Sunday, December 19, 2010

4 søndag i advent

ja idag skal vi tenne 4 lys, syntes disse desember dager går så fort, fredag er selveste julekvelden, som vi har lengtet å ordnet til,
har en kasse full av hyacinter som blomstrer nå, å nye har jeg på kjøla, kjøpt når de var som billigst, så da bare bytter jeg dem ut når disse ikke vil mer.
snø har vi fått på sørlandet i helga, å med sterk vind fonner det seg o kroker, vanskelig å måke med vinden rett imot,
igår prøvde vi å få tak i mer ved,men ganske så tomt overalt, så vi må prøve å få kjøpt en varmepumpe i en fei, håper det går fort, men vi har ved til over jul,
jeg husker denne søndag før jul som lita jente, min farmor kalte den for svart søndag, det var søndagen hun vasket å gjorde det juleklart i det lille huset deres, da stod alt på hodet der, å ble avsluttet med et nydelig måltid for alle,
for en tid tilbake var jeg så utrolig heldig å vinne dette skiltet , det kommer fra Ramsign,
å på fredag kom det i posten, et nydelig emalje skilt jeg skal ha på døren vår, vakkert ikke sant?
jeg vant det hos Kari. My Home is My Castle , har du ikke besøkt henne så anbefaler jeg det masse, en varm å hyggelig blogg, bestandig hyggelig å titte innom deg Kari.
her i huset skal det også ryddes litt i dag, gjøres klart til jul, gaver pakkes osv. men nå skal jeg sette meg ned med en kopp kaffe å slappe av, vært oppe tidlig jeg, sett på svanene som våknet til liv ved 7 tiden utenfor her, syntes så synd på dem i kulda, de rigger seg til for natta ganske tidlig, som noen bomullsdotter ligger de her utenfor stue vindu vårt,
må se om jeg kan sende mannen ned med mat til dem i dag, men ikke greit å gå på brygga med is under snøen,
ønsker dere alle en flott advent søndag.


34 comments:

Tovepia said...

Høres trivelig ut med utsikt til svanene.
Flott skilt du har vunnet!!
Kos deg denne søndagen..her er det minus 12...brrr..
Klem fra meg;)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint att du fått svanar till jul, det är synd om dom när det blir så kallt. Hoppas det finns öppet vatten, och jättesnällt om ni ger dom mat. Grattis till din fina skylt, kommer och bli jättefint på dörren.
Kram i advent
AnnaMaria

Husfruen of Hilltop House said...

Så koselig du har det i julehuset ditt, Sylvia. :-)
Takk for hyggelig hilsen hos meg. Joda, det ble med noen småting hjem fra butikken, kan du tenke deg.
Ha en deilig uke fram til jul!

It's me said...

Nice you won !!...here in Holland we have also lots of snow !!! o my.......so much !!! toooo much !! i don't like snow when you must go out with the car......but today we are in the house the whole day.....love love love Ria...

Havfruen said...

Ja dette er svartsøndag:)
Flott skilt du vant hos Kari, stilig:)
Ja, stakkars svanene...og de andre dyrene i kulda. -10 og vind hos oss!
Nyt søndagen Sylvia, klem fra meg:)

Besta said...

Høres koselig ut å sitte og se på svanene:) Og så koselig du gjør det til jul.
Jeg har vært våken siden 5 idag, litt i tidligste laget :(
Ja veden har gått unna i år, vi kunne ha solgt det mange doblet i år.
Ha en fin søndag.

klem fra marilyn

Ellinor Forsblom said...

Ha En Trevlig Dag
O Grattis till den Fina Skylten
Kramar/Ellinor

elsamarianne said...

Så fint du har det. Vi har också försökt få fatt på mer ved, men det är inte lätt. Luftvärmepump har vi redan, men det är gott att elda så att det blir ordentligt varmt. Här är massor av snö, säkert metern, och det snöar för full nu också. Hur ska detta sluta?
Ha en skön söndag
kram elsamarianne

sologbolig said...

Koselige bilder hos deg. Og for et flott skilt du har vunne. Ha ein fin søndag. Klem.

Tino said...

Koselig bilder som alltid hos deg. Lurt tips å sette sviblene på kjølen, så man kan bytte ut etterhvert.
Gratulerer med kjempeflott skilt!

Her laver det ned med snø, og julestemmninger er absolutt tilstede.
Ha en fin adventssøndag!
Klem T

Lykkelig som liten.. said...

Skal si du er tidlig på ann da mamma :) Jeg våknet nettopp og kl var 13.... uff å uff, litt lenge å sove, men men :)
Så koselig det skiltet var :)
Kommer til å passe fint på inngangsdøren det :)

Kos dere masse i dag :)
Nå er det snart klart for bronsefinale, og etter det FINALE :)
Heia Norge :) Gleder meg :)
Klem Tina

Romantikk-takk. said...

Hei.
Gratulerer med kjempefint skilt.
Koselig stemning hos deg,så deilig å sitte å se på svanene fra vinduet. Håper den siste uka går seint,jeg har en del å gjøre enda,men stresser ikke. Gleder meg til håndballkampen i dag,uutholdelig spenning. Kos deg,håper skuldra ikke plager deg.
Klem:)

Sylke said...

Så koselig skilt du har vunnet! Håper dere holder varmen i huset. Ha en fin adventssøndag!

Klem

Ruths datter said...

Koselig skilt. Nydelig utsikt. Her blir det koselig til jul
Klem

Lunalu said...

Så nydelig skilt du har vunnet!
Og vakker utsikt!
Så lurt å ha sviblene på kjøla, jeg kjøpte nye i går - satser på at de holder ut jula!!!
Her begynner det også å bli kaldere - men vi har heldigvis nok ved å ta av!
Håper du får en koselig 4.søndag i advent!

Juleklem fra Lunalu

Kreoline said...

Så trivelig hos deg Sylvia, nydelige hyacinter. Lekkert skilt du har vunnet. Stakkers svaner, de ligger her utenfor meg også, et par stykker som holder til her. Anbefaler sterkt varmepumpe, nå har vi hatt i 1 år, skjønt med varmt hus hele tiden. Vi tilleggsfyrer når det kommer ned i noen minusgrader. Kos deg på denne søndagen, klem fra Mona.

Thelma Louise said...

koselig å se på svanene..det kan ikke jeg..men har mange småfulger som jeg sitter og følger med på og knipser fra tid til annen.:-) grattis med fint skilt.:-)
Håper dere får varmepumpen...vi er borskjemte med det...Men vi har bergvarme, borret 70 meter ned har vannvarme i gulvene..utrolig deilig og billig strømregninger.:-)

En fin 4. søndag i advent til deg.:-)

klem

Siljes Hobbyrom said...

Tiden går sannelig fort ja!
Er så nydelig julepyntet hos deg :)
Og emaljeskiltet var jo bare så fint!

Kjedelig å være uten ved, håper dere får skaffet dere varmepumpe i en fei ;)

Takk for støttende ord fra deg! Det går bra med meg, men at det er store forandringer, det skal være sikkert. Så nå prøver jeg å slappe av med familien og nyte tiden ♥

Må ha en fortsatt strålende førjulstid!

Stor klem

bodil said...

Hei.Så koselig.NYDELIG.Ønsker deg og dine en riktig God Jul.Klem fra Bodil.

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Gratulerer med det flotte skiltet ditt!
Så smart det var å legge hyacintene på kjølen. Gode tips.

Koselig med svaner! Har masse av dem i Hidlesundet. Men oom våren når de får unger blir hannen fryktelig truende. Og så labber de truende mot oss i alleen vår og skiter noe alldeles voksne greier!!

Fortsatt god bedring med armen som gir strøm:-)
Klem fra Hjørdis

LykkeLise said...

Nydelig julepyntet hjem du har, jeg kommer skikkelig i stemning av bildene:):)
De skiltene er superfine! venter på et sånt jeg også:)

Nyt 4. advent:)

Klem Lise

Datt said...

Brrr, liker ikke snø! Men det er unektelig vakkert! :D

Asbjørg said...

Så fint det skiltet var,heldig som vant det!Så herlig julestemning både i dette innlegget og det forrige!
Ha en fin-fin kommende uke!

Bente said...

Det er virkelig vakkert med snøen vi har fått til jul. Vi er ikke bortskjemt med det her.
Gratulerer med ditt nye skilt.

Bente

Lenemora said...

Så utrolig koselig skilt! Nå ble jeg bittelitt misunnelig...he, he.
Gleder meg til imorgen...

Klem Lenemora

Ingunn said...

Hei.
Det var visst lenge siden jeg hadde vært her.
Men du og du så masse fint det var hos deg !
Kjempefint skilt du vant!
Det var lurt å ha svibler stående på kjøla....ikke at jeg har det lenger, vi har ikke plass til det her. Og så fint det var med dem oppi kassen.
Ellers var de så mye lekkert , både engler , flotte puter og prismer og glasklokker. Ja , nå har jeg bare kost meg her en god stund som du forstår :)
Uff ja , jeg tenker på svanene... det er visst flere som kunne trengt litt varme i disse dager.
Du har et godt hjerte , det forstår jeg.
Nyt resten av adventstiden.
Godnattklem fra Ingunn :)

Blessedmom's Simple Home said...

I love your view there Sylvia. Everything is so beautiful. Congratulations on winning that sign. I just had a giveaway for that company too, and love their sweet signs.
Blessings,
Marcia

Balke gård said...

Åh, se som sviblene har kommet frem hos deg, kjenner lukten helt hit:-) Er så nydelig når de spretter ut, fin kasse du ahr dem i!

Ja, vi blir bnok mor og bestemor samtidig, mai her også:-) Gleder meg veldig, og lykke til med dine også. Stor kelm, Marianne

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Så nydelig hjemme hos deg, Sylvia :) Sviblene dufter JUL!!! :)

Så masse lekkert du viser oss! Inspirasjon!!! :)

Varme førjulsklemmer til deg!

Anette Willemine said...

Nydelig julepyntet hus hos deg, Sylvia!
Her ser det så koselig ut å være gjest!

Ønsker deg deilig dager til jul!

Klem,
Anette Willemine

Seascape said...

Det er alltid så koselig å titte inn til deg Sylvia. Et riktig sjarmerende hjem. Ønsker deg en riktig fin mandag.
Klem

Bestemor Drillo said...

Vakkert julehus med nydelig utsikt!
Også svaner da! Kaldt for disse vakre fuglene nå, men bare de har åpent vann greier de seg nok!
Ha en fin uke framover til jul!
Klem fra bestemor!!

My home is my Castle - by Kari said...

Tenk å kunne sitte å kikke på svanene.. Herlig :))
Nydelige svibler :) Jeg skal ut imorgen å se om jeg får tak i noen.
Så flott skiltet ditt ble :)) Jeg fikk mitt jeg og, men har ikke fått det opp enda ;)

Ha en fin kveld :)
Klem,kari

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Håper det går fremover med den vonde skulderen din og at du og dine koser dere nå i julen. Flott at dere er så snille å mater fuglene. Kos deg videre i romjulen. Klem fra Jorunn