Thursday, December 2, 2010

første uke i desember

Brrrrr...å kaldt vi har det om dagen og natten, denne gradestokk har vært på - 14.6 ,men med en isende sterk vind i tillegg er det rett og slett bikkjekaldt, sola skinner om dagen ,
så dagene er vakre,litt snø har vi fått.
så julestemninga er på topp.
på en hylle sitter vinterbarn med norske lusekofte mønster på sine gensere, det er fana, marius og seterdals mønster på koftene deres, syntes disse vinterbarn er nydelige, de har vært her i 10år..
her ser det ut som vi har fått masse snø, det har bare fonnet seg..elsker den blå timen vi har her nord på vår jord.
så vakkert å titte ut når den kommer,
denne puten er ny av året, kjøpt hos princess, passet så godt til kjøkkenbenken,
kjekt med oppskrift..
her tennes mange lys om dagen, å jeg elsker lukten av kongerøkelse, nyter dagen inne i varmen,
julemusikk spilles høyt, juleplaten til Kurt Nilsen spilles mye. å høyt...
azalia i vindukarmen fikk jeg av svigerforeldre en dag de tittet innom, den stortrives her,
et gammeldags juleskilt er blitt hengt på roret i stua,
en boks så julete er kommet frem, skal fylles med gammeldags trøfler fra meny.. kjekt..
sånn ellers....ja jeg går her med armen bunnet fast til kroppen. merker det i andre muskler å nå, blir så sliten. mest vondt er det å ligge, da verker skulder..men det går fremover, mandag er det legebesøk på sykehuset, spent på hva de vil si da..
så jeg hygger meg inne jeg, har innstilt meg på en litt annerledes jul nå, så vi skal nok få det koselig "lell"
ønsker dere alle en riktig god dag.
å tusen takk for alle hilsner ,det varmer STORT i kulda.

45 comments:

tove said...

Hei hei
Er ikke denne førjulstiden bare den koseligste??? Julemusikk og kos så ofte man kan...Dumt jeg ikke kjøpte Kurt sin nye cd istedenfor da. Hvis den er så fin.
Her er det "bare" 20 minus idag. Skal visst bli kaldere igjen. Brrr...
Nyt dagen
Klem Tove

Lykkeliten said...

Koselig!
Det er deilig å nyte disse førjulsdagene, og jeg håper smertene i armen ikke ødelegger alt for mye for deg.

Varm klem fra Lykkeliten

Ruths datter said...

Jeg ønsker deg god bedring,Sylvia. Du skulle vært med meg og gubben til Spania. Vi reiser lørdag. Så fikk du litt sol og varme på dine såre muskler. Du er flink som har greid å lage et innlegg til tross for ene armen i bind. Fine bilder fra ditt koselige hus i dag. Riktig julestemning hos deg.
Klem

Uttan said...

Ja nu är det kallt men vackert. -23.5 hade vi på förmiddagen här.

Så vackert det är med all snö ändå.
Dina vinterbarn är så söta på Din hylla.
Jobbigt med armen nu i dessa tider när det är så mycket man vill göra.
Jag njuter av Dina alltid så vackra bilder Du visar här på Din Blogg det ger inspiration och en njutning för ögat.

Var rädd om Dej nu så Du snart kan få använda din arm igen.

Kram!

Blått til lyst said...

Å ja, minus 14 er kaldt i Arendal, mye kaldere enn i Fyresdal. Det er noe med kystklimaet, der passer varmegradene best!
Hyggelig å lese at du finner lyspunktene i hverdagen selv om armen verker. Ikke at det overrasker meg at du gjør det, for det har jeg da sett på bloggen dine mange ganger - du finner alltid noe å glede deg over selv om livet kan gå i motbakker...
Jeg ønsker deg en fortsatt riktig god dag, og i morgen er jeg hjemme når den blå timen kommer, så da kan vi begge nyte synet og sende hverandre en varm tanke - klem fra Liv

ETT RÖTT MONOGRAM said...

En sån tomtenisse som han till vänster i soffan har jag, den köpte svärmor i Oslo. Jättefina tomtar. Och fint har du både ute och inne, så fin kudde med receptet. Lycka till på måndag nu, hoppas du får bra besked.
Varm kram
AnnaMaria

Beth said...

Så koselige bilder...
Den herlige puta har jeg også på benken min på kjøkkenet, skikkelig koselig julepute...
Ønsker deg noen gode dager framover med litt mindre smerter...

Førjulsklem...

It's me said...

What a lovely warm and cosy post Sylvia.......nice things in your home...beautiful christams atmosfere......and taht snow !!! we have also snow here in Holland lots !!..and it is also very cold here......- 7 on the day.......for us verry cold.......hahahahah!! enjoy everything................love Ria...

essemia said...

Jag tycker så mycket om de små figurerna som du har på bänken. Men att det var tröjor från olika ställen i Norge hade jag ingen aning om. Alltid lär man sig nåt här på bloggen.
Här snöar det av och till hela dagen idag. Det räcker så bra med den snö vi redan har fått tycker jag. Kallt har det varit också.
Hoppas din arm har blivit bättre.
Kram Elzie

RoseSommer said...

Neimen, Sylvia, da!!?!
Har du falt og slått deg? Den dagen du falt ble jeg innlagt på sykehuset noen dager. Og jeg har ikke helt fått kommet ajour med hva som har skjedd i den vide verden mens jeg har vært "ute".
Det er selvsagt synd på deg pga smerter, men du ville nok kost deg VELDIG med å rigge til jula i år også, og det blir jo litt kronglete med bare en arm.
Jeg tenker på deg, og er glad jeg kan gjøre noe med begge hendene nå etterhvert. Ønsker deg veldig god bedring. Håper du klarer å ta noen bilder. (Ja, det ser sånn ut; koselige bilder du viser oss nå.)

Beate said...

heisann!
så fine bilder!!
herlig julestemning! det er jeg sikker på at det er hos deg!!!

klem beate

Romantikk-takk. said...

Så utrolig fine juleting du har.
Misunner deg den buen du har ute,så koselig. Bruker du å ha lys rundt den? Julebarna med norke klassikere er bare så søt.
Høres ikke godt ut med den skuldra nei.
Klem:)

Besta said...

Så godt at du kan kose deg litt i disse førjulstider:) Julebarna dine var skjønne, jeg har også noen men har ikke tatt de fram i år--og nå angrer jeg. Tror jeg må opp og finne de:)
Ha en fin kveld.

klem fra marilyn

Emidoras verden said...

Uff av meg!!Så kaldt??
Litt snudd på hodet..her er det nå 4 varmegrader og ikke snø..
Mye lekkert! Likte godt strullputa:)
Kos deg og pass på armen da!!
Klem♥

Sanna said...

Kjempekoselig, Sylvia.
Heldige dere som har fått litt snø.
Her er det knallende barfrost, så jeg er sikker på at mange blomster og busker får seg en knekk!

Maliva`s verden said...

Hei vennen...ikke gøy når ikke kroppen henger med. Ønsker deg god bedring og alt godt for julen. Du har i hvertfall klart å få til skikkelig julestemning rundt deg;o)
Takk for titten.
Klem fra Maliva

Havfruen said...

Nydelig julestemning hos deg...men ta nå vare på deg selv. Den arma høres ikke godt ut, grøss!!
Har kulde og vind vi også, kler meg godt på tur!!
Prøv å nyt dagene som best du kan....klem fra meg:)

Hilde said...

Så hyggelig du har pyntet! Barna p benken er skjønne! Har en karabat i samme serie, og han er jeg veldig glad i...
dette er en deilg tid - full av stemning og gide sanseinntrykk.
Klem Hilde

Tino said...

Så koselig stemmning det er hos deg. Søte vinterbarn som sitter på benken, har et par figurer i samme serien.
Isende kaldt her også -14 i dag, men vakkert med snøen som har kommet.
Godt at du koser deg tross vond skulder.
Klem T

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Åh, stackars dig, så läskigt att falla i trappan. JAg hoppas att du mår lite bättre nu. I vilket fall som helst så bjuder du på väldigt juliga och fina bilder. Dina små julebarn var så söta där på hyllan. Onskar dig en fin andra advent!

Kram Anna-Lena

Sylke said...

Det er koselig med kongerøkelse, og holderen din er så fin. Håper det går bedre med armen etter hvert. Kroppen kommer fort i ubalanse når noe er skadet, og så tar det tid å bygge seg opp igjen.

Ha likevel en fin adventstid. Klem

Hanna said...

Ville bara titta in och säga hej.
Kram
Hanna

ENGLE HJØRNE said...

Tusen takk for de søte ordene du skriver,jeg er bare glad når jeg har noen å gi tingene som jeg lager til.De nermeste her tror jeg ,ønsker ikke flere. tihi. Jeg er redd de skal gå lei, Så bare si fra når du trenger flere. Jeg ønsker deg riktig god bedring videre, kjempe koselig å prate med deg tror vi hadde klart det i mange timer,he he.Klem fra Sissel.

Simones Country Home said...

Hei på deg Sylvia. ;o)

Koselige bilder. Heldig dere som har snø, her er det lite.

Klem Simone

Alven said...

Hei :-)

Ja denne førjulstiden er den deiligste tid :-) selv med stresset :-) i fjor var et opppussing og flytting..jeg ville inn før jul..klarte det,men førjulstiden ble litt ødelagt...så i år nytes den ekstra mye :-)

Håper det går bra med deg etter fallt ditt :-)

Mange klemmer ifra meg

Balke gård said...

Å så nydelig det er hos deg, du kjære trappetroll, hehe...Kjært barn har mange navn, vet du:-) Skjønner ikke helt hvordan du kalrer å pynte så bra med vond hånd i fatle, imponerende!!

Likte så godt den strullpute, så nydelig med julerød skrift! Stakk innom din yngste datters blogg også, så flink hun er å ta bilder!!! Koselig kjærestebilde også. Ønsker deg en super helg, skal synge for deg i kveld på A-ha:-) Førjulsklem, Marianne

Rachel said...

Käre Sylvia!
Så trist att du skulle skade deg, jeg tenker på deg skal du vite selv om att jeg ikke har värt så flink till og skrive. Tusen takk for tipset om Kurt Nilsens jule cd, jeg har tatt den fram på spotify og hörer på den nå, helt toppen!
Jeg tar det ganske med ro till jul men i dag har jeg fri så i dag skal jeg forsöke og få litt gjort. Önsker deg en nydelig förjulsdag käre venn. Stor klem till deg!

MonaLisa said...

Så koselig bilder da! Azalea er bare såååååå skjønn!

Ønsker deg en superfin helg vennen.

Titt innom meg på bloggen og delta i min Give Away!
Mona

Anette (Hvit Romantikk) said...

Hei hei Sylvia ! :)

Så fine bilder du viser. ♥ Og høres ut som om du koser deg inne i varmen. ♥ Og det er jo så koselig med julemusikk. :) Her er det også bikkjekaldt, og har blitt litt småsyk nå med vond hals osv. Leit dette med armen din, men syntes du er veldig flink jeg tross armen i fatle. :) Masse god bedring sendes din vei ! ♥

Håper helgen blir god og fin, kos deg med dine kjære. ♥

Klemmer fra Anette

Hanna said...

ha en bra helg!
Kram
Hanna

Vita små hjärtan said...

Så fint och stämningsfullt!!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

bodil said...

Hei.Ja du får gjøre det beste ut av skuldra og kulde.Høes ikke godt ut.Føler med deg.God bedring og lykke til dokter.Nydelig ingangsparti du har.Ta gammle skilte kjempe nydelig.Fyrer på peisen og mange levende lys til oss å no.Men er meldt mildere utåver uken på Nordvestlandet.Ønsker deg og dine en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.

Fågel Blå said...

Åh så fina bilder du bjuder på!
Som alltid!
Önskar dej en fin helg!
Kram Kathrine

Villa Klaraberg said...

God morgen Sylvia! Så koselige bilder og vinterbarna er jo bare så søte. Så leit dette med skulderen din og skjønner godt det er veldig smertefullt. Fortsatt god bedring og håper det går bra hos legen på mandag. Ønsker deg en riktig god helg! Klem fra Jorunn

Hespe said...

Hei på deg vennen!
Uff, det er så leit å høre at du har vondt, men enda godt at det går fremover - snart er du "hel og fin igjen".. ;o)

Koselig førjulsstemning har du iallfall klart å skape Sylvia - kjempeflotte bilder av herlig førjulskos!!!!

Ønsker deg en strålende flott adventshelg - nyt, nyt, nyt...

Goklem fra Hildegunn

Fossestua said...

Heisan :)
Så fint du har pyntet! Kjempesøte julebarn du har på hylla din, og sinkhuset passet jo perfekt ved siden av :)
Leit med den armen din, håper den blir god snart.
Klem fra Lise

Nanni said...

Vi har nettopp hatt blåtime her, er så vakkert med skumringen ute og varme lys inne... :)
Nå skal jeg ta med mannen på kafé i Lillestrøm, de har så vakker julegate der ... og kafébesøk i julestemning var adventslappen hans i dag....
Fortsatt god bedring og kos deg med 2. søndag i advent straks!
Kos at du kjenner Lenemora, vi har bare snakket via blogg og facebook, men hun virker, som deg, som et godt og varmt menneske..
Nanniklem da veit du ~

Karin said...

Hei du,så fine de vinterbarna var... Sukk så skjønne... Håper arma di blir bedre dag for dag.Ønsker deg en god førjulstid.Klem fra Karin

sologbolig said...

Så koselig hos deg. Kaldt her også, men vi har ingen snø enda. Så flott asaliaen din var, eg hadde ein flott ein eg også, men i går såg eg at den hang med både blomster og blad....æsj glemte å vanne den de siste dagene...eg har hatt det så hektisk....og farvel asalea!! Eg får kjøpe en ny. God bedring med armen din og nyt søndagen. Klem

Mina Vita Ting said...

ÅÅ så ljuvligt fint du har gjort det
Kram Jeanette

Bestemor Drillo said...

For en julestemning hos deg!!
Vakkert !
Ha en fortsatt fin advent!!
Klem fra bestemor!!

Thelma Louise said...

så koselige bilder Sylvia.:-) Håper det går fremover med deg.:-)

Kan tenke meg dere har hatt det bitende kaldt..15 blå ved sjøen er kaldt...vi har hatt -22 på det meste...ligget rundt 17 i snitt tenker jeg..i dag er det mildvær bare -7.:-) og vakkert med nysnø og ribbe i ovnen og en gubbe som kokkelererer...mens jeg sitter her og leser blogger.:-)

nyt kvelden...

klem

lavendel mio said...

Å for en herlig julestemning det er hos deg.
Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

Tovepia said...

Skikkelig julestemning hos deg, herlig boks!!
Håper det går bedre med armen din, huff ikke artig..
Nyt ei ny uke og klem fra meg;)

Fru Strøms Kvardagspussel said...

Så koselige bilder fra hjemmet ditt. Kjempefin pute du har kjøpt på Princess ☺ Ønsker deg god bedring og en fin adventstid.
Klem fra Fru Strøm