blir kos med familieforøkelse :)

Kaffemaskin er på min ønskeliste også. Nydelige blomster hos deg, den første julestemningen.. Sviblene er i hus hos meg også, begynner tidlig og bytter ut m juleroser medio desember. Pappaen min er hyperallergisk og tåler ikke juletre el svibler ++ Bytter gjerne ut så vi kan nyte jula sammen :)

Likte godt vaskeinnlegget ditt, den prismesprayen skal prøves :)

Klem fra Tove

It's me said...

It looks and sound like a nice day !!! lots of read fun ......cappucino......lovely plant....what will a woman more....???....warm hugs from me????....and a lot of love??? nice day darling !! love Ria.....

essemia said...

Ja, nu är det inte långt till advent. Ska också köpa mig en azalea snart. Den enda julblomma jag tål - och egentligen den enda jag tycker riktigt mycket om.
Ha en skön fortsättning på din kosedag.
Kram Elzie

Sanna said...

Har du hatt kaffekoppen din nå?
Heldig du som har en sånn maskin.
Riktig lekkert alt annet og !
Og ja, jeg har visst nyheten
en stund !!!!

June said...

Hei Sylvia og tusen takk for koselig hilsen!
Jeg må vel bare krype til korset og innrømme at jeg slett ikke ER så flink til å bruke stilongs!! Men nå er det faktisk såpass "grælete" at jeg må ha det hvis jeg skal ut og gå for eksempel. Men hvis jeg bare skal kjøre bil....da blir det sjelden noe av med stilongs er jeg redd. DET skulle mamma ha visst!!! hi hi

Det er alltid aå koselig å titte innom deg! Det ser så usigelig trivelig ut hjemme hos deg! :))
Gratulerer med det som venter i mai! Jeg må nok vente noen år med å bli bestemor jeg.... Den eldste fyller 19 år i morra, så da haster det ikke med småttisser enda. Men jeg må innrømme at jeg har begynt å tenke litt annerledes på dette med barnebarne etterhvert som småbarnstida var over og unga er mere borte enn hjemme....Du er jo dreven i bestemorfaget allerede! Men gleden er like stor hver eneste gang regner jeg med.

Vi blogges, Sylvia!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Jonna said...

Hej Sylvia!
Tack för din hälsning, och tack för ditt stöd! Det värmer gott.
Hyacinter är mina favorit-julblommor. De doftar ju så underbart! Jättefint arrangemang du gjort med dina hyacinter.
Barnbarnet ditt har jag redan gratulerat till ;) Så mysigt med en ny medlem i familjen!

Kram Jonna

Romantikk-takk. said...

Så kooselige bilder. :)
Klementiner er godt da,
skikkelig julelukt av
dem. Sånn kaffemaskin
kunne jeg også tenkt
meg ja,får smiske litt
med mannen. ;)
Tipper det er bra
skjønt i ditt hus når
det er pyntet til jul.
Klems Mette.

ENGLE HJØRNE said...

Nydelige bilder som alltid. I morgen skal jeg innom Frøken Olsen, da tar jeg med em gave til deg. Ha en god kveld videre,klem fra Sissel.

sologbolig said...

Nydelige kopper. Flott med azalea. har ein kvit ein eg også og passer kjempegodt på den så den ikkje skal tørke inn.
Ha ein flott kveld. Klem

Louise said...

Vackert! och jag blir sugen på hyacinter ....;)

Havfruen said...

Gratulerer med enda et barnebarn snart Sylvia, en like stor gave hver gang!! Masse lykke til med Tina og Mormor:) Jeg blir kallt Mommom av Tobias....
Nydelig plante du har kjøpt..vakker:)
JEg har intet stress rundt jula enda..tror ikke jeg får det heller. Har sluttet med det i takt med at ungene har blitt større. Godt!
Nyt dagene videre, klem fra meg:)

Villmarkstausa said...

Så fint du har pyntet. Alltid hyggelig å komme en tur til deg.Jeg skal også bli bestemor, for første gang. Utrolig hyggelig og spennende....

Ha ei fin helg!

LENE said...

Hei Sylvia
Tusen takk for et hyggelig kommentar på bloggen min og gratulerer med kaffemaskin og dine nydelige kopper fra Burleigh!
Det er da en flott førjulsgave du har fått...bli mommo, tillykke med det!
Jeg har nok kjøpt de nye familiemedlemmene til Mailegnissene, men de er ikke kommet på peisen ennå... Må innrømme at jeg blir varm rundt hjerte av juleforventning når jeg ser dine svibler og azalia. Gleder meg!
Ha en fin kveld Sylvia!
xxx

Fjordheim said...

Nydelige blomster du har pyntet med. har lest innlegget ditt om vasking, Takk for gode tips forresten.
LIkte godt det med at en skruer av lys og tenner sterinlys så ser en ikke støvet. Sier ofte det til min mann. Han vil gjerne har lysrør på overalt, og da syns alt støv og skitt. Men da får han beskjed om å slukke lys eller å vaske. Godt at det viktigste ikke er et rent hus men en lykke lig familie.
Ønsker deg ei god helg :)

Rachel said...

Hej fina vännen!
Så fint du har gjort det med blomstene. Jeg elsker hyasint men desverre så har jeg oppdaget att jeg ikke tåler de :o(
Jeg gleder meg mye til julen i år for mamma og pappa kommer hit. Har ikke syntes julen har värt noe särlig de siste åra, men i år blir det riktig jul.
Jeg er en riktig jule elsker.
Jeg syntes det er så koselig att du skal bli mommo igjen, grattulerer.
Önsker deg en riktig fin helg. Klem klem

Mariann Louise said...

Gratulerer med kommende familiemedlem, da:) Det blir koselig, alltid kjekt med de som kommer etter oss.

Og trivelig med en kosedag med magasiner og litt forskjellig, trenger slike dager!

Har hørt mye skryt om disse kaffemaskinene, senest idag hørte jeg en venninne som hadde fått seg en, og hun syntes kaffen smakte såå godt, og så lettvint og greit med alle de ulike smakene og? Ikke noe problem med kaffegjester som kan få det de liker best?

Og nydelig blomst, ren, hvit og vakker..fint der i det sausenebbet, trenger jo ikke være i potter alle blomster, ja du får det virkelig pent rundt deg, Sylvia:)

Klem...

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så roligt Sylvia då blir du mormor igen, och så gullig bild. Jag tar gärna en kopp kaffe, blir säkert jättegott i en sån maskin. Och så fina koppar du har. Jättefin silvrig kruka du hade till hyacinterna också.
Ha en bra kväll vännen
Kramar
AnnaMaria

Landlige Hjem said...

Gratulerer masse med familieforøkelse, så kos!!♥
Kan tenke meg du gleder deg!! ;))
Nydelige ting og de koppene var jo skjønne!♥
Mmmm deilige juledufter ;)) Er glad i svibler i julen, kjøpte 2 stk på Rema i dag, har satt de litt kaldt så kanskje de blomstrer til advent *håper* ;)
Så koselig du har pyntet, det er alltid så herlig å titte innom deg!!♥ Takk for dine koselige ord, setter stor pris på de ;))
Nyt av deilige novemberdager kjære deg!!♥
Varm klem fra meg,
Anki

Lillian's verden said...

gratulerer masse som mommo igjen. så koselig! ja, det er herlig med de små, finnes ikke noe bedre enn disse små skjønnhetene. :)

det er lov å snikpynte litt nå til jul, svibler er så herlig, lukter nydelig.
fin kaffemaskin å, fornøyd? jeg skal også ha det etterhvert, men jeg vil ha med steamer på, er det det på denne? =) det gjør jo ikke så veldig mye at den kaffemaskinen er ganske pen å se på i tillegg! :)
ha en fin helg så lenge!

Barbros lille atelier said...

Gratulerer så mye med nytt barnebarn på vei! Så koselig!

Nydelige kopper du har - tenker kaffen smaker ekstra godt i disse:-)

Klem

liven said...

Gratulerer så mye....hvert barn er en gave !!
Koselige bilder Sylvia.....og jammen var de søte de små espresso koppene!
Heldigvis har en butikk her fått inn disse sakene nå.....så de står på ønskelisten til jul!!

ha en fin helg :o)

livet på kvasseberget said...

nydelige små kopper:)

håper du har hatt en flott innedag og kost deg:)

klem fra kine

Bente said...

En sånn deilig innedag du har hatt.
Gratulerer SÅ MASSE med femilieforøkelse, det er mest vindunderlig. Det aller vakreste vi kan oppleve.

Kos dere!!

ENGLE HJØRNE said...

God morgen. Jeg er i byen ca kl 12.Huff som det regner i dag,nå er nesten all snø borte.Jeg tåler ikke så bra kulde,men heller snø enn regn.Håper vi sees senere,klem fra Sissel.

Tino said...

Gratulerer så mye med famileøkelse!
Det var nusselige små kopper du har kjøpt, og så deilig med egen nespresso maskin.
Azalea er på plass her også, kjøper alltid inn den til jul.

Så koselig at du ville bli med på gavedryss hos meg.
Ønsker deg en fin helg!
Klem T

-Ultima-Thule- said...

Gratulere så masse med nytt "mommo" barn på vei :0) Asalea.... Hmmm... Skjønner jeg MÅ ha meg en slik!! Den var nydelig!! Er den vanskeilg å få til?? Har ikke så veldig grønne fingre...
Kos deg så masse med Nespresso maskina di og de nye koppene, nyt helgen!!
*Klem*
-Kamilla-

Emidoras verden said...

Så koselig med nytt barnebarn på tur:)Spennende!
Flott kaffemaskin og de koppene var bare nydelig...sukk..:)
Ha en fin helg Sylvia!
Klem fra meg♥

bodil said...

Hei.Så myr godt å fint.Koselig at du prøver å kose deg når fårmen ikke er på topp.Nydelige kopper.Regner med at det er kjekt å være bestemor og at det blir kjekt når det kommer en ny.Har ikke fått prøvd det jeg men det blir sikkert tidsnåk.Håper hun gjør fra seg utanelsen sin først.Men som jeg sier så hvis det blir før så regner jeg med at det blir like kjekt.Jeg liker så godt barn savner jobben i barnehagen.Men synes det godt å være alene de timene Andreas er på jobb.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Ruths datter said...

Så koselig du har det da. Ekspresso og julebleder. Jeg elsker hvite azalier. Det hører med i mitt advent og julehus.
Klem og god helg Sylvia

Maleviks Rosenträdgård said...

SUPERFINA BILDER :)

Idag har jag SATURDAY SHOW OFF
hos mig.....
Lägg gärna till Din blogg med
Håkan

ralfefarfars paradis said...

Så hyggelig med famileforøkelse i vente;) SÅ nydelig du hadde pyntet med blomster- nydelig terrin- og for noen fantastiske kopper- nesten så jeg kunne kjøpt en slik nespresso- bare for å få en gyldig grunn til å kjøpe sånne skjønne kopper;) DU får drikke masse espresso nå da;) Håper du har en fin kveld;) Klem fra meg;)

På landet said...

søte små kopper, nyyydelig terrin.
klem

Huset vid ån said...

Tusen Tack vännen för dina fina o omtänksamma ord inne hos mig under den här tuffa veckan.....

Många Kramar Therese

GroLinda said...

Gratulerer med kaffemaskin ;o) Ser deg på tirsdagskvelden. Skal levere Tinka kl.19, så bærer det videre til dere.
Klem fra søs ;o)

Maggan said...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Grattis mormor, till barn nr 3.
Ljuvliga bilder.

Önskar dej en underbar söndag
Kramar
/Maggan

LjuvligtLantligt said...

ja snart kan vi börja jul-pynta på riktigt!! Ska bli sååå mysigt!!
Kram på dig!
/Git